1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

IVF Forum
Plaats reactie
Car
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 juli 2016, 13:58

1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Car » 28 augustus 2017, 23:11

Hallo allemaal,

Graag wil ik mijn verhaal hier kwijt.
Na 3 jaar in de medische molen te zitten was het nu tijd voor de 1ste ivf-behandeling.
Erg spannend allemaal want zag erg op tegen de pick up en de pijn hiervan.
Na 1.5 week puregon en cetrotide spuiten was de uitslag dat ik overstimulatie had (kans groter vanwege PCOS) dus konden ze wachten tot de bloedwaardes daalde en dan weer oppakken of de pick up plannen omdat met het wachten de follikels minder van kwaliteit zouden zijn. De gyne had gezegd om de pick up dan te plannen en geen tp te doen omdat mijn lichaam eerst zal moeten herstellen hiervan.
Afgelopen donderdag heeft de pick up plaatsgevonden. Maar liefst 36 follikels aangeprikt. 30 goede eitjes waarvan17 hiervan bevrucht horen over paar dagen hoeveel bevruchte kwaliteit genoeg hebben om in te vriezen.
Nu van de pick up zelf niet veel meegekregen door roesje maar had me niet kunnen inbeelden zoveel napijn te hebben. Heb steunkousen en nutridrink voorgeschreven gekregen veel rust en water drinken.
Dit allemaal gedaan echter zaterdag avond een ellendig gevoel gekregen lijken koorts symptomen zonder echte verhoging te hebben (slik wel pijnstillers) zkh gebeld toch moeten komen voor echo en bloedafname. Hier was alles inorde 1 van de 2 infectiewaarden wat verhoogd maar niks verontrustends. Kon ook door pijnmedicatie komen dat de koorts wat gedemd was.
Ook urine nagekeken alles wa inorde. Dag erna zoiezo afspraak voor echo en bloedafname dus dit is opnieuw gedaan. Weer alles inorde geen vocht of vrij vocht in de buik.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier ook last van?
Nog steeds buikpijn bij bewegen en de aanvallen van warm/koud spierpijn zweten duiken zo nu en dan nog steeds op zonder verhoging te hebben zeer frustrerend want voel me op die momenten ook echt ellendig!
Sorry voor het lange verhaal, bedankt voor het lezen/ reageren alvast.
Liefs,

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Lucy1986 » 29 augustus 2017, 18:00

Beste Car,

Ik herken heel wat elementen in je verhaal. Ik heb ook PCOS en momenteel de eerste IVF poging. Ik heb gisteren mijn pick-up gehad en ga ook geen verse TP hebben omdat het risico op overstimulatie te groot was. Ik vond dat op zich al wel een hele teleurstelling, hoewel een aantal cryo's natuurlijk ook goed zijn eh. Bij mij hebben ze wel heel wat minder eicellen gevonden, namelijk 12 waarvan 9 bevrucht. Wel heel wat follikels met vocht nog waardoor ze geen verse TP willen doen.
Ik heb gisterenavond nog wel heel wat last gehad en vanochtend ook, maar nu is de buikpijn wel al heel wat minder. Wel ben ik doodmoe en heb ik het heel warm, maar het is natuurlijk ook heel warm buiten...

Het is natuurlijk niet niks voor je lichaam eh, zoveel follikels rijpen en dan de pick up...Klinkt wel echt vervelend wat je beschrijft! Als je echt bezorgd blijft owv de klachten, zou ik contact opnemen met je gynae om dit te bespreken? Zie het misschien nog een dag ofzo aan met heel veel rust, maar als het niet betert, is het misschien toch beter om nog even te laten checken? Ik kan je verder ook niet echt advies geven, ik ben zelf aan het proberen van voldoende te rusten en voldoende te drinken.

Ik hoop alvast dat je klachten snel minderen!

Liefs,
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Oregano » 30 augustus 2017, 6:48

Heb er zelf geen ervaring mee maar mijn gyn heeft ook gewaarschuwd voor overstimulatie en jouw symptomen komen daar precies wel mee overeen. Ik zou je goed laten opvolgen en goed rusten. Als je last blijft hebben, zeker terugbellen naar gyn... mijn gyn zei dat overstimulatie op zichzelf niet heel veel kwaad kan maar dat je het wel goed moet verzorgen meteen als het opduikt.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Car
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 juli 2016, 13:58

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Car » 30 augustus 2017, 14:17

Bedankt voor jullie antwoord.
Sinds vandaag geen aanvallen van warm koud meer gehad alleen nog wat klammig met momenten dus het gaat de goede kant op had echter niet verwacht dat allemaal zolang zou aanslepen.
Had het ook besproken in zkh maar wisten zelf niet goed waar het aan kon liggen en omdat alles er "goed"uitzag van resultaten dacht ik maar dat het ergens anders vandaan kwam. Dat er geen terug geplaatst werd was voor ons ook een teleurstelling!
We zijn vandaag weer op raadpleging geweest en er zijn van de 17 bevruchte uiteindelijk maar 3 voldoende geweest om in te vriezen.
Het is beter dan niks natuurlijk maar toch wel beetje verschoten van het lage aantal.
Zelf vind ik dit alles toch best wel heftig voor de eerste ivf. Nu maar weer even afwachten voor de terugplaatsing..
Waar zijn jullie in behandeling?
Wij in uz leuven ghb.

Liefs

Lucy1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 juli 2017, 11:37

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Lucy1986 » 1 september 2017, 15:07

En hoe gaat het ondertussen Car, zijn de klachten voorbij?
Ik snap zeker dat je wat verschoten bent dat het aantal geslonken is om in te vriezen. Hopelijk zijn het wel de goede eh!
Ik vind dit wachten ook vreselijk, heb zo het gevoel alsof de eerste poging nog niet echt gebeurd is en het wachten eindeloos duurt...
Heb je zicht op wanneer de TP van je cryo kan?
Wij zijn in behandeling in Life Leuven.

Liefs,
Start brusje
Sept 2019: biochemische zs
Okt 2019: ICSI 2.2 neg
Nov 2019: ICSI 2.3 pos, mk 6 w
Jan 2020: ICSI 2.4 neg
Aug 2020: ICSI 2.5 pos, tweeling, mk 6 w
Okt 2020: spontane zwangerschap, tweeling

Car
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 juli 2016, 13:58

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Car » 4 september 2017, 22:27

Het gaat eindelijk weer zoals vanouds.
Het heeft even tijd nodig gehad zal ook alle indrukken geweest zijn van de 1ste keer ivf met wat tegenvallen vandien...
Het zou nu al gekunnen hebben maar we hebben besloten een maandje te wachten zodat ik goed genoeg hersteld ben en weer wat op adem kan komen hebben ook nog een weekje vakantie over een paar weken dus komt beter uit. Dus in oktober ergens denk ik.
En hoe is het met jou? Wanneer is jou terugplaatsing?
Ligt dat ook in het zkh of is dat apart?

Liefs

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Onlytime » 15 september 2017, 13:01

Hey Car,

Ik heb ook PCO en de kans op overstimulatie is daarom enorm groot. Had laatste keer 43 follikels en voelde me ellendig. Ook ff rust gehad en 20/9 terugplaatsing. Heel spannend dus

Gr
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Dl1984
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 september 2017, 22:19

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Dl1984 » 27 september 2017, 12:49

Ik weet niet of je mijn reactie wil lezen, want bij is het allemaal positiever gelopen
In 2014 ook overstimulatie gehad..34 follikels,24 goede eitjes, 22 bevrucht en uiteindelijk 17 ingevroren.

Niet zoveel last gehad na de pick-up.
Wel teleurgesteld dat ze geen terugplaatsing deden.

Maar toen kwam de grootste verrassing..opeens was ik zwanger! Een mooie dochter gekregen.

Nu willen we graag opnieuw zwanger worden. Na een 8 maanden zo proberen, hebben we nu 1 cryo laten terugplaatsen.

Ik duim voor je mee dat alles nu voorspoedig mag verlopen x

Car
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 juli 2016, 13:58

Re: 1e ivf, overstimulatie en geen terugplaatsing

Bericht door Car » 1 december 2017, 20:18

Bedankt voor jullie reacties,

Natuurlijk lees ik ook graag positieve reacties!
Het teken dat het in iedergeval wel allemaal mogelijk is.

Onlytime: positief resultaat gehad?

Succes allemaal.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten