Innestelingsbloed of menstruatie?

IVF Forum
Plaats reactie
Tina16
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 april 2017, 11:42

Innestelingsbloed of menstruatie?

Bericht door Tina16 » 17 april 2017, 11:57

Dag allemaal,

Wij hebben al een tijdje een kinderwens en na enkele behandelingen met hormonen bleek uit een test van mijn man dat zijn sperma van slechte kwaliteit is. Daarom zijn we dan overgestapt naar kunstmatige inseminatie. Na 6 pogingen dan toch aan IVF/ICSI (elk 50%) gestart. Vorige week zondag hebben we uiteindelijk de terugplaatsing gehad en morgen moet ik een bloedtest laten afnemen om te zien of ik al dan niet zwanger ben. Alles verliep heel goed, mijn lichaam reageerde in de voorbereiding heel goed op alle medicatie en ook de pick-up verliep heel goed (ik heb er zelfs praktisch geen last van gehad en ook maar één dag thuis gebleven van mijn werk). Ook de bevruchting van de eicellen liep heel goed en er waren maar liefst 10 bevruchte eicellen. De 'embryo' die ze vorige zondag terug geplaatst hadden was dan ook van de 'beste kwaliteit', zoals ze het in het UZ Gent zeiden. Na de terugplaatsing moest ik dan 3 keer per dag utrogestan nemen.

Nu had ik woensdagavond en donderdagavond wat steken in mijn onderbuik. Ik hoopte dat dit eventueel de innesteling zou zijn... (ik voel normaal mijn menstruatie ook niet echt aankomen, ik heb hier nooit echt last van). Sinds vrijdagavond heb ik dan ook licht bloedverlies. Eerder een bruine afscheiding en soms ook wat helderder rood bloed, maar bijlange niet zo veel als mijn menstruatie. Ik had gehoopt dat het na één of twee dagen zou overgaan en dat het dus innestelingsbloed zou zijn, maar dit is ondertussen al de 4de dag en nu heb ik natuurlijk enorm veel schrik voor de uitslag van mijn bloedafname van morgen...

Is hier iemand die een gelijkaardig iets heeft meegemaakt? Met goede of slechte afloop? En kan het dat ik al zo snel na de terugplaatsing (+/- 5 dagen later) al innestelingsbloed kan hebben?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten