Start ivf september 2017- wie ook?

IVF Forum
mollie1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 september 2017, 10:23

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door mollie1983 » 4 oktober 2017, 10:51

Goede echo gehad en een flikkerend hartje gezien. Maandag normaal mijn laatste echo bij mijn prof en dan mag ik over naar mijn vaste gyn
Moet wel nog goed blijven rusten.

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 7 oktober 2017, 17:15

@Mollie, blij dat alles nog goed gaat. Hopelijk geen last meer van bloedingen.
@scv, innige deelneming met het verlies. Woorden schieten altijd te kort bij zo'n verlies, hopelijk kunnen mooie herinneringen troost bieden.

@de andere dames: nog nieuws bij jullie?

Ikzelf moet nog enkele dagen geduld hebben tot ik bloedtest mag laten doen. In een normale cyclus zouden nu mijn regels al doorgebroken zijn, maar aangezien ik lees dat utrogestan die wel eens tegenhoudt, is het wachten op de bloedtest. Stiekem hoop ik dat het blastocystje is blijven groeien en ingenesteld is, al weet ik dat kans heel klein is. Alle kleine 'kwaaltjes' die ik momenteel voel, zijn ook perfect te verklaren door de utrogestan (lichte constipatie) of had ik ook in normale cyclus (gevoeligere borsten) dus ja... geduld is een mooie deugd.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 8 oktober 2017, 10:32

Bedankt iedereen voor de bemoedigende woorden. Het zijn vreselijke emotionele dagen al geweest. Verwerken van eigen 'verlies' en dan meme...Menstruatie gisteren doorgebroken ( laatste utrogestan maandagmiddag), nu rust vinden en pas begin november bij gynae op gesprek. Zal lang duren dus voor poging 2...Waarschijnlijk wel beter voor mijn lichaam?

Ben wel onzeker naar wat gynae zal zeggen van verklaring?Denk altijd mijn eitjeskwaliteit maar hoor dat zelf goed uitziend ( morfologie, beweeglijkheid,...) sperma ook rol speelt bij deling laatste dagen voor blastocyst ( waar het bij ons misging blijkbaar).. Zeggen altijd dat eicelkwaliteit belangrijk is na bevruchting maar blijkbaar niet? Ze zien ook niet binnenin eicel bij beoordeling hé, net als bij perfect zwemmende en goeduitziende zaadcel.Kan het gewoon pech zijn deze keer...hoop van wel...

Niet goed te veel denken, maar soms zoek je verklaring...om jezelf te beschermen van oorzaak falen?
De buitenkant super embryo is ook niet bepalend voor succes blijkbaar want sommige nestelen ook niet in!
Natuur en geluk speelt veel belangrijkere rol dan wetenschap vaak en met ivf pogen ze te sturen tot goed resultaat ...strenger dan bij spontaan ontstane zwangerschap waar selectie er niet is altijd.

Hoe voel je je verder kristeldp?
Alles ok mollie nu?
Onlytime, bij jou ook minder nieuws?
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Onlytime » 8 oktober 2017, 20:23

Nog heel veel sterkte gewenst SCV. Dikke knuffel. Inderdaad hier ook minder nieuws en TP van 2 top embryo’s ook niet gelukt. Terug gestart met progynova en op 25/10 opnieuw TP. Het vraagt zo veel energie en ben soms echt doodmoe 😏
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 11 oktober 2017, 18:07

Hcg-test negatief. Progesteron 28,.. . Huisarts wist niet waarom UZ Gent deze waarde wilt weten. Weet iemand van jullie dit? Of is dit enkel belangrijk igv zwangerschap? Of is dit om na te gaan of utrogestan werkt?
Ook al wisten mijn hoofd en mijn lichaam dat ik niet zwanger was (heb af en toe gevoel van beginnende menstruatie en witverlies begon te verkleuren), toch blijf je hopen totdat je effectief hoort dat deze poging op niets is uitgedraaid. Al ben je voorbereid, het komt toch nog hard aan.
Ik ben wel blij dat ik met utrogestan mag stoppen want ik begon dat maar een vies boeltje te vinden. Ik vroeg mij op den duur zelfs af of ik het wel goed opstak, al kan je volgens mij weinig verkeerd doen.
Voor een volgende poging of verdere stap moeten we eerst bij dokter langs, maar onze afspraak is pas 28/12 (is begin sept al gemaakt). Haar agenda zit echt vol. Ik mag wel af en toe bellen om te informeren of er een afspraak is geannuleerd zeiden ze bij tp.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Onlytime » 12 oktober 2017, 9:57

Veel sterkte Kristel! Is altijd heel zwaar want je hoopt steeds dat het resultaat positief is. Pas 28 december??? Dat kan toch niet...!
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 12 oktober 2017, 10:48

Kristeldp, niet leuk ook voor jou :( !Ook geen cryo dus over van ivf1. Pfff... wachten tot 28december, vreselijk! Hoe is dit mogelijk?
Dokter moet daar toch iets aan kunnen doen om mensen die bezig zijn met behandeling toch tijdig te informeren.
Samen naar poging 2 dus!

Ik weet niet van progesteron meting... om te evalueren mss, stel dat je zwanger bent dat er genoeg zou zijn voor in stand te houden ? Bij mij 5 dagen na stop maar 1 hevige dag menstruatie gehad zonder voorloop van bruinverlies ( heb ik bijna nooit, meestal zie ik ze aankomen hierdoor). Progesteron heeft ze lang tegengehouden blijkbaar. Toilet zag me graag komen, denk ik. Zijn die van jou al doorgebroken ondertussen?
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 15 oktober 2017, 13:21

@scv: dinsdagavond bloedafname, woensdagochtend laatste utrogestan genomen, woensdagmiddag wist ik resultaat bloedtest. Sinds zondag af en toe buikpijn (zo het gevoel dat menstruatie gaat beginnen) maar pijn gaat steeds vrij snel weer weg. Maandag en dinsdag werd witverlies al wat geler. Woensdag en donderdag bruinverlies en sindsdien lijkt het alsof ze elke moment kunnen doorbreken, maar paar uur later blijkt dit dan toch niet zo te zijn. Inlegkruisjes zijn voldoende. Ondertussen is het wel eerder roodverlies ipv bruinverlies.

Langs de ene kant denk ik ook " 28/12 is nog zo ver af" en ik zou gewoon graag willen weten of ze uit deze 1ste poging nu iets kunnen afleiden of wat ze gaan aanpassen bij een 2e poging. Arts vond het zelf lastig dat haar agenda zo vol zit. "Ik wou dat er 48u in een dag was of hier mocht blijven slapen". Arts en verpleegster zeiden daarom meteen: informeer af en toe eens of er een afspraak is vrijgekomen, want bijvoorbeeld vrouwen die zwanger geraken hun afspraak wordt regelmatig geannuleerd.
Langs de andere kant vind ik het momenteel goed van wat rust in te plannen want momenteel ben ik, mede door onduidelijke menstruatie, fysiek en ook mentaal er toch nog mee bezig waardoor het idee om een aantal weken ons gewoon te kunnen focussen op ons 2, onze relatie, op ons huis, geen afwezigheden op werk, enz. ... mij nog niet zo slecht lijkt. Ik zie momenteel ook echt op tegen een volgende punctie omwille van ovarieel hyperstimulatie syndroom waarmee ik te kampen had. Maar wie weet denk ik daar binnen een paar weken helemaal anders over.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 16 oktober 2017, 19:28

waarschijnlijk is het roder bloedverlies wel je menstruatie. Ik had ooit met utrogestan ( tijdens clomid-pregnyl-utrogestan zonder inseminatie) ook een cyclus met juist 2-tal inlegkruisjes lichtbruin bloed zonder doorbraak roodverlies (rond verwachte dag ms) en dat was waarschijnlijk mijn ms toen. Wel net ervoor wat krampen.

Nu kan je lichaam wat zuiveren van die hormonen ( ook niet echt het meest zuivere, hoewel menopur op echte vrouwelijke urinebasis uit menopauze wordt gemaakt). Nog veel last van overstimulatie?
Die stimulatie en de pickup vergt veel van ons lichaam hé. Ook emotioneel (klap verwerken, hormonen die nu schommelen, ...). Wel lang voor jou tegen bespreking en dat net tussen kerst en nieuw, bij mij nog 3-tal weken voor bespreking poging1. Ondertussen wel verslag gekregen per post van labo uz. Was een early blasto, blasto 1 kwaliteit ( waarschijnlijk slecht zeker?).

Als koppel terug enkele weken leuke dingen doen en geen rekening houden met spuitjes zetten ed. en echo's paar keer na elkaar doen 's morgens vroeg en werkrush daarna. Ik wil ook meer uren in een dag soms :) vooral tijd voor mezelf!
Mensen die er niet in zitten kunnen dit niet begrijpen hé hoeveel dit van een koppel vergt.


Gisteren genoten van een leuk fietstochtje met ons tweetjes :). Tijd voor elkaar is zoooo belangrijk. Dag van de bespreking 's avonds ook date gepland ;) (restaurantje zelf gereserveerd want mijn ventje zou dit toch anders niet doen) om ons 7 jaar samen te vieren ( toevallig ook diezelfde periode). Dan terug eventjes tijd om te bezinken voor poging2. Waarschijnlijk nog 1 net voor eindejaar...
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 6 november 2017, 8:18

Na eventjes rust, schrijf ik terug iets. Dit weekend bespreking gehad van teleurstellende ivf 1. Tja direct toch wel stuk zwart op wit, bevruchtingen ok, icsi en ivf beide geen verschil. Dan vanaf d2-3 al fragmentatie merkbaar en dan op einde d5 1 blasto kwaliteit 1 over ( met fragmentatie rond 10% maar geen holte met vocht en duidelijk geen goed inner en outer celmassa). Volgens gynae wat hij stuk dacht...eicelfactor grootste kans...pff.30% van vrouwen boven 30 hebben soms eicelkwaliteit van 40 jarige...kan ik zogezegd niets aan doen ( gekregen van ouders, ben geen roker,.. dus pech zeker). Wat een klap te horen. 10 jaar geleden zou dat anders zijn, maar dat weet je natuurlijk niet.Niet dat we laat zijn gestart, was 29 jaar ( zijn er die starten op 36j en geen probleem hebben). Zei dat er dan vaak over donatie( raak ik zeker mee zwanger zei hij omdat het zuiver embryo zal zijn die reden is) wordt gesproken maar raadt dit nu niet aan. Misschien ergens nog een goedje te wachten. Zelf een minder embryo geeft kansen. Wil na poging 2 wel al ( ipv poging 3) testen doen ( genetische testen,...) als terug idem zoals ivf 1. Ben nog nooit een tikkeltje zwanger geweest ( alvast niet geweten, geen miskraam). Nu wel ander protocol, lang schema met decapeptyl vanaf d21 deze cyclus en dat waarschijnlijk 2-3 weken en dan stimuleren na 2- tal weken met menopur ( afh van bloedwaarden) omdat de rijping van mijn eicellen dan trager kan gedaan worden. Blijkbaar in onze situatie soms beter. Goed wel dat hij niet blijft hangen op andere en verder denkt.
Uz Gent en Jette zijn zo goed als idem. Mocht hij denken dat ander labo nlJette ( mss ander kweekmedium van andere leverancier,..) goed zou zijn ( later) neemt hij contact op met collega daar. Ze werken samen. Blijkbaar zit diensthoofd Gent nu zelf in Jette en omgekeerd. Labo van Gent is het nieuwste, maar echt veel verschil is er niet. Vroeger waren dokters concurrenten maar nu moeten ze soms doorgeven. Mijn ventje is tegen veranderen maar stel dat hij het zou aanraden, dan overwegen wel waard.

Zal zwaarder zijn zeker het lange protocol en met welk resultaat? Iemand ervaring met zelfde?

Waarom wij... waarom ik denk ik dan .Waarom is gezond zijn en normale levensstijl ook geen factor meer. Eventjes volledig van de kaart..

@ kristeldp, hoe is het met jou?
@ onlytime, al verandering in situatie
@mollie, hoe verloopt je zwangerschap?
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Onlytime » 6 november 2017, 12:28

Hey scv,

Is inderdaad heel pijnlijk en zo oneerlijk. Er zijn mensen die geen kinderen verdienen en bij ons lukt het dan niet goed.
Ik voel me totaal niet zwanger dus zal niets worden vrees ik.
Woensdag kan ik zelf testen dus ga ik dat doen.

x
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 8 november 2017, 23:37

Hey scv en andere volgers van dit topic,

Ook ik ben een tijdje 'afwezig' geweest. Eind vorige week voor de 1ste keer het forum terug bezocht na mislukte ICSI-poging in sept.
Scv, van alle verhalen en situaties die ik hier lees, is het jouwe tot nu toe het enige dat quasi volledig gelijk loopt met het mijne en dus kwam het lezen van jouw laatste bericht ook hier hard aan, omdat ik al van in het begin een buikgevoel heb dat het aan mij ligt, dat mijn eitjes de boosdoeners zijn. Als dit het geval is, kan ik daar waarschijnlijk weinig aan doen zoals ik bij jou lees want ook hier vrij gezonde levensstijl (denken wij toch :-)): nooit gerookt, nooit drugs gebruikt, weinig alcohol, geen overgewicht en geen andere gynaecologische problemen gevonden. Maar ik voel mij daar op een of andere manier schuldig voor. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel.
Voorlopig laat ik onze afspraak in dec staan want met het werk komt het goed uit en ik vind het wel fijn om eens minder met mijn cyclus bezig te moeten zijn.

Heeft dokter iets gezegd dat je kan doen om kwaliteit toch te bevorderen? Soms lees je dingen over voeding en doorbloeding bevorderen?
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 10 november 2017, 15:05

Kristeldp,

Ja, we hebben een gelijklopend verhaal. Zo voel je je niet alleen ( hoewel er zo veel zijn met vruchtbaarheidsproblemen). Mijn buikgevoel zei dat vooraf ook, hoewel de gynae zelf zegt dat je daar geen schuld aan hebt. Toch is het zwart op wit te zien hé. Hij vertelde me om eventueel Proxeed woman te gebruiken omdat er daar veel antioxidanten inzitten( baadt het niet, schaadt het niet zei hij erbij). Ik neem al anderhalf jaar supplementen met antioxidanten en vitamines en dan al 3 jaar omnibionta pronatal ( foliumzuur en vol vitamines). Nog een 'zakje' erbij dus ;).
Vanaf 18/11 terug starten met nieuwe protocol ( ontzie wel de vele decapeptylspuitjes zetten omdat die naalden botter zijn en ook de bijwerkingen er zijn). Eerst 2-tal weken spuiten met deca (vorige keer 1 week en quasi gelijktijdig menopurstimulatie) en pas vanaf dan stimuleren hopend op tragere en nog betere rijping en hopen op verbetering in kwaliteit

De rust doet wel deugd..
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 15 december 2017, 9:27

Hallo aan de vrouwen uit deze topic!
Hoe is het met jullie?
Verder nieuws?

Kristel, al vroegere afspraak nu?
Mollie en onlytime, hoe gaat het nu?

Gisteren 2de pickup, 12 eicellen deze keer in totaal met nieuwe langere schema. Straks telefoontje voor d1 nieuws.
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 15 december 2017, 17:58

Hey,

Ik heb je gisteren ofzo prive-berichtje gestuurd. Gekregen?

Hier geen speciaal nieuws. We hebben afspraak zo gelaten omdat het goed uitkwam voor het werk van beiden. En vond de 'rust' ook wel welkom. Dus binnen 2 weken op doktersbezoek.

Wat is er bij jou precies veranderd tov 1ste poging? Telefoontje gekregen ondertussen?

Groetjes!
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten