halve baarmoeder

IVF Forum
groentje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 maart 2017, 12:32

halve baarmoeder

Bericht door groentje » 14 juni 2017, 11:09

hallo iedereen,

ik heb te horen gekregen dat ik een halve baarmoeder heb, dus ineens over gaan naar IVF!
kan je blijkbaar zwanger mee worden, maar zit er toch wel wat met in men maag zne
nu nog MRI laten doen en dan verder naar prof voor uitleg!!

zijn er nog dames die dit hebben of iemand kennen die dat hebben


grts

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: halve baarmoeder

Bericht door Oregano » 14 juni 2017, 21:55

Dag groentje, ook bij mij is een eenhoornige baarmoeder vastgesteld. Blijkbaar worden vele vrouwen daar wel gewoon spontaan mee zwanger. Maar ik heb/had wel ook endometriose, die recent verwijderd is met een operatie. In het najaar beginnen wij ook aan ivf. Een eenhoornige of halve baarmoeder hoeft op zich geen drama te zijn om zwanger te worden maar de grootte van de baarmoeder kan er wel kleiner door zijn waardoor ze je extra opvolgen voor vroeggeboorte. Succes met jullie behandeling!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: halve baarmoeder

Bericht door Snoopy90 » 16 juni 2017, 8:37

Hallo, ik heb een collega die een halve baarmoeder heeft.

Zij is spontaan zwanger geworden en haar babytje is nu bijna 7 maanden. Het was een zwangerschap zonder complicaties. Ze heeft enkel keizersnede gehad omdat de baby niet gedraait was omdat ze waarschijnlijk niet kon draaien wegens te weinig plaats..

Maar een spontane en goede zwangerschap is mogelijk.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: halve baarmoeder

Bericht door Amarillo » 16 juni 2017, 11:02

Ook hier een eenhoornige baarmoeder! Ik heb het van in het begin rustig aan moeten doen en we zijn steeds goed opgevolgd tijdens de zwangerschap omdat er grote kans was op vroeggeboorte. Op 32 weken dan ook tijdje opgenomen geweest in ziekenhuis om weeenremmers en longrijping te krijgen. Daarna nog verder platte rust thuis gehouden en op 36 weken is mijn water gebroken en ben ik bevallen van een kerngezonde dochter die nu dik 5 maanden oud is! Zelfs geen couveuse nodig gehad en direct mee naar huis!
Oh ja en ze dachten dat het waarschijnlijk keizersnede zou worden omdat ze niet meer ging kunnen draaien, maar dochterlief heeft haar best gedaan en op 29 weken lag ze al klaar in de goede richting en ben dan ook natuurlijk kunnen bevallen! Het is misschien iets risicovoller maar je hebt er alles voor over he eens je dat wondertje verwacht dus gewoon rustig aan doen en ervoor gaan! 😀 Veel succes!
Afbeelding[url]

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: halve baarmoeder

Bericht door Oregano » 16 juni 2017, 12:37

Hey Amarillo wat leuk om zo'n succesverhaal te lezen! Heb je ook een vruchtbaarheidsbehandeling moeten omdergaan om zwanger te worden of lukte het spontaan?

Nog ter aanvulling, tegen mij zeiden ze ook dat ze gezien eenhoornige bm, wellicht geen 2 embryo's tegelijk zouden terugplaatsen omdat een eventuele tweeling natuurlijk nog meer moeilijkheden kan geven ivm vroeggeboorte omdat ze meer plaats nodig hebben...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: halve baarmoeder

Bericht door Amarillo » 16 juni 2017, 23:14

Ja Oregano, hier 6 jaar nodig gehad voor ons wondertje maar dit lag niet aan de vorm van mijn baarmoeder. Ik had blijkbaar ook geen eileiders en mijn eicelreserve was zo goed als op. Hier is het uiteindelijk gelukt met eiceldonatie!
Ik heb ook nooit 2 embryo's teruggeplaatst gekregen en denk echt wel dat dat niet aan te raden is... De risico's met eentje zijn groot genoeg al :wink:
Afbeelding[url]

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: halve baarmoeder

Bericht door Oregano » 17 juni 2017, 11:17

Super dat het dan uiteindelijk gelukt is Amarillo!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Jolienw
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 juni 2018, 0:45

Re: halve baarmoeder

Bericht door Jolienw » 8 juni 2018, 0:51

Hey iedereen,

Ikzelf heb ook een eenhoornige baarmoeder, 1 eileider en 1 eierstok. Bij mijn eerste zwangerschap is mijn water gebroken op 31 weken. Na enkele uren via een spoedkeizersnede is mijn dochter geboren. Toen hebben ze de eenhoornige baarmoeder ontdekt.

Nu ondertussen ben ik in verwachting van mijn 2de kindje en ben ik nu 26weken zwanger. Deze keer weten we het natuurlijk wel en sta ik onder strenge controle en krijg ik speciale medicatie. Vorig weekend heb ik longrijping en weeénremmers gekregen.

Zijn er hier dames die Met een halve baarmoeder langer dan 31 weken hebben kunnen volhouden? Hebben jullie dan verplichte platte rust genomen?

Juf1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 8 juni 2018, 21:16

Re: halve baarmoeder

Bericht door Juf1980 » 8 juni 2018, 21:25

Ik heb ook een halve baarmoeder (uterus unicornis). Ik ben twee keer zwanger geweest dmv icsi. Eerste keer bevallen op 37 weken, keizersnee omwille van stuitligging. Moeilijke zwangerschap, veel bloedingen, pijn en veel medicatie. Ook longrijping en weeenremmers op 27 weken. Tweede zwangerschap verliep (bijna) vlekkeloos! Geen pijn, slechts 2x een bloeding en vaginaal bevallen op 39w 3 d. Dus het kan! Succes!

Jolienw
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 juni 2018, 0:45

Re: halve baarmoeder

Bericht door Jolienw » 13 juni 2018, 0:38

Juf1980 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb ook een halve baarmoeder (uterus unicornis). Ik ben twee keer zwanger geweest dmv icsi. Eerste keer bevallen op 37 weken, keizersnee omwille van stuitligging. Moeilijke zwangerschap, veel bloedingen, pijn en veel medicatie. Ook longrijping en weeenremmers op 27 weken. Tweede zwangerschap verliep (bijna) vlekkeloos! Geen pijn, slechts 2x een bloeding en vaginaal bevallen op 39w 3 d. Dus het kan! Succes!


Hey,

Oh leuk om te horen zeg! Heb je ook speciale medicatie genomen? Magnesium en utrogestan? Ik moet nu om fe twee weken naar de gynevoloog. De cervixlengte is 3,8mm dus voorlopig nog vrij goed! Heb je platte rust genomen? Mijn zoontje ligt nu ook met hoofdje naar beneden maar toch zijn de gyne dat ik sowieso met keizersnede moet bevallen? Mag het dan toch gewoon vaginaal?

Juf1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 8 juni 2018, 21:16

Re: halve baarmoeder

Bericht door Juf1980 » 13 juni 2018, 19:34

De eerste zwangerschap heb ik bijna de volledige 37 weken utrogestan genomen. In het begin ook progynova (omwille van icsi in kunstmatige cyclus). De tweede zwangerschap ook dezelfde start, maar op 12 weken mocht ik afbouwen, dus rond 14 weken niets meer.

De eerste keer ben ik op 8 weken gestopt met werken en daarna bijna volledig platte rust. Wel nog wat licht huishoudelijk werk, maar verder niets. Dat kon ook niet, want ik had veel pijn, constant harde buiken en telkens ik iets deed een bloeding.

De tweede keer was platte rust geen optie, want er liep een actieve tweejarige rond☺. Maar ik had hem wel aangeleerd om zelf op en af de trap te gaan, zelf op de kinderstoel te klimmen... zodat ik hem niet moest oppakken. Heb ik ook heel de zwangerschap niet gedaan, enkel als ik neerzat. Wel moeilijk.

Maar vaginaal bevallen mag dus zeker wel. Ik had er zelf ook schrik voor, maar was volgens mijn gynaecoloog perfect mogelijk. Er was wel een risico dat de ontsluiting niet snel zou vorderen of dat de baarmoeder achteraf niet snel samentrekt. Maar dat risico is volgens haar kleiner dan die van een operatie zoals keizersnede. Bevalling verliep feilloos: van 3 cm naar 10 op een uur (met epidurale) en achteraf ook geen problemen. Dus misschien nog even bespreken met jouw arts?

Hoe gaat het nu met jou?

Jolienw
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 juni 2018, 0:45

Re: halve baarmoeder

Bericht door Jolienw » 13 juni 2018, 20:36

Hey

De gyne wil bij mij geen natuurlijke bevalling doen. Ze is bang dat het litteken in de baarmoeder zou openscheuren dus daarom sowieso een keizersnede.

Voorlopig gaat alles eigenlijk wel prima met mij! Ben vandaag nog bij de gyne geweest en hij weegt 1kg en is 37 cm. De baarmoederhals is nog altijd 3,6mm. Ik heb eigenlijk heel weinig last in mijn zwangerschap.

Het zijn gewoon echt spannende weken die er aankomen. Je weet niet wanneer het gaat gebeuren he. Ik hoop echt om de 34 weken te halen dan mag ik al gewoon in het ziekenhuis dicht bij ons in de buurt bevallen. Alles onder de 34 weken is echt nog op de intensieve.

Maar het kan he, kijk maar naar jouw! Hebbe ze bij u ook altijd de baarmoederhals gemeten?

Ik heb totaal geen last van harde buiken ofzo en ook niks bloedingen gehad. Ik probeer zoveel mogelijk platte rust te nemen maar idd niet simpel met een 2 jarige!

Groetjes

Juf1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 8 juni 2018, 21:16

Re: halve baarmoeder

Bericht door Juf1980 » 14 juni 2018, 20:09

Goed om te horen dat alles tot nu toe vlot verloopt! Het zijn idd spannende weken, vond ik ook. De tweede keer zat ik er ook wat op te 'wachten', maar uiteindelijk hebben ze mijn vliezen nog moeten breken. Dus hopelijk geraak je zo ver mogelijk!

De eerste zwangerschap werd mijn baarmoederhals vaak gecontroleerd. De tweede keer enkel bij de twee bloedingen en dan vanaf 36 weken wel bij elke controle. Maar die was telkens nog lang genoeg en niet verwerkt. Toen ook geen longrijping ofzo gehad.

Ivm keizersnede: mijn gyneacoloog heeft tegen het einde het litteken met een echo goed bekeken omdat ik wat buikpijn had. Maar alles zag er goed uit, dus zij vond het risico op scheuren klein. Wel mocht ik niet ingeleid worden en ook geen extra medicijnen om weeën eventueel te versterken. Was gelukkig niet nodig. Maar iedere situatie is anders hé.

Veel succes nog dit laatste trimester! Laat je nog iets weten als je bevallen bent?

Groetjes!

Julie80
Berichten: 16
Lid geworden op: 4 september 2012, 13:16

Re: halve baarmoeder

Bericht door Julie80 » 26 juni 2018, 21:13

Ik heb een tweehoornige baarmoeder en ben twee keer zwanger geweest in de linkerhoorn. Twee keer ben ik te vroeg bevallen, telkens op iets meer dan 30 weken. De eerste keer is m’n water gebroken en heb ik nog snel-snel lonrijpingsspuiten en magnesium gekregen, de tweede keer had ik ze al gekregen toen plots m’n weeën begonnen. Ook dan heb ik magnesium gekregen. Mijn kinderen hebben elk een dikke 5 weken in de couveuse gelegen, maar hadden gelukkig geen beademing nodig. Ze en zijn kerngezond. Dus zelfs als je wat vroeger bevalt, hoeft het geen probleem te zijn.

Groetjes!

Jolienw
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 juni 2018, 0:45

Re: halve baarmoeder

Bericht door Jolienw » 11 juli 2018, 11:25

Hey Julie.

Ik lig nu momenteel in het ziekenhuis. Gisteren opgenomen omdat ik weeên heb gekregen en 1cm ontsluiting. Nu hang ik een 48uur aan de weeënremmers en voorlopig zijn de weeën al iets minder. Vrijdag gaan ze mijn baarmoederhals nog eens meten en bekijken of ik naar huis mag. Mijn bmh is nu 2.9mm.

Bij mijn eerste zijn mijn vliezen ook gebroken en dan is het allemaal heel snel gegaan. Nu zijn ze voorlopig nog niet gebroken dus ik hoop toch nog even op te kunnen houden. Is het bij jouw tweede dan toch ook ineens snel gegaan?

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten