40+

IVF Forum
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: 40+

Bericht door irisbloem » 19 mei 2018, 20:48

Inderdaad ook hier kan ik wel een rustpauze gebruiken, maar we kunnen het ons niet veroorloven he

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 29 mei 2018, 21:20

Dag zonnetje, het kan soms goed doen om eens alles op te schrijven, of van je af te schrijven. 5 embryos is wel een heel goed aantal, ik vraag me af waarom ze dan niet wachten tot dag 5 om te kijken welke de sterke zijn? Is het geen optei,om te vragen om ze te ontdooien en te laten verder delen in het labo tot dag 5? En evt dan pgs doen? Dit om miskramen te voorkomen he.. In uz wordt standaard tot dag 5 gewacht, anders had ik er dus 8 (d3)! En nu dus maar 1 op dag 5.. Sowieso moet je je goed voelen voor een tp, ook om een eventuele tegenslag te kunnen opvangen. En ook,om fit te zijn als het goed uitdraait. Bij mij is het sporten ook terug gestopt maar het was sowieso niet veel, ik probeer gewoon aktief te zijn, naar werk in de vrije tijd, wandelen, fietsen. Meestal te moe om te sporten, ik denk niet dat sport nodig is, wel bewegen en daardoor eenn goede bloedsomloop.
Wij zijn nu bij de dokter geweest, en we gaan het nog eens proberen, ook met pgs, vond dokter wel belangrijk, om kans op miskraam verkleinen. Het komt erop neer eens een goede eicel te hebben die tot dag 5 ontwikkeld en dat chromosmaal ok is, en die is er nog, de vraag is wanneer. Ik denk zelf volgende maand nog eens een pu en als het moet in het najaar nog 1. Evt nog een derde en dan is het zeker gedaan, dat zijn 10 pu's en ben ik 41. Ik wil zelf niet doorgaan tot 43 want ben al zo lang bezig, dat hou ik geen 2 jaar meer vol.
Wat zei de gyne op jullie consultatie? Ben wel benieuwd! Denk met 5 dat er wel een goede kans is.. Toi toi!
Ik duim voor jou en laat iets weten he!

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 30 mei 2018, 21:59

Hey Emmy,

Goed nieuws bij jou alvast, dat de arts (en jij ook) het nog zien zitten. Klinkt als een goed plan! Het helpt ook wel om ergens een einddatum voor ogen te hebben. Bij mij was het op het laatst ook echt doorbijten. Ik ben zelfs 2 ochtenden spuitjes vergeten te zetten. Daarvoor moet je echt wel op je tandvlees zitten want je bent er die weken in je hoofd toch contstant mee bezig. (ik begrijp nog altijd niet goed hoe ik dat heb kunnen vergeten :roll: ) Op dit moment ben ik vooral opgelucht dat het even allemaal stopt: geen agenda's meer in onmogelijke bochten wringen om toch de ziekenhuisbezoeken er allemaal in te krijgen, geen emotionele rollercoasters meer... Gewoon even samen, genieten van de zomer en van elkaar... Het is toch allemaal wel heftig geweest.
We hebben inderdaad alles rustig met de arts kunnen bespreken en hij steunt onze beslissing om een jaartje pauze te nemen. Het lijkt erop dat de menopauze er bij mij nog niet onmiddellijk zit aan te komen, dus het zou nog perfect mogelijk moeten zijn om binnen een jaartje TPs te doen in een natuurlijke cyclus. Met alle onderzoeken voor miskramen ben ik ook binnenste buiten gekeerd en ik ben nog gezond en fysiek binnen een jaartje hopelijk ook terug ok. :-) Geen reden dus waarom het niet zou lukken. Nu hopen dat er tussen de embryootjes die we nog hebben nog een goed embryootje tussen zit. Zonder PGS zijn we daar inderdaad niet zeker van.
Wij hebben de omgekeerde weg afgelegd als jij: gestart met dag 5 embryos en PGS en geëindigd met dag 3 embryos :-) Omdat het de laatste poging was wilde men zo weinig mogelijk risico nemen en dus zo vroeg mogelijk invriezen. Ik besef dat de kans op een nieuwe miskraam groot is (meer dan de helft van die embryootjes zullen niet ok zijn). Maar uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: dat ene goede eitje vinden dat dan hopelijk blijft plakken en leidt tot een gezond babytje...
Wat daarvoor de beste weg is weet ik niet. Een beetje geluk zal zeker ook meespelen...
Als ik terugkijk, zijn er van onze 5 pogingen, eigenlijk maar 2 goede geweest. Bij alle anderen was er steeds wel iets niet optimaal. Er zijn zo veel verschillende parameters waar ze mee kunnen spelen (schema, medicatie, duur stimulatie,...)
Ik ben alvast blij dat we op deze manier nog een (uitgestelde) kans krijgen.
Wanneer zou jij terug starten? Voor de zomer nog dan? En dan TP hopelijk na de zomer? Ik duim alvast voor een goed embryootje deze keer! En kom hier zeker nog maar schrijven hoe het verder met je gaat. Ik blijf zeker volgen !
Veel liefs!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten