AZ Jan Palfijn

IVF Forum
Kinderwens7
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 12:47

AZ Jan Palfijn

Bericht door Kinderwens7 » 15 december 2016, 14:02

Iemand ervaringen met fertiliteitscentrum Jan Palfijn ?
PCO 07-2016
Clomid: 08-2016 tot 11-2016
ICSI 1: 03-2017: Zwanger - 0 cryo's

FallingStar
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 december 2016, 0:30

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door FallingStar » 22 december 2016, 0:33

Kinderwens7 schreef:Iemand ervaringen met fertiliteitscentrum Jan Palfijn ?

hey

wij hebben er gelopen maar zijn er weggegaan ,
vertrouwen was compleet weg
nu zwanger van 2de poging in nieuw ferti kliniek, en dit na echt x aantal jaren van
teleurstellingen in palfijn en dokter die liever aan zn portemonee denkt of aan patienten

Hopeso
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 september 2016, 17:15

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Hopeso » 17 januari 2017, 20:25

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.
Bijwerken dokter ging je Fallingstar?

FallingStar
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 december 2016, 0:30

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door FallingStar » 26 januari 2017, 3:49

Hopeso schreef:Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.
Bijwerken dokter ging je Fallingstar?

Decleer geen aanrader, doet maar door zonder onderzoeken eigenlijk iedereen in Palfijn,
Maar das ieder z'n eigen keuze natuurlijk

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Lies0 » 1 februari 2017, 20:14

Hier ook lang aan het lijntje gehouden door Decleer.
Ik denk dat hij zowat tegen iedereen hetzelfde verkondigd:
- je wordt zeker zwanger, ik kan alleen niet zeggen wanneer.
- neem voedingssupplementen, de kwaliteit gaat er echt op vooruit
- we hebben mooie embryo's om terug te plaatsen
- ...

3 pogingen later bleven we alleen met veel verdriet achter.
We zijn een tweede en derde opinie gaan vragen.
Beide centra's waren het unaniem eens, de kwaliteit van de terug geplaatse embryo's was gewoonweg slecht!
UZ Gent sprak al over donormateriaal. Het zou met eigen materiaal waarschijnlijk niet lukken als ze naar de resultaten van Decleer keken (terwijl hij bleef beweren dat eicellen en zaadcellen goed waren).

Uiteindelijk na 1 poging zwanger geraakt in UZ Jette. Daar hadden we embryo's van goede en excellente kwaliteit... .
De resultaten spreken hier voor zich als je't mij vraagt.

FallingStar
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 december 2016, 0:30

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door FallingStar » 3 februari 2017, 4:55

Lies0 schreef:Hier ook lang aan het lijntje gehouden door Decleer.
Ik denk dat hij zowat tegen iedereen hetzelfde verkondigd:
- je wordt zeker zwanger, ik kan alleen niet zeggen wanneer.
- neem voedingssupplementen, de kwaliteit gaat er echt op vooruit
- we hebben mooie embryo's om terug te plaatsen
- ...

3 pogingen later bleven we alleen met veel verdriet achter.
We zijn een tweede en derde opinie gaan vragen.
Beide centra's waren het unaniem eens, de kwaliteit van de terug geplaatse embryo's was gewoonweg slecht!
UZ Gent sprak al over donormateriaal. Het zou met eigen materiaal waarschijnlijk niet lukken als ze naar de resultaten van Decleer keken (terwijl hij bleef beweren dat eicellen en zaadcellen goed waren).

Uiteindelijk na 1 poging zwanger geraakt in UZ Jette. Daar hadden we embryo's van goede en excellente kwaliteit... .
De resultaten spreken hier voor zich als je't mij vraagt.
Toch frappant dat iedereen hetzelfde zegt verschrikkelijk gewoon, hier net tzelfde verhaal en Guess what idem tp 1 uz jette zwanger dat na 7j te lopen klooien bij decleer , soms denk ik dat enigste dat hij aan denkt z'n portemonnee is spijtig genoeg :cry:

feldec
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 februari 2017, 9:06

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door feldec » 3 februari 2017, 9:12

Hier net hetzelfde, 2 jaar pogingen ondernomen bij Dr Decrleer in Aalter.
Juli 2016 eerste gesprek in Jette en nu 17 weken zwanger na eerste poging in Jette.
In Jette verliep voor ons alles veel gemoedelijker dan in Gent ook al zijn wij van
West-Vlaanderen.

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Setta » 21 maart 2017, 15:00

Hier net hetzelfde verhaal: 3 volledig mislukte pogingen(heel veel eicellen, bijna nooit cryo's). Overgestapt naar Jette, jammer genoeg nog niet zwanger, maar wel prachtige embryo's en 9 cryo's. Zelfs het operatieverslag klopt volgens mijn arts van Jette niet en hij heeft al die tijd volledig gelogen over de kwaliteit van mijn embryo's.

Ga hier de discussie niet nog eens starten, want blijkbaar mag je op dit forum niets verkeerd over hem zeggen, maar bij deze zijn jullie nog een mening rijker. Stap alstublieft na max. 2 mislukte pogingen over!
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Liesbetvhl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2017, 10:46

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Liesbetvhl » 29 oktober 2017, 10:54

Wij zijn wel heel tevreden van dr decleer.
De man kent zijn vak heel goed.
1ste kindje na isci1
Nu terug in verwachting ivf 5 na deze zomer terug een laperascopie.
Endo opgekuist en meteen terug prijs.
Kan toch geen toeval zijn😀
Wij hadden de beste resultaten met menopur en suprefact. (Lange cyclus)
Ik kan wel aannemen dat het labo van jp niet even goed is als jette maar decleer maakt het verschil met zijn laperascopieen.

Wij gaan in aalter pu en tp in jp
Groetjes liesbet

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Lies0 » 29 oktober 2017, 19:20

Tja, Liesbeth

Dan heb je gelukkig veel geluk gehad.

Hier zeker 10 embryo’s terug geplaatst gekregen bij Decleer. Nooit zwanger geraakt. Volgens hem steeds een goede kwaliteit van embryo’s gehad.
Ik ben een 2e (UZ Gent, prof Desutter) en 3de opinie gaan vragen... Vernietigend waren ze over de kwaliteit. Conclusie... er is maandenlang in mijn gezicht gelogen!
Icsi 1 in Jette = zwanger!
Icsi 2 in Jette = zwanger!

Dit kan inderdaad geen toeval zijn.

Vrouwen worden zwanger bij Decleer, maar lukt het na 2 pogingen niet... niet twijfelen, verander van centrum!
Ik wens niemand de miserie toe die wij daar gehad hebben. In UZ Gent spraken ze direct al over donatie omdat de resultaten van JP zo slecht waren. Ik ben tenslotte WEL zwanger geraakt met ons eigen materiaal.

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Lies0 » 29 oktober 2017, 19:22

Nog ter aanvulling; volgens Decleer waren mijn eileiders absoluut niet doorgankelijk. Achteraf is gebleken dat ze wel doorgankelijk zijn 😉

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door scv » 30 oktober 2017, 8:19

Ik ga niet bij dr Decleer dus kan niet oordelen over zijn handelen. Blijkbaar totaal verschillende ideeën. Wat ik wel zou zeggen: zwanger worden is een kansspel vaak en geluk speelt een rol. Wat bij de ene helpt, is bij de andere een flop. Wie bij de ene geholpen is, vindt de andere misschien slecht.
Tuurlijk worden soms verkeerde diagnoses gesteld vb eileiderdoorgankelijkheid en dat is erg.
Het ene centrum gaat dieper en zeer kritisch embryo's beoordelen. Het is een wetenschap waarbij criteria ( strenge of minder strenge) worden gesteld. Wij proberen ook al zo lang en ook nu intensieve mmm. De criteria van ' niet roken, gezonde levensstijl, niet drinken,...' is ook geen sluitend bewijs dat het lukt want ik ken er veel ( en jullie waarschijnlijk ook )die.....en bij ons lukt het niet.
Waarom worden mensen met top embryo's niet zwanger en dan soms van een matige wel? Het criteriasysteem ( wetenschap) faalt dus ook vaak.
Waarom lukt het plots bij verandering wel ( en wie zegt dat het zelfde centrum dan niet gelukt zou zijn, want dat weet je dan niet)? Waarom plots pas na jaren na stop mmm, ....We zoeken dan naar een verklaring waarom plots wel vb toevallig extra medicijn ( zal dat wel zijn ),..
Ik wil niet academisch klinken maar eens doen stilstaan dat wetenschap niet alles is. Ik hoop ook voor iedereen dat hun wens mag uitkomen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.Ik zat ook al vaak diep maar dat helpt me ook niet vooruit!Ik duim voor ons allemaal en dat onze wens vlug mag komen. Ooit komt...
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door Lies0 » 31 oktober 2017, 7:16

Hey SCV

Ik wens je heel veel courage toe!
Het moet zooo moeilijk zijn om steeds de moed te vinden om terug door te gaan. Ik had het op een bepaald punt ook even gehad.

Bepaalde vrouwen worden inderdaad in het ene centrum zwanger en in het andere niet, inderdaad om een onverklaarbare reden.
Ikzelf vroeg steeds uitdrukkelijk in JP naar de kwaliteit van de embryo’s. Ook al zouden ze minder streng zijn qua beooordeling, dan nog had ik nooit goede embryo’s. Ze waren zo slecht dat de kans op verder ontwikkelen 0% was. Maar toch werden deze allemaal teruggeplaatst. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik daar nooit zwanger zou geraakt zijn! Dit vind ik het meest verschrikkelijke en wens ik niemand toe. Het graderen van embryo’s is volgens wetenschappelijke parameters vastgelegd. In principe zou een topembryo in JP een topembryo in Jette moeten zijn. Helaas is dat niet zo. UZ Gent wou nog 1 cyclus proberen maar gaf ons eigenlijk geen hoop, gebaseerd op de resultaten van JP.
In Jette hebben ze ernaar gekeken en onmiddellijk gezegd dat ik er inderdaad nooit zwanger door zou zijn geworden. Dat ze van 0 zouden starten want de labo’s zouden niet te vergelijken zijn. Ik heb dezelfde stimulatie gehad als in JP. Deze keer gelukkig wel topembryo’s!
In 2016 is mijn prachtige zoon geboren. Nu 8 weken zwanger van ons 2de wonder!

Het verschil tussen de 2 kan niet verder uit elkaar liggen. Ik schrijf dit enkel neer in de hoop 1 iemand te kunnen helpen. Want het is zeer moeilijk om van centrum te veranderen. Je wilt het goede blijven zien in een arts. Maar wij vrouwen hebben helaas maar 6 kansen en we moeten kritisch blijven. Dit is 100% ons recht.

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door scv » 31 oktober 2017, 9:15

Dag Lies0,
Ik kan je zeker begrijpen. Ik zou veel aan dit hebben mocht Ik in behandeling bij JP zitten. Nu ben Ik in UZ en blij dat Ik dit al stuk wist.Ik ben onmiddellijk in uz Gent beland want gynae werkt ermee samen en werkt er ook als medewerker. Ik had nu ook slechte embryo (early blast, blasto 1 kwaliteit) Eventjes voetjes op de grond want 13 eicellen, 10 rijpe eicellen, 7 bevrucht, tot d3 goed en dan zo'n afvalrace gehad, overal fragmentatie na d3 hoewel wel mooie delingen volgens foto die ik zag van teruggeplaatste). Hadden geen hoop maar je moet die wachtweken wel doorstaan. Ze hebben wel teruggeplaatst op d5 ( de beste die er nog was) en geen cryo meer. Die fragmentatie baart me zorgen. Waren wel eerlijk over de kans en draaien niet rond de pot.De prof bij tp zei dat onmiddellijk.
Nu van vooraf aan terug en hopelijk ivf2 beter en was ivf1 pech. Zaterdag op gesprek en hopelijk horen we toch iets positief. Bang dat ze iets gaan zeggen over mij eicelwaliteit (Amh niet superhoog meer, wel nog binnen normen leeftijd hoorde ik)
Waarom ben je niet in je uz Gent gestart dan, zelfde stimulatie en ook goed labo toch ( gelijk aan Jette)? Je geloof was blijkbaar helemaal weg door JP ..
Op basis van dossier JP zou UZ Gent toch zelf moeten herevalueren denk ik dan en niet zeggen: geen hoop, 1 keer proberen. Mijn gynae kent mij ondertussen en weet al veel maar bij nieuwe pt beter toch geen dossier klakkeloos overnemen. Ik weet dat mijn gynae niet aan Decleer is en zou herevalueren hoor voor het oordelen. Ik oordeel niet, want ken hem niet maar blijkbaar is mijn gynae in UZ toch kritisch over hem. Blijkbaar had je niet dezelfde gynae dan in UZ die je zijn visie gaf. Kan er veel toe doen.
Hopelijk lukt het ons. Ik hoop in UZ Gent ook die kans te krijgen.
Voor jou alvast een mooie zwangerschap toegewenst!
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AZ Jan Palfijn

Bericht door irisbloem » 31 oktober 2017, 13:16

Ik ben al één jaar in behandeling in het UZ zonder resultaat maar bij mij zal het wellicht niet meer lukken met eigen eicellen daar ik in de perimenopauze zit, of ik zou heel veel geluk moeten hebben. In het UZ moet ik zelf een donor aanbrengen om nog een kans te maken met ECD (niet evident), bij dr Decleer niet. Vandaar dat ik binnen enkele weken een afspraak met hem heb voor een verkennend gesprek over ECD. Ik lees hier veel slechte ervaringen bij deze dokter omtrent IVF en ICSI, zijn er ook mensen die ervaring hebben ivm ECD bij hem? Ik weet dat Jette ook een heel goed centrum is maar ik zie het praktisch niet te combineren, op tijd in Gent geraken en terug is soms al krap tijdens de spitsuren.

Alvast bedankt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten