Halfwaarde Pregnyl 5000 correct uitgerekend

IVF Forum
Plaats reactie
Krollie1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 oktober 2016, 21:21

Halfwaarde Pregnyl 5000 correct uitgerekend

Bericht door Krollie1981 » 8 november 2016, 19:07

Hoi lieve dames,

Omdat ik me soms ook blind staar op testjes, en me al honderd keer de vraag heb gesteld of een eventueel (heel licht) positief resultaat, al dan niet nog te maken heeft met de aanwezigheid van Pregnyl, heb ik eventjes mijn vriend aan zijn mouw getrokken. Hij is arts en heeft dit voor mij uitgerekend ;-) ...

5000 EH (Eenheden) Pregnyl heeft een halfwaardetijd van 33u en om dan te zeggen ongeveer 24u is toch een beetje teveel afwijkend van de realiteit.

Volgende info is heel belangrijk:
-Voor een echte positieve knaltest heb je een HCG hoger dan 150 nodig.

Na 9 dagen: restwaarde van ongeveer 50 EH HCG
Na 10 dagen: restwaarde van ongeveer 20 EH HCG
Na 12 dagen: restwaarde van ongeveer 8 EH HGC
Na 15 dagen: restwaarde van ongeveer 2 EH HCG
Na 16 dagen: restwaarde 1

Het duurt dus 16 dagen vooraleer Pregnyl bijna VOLLEDIG uit het bloed is, d.w.z. tot een restwaarde van 1 EH.

Ik heb zelf een heel traag metabolisme en ik testte al enkele keren nog heel licht positief met een ultragevoelige Kruidvat test (twee voor 5 euro) tot de VIJFTIENDE dag na de Pregnyl-injectie! Je ziet dan nog amper een lijntje hoor, maar het is er wel. Vrouwen met een sneller metabolisme breken Pregnyl sneller af en merken het soms na 7-10 dagen niet meer op in het bloed.

Na mijn laatste IVF cyclus testte ik vanaf 7 tot en met 9 dagen na de TP (Terugplaatsing) en dus 12 tot 14 dagen na Pregnyl lichtjes positief, zonder een verschil te zien in de intensiteit van de lijntjes (Kruidvat testjes 2 voor 5 euro dus)... De 10de dag na de TP en dus 15 dagen na Pregnyl testte ik ook nog heel lichtjes positief, maar het was wel een 'tuur'-streepje.
Wat zowel mijn vriend als ik echt ongelofelijk vinden, is dat de testjes van KV, zo'n minieme hoeveelheid HCG op 15 dagen toch nog oppikken, maar het kan dus wel, aangezien ik geen enkele keer zwanger was en er geen sprake was van een vroege miskraam.

Voila, ik wilde dit gewoon delen met jullie, want ik heb mezelf echt rot gezocht naar antwoorden op dat vlak.

Groetjes,
Krollie
Zoontje van 5 jaar (1 ste poging IUI raak!)
Tijd voor een broer of zus...
Net weer begonnen juni 2016: 2 x TI, 1X IVF

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Halfwaarde Pregnyl 5000 correct uitgerekend

Bericht door Dora26 » 8 november 2016, 19:27

Ik testte ook tot 12-13 dagen na de pregnyl (5000) nog héél licht positief...

Toch testte ik op 9dpo positief voor een zwangerschap afgelopen maand. Ik heb op 8dpo getest en de dag nadien (9dpo) was de test duidelijk opgelopen. Ik moet wel zeggen dat het leek alsof die maand de pregnyl eerder uit mijn lichaam was, op 8dpo had ik toen slechts een tuurstreepje, terwijl ik anders nog duidelijk positief testte door de pregnyl.
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Krollie1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 oktober 2016, 21:21

Re: Halfwaarde Pregnyl 5000 correct uitgerekend

Bericht door Krollie1981 » 8 november 2016, 23:20

Hey Dora,

Gek he, hoe het iedere keer anders kan lopen. Maar zoals je zegt, een goede indicatie is wel het oplopen van de intensiteit van de teststreep... als ie donkerder wordt kan het maar 1 ding betekenen he.. ;-)
De mijne bleef 3 dagen ongeveer hetzelfde, vrij licht, en de twee laatste dagen waren ze bijna niet meer te zien, de lijntjes. Ik heb nochtans OOK al eens een volledig witte test gehad op 12dagen na Pregnyl, (10dpo)...

Voor mij persoonlijk is het duidelijk dat ik best kan wachten tot de feitelijke dag van de bloedname, maar het uit je hoofd zetten he, da's een ander verhaal...

Als ik het goed begrepen heb, ben je wel zwanger? Toch goed nieuws voor je, proficiat!! :-)
Zoontje van 5 jaar (1 ste poging IUI raak!)
Tijd voor een broer of zus...
Net weer begonnen juni 2016: 2 x TI, 1X IVF

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Halfwaarde Pregnyl 5000 correct uitgerekend

Bericht door Dora26 » 9 november 2016, 18:23

Krollie1981 schreef:Hey Dora,

Gek he, hoe het iedere keer anders kan lopen. Maar zoals je zegt, een goede indicatie is wel het oplopen van de intensiteit van de teststreep... als ie donkerder wordt kan het maar 1 ding betekenen he.. ;-)
De mijne bleef 3 dagen ongeveer hetzelfde, vrij licht, en de twee laatste dagen waren ze bijna niet meer te zien, de lijntjes. Ik heb nochtans OOK al eens een volledig witte test gehad op 12dagen na Pregnyl, (10dpo)...

Voor mij persoonlijk is het duidelijk dat ik best kan wachten tot de feitelijke dag van de bloedname, maar het uit je hoofd zetten he, da's een ander verhaal...

Als ik het goed begrepen heb, ben je wel zwanger? Toch goed nieuws voor je, proficiat!! :-)
Ja, ik weet dat ik mezelf héél gelukkig mag prijzen dat het zo snel gelukt is (2de tp van 2 cryo's uit icsi 1), kon het zelf in het begin niet geloven, want meteen na de tp die maand had ik echt alle moed opgegeven en keek ik al uit naar de volgende tp.

Hier had ik zowel bij de iui als bij de ivf/icsi idd ook wel nog maar een héél licht streepje op 12 of 13 dagen hoor... Maar ze stond er wel en was telkens van de pregnyl voordien!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Halfwaarde Pregnyl 5000 correct uitgerekend

Bericht door SummerJam » 24 maart 2017, 15:30

Ik had zaterdag een injectie 1500 eenheden (niet veel dus) Pregnyl.
Op maandagavond deed ik eens de test. Licht streepje.
Heb dan donderdag nog een test gedaan, dit was al negatief.
Ik had dinsdag tp. Als ik vanaf nu positief test, dan weet ik alleszins al dat het niet door de Pregnyl komt.
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten