Start IVF November 2017

IVF Forum
Plaats reactie
Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Start IVF November 2017

Bericht door Gaby » 2 november 2017, 10:12

Hoiii!

Wie start er ook met een cyclus in November 2017 en wil graag meeschrijven hier? :)

G.
IVF 1 - Zwanger!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Oregano » 2 november 2017, 14:28

Hello, ik doe normaal mee! 8/11 bloedname en als alles goed is moet ik starten met Ovaleap die avond. Normaal gesproken pu ergens rond 20 november schat ik. En als alles dan goed gaat, tp rond 25 november. Is onze eerste poging, zal gemengd ivf en icsi zijn, in Jette. Waar ga jij en hoeveelste poging is het?
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Gaby » 2 november 2017, 15:23

Hoi!

eerste IVF ook bij ons, in Leuven :)
Is wel spannend, zo een eerste keer, toch? :) Bij ons denk ik volledig IVF maar hangt van aantal eitjes en staal af.
Hier al aan het spuiten met Puregon, en binnenkort Orgalutran erbij. Ik vermoed ergens mid Nov pick-up. Heb bij IUI telkens goed gereageerd op de Puregon maar aantal dagen spuiten varieerde wel sterk dus valt echt niet te voorspellen.

Ik zie het momenteel supergoed zitten, ben benieuwd, het is spannend, heb er goeie hoop in! Maar dat had ik altijd al bij een nieuwe 'fase' haha dus eens het nieuwe eraf is zal't wel over zijn haha.
Op mijn werk weten ze het nu wel, dus ik kan er wat opener over praten, dat is een opluchting. Ik voel hier al mijn follikels duwen, dus ik denk dat ik het tegen volgende week wel stevig ga voelen en dan kan het helpen om eens goed te klagen en zagen op het werk ;)
IVF 1 - Zwanger!

Mimo
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 november 2017, 22:29

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Mimo » 2 november 2017, 20:03

Hey Gaby
Super spannend allemaal...:-) we duimen. Ik ga voor een eerste counseling gesprek in uz jette op 5 december en dan hopelijk snel met ivf beginnen...iemand een idee wanneer je ivf start na zo een gesprek ?
Lieve groetjes
Zwangerschapswens : feb 2014
Clomid.puregon, pregnyl
3× IUI : negatief
22/12: start icsi en zo benieuwd naar terugplaatsing :D

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Gaby » 3 november 2017, 9:21

Hmm ik heb al wel veel gezien in andere topics over Jette, maar het blijkt enorm te verschillen zag ik.
Misschien eens zoeken in het ivf clubje of in andere topics over Jette?

Onze ervaring was dat als je al in het traject zit in een ziekenhuis, de overstap naar IVF echt supervlot gaat. Je gaat als het ware van behandeling in behandeling.
Is dit je eerste keer in een ferti-centrum of niet? Bij een eerste keer zal het allemaal wel wat langer duren, maar als ze al weten wat er 'mis' is, en het is gewoon een soort intake voor IVF dan kan dat vlot gaan denk ik.
IVF 1 - Zwanger!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Oregano » 3 november 2017, 18:44

Hey Mimo, ik ga ook starten in Jette. Heb op 25/10 mijn counseling gehad en op 8/11 kan ik uiteindelijk normaal starten met de stimulatie. Eerst was er 19/11 gezegd maar ik mocht bellen of er toevallig een gaatje vroeger was ontstaan (door annulaties andere patiënten) en daardoor kan ik nu effectief 8/11 normaal starten (als mijn bloedname die ochtend ok is). Tussen mijn eerste intake gesprek en de afspraak voor de counseling zat wel langer, 1/9 was intake en mochten pas 25/10 op counseling. Het verschilt idd nogal, is afhankelijk of je van een ander ziekenhuis komt, of je nog onderzoeken moet laten doen, of je de pil neemt,...

Gaby, idd ik herken dat enorm, dat een nieuwe fase ook nieuwe hoop geeft! Ik kijk er ook naar uit. Maar des te meer het nadert word ik toch wat nerveuzer ook, ben wel bang voor de teleurstelling als het niet lukt en ook een beetje voor het effect van de hormonen. Maar algemeen ben ik ook erg blij te kunnen starten, heb het gevoel dat er nu eindelijk na al die jaren echt eens een kans komt...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

AnnekeB
Berichten: 29
Lid geworden op: 4 november 2017, 18:52

Re: Start IVF November 2017

Bericht door AnnekeB » 4 november 2017, 20:11

Hoi
Ik start ook eind november, ik zit in Genk in ZOL bij Ombelet.
Half september zijn we op een eerste gesprek gegaan, bloedafnames en onderzoeken, 10/10 zijn er bij mij poliepen weggehaald via endoscopie en 17/11 moeten we op afspraak gaan ivm medicatie etc. Als alles goed gaat heb ik eind november een PU en nadien een terugplaatsing.
Bij mij is alles plots in een stroomversnelling gegaan: ik ben 36 en mijn man 39. We probeerden reeds 6 jaar zwanger te worden. In de zomer stelde mijn man voor om toch verder te gaan en na de raad van een vriendin zijn we naar Ombelet gegaan.
De eerste weken liep ik er een beetje versuft bij: plotseling was alles een beetje meer in bereik en was ik bang en onzeker. Ombelet is kort en krachtig: zo zit het en zo kan het. Bij ons was hij meteen to the point: willen jullie een kind? Dan gaan we meteen voor IVF, u moet al veel te lang geduld hebben. ik heb al vanalles gelezen in andere topics over Ombelet maar ik moet zeggen dat ik me tot nu toe erg goed voel in het ZOL. Ombelet zelf is kort maar de entourage van assistenten en verpleging is heel erg lief en zorgzaam.
Ik kan je verzekeren dat ik het echt wel even allemaal heb moeten wegslikken...
Nu ben ik wel blij dat het bij ons plots snel zal gaan, maar ik ben ook een beetje bang, vooral voor de medicatie en de hormonen enz...
Ik heb ook getwijfeld om op dit forum te gaan maar ik hoop toch dat ik bij jullie terecht kan, al is het maar om alles een beetje te kunnen delen.
liefs x
11/2017: ZOL - start IVF/ICSI 1
08/12/17: PU 1
11/12/17: TP 1
Pril zwanger! :D

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Oregano » 5 november 2017, 9:29

Hey Anneke, wel goed dat de dokter zo doortastend is denk ik, leeftijd speelt idd wel een grote rol blijkbaar dus best ineens aanpakken dan he? Maar idd, een beetje intimiderend is het in het begin wel. Maar ik denk dat het wel went ook. Je moet gewoon altijd even dat drempeltje over... laat ons hopen dat het bij ons allemaal (snel genoeg) aanslaat en dat we eindelijk na al die jaren ook eens bij de gelukkigen zijn.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Lisa90 » 5 november 2017, 17:47

Wij zijn ook gestart, ziekehuis ZOL in Genk ook bij Ombelet.
2/11 eerste echo gehad en gisteren 4/11 met spuitjes gestart. Donderdag 9/11 volgt 2de echo (follikelmeting). Het is allemaal heel nieuw voor ons, het is de eerste keer. Ook al hebben we ons gesprek gehad, alle dagen krijgen we nieuwe vragen bij. Alles zal hopelijk wel loslopen. Er komt zoveel op je af.
Lieve groetjes!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Gaby » 5 november 2017, 18:33

Veel nieuwe mensen! :-)
AnnekeB: in het begin is het raar, zo een forum. Maar is best wel tof hoor, zeker omdat je in de 'normale' wereld soms zo weinig mensen vindt die snappen wat het allemaal is. Het helpt vaak om de ervaringen van andere mensen te lezen vind ik.
Heel de medische shit is in het begin echt een vloedgolf, informatie, er mee om kunnen dat je 'hulp' nodig hebt, beslissingen nemen, wachten tot in het oneindige..

Wij hebben onze eerste follikelmeting achter te rug bij deze IVF. Zag er goed uit, een tiental grotere follikels en een hoop kleintjes waarvan ze nog niks kunnen zeggen. Baarmoederslijmvlies aan het groeien. Alles goed op weg maar dus nog even verder spuiten. Ze gokken op een pick up ergens tegen volgend weekend. Spannend seg! Ondertussen begin ik het al wel serieus te voelen, mijn buik is gespannen, moet vaak plassen, er is daar weinig ruimte ;-) Maar het zal nog wel lukken om een aantal dagen vol te houden. Het antagonist spuitje om de LH/eisprong tegen te houden is wel een irritant spuitje, geeft echt wel een soort jeukerige rode plek, lijkt op allergie :( Moest het in het oog houden van het ziekenhuis...
IVF 1 - Zwanger!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Oregano » 6 november 2017, 14:17

Inderdaad veel nieuwe mensen hier, voor de meesten van ons de eerste IVF blijkbaar.
Idd heel erg spannend... Wij hebben gisternamiddag naar de DVD gekeken die Jette had meegegeven, waarnaar je moet kijken om te weten hoe de behandeling loopt en hoe je de spuitjes moet zetten. Wel wat van onder de indruk...
Hopelijk kunnen we elkaar hier een hart onder de riem steken. Ik denk wel dat het positief kan zijn, zo'n forum, omdat het inderdaad niet iets is dat mensen die het niet meemaken, begrijpen... Tegelijk moet ik me soms ook wel wat beschermen tegen de verhalen hier, als ik dan lees wat er nog allemaal van problemen naar boven kunnen komen als je met de behandeling bezig bent... Maar ja, gewoon er vanuit gaan dat het allemaal goed komt he, negatief denken helpt ons toch geen stap vooruit.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Oregano » 8 november 2017, 14:14

Hier wat domper, vandaag eerste bloedname gehad om te checken of ik vanavond mocht beginnen met de spuiten. Jette belt nu om te zeggen dat mijn oestrogeen verhoogd is, zou een oestrogeenproducerende cyste kunnen zijn. Al zou hen dat erg verbazen omdat ik de pil nam en dat nu net de remedie is tegen zo'n cystes. Moet nu morgen opnieuw bloedname en echo hebben om het te bekijken. Toch wel wat teleurgesteld, ik hoop vooral niet dat nu weer een operatie moet hebben (heb al twee endometrioseoperaties achter de rug, de laatste in mei was een hele zware) of een maand de pil moet nemen om die cyste weg te krijgen...

Hoe is het met de andere dames hier?
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Lisa90 » 9 november 2017, 9:01

Vandaag mijn 2de echo (1ste follikelmeting) gehad.
Ik had vrij veel follikels waarvan 1tje van 10mm en 1tje van 12mm, maar de rest was nog te klein. Ik moet nu de dosis hormonen verhogen en moet 3 spuitjes dagelijks zetten. Maandag moet ik opnieuw langs voor 2de follikelmeting, hopelijk worden de follikels niet TE groot door de hoge dosis hormonen. Ik kijk erg uit naar het moment dat ik de pregnyl mag opspuiten, hopelijk duurt het niet meer ge lang. Lieve groetjes.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Boutayna » 9 november 2017, 11:33

Hey!

Ik begin ook deze maand voor de eerste keer. Ben nu nog aan de pil maar 14/11 begin ik met de neusspray Suprefact. Op 21/11 heb ik mijn eerste echo.


Spannend allemaal!


Groetjes

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Start IVF November 2017

Bericht door Gaby » 9 november 2017, 19:41

Oregano, dat klinkt een beetje verontrustend! weet je al meer? Wat hebben ze gezien op echo?

Lisa90, blijven volhouden! :) 3 spuitjes per dag is wel al straf, veel goeie moed. Hopelijk niet teveel blauwe plekken :o Vrij veel follikels klinkt alvast wel al positief!

Bouttie, jij ook al goed aan het spuiten/slikken/snuiven hihihi. Dan heb jij het zogeheten 'lang' schema? Ik zit op een kort dus geen idee wat een lang inhoud?

Ondertussen is bij mij de PU achter de rug, phew!!! Ik vond het suuuuuperspannend, vooral omdat het de eerste keer was. De sedatie heeft goed gewerkt, brande wel heel erg in mijn hand! Ik heb vanalle onzin zitten uitkramen maar ze wilden er niet op ingaan achteraf :D Ze hebben nogal moeten duwen en porren en zeiden "dat vond je niet echt tof precies" maar wist daar dus niks meer van. In mijn gedachten was ik heel de tijd slaperig wakker en weet ik alles, maar achteraf gezien moet ik echt KO geweest zijn want ik herinner mij quasi niks. Zoveel te beter! Eicellen goedgekeurd, en ook goed bevrucht dus wij zijn voorzichtig hoopvol! Meer nieuws bij de TP! Duimen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten