IVF / pco

IVF Forum
Plaats reactie
Lienemien89
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 september 2017, 19:23

IVF / pco

Bericht door Lienemien89 » 5 september 2017, 19:37

Hallo,

Ik heb pco waardoor ik dus moeilijk (niet) zwanger kan geraken zonder hulp. Nu ben ik sinds vorige maand gestart met IVF. heb in augustus mijn pick-up gehad, door een overstimulatie moest ik dus wachten voor een terugplaatsing en er waren 10 embryo's ingevroren, allemaal dag vijf embryo's en vier van type AA. Vandaag heb ik mijn eerste terugplaatsing gehad van een dag vijf embryo. Vanmorgen was het dus ook even spannend want ik moest dus bellen of het effectief ging doorgaan. Hij zei dan via telefoon dat hij het aan het labo ging navragen of het het ontdooien had overleeft. Dan kreeg ik volgende 'het is een dag vijf embryo maar ze zijn akkoord dat we vandaag mogen terugplaatsen' vond dat beetje raar overkomen...

Ik heb hier van mijn gynae zeer weinig informatie over gekregen, kan iemand mij wat meer uitleg geven over zo een dag vijf embryo? Vanaf wanneer kan je een test doen?

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: IVF / pco

Bericht door Soph » 8 september 2017, 17:05

Hey Lienemien89,

Ik zag pas je berichtje, ben een periode even "offline" geweest.

Een dag 5 embryo noemen ze ook wel een blastocyste. Het voordeel aan een (cryo)blastocyste is dat deze doorgaans wat sterker zijn omdat ze selectiever kunnen invriezen of uitkiezen voor tp en dat de celdeling al in dat stadium zit dat die cel zich ook snel innestelt na tp.
Een 3 daagse cryo of embryo "zweeft" eerst nog wat rond in de baarmoeder tot hij een blastocyste is en kan dan pas innestelen.

Nadeel is dat een blastocyste iets moeilijker ontdooit en vaak verloren gaat dus.

Zo werd het mij toch uitgelegd :D
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten