onverklaarbare onvruchtbaarheid

IVF Forum
cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 28 augustus 2007, 12:21

hey louise,
ik moet morgen gaan om de follikels te meten, hopelijk zien ze er beter uit dn vorige week !!!
hopelik zijn het deze x goeie cryo's !!

wat wordt er eigenlijk bedoeld met de controlegroep ? ik heb dat al nog ergens gelezen ... bij ons hebben ze vorige keer bij de cryo's assisted hatching gedaan maar zonder resultaat

groetjes
cian

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 28 augustus 2007, 15:45

dag cian,

de 'controlegroep' slaat eigenlijk op de groep van mensen waarbij ze een bepaalde behandeling niet toepassen, in dit geval assisted hatching. Zo kunnen ze later de 2 groepen met elkaar vergelijken)heeft een behandeling met assisted hatching (de experimentele groep) meer kans op slagen dan een behandeling zonder (controlegroep). Omdat ze nog niet weten of assisted hatching bij cryo's meer slaagkans heeft doen ze hier onderzoek naar. Ik zat bij dit onderzoek in de controlegroep (dus zonder assisted hatching). DIt vond ik wel jammer omdat ik dacht dat de vorige assisted hatching wel (al was het maar voor even) een gunstig effect had.

We zullen zien....

succes en moed,
ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 29 augustus 2007, 12:11

ik versta de reden wel waarom ze zit doen maar het is toch wel ambetant he dat je dan net in die groep zit !
en werd je dat op voorhand meegedeeld ?

ik ben vanmorgen weer geweest om follikels te meten en er zijn er nu 6 te zien die relatief groot zijn. Vrijdagn moeten we terug en dan gaan we beslissen of we verder doen of niet met deze poging. Ik vind het nogal riskant, ik vind 6 nogal weinig ...
hoe is het nu met jou ? goeie hoop ?


groetjes
cindy

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 29 augustus 2007, 12:30

dag cindy,

ik wist dat ik in de controlegroep zat op het moment dat ze me het resultaat van de ontdooiing meedeelden.

Soit, tis nu zo....Ik weet niet of ik veel hoop heb, grote embryo's/cryo's hebben het tot nu toe ook niet gehaald Misschien dat het helpt als de bevruchte eicellen nog verder kunnen delen in hun natuurlijke omgeving ?

Het voordeel van een cryo is dat ik me nauwelijks bewust ben van een 'behandeling'. Ik probeer alleszins positief te blijven.

Wat het aantal eicellen betreft, er kunnen er altijd 1 of 2 goede tussen zitten, ik heb ook nooit zoveel eicellen, enkel de vorige keer 15 en hiervan waren er 6 bevrucht, de keer daarvoor waren het er 6 en 2 bevrucht (zelfs met ICSI).

wens je van harte goede moed, ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 31 augustus 2007, 16:59

hey louise,
je hebt gelijk ! we moeten positief blijven he ...

ik ben vanmorgen weer geweest en moet nog 1 dag gonal F spuiten. en maandag heb ik dan punktie

er waren nu aan alle twee de kanten 3 grote follikels te zien en rechts twee kleintjes. het blijft afwachten hoeveel er bevrucht zullen geraken maar we doen verder he !!!

greotjes cian

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 1 september 2007, 20:59

@cindy: ik duim voor je !

Trouwens, las net op dit forum dat er toch mensen zijn met positief nieuws.

groetjes, ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 13 september 2007, 15:29

ondertussen is er 1 wachtweek voorbij en is er nog steeds niet te zien maar die stomme tweede week he ... om zot van te worden ...

nog even en we weten wer of het huilen of of we deze keer zullen mogen hopen en stilletjes blij zijn want ik ga dan nog heeeel bang zijn

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 13 september 2007, 19:33

dag cian/cindy,

mijn wachtweken zijn voorbij, 't was spannend maar gisteren toch positief nieuws gehad, 't was de zesde TP met cryo's die echt niet om over naar huis te schrijven waren
volgende week opnieuw controle, voorlopig nog geen bloedingen (dat had ik wel de vorige keer toen het ook positief was), ben wel voorzichtig in mijn blijdschap

ik duim mee voor jou

groetjes,

ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 13 september 2007, 21:00

mag ik je dan al heel voorzichtig proficiat wensen !!!

mag ik eens vragen of jij iets voelt in je buik ? ik voel vanalles en benzo bang dat ik teveel hoop ga hebben en dan serieuse klap zal krijgen

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 14 september 2007, 9:57

hallo cian/cindy,

mijn vertrouwen sterkt beetje bij beetje aan

over vanalles voelen: ja ik voelde en voel nog vanalles maar dit verschilt niet zoveel van de dingen die ik voelde toen ik ongesteld moest worden . Dit zijn enkele symptomen uit het gamma :steekjes in de buik, zelfs ook in onderbuik, prikkelingen in de schede, wat lage rugpijn, gespannen borsten, moe zijn, niet goed tegen bepaalde geuren kunnen, heel slecht gezind zijn, pukkels(dat heb ik dus allemaal gevoeld :wink: )
het verschil nu is dat ik nog geen hoofdpijn heb gehad en geen gezwollen buik, ook nog zo'n symptoompjes.

Maar ik heb echt niet het gevoel gehad van nu is het anders. Ik probeerde me (en nu nog steeds) niet teveel illusies te maken. Het is zo broos he. Ik las van iemand anders die al een echo gehad had dat het toch nog misgegaan was. Dus ik behoed mezelf een beetje voor teveel teleurstelling. Al kan ik niet ontkennen dat ik een soort 'inner smile' heb. Je ziet het niet maar het is er wel... 8)

liefs, ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 15 september 2007, 18:18

hey ilse,
hoe ver ben je dan nu ? Is inderdaad allemaal heel broos maar iedereen begint met een week, een maand en hopelijk voor jou 9 maand he !!!

Hier wordt het met de dag spannender en met de dag ben ik meer bang om naar het toilet te gaan ...

dat wat je las is waarschijnlijk van antje ? erg he .. ongelofelijjk vind ik dat , een heel mooie echo zien en horen en 3 uur laten krijg je miskraam ...

groetjes cian

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 16 september 2007, 18:00

dag cian,

het is nu ongeveer 5 weken (volgens de 40-weken telling)
maar ik verwacht ook nog altijd bloeddruppels te zien als ik naar het toilet ga, hoewel ik nog nooit zo lang over tijd geweest ben
woensdag laat ik opnieuw controle doen en als het dan nog ok is volgt een afspraak voor een echo
ik hoop dat we dat halen (en verder ook natuurlijk)

voor jou, ook heel veel geluk
grtjs ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 16 september 2007, 20:51

hey ilse,
het is dus ook nog pril ... k dacht dat je al verder was.
ik hoop voor jou dat het volgende bloedonderzoek goe is en je inderdad voor de echo mag gaan !

hier is er ondertussen wat bloedverlies ... niet zoveel als bij mijn maandstonden maar het is wel fel rood. in gent zeggen ze dat ik nog niet mag panikeren want dat het kan zijn omdat ik me gekwetst heb ??? Ik weet het allemaal niet, othc nog even afwachten dus voor ik helemaal de hoop opgeef (al is da nie simpel hoor, ben doemdenker geworden voor het moment)

groetjes
cian

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 17 september 2007, 18:58

dag cian,

het positief blijven denken is idd een hele opgave. Doemdenken is niet goed maar je kan je verdriet, je machtelossheid en je kwaadheid moeilijk wegstoppen he. Balanceren tussen een hoop-en een foertgevoel.

Dat van dat je gekwetst hebben vind ik ok een rare uitspraak....ik had de vorige keer ook wat bloedverlies (ik was toen 3 dagen over tijd), het ziekenhuis probeerde me ook gerust te stellen maar het was tevergeefs. Nu, ik heb wel al gehoord van mensen die een bloeding hadden en toch zwanger waren, dus het kan wel

misschien helpt het als je je instelt dat het sowieso een kleine kans is en als het niet gelukt is dat je dan iets gaat doen wat je zeker niet had kunnen doen als je zwanger zou gewwest zijn (ik dacht dan ga ik zeker skiën of dan maakt ik een verre vliegtuigreis....)

Enfin, ik duim voor je

veel groetjes, ilse

cian
Berichten: 72
Lid geworden op: 2 februari 2007, 9:21

Bericht door cian » 20 september 2007, 12:24

hey ilse,
hoe is het met jou ? Ik hoop dat alles verder goed blijft verlopen !!!!

ik ga vandaag bloed laten trekken. ik zou het liefst gewon verder doen zoals nu maar datis geen oplossing he. dat is weglopen, gewoon uit angst voor die neen

ik zal wel zien wat het gaat zijn he

groetjes
cian

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten