halve baarmoeder

IVF Forum
Julie80
Berichten: 16
Lid geworden op: 4 september 2012, 13:16

Re: halve baarmoeder

Bericht door Julie80 » 20 juli 2018, 0:18

Dag Jolien,

Sorry voor het late antwoord! Hoe is het intussen met je, ben je weer thuis? Hopelijk blijft de baby nog even zitten...

Bij mijn tweede bevalling is het idd plots snel gegaan. Mijn baarmoederhals was nog zo’n 2 cm. De dokters wilden me na een kleine week naar huis laten gaan, tot ik de nacht voor het voorziene ontslag plots buikpijn kreeg die op weeen leek. Maar de monitor pikte niks op, dus ik probeerde te slapen. Dat is amper gelukt omdat de pijn erger werd. Tegen de ochtend was duidelijk dat het echt wel weeën waren, toen heb ik zelfs een weeënstorm gekregen. Ben in 3 uur tijd naar volledige ontsluiting gegaan - heavy. Er zijn nog enkele zakken weeenremmers aan te pas gekomen, maar ze waren niet meer te stoppen. Dan ben ik dus vaginaal bevallen van ons zoontje - 1kg700, gelukkig een goed gewicht voor net geen 31 weken. Na 5,5 week mocht hij mee naar huis en de rest is geschiedenis ;)

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: halve baarmoeder

Bericht door Oregano » 5 september 2019, 9:47

Ik reageer hier nog even voor dames die nog in deze situatie zitten, ik weet dat ik destijds wel iets aan dit topic had.

Meer dan 2 jaar na mijn eerste post hier in dit topic ben ik momenteel 38w1d zwanger na mijn 5e ivf/icsi poging (pu2) via Jette.

De zwangerschap is al bij al goed verlopen: baarmoederhals bleef steeds vrij lang. Dat is wel goed opgevolgd geweest vanaf 20 weken. Op 29w6d ben ik even opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens voortijdige contracties maar omdat ze onder invloed van utrogestan weer gingen liggen mocht ik na 1 nachtje weer naar huis. Heb het nadien wel rustig aan gedaan, niet meer voltijds werken en tot aan de echte ingang van mijn moederschapsrust (37w) ben ik utrogestan blijven nemen.

Baby ligt zoals bij velen hier wel in stuit. Op 22w lag ie nog mooi met hoofdje naar beneden maar op 24w helaas gedraaid... dus het wordt keizersnede. Gelukkig is ons ziekenhuis en mijn gyn wel helemaal overtuigd van het principe van de “zachte keizersnede”, waarbij mama en baby normaal niet langer dan 10 min van elkaar gescheiden worden.

Opvallend is wel dat mijn buik een klein beetje scheef is en dat je de baby enorm ziet liggen in mijn buik van buitenaf 😊

In elk geval, het kan dus, een relatief goede zwangerschap met een eenhoornige bm!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten