Start ivf september 2017- wie ook?

IVF Forum
Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 29 september 2017, 13:18

Hallo,

Vandaag tp gehad. Ik ben ws in dit topic één van de laatsten van de maand. :-) Door jullie info weet ik meestal wat zal komen dus bedankt hiervoor.

Van de 4 bevruchte eicellen waren er nog 2 in de running (die van ICSI-methode). 1 was net in blastocyst 1 stadium dus die hebben ze teruggeplaatst. De andere is kantje boordje dus ze gaan nog even afwachten en als die toch blijft delen dan gaan ze die invriezen. Maar ze delen zich langzaam dus dokter kan het niet goed voorspellen wat het zal geven. Hopelijk zijn het gewoon dieseltjes, traag op gang komen. ;-)
Volgens de statistieken hebben we 10% kans dat tp tot positieve zwangerschap leidt, maar 55% dat in miskraam uitmondt en overige % is dat er niets gebeurt. Aangezien ik deze week al zo last had (ze zagen via echo dat er idd nog vocht in mijn buik zat), is er ook grote kans dat ik door de vrijkomende hormonen bij (prille) zwangerschap dezelfde symptomen (opgeblazen buik, buikpijn, maaglast...) ga terugkrijgen. Ik mocht daarom zelf beslissen of ik tp nu wou of die ene al voor cryo en tp op later moment. Maar ik was daar nu in UZ en cryo verhoogt onze kansen niet dus heb tp laten doen. Advies: verder blijven rusten en voldoende drinken, 3x/dag utrogestan 200 en 2 pilletjes foliumzuur.
Ik was wel opgelucht toen de dokter zij dat dit geen invloed heeft op de ontwikkeling, is alleen oncomfortabel voor mij dus dat neem ik er dan maar bij. Op 10/10 mag ik bloedonderzoek laten doen.

@scv: Ik heb het gevoel dat we zo een beetje in een gelijkaardig traject zitten (zelfde leeftijd, onverklaard, 1ste IVF zonder fantastische resultaten) Ik denk dat het ook door jouw verhaal is dat ik mij er ergens al op voorbereid had dat vandaag geen super goed nieuws ging opleveren, maar het blijft toch hard aankomen. Ik hoop het zo hard voor ons beiden en iedereen dat die mini-embryootje in onze buik blijven groeien. Bij zo veel vrouwen die spontaan zwanger geraken en kindje krijgen, zijn die embryo's in het begin ook niet perfect, alleen weten zij dat niet omdat ze niet onderzocht worden. Maar tegelijk ben ik ook vrij realistisch ingesteld. Een vriendin die in verleden IVF heeft laten doen, zei je moet een goede balans vinden tussen hoop en realisme.
Ivm astrologie: mijn man zou mij gek verklaren als ik daarover begin. Ikzelf ben ook vrij wetenschappelijk ingesteld maar ergens geloof ik toch soms ook dat er iets is waar we geen controle over hebben. Mijn grote angst is dat het soms klopt dat er iemand moet gaan om een nieuw leven kans te geven. Ik heb dit nog nooit luidop durven zeggen, maar ik heb schrik dat ik afscheid ga moeten nemen van mijn mama vooraleer we een kindje in ons leven kunnen verwelkomen. Vorig jaar is bij haar een hersentumor ontdekt en verwijderd, waarvan we weten dat die zeker terugkomt. We weten alleen niet wanneer en haar behandeling is vrij nieuw dus zonder gekende lange termijn resultaten. Ik hoop zo van niet en dat de natuur mij toont dat ik mijn wetenschappelijke kijk moet behouden, maar het is al door mijn hoofd gegaan.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 29 september 2017, 20:36

Kristeldp schreef:
29 september 2017, 13:18
Hallo,

Vandaag tp gehad. Ik ben ws in dit topic één van de laatsten van de maand. :-) Door jullie info weet ik meestal wat zal komen dus bedankt hiervoor.

Van de 4 bevruchte eicellen waren er nog 2 in de running (die van ICSI-methode). 1 was net in blastocyst 1 stadium dus die hebben ze teruggeplaatst. De andere is kantje boordje dus ze gaan nog even afwachten en als die toch blijft delen dan gaan ze die invriezen. Maar ze delen zich langzaam dus dokter kan het niet goed voorspellen wat het zal geven. Hopelijk zijn het gewoon dieseltjes, traag op gang komen. ;-)
Volgens de statistieken hebben we 10% kans dat tp tot positieve zwangerschap leidt, maar 55% dat in miskraam uitmondt en overige % is dat er niets gebeurt. Aangezien ik deze week al zo last had (ze zagen via echo dat er idd nog vocht in mijn buik zat), is er ook grote kans dat ik door de vrijkomende hormonen bij (prille) zwangerschap dezelfde symptomen (opgeblazen buik, buikpijn, maaglast...) ga terugkrijgen. Ik mocht daarom zelf beslissen of ik tp nu wou of die ene al voor cryo en tp op later moment. Maar ik was daar nu in UZ en cryo verhoogt onze kansen niet dus heb tp laten doen. Advies: verder blijven rusten en voldoende drinken, 3x/dag utrogestan 200 en 2 pilletjes foliumzuur.
Ik was wel opgelucht toen de dokter zij dat dit geen invloed heeft op de ontwikkeling, is alleen oncomfortabel voor mij dus dat neem ik er dan maar bij. Op 10/10 mag ik bloedonderzoek laten doen.

@scv: Ik heb het gevoel dat we zo een beetje in een gelijkaardig traject zitten (zelfde leeftijd, onverklaard, 1ste IVF zonder fantastische resultaten) Ik denk dat het ook door jouw verhaal is dat ik mij er ergens al op voorbereid had dat vandaag geen super goed nieuws ging opleveren, maar het blijft toch hard aankomen. Ik hoop het zo hard voor ons beiden en iedereen dat die mini-embryootje in onze buik blijven groeien. Bij zo veel vrouwen die spontaan zwanger geraken en kindje krijgen, zijn die embryo's in het begin ook niet perfect, alleen weten zij dat niet omdat ze niet onderzocht worden. Maar tegelijk ben ik ook vrij realistisch ingesteld. Een vriendin die in verleden IVF heeft laten doen, zei je moet een goede balans vinden tussen hoop en realisme.
Ivm astrologie: mijn man zou mij gek verklaren als ik daarover begin. Ikzelf ben ook vrij wetenschappelijk ingesteld maar ergens geloof ik toch soms ook dat er iets is waar we geen controle over hebben. Mijn grote angst is dat het soms klopt dat er iemand moet gaan om een nieuw leven kans te geven. Ik heb dit nog nooit luidop durven zeggen, maar ik heb schrik dat ik afscheid ga moeten nemen van mijn mama vooraleer we een kindje in ons leven kunnen verwelkomen. Vorig jaar is bij haar een hersentumor ontdekt en verwijderd, waarvan we weten dat die zeker terugkomt. We weten alleen niet wanneer en haar behandeling is vrij nieuw dus zonder gekende lange termijn resultaten. Ik hoop zo van niet en dat de natuur mij toont dat ik mijn wetenschappelijke kijk moet behouden, maar het is al door mijn hoofd gegaan.
:( dat we dit moeten dragen, getuigt van onze kracht en grote wens. Ik had voor jou ook liever beter nieuws gehad. Ze zijn eerlijk en dan hoop je niet te veel, maar het is zo hard te horen. Herken je gevoel, als je daar staat bij de dr. en zijn uitleg hoort bij het labo-overzicht, zakt de moed ....hopelijk mss een cryo voor jou, bij mij zei hij direct dat het naar alle waarschijnlijk niets zou zijn. ( ik hoor dat meer dan de helft van de ivf-pogingen geen cryo hebben maar we hopen op een extra kans). Ik weet zelf niet meer wat hij zei ( stadium?) want was volledig weg in gedachten door de grote afvalrace ( niet gedacht dat er zo veel zouden zijn afgevallen en sowieso 1 goedje zouden hebben). Teleurstelling na al die hormonen spuiten,echo's doen, bloedtesten doen, tijd wachten bij echocontrole en rush naar werk. Denk dan direct, ligt aan mijn eitjes, zijn ze zo slecht of nu pech... al die dingen spoken door je hoofd en wat bij volgende poging?
Begrijpen, gezien de situatie, elkaar door de herkenningspunten.

Zo jammer te horen van je mama 😔, overal hoor je dit. Bij ons is 2016-17 ook vreselijk al geweest. Meme ook kanker, nu onder controle maar draagt nog de gevolgen ( was zo een sterke tot die diagnose), andere meme ook in ziekenhuis ( orgaanfalen) en zal was niet meer naar huis kunnen en dan nog paar dingen. Wij al 3 jaar dromen om een wondertje en er is nu al heel de tijd slecht nieuws.In familie ook die er al 2 of 3 rondlopen hebben in periode van laatste 3- 4 jaar. Gaat vlot en zijn daarom ook niet die met meest gezonde levensstijl. Ze beseffen hun geluk niet als ze klagen dat het drukke leven pas zal beteren eens ze groter zijn. Ik haat dat gezaag!
Ik denk ook wetenschappelijk maar ervaar meer en meer dat wetenschap niet alles is ( voorwaarden goed zwangerschap vb niet roken,... klopt toch niet, wetenschap verklaart niet alles, meer en meer dokters geloven in kracht van alternatieve denkwijzen vb biochemische belastingen in ons lichaam ) en dat astrologie (of iets anders buiten ons)veel te vertellen heeft. Er komen nog veel dingen niet uit nu...hoeveel kinderen hebben allergie of leerproblemen of... ?Er moet een tijd komen van verandering en die toekomstige kindjes zijn net die van ons mss...nog niet het juiste eitje of zaadje van de natuurlijke selectie.
Nu trachten te ontspannen zeker...
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 30 september 2017, 8:19

Onlytime schreef:
29 september 2017, 12:06
@scv,


Hoe gaat het met de zenuwen? Ik heb besloten om maandagochtend geen bloedtest te laten doen. Heb men afspraak afgebeld. Ik ga pas woensdag zelf een zwangerschapstest doen.
Ik weet niet of dat een goed idee is maar heb maandag een hele drukke dag op het werk en als ik dan een hele dag moet wachten op het resultaat en hier te horen krijg dat het niet gelukt is dan weet ik niet of ik men tranen kan bedwingen.
Ik moet sinds 2 dagen voor de TP 4 pilletjes progynova nemen en 2 X 2 utro.
Ik heb totaal geen pijnlijke borsten. Voel soms wel wat in men buik maar kan niet goed beschrijven wat juist.
Geen idee of dit een goed teken is??
Klopt het dat de maandstonden niet doorkomen als je utro blijft doornemen?
Vandaag 14 dagen pu vandaag. Nog geen ms te zien ( utro houdt dit tegen normaal en pas na stop komen ze dan, vorige keer 4-5- tal dagen later, sommigen houdt het ook niet tegen en moeten extra nemen ).Ik voel me niet zwanger. Borsten doen geen pijn ( wel vol van vorm), buikpijn valt nu mee ( trekt af en toe naar beneden tussen mijn dijen), gisteren wel even last gehad aan staartbeen. Maandag bloedtest doen zodat ik kan stoppen. Van mijn eigen gynae mocht ik vandaag bloedtest doen, uz Gent zei maandag ( omdat weekend is zeker). Buikpijn kan alles betekenen, goed of slecht. Ik heb voorbije jaren al alles gevoeld wat voor 1 iemand het symptoom is, maar ik heb altijd wel iets ( of buikpijn of borsten op springen of ...) en nog nooit positief dus...
Waar ga je voor bloedtest? Huisdokter? Ik ga in plaatselijk ziekenhuis en moet geen afspraak maken.
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Onlytime » 30 september 2017, 13:58

Echt moeilijke periode nu he. :shock: Ik duim voor jou dat het nieuws maandag positief is. Ik ga woensdagochtend testen bij de huisdokter.
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

mollie1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 september 2017, 10:23

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door mollie1983 » 1 oktober 2017, 12:06

Hoi dames heb even jullie raad nodig. Ik ben bloed aan verliezen en heb een erg trekkerige pijn in onderbuik. Ben doodsbang! Maar het is zondag... En ben pas 5w2d ver... Man sprak om naar spoed te gaan maar is da nie overdreven? Prof kan ik nie bereiken op zondag. Wat zouden julie doen?

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 1 oktober 2017, 12:21

Hey, geen directe ervaring mee. Ik snap de bezorgdheid. Ik denk wel dat ze op spoed niet veel kunnen doen. Voor echo is het nog te vroeg denk ik. Mss juist bloed nagaan en/of pijnstiller geven als buikpijn heel hevig is. Kan je huisarts of zh eventueel telefonisch bereiken om eerst zo advies te vragen?
Ik duim mee dat het gewoon bloedverlies door gesprongen adertje ofzo is.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

mollie1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 september 2017, 10:23

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door mollie1983 » 1 oktober 2017, 16:37

Naar spoed geweest. Hcg gestegen naar 8000 maar op echo gezien dat er bloeding zit rond vruchtzak. Zit thuis van werk om te rusten... Et was nie slecht maar ook nie goed. Alst misgaat ga ik da snel weten blijkbaar. Maar alst om innesteling gaat kan enkel rust helpen. Door mijn job is kans groot dat ik alles los zou trekken....

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Kristeldp » 1 oktober 2017, 17:08

Goed dat je niet geluisterd hebt naar mij. :-) Rust nu maar goed dan. Wanneer mag/moet je terug naar dokter? Goeie moed.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

mollie1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 september 2017, 10:23

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door mollie1983 » 1 oktober 2017, 17:19

Kristeldp heb eerst naar zh gebeld zoals je zei... Normaal pas 9/10 naar prof maar ga morgen bellzen en hopelijk mag ik vroeger...

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Onlytime » 1 oktober 2017, 19:26

Mollie ik duim dat het goed blijft gaan. Heb wel te doen met jou want kan me voorstellen dat je ongerust bent. Veel moed!
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 1 oktober 2017, 20:52

Mollie, zou me ook angstig en paniekerig voelen.Een geruststellend woord zou goed zijn.Duim voor je dat alles goed verder loopt.
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

mollie1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 september 2017, 10:23

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door mollie1983 » 2 oktober 2017, 11:04

Hallo iedereen

Momenteel geen bloed meer verloren... Enkel een klein beetje bruinverlies maar echt weinig. Het trekkerig gevoel in mijn buik blijft wel.
Heb nu al mijn afspraken voor vandaag geannuleerd en lig languit in zetel. Mijn mama weet nu ondertussen ook dat ik zwanger ben...
Mijn man blijft zeer optimistisch... Wou dat ik dat ook kon! Hoop echt dat hij gelijk mag hebben! Ga dan naar prof nog eens proberen bellen. Hoop stiekem dat ik woensdag al zou mogen gaan. Dan kan ik zien of hcg blijft stijgen... ben dan 5w5d en hopelijk is er dan iets meer te zien.
Gisteren zag de gyn van wacht de vruchtzak (wij ook) maar ook het kindje (wij niet) ze zei zelfs dat normaal ze de hartslag al zou kunnen horen en zien (wat niet het geval was) maar dat is nu toch extreem vroeg??? Vruchtzakje gaf wel 5w6d aan gisteren en gisteren was ik normaal 5w2d

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door scv » 2 oktober 2017, 20:18

Geen goed nieuws hier...negatieve bloedtest...is hard aankomen hoor wel, zelf al was mijn hoop er niet na tp..Vandaag ook mijn meme overleden...Wat een dag. :( :roll:
Pfff nu bespreken van ivf 1 en wat anders kan volgende keer zeker, maar pas in november waarschijnlijk dus zal 2 maand stil liggen..
Wanneer stopt dat negatieve toch eens...
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

mollie1983
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 september 2017, 10:23

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door mollie1983 » 2 oktober 2017, 22:29

Oh scv innige deelneming met verlies van je meme. En zo erg van je negatieve test. Woorden schieten me tekort.

Onlytime
Berichten: 71
Lid geworden op: 2 september 2017, 23:26

Re: Start ivf september 2017- wie ook?

Bericht door Onlytime » 3 oktober 2017, 11:33

Scv,

Heel erg allemaal voor jou. Geen woorden voor :(
Kinderwens sinds april 2014
Begin 2015 PCOS vastgesteld en
IUI 1 tem 5 negatief
2016 correctie baarmoeder
Jan 2017: ICSI 1 negatief
Feb 2017: ICSI 1.1negatief
Sept 2017: ICSI 2.1 negatief
Okt 2017: ICSI 2.2 zwanger!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten