"Onverklaard onvruchtbaar" / Switch ziekenhuis

IVF Forum
Plaats reactie
weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

"Onverklaard onvruchtbaar" / Switch ziekenhuis

Bericht door weblijveneringeloven » 7 september 2017, 12:58

Dag allemaal,

Hierbij mijn eerste berichtje op het forum. Ik ben 35 en mij man 34. Twee jaar geleden besloten we aan kindjes te beginnen. Ik dacht toen, binnen de 3 maanden ben ik zwanger, net als mijn mama vroeger... Wat dat even verkeerd gedacht...

Na een klein jaar proberen, zijn we naar Imelda in Bonheiden gegaan. Enkele onderzoeken gedaan, alle onderzoeken bleken positief te zijn, en dokter stemde voor om mijn cyclus om te volgen en op de "goede moment" te insemineren. Zo gezegd, zo gedaan.

Na 3 onsuccesvolle pogingen, begonnen we in maart 16 met 6 opeenvolgende IUI's met Chlomid (4*) en Menopur (2*). Geen van al succesvol. Echter, in een rustmaand (ik had een cyste en de dokter zei dat het onmogelijk zou zijn om die maand zwanger te worden) werd ik zwanger. Ik helemaal blij. Echter bij de eerste echo was er geen hartslag te bespeuren. Ook de week erna helaas nog niet. Heb dan medicatie moeten nemen om een miskraam op te wekken. Zowel fysiek als mentaal, erg pijnlijk :-(

In febr 17 zijn we met IVF begonnen (Imelda Bonheiden / UZ Leuven). Opnieuw een hele resem testen doorlopen, allemaal gelukkig positief.
Van de 9 follikels bleken er slechts 4 eitjes te bevatten (ik dacht dat er in elke follikel standaard een eitje zat!! - weer een illusie minder ;-). Van de 4 zijn er 3 bevrucht. Eentje is direct teruggeplaatst en de andere 2 in de vriezer. Bleek ik direct zwanger te zijn. Uiteraard veel stress voor de eerste echo, na de nare ervaring van vorige keer, en helaas ook deze keer, geen goed nieuws: een lege vruchtzak. Opnieuw medicatie gekregen om miskraam op te wekken.

In juni 17 2de terugplaatsing, helaas geen succes.

In juli 17 was het labo toe en dus geen terugplaatsing. Wonderbaarlijk natuurlijk zwanger geworden, maar helaas, na enkele dagen bloed beginnen te verliezen en dalende HCG waardes.

Na 3 miskramen (waarvan 2 natuurlijke zwangerschappen?!) is er nu een bijkomend bloedonderzoek gepland. Binnen 2 weken de uitslag. Ondertussen proberen we de moed erin te houden. Uiteraard hoop je op positief nieuws, maar anderzijds zou het toch ook el eens fijn zijn om te achterhalen waarom het nu eigenlijk niet lukt!

Hebben jullie gelijkaardige ervaringen?

Heb ondertussen dat boek van "zwanger worden en blijven" aangeschaft en probeer sterk op men voeding te letten (daar was serieuze verbetering mogelijk ;-)), en dat lukt me eigenlijk aardig. De Yoga deed ik al een tijdje.

Binnen 3 weken hebben we ook een afspraak in Jette gemaakt, kwestie van een 2de opinie te krijgen. Zijn er nog koppels / vrouwen die zijn overgestapt naar Jette? Ik vraag me af of daar veel verschil in zit (in standaard IVF procedures) - UZ Leuven en Jette zijn toch beide Universitaire ziekenhuizen?

heel veel groetjes
"weblijveneringeloven"
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: "Onverklaard onvruchtbaar" / Switch ziekenhuis

Bericht door Anqui » 7 september 2017, 14:46

Wij zijn na onze derde IVF poging van het Middelheim overgestapt naar Jette. Ik had tijdens de behandeling in het Middelheim twee (natuurlijke) zwangerschappen gehad en één biomedische zwangerschap na IUI gehad. Uiteindelijk op een natuurlijk manier zwanger geworden van ons dochtertje. Voor een tweede kindje zijn we terug naar het Middelheim geweest bij mijn derde IVF had ik slechts één follikel. Men liet mij zelf beslissen of ik de ivf wilde laten doorgaan. Ik vind niet dat ik dit zelf moest beslissen, uiteindelijk toch een dokter gevonden in het Middelheim die 2 minuten tijd over had om raad te geven, deze rade me aan verder te doen met de IVF. Uiteindelijk is deze poging doorgegaan maar natuurlijk op niets uitgedraaid. Ik heb toen gevraagd of er geen ander protocol gevolgd kon worden maar volgens de dokters van het Middelheim was er niet anders dan de klassieke behandeling met Suprefact…
Uiteindelijk heb ik mijn dossier daar weggehaald en zijn we naar Jette gegaan, daar heeft men een volledig ander schema opgesteld met als resultaat 7 follikels en 6 bevrucht. Uiteindelijk is deze poging ook niet gelukt omdat er nog problemen waren die men in het Middelheim niet gezien had. Wij zijn heel tevreden over Jette, ik ben nog niet zwanger maar je merkt dat ze ieder dossier afzonderlijk behandelen en niet met vaste protocollen werken. Ik heb nu spijt dat ik niet veel sneller ben overgestapt want we hebben nu nog maar één beurt.

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: "Onverklaard onvruchtbaar" / Switch ziekenhuis

Bericht door Eliza » 7 september 2017, 14:49

Hey,

Ik zou je wel aanraden om een tweede opinie te vragen in Jette (en zelfs over te stappen), omdat je geen standaard verhaal hebt (in hoeverre dat dat bestaat natuurlijk). Jette heeft het beste labo en dat is belangrijk. Dit heeft met hun financiering te maken. Ze pakken de zaken ook soms anders en beter aan.

Herhaalde miskramen is een heel moeilijke materie, waar ik geen ervaring mee heb en je niet mee kan helpen.

Sterkte!

Eliza

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: "Onverklaard onvruchtbaar" / Switch ziekenhuis

Bericht door Oregano » 9 september 2017, 10:38

Hello, ik ben ook eerst in behandeling geweest in Bonheiden, wel alleen operatie endometriose (mei 2017). Bedoeling was dat ik deze maand zou starten met ivf in Bonheiden/UZ Leuven. Maar na er veel over gelezen te hebben zei mijn intuïtie dat ik 2e opinie moest vragen in jette. Ben op 1/9 op intake geweest in jette en het viel me meteen op dat ze daar toch veel meer ervaring hebben. Let op, ik heb op zich een heel goed gevoel bij dr Pelckmans van Bonheiden. Maar in jette stelden ze me meteen een hele hoop vragen die in Bonheiden niet aan bod waren gekomen (bv is de kwaliteit van je baarmoederslijmvlies nagekeken - niet dus) en ik denk ook dat het labo van jette gewoon het beste is (naast dat van Gent). En bij ivf is het labo zo bepalend voor de slaagkans. In Bonheiden zit je goed met een beperktere problematiek denk ik, het is wel fijn om zo persoonlijk en kleinschalig behandeld te kunnen worden. Maar bij mij was de slotsom toch dat ik vanaf de eerste poging naar jette ga, al loop ik daardoor wel wat vertraging op (ipv opstart ivf eind september in Bonheiden, opstart begin november in jette).
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten