wie is er nog met eerste IVF gestart?

IVF Forum
conny
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2007, 16:25

Bericht door conny » 8 augustus 2007, 10:54

Katy schreef:Hallo Conny

Hoe gaat het met je ? Alles goed ?
Ik hoop voor jou dat het deze keer mag lukken.
In ieder geval vind ik het heel sterk van je, dat na al je tegenslagen die je al hebt moeten verwerken, je er nog steeds voor gaat. Dat bewonder ik.
Ik wou dat ik ook zo'n beetje van die moed zou kunnen ontlenen.

Momenteel laat alles mij zo onverschillig. Heel eigenaardig genoeg, ik stel vast dat ik na mijn laatste ontgoocheling zelfs geen traan heb gelaten.
Gewenning ? Kan dat ?
Och, we zullen wel zien.

Hou ons in elk geval op de hoogte en verzorg je goed, he

groetjes

katy
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.
Nu is het natuurlijk bang afwachten.
Voorlopig zo misselijk als maar kan zijn.
Maar dat neem ik erbij.
Tracht dit alles te vergeten door zoveel mogelijk mijn dagelijkse taken te doen.
En ik vind het tevens leuk dat sommigen antwoorden op mijn berichtjes.
Een extra stimulans in deze soms donkere wereld.
Kusjes aan iedereen.

Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Bericht door Nes21 » 10 augustus 2007, 9:24

Hi Katy,

Hoe gaat het met jou ?

Ik begrijp je onverschilligheid volledig, heb zo'n beetje hetzelfde gevoel.
Vorige week hebben ze bij mij de stimulatie stopgezet na 16 dagen aangezien ik onvoldoende reageerde en 'k heb ook geen traan gelaten, ik ging gewoon verder met m'n job. Heel bizar ... voel me daar ook wel wat schuldig over.

Grs
Nes

conny
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2007, 16:25

Bericht door conny » 10 augustus 2007, 12:52

Als je over alles begint na te denken dan moeten wij wel sterke vrouwen zijn.
Niet dat het ons niet raak hoor, dat het zo vaak mis gaat.
We beseffen maar al te goed dat we verder moeten.
Die onverschilligheid?
Hoeveel is ons al niet overkomen?
Niemand hoeft zich hier schuldig te voelen.
Wij zetten ons allen ontzettend hard in op welke manier we ook bezig zijn.
Niet dat het ons hartje niet raakt.
:roll:
We worden realistischer en daaruit groeit misschien die onverschilligheid.
We zijn er voor elkaar ....
conny

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 10 augustus 2007, 14:26

Hoi Nes

Ik denk dat Conny dat heel goed verwoord heeft.
Als ik er zo over begin na te denken, dan klopt dat.
Ik kan niet ontkennen dat ik gedurende de dag toch nog huilmomenten heb. En dan denk ik, ik huil nu toch. We moeten inderdaad verder, er zit niets anders op.
Ik blijf ergens, hoe klein ook, toch nog hopen op een superklein kansje.
Ik weet het, het spookt ook soms door mijn hoofd, dat het er misschien nooit meer van komt, maar toch. We zijn mensen met gevoelens en gedachten en die kan je niet zomaar even uitschakelen, he.

hou jullie goed en sterkte.

katy

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 21 augustus 2007, 19:33

hallo


Als ik in de IVF molen stap, heb ik gelezen dat je eerst 14 dagen de pil moet nemen.
Maar klopt het dat je tijdens die eerste 14 dagen plus minus 7 keer bloed moet laten trekken en 3 keer op controle moet voor een echo ?
Dat lijkt mij veel.
Verder las ik iets over decaptyl. Ik heb tot hiertoe enkel nog menopur moeten nemen. Wat is decaptyl en wordt dit goed verdragen ? Of maw wat zijn de neveneffekten van decaptyl ? Is decaptyl een auto-injectorspuit of is dat een gewone spuit ?
Jullie zouden mij hierbij een heel eind op weg helpen.
Bedankt alvast voor de info.

groetjes

katy

conny
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2007, 16:25

Hallo meisje !

Bericht door conny » 22 augustus 2007, 11:28

:shock: Ik heb bij het begin van ivf ook een maand de pil moeten nemen.Maar dit is wat tegen gevallen, ze konden hiermee mijn cyclus niet goed regelen.Ik heb namelijk nooit de pil genomen omdat geen enkele echt goed werkte bij mij.Zelf heb ik 's morgens cetrotide gespoten en dan 's avonds menopure.En ja gedurende die 14 dagen ben ik bijna 3x per week naar de ego en bloedafname geweest.Om te zien of je wel goed reageert op de spuiten en of er genoeg follikeltjes gecreëerd worden door de hormonen die je toegediend krijgt.Voor de rest kan ik je helaas niet veel info geven.
Kusjes conny :roll:

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 22 augustus 2007, 13:51

Hallo Conny

Ik hoop dat alles goed met je gaat ?
Net zoals jij vrees ik ook dat mijn lichaam niet goed gaat reageren op die pil, gezien ik die vroeger nooit echt kon verdragen.
Het onbekende maakt me zo onzeker en angstig.
Als ik mij vergelijk met al die andere vrouwen hier, sommigen hebben al zoveel IVF-behandelingen achter de rug, dan ben ik maar een groentje.
Ik hoop dat ik niet op mijn beslissing terugkom.

groetjes

Katy

conny
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2007, 16:25

Bericht door conny » 22 augustus 2007, 15:52

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij.Besef heel goed waar jij met worstelt.Angst, onzekerheid.Laat je niet gaan hoor meisje.Onderga het gewoon.Was ook ontzettend bang,en onzeker.Kreeg er zelfs periodieke eceem van,niet te doen.Gans mijn lichaam vol en dat 3 maanden.Gewoon omdat ik mij zo nerveus en angstig maakte om datgene wat ging volgen.Bij ons is het ook hoor onze eerste poging ivf.Eind oktober de volgende.En we kunnen ons niet vergelijken met al die anderen.Iedere situatie en persoon is anders.We moeten positieve signalen geven aan ons lichaam,want als onze geest zo paniekerig doet dan gaat ons lijfje natuurlijk ook bang worden.En dat willen we toch niet hé.Het moet zich op zijn gemakje voelen, zodat ons eierstokjes hun werk kunnen doen.
Met vertrouwen en geloven kom je iedere zorg te boven.Enkel angst en twijfels zijn een last,hoop doet leven dat staat vast.
Dikke kuffel.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 30 augustus 2007, 17:05

hallo,

Ik heb dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en beslist om de overstap van IUI naar IVF te wagen.
Ik moet toegeven dat ik er nog steeds sceptisch tegenover sta, maar veel alternatief heb ik niet.
Ik moet eerst de pil nemen, maar ik doe dat niet graag, gezien ik in het verleden zeer slecht reageerde op eender welke pil.
Dus dat wordt afwachten.
Ik ben in elk geval blij dat ik er niet alleen voor sta. Gelukkig kan ik hier af en toe eens stoom aflaten. Dat doet echt deugd.
groetjes

Katy

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 30 augustus 2007, 20:05

Heel goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Volgens mij zal het wel meevallen gezien je precies al het ergste verwacht; dan kan het alleen maar meevallen hé.

Alvast heel veel succes en als je stoom wil aflaten, doe maar! :lol:

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 6 september 2007, 7:45

Hoi,

Heeft iemand van jullie dit al meegemaakt ?
Ik ben aldus enkele dagen de pil aan het nemen als voorbereiding op mijn eerste IVF poging.
Gisteren vernam ik van mijn arts dat ik twee cycli achter elkaar de pil zal moeten nemen, gezien de arts rond de datum van terugplaatsing niet aanwezig zal zijn.
Ik ben eigenlijk een beetje boos, gezien ik ten onrechte nu die pil moet nemen, en ik deze cyclus niet heb kunnen benutten voor bv een IUI.
Gezien mijn biologische klok echt tikt, heb ik niet teveel maanden over om zomaar even te verspillen.
Ik zit nu echt in de put.
Ik zou nu willen stoppen met die pil, maar weet niet of dat zomaar kan .

katy

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

eerste poging achter de rug

Bericht door pelkie » 16 oktober 2007, 11:23

Hoi,

Onze eerste (mislukte) poging achter de rug. Ik vond dat die stimulatiehormonen voordien eigenlijk goed meevielen. Ik kreeg er eerlijk gezegd zelfs redelijk "goesting" van. Mijn vriend was in de wolken! Na 12 dagen waren mijn eierstokken wel supergezwollen en pijnlijk, wat vooral afzien was tijdens de pickup, maar depri ben ik er nooit van geweest.
Die utrogestan vaginale bolletjes vond ik dan weer wel de hel. Daar werd ik nogal emotioneel labiel van, huilbuien bij het minste verkeerd geïnterpreteerde woord, wat natuurlijk verergerde bij de negatieve uitslag. Nu voel ik dat mijn lichaam helemaal aan't afkicken is, alzof mijn emoties een marathon hebben gelopen. Ik zou graag gewoon verder doen met pogingen, maar eigenlijk is mijn lichaam wel blij met de verplichte rustpauze tot de volgende poging.

Alleszins veel succes met het puffen en spuiten.
pelke

conny
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 juli 2007, 16:25

Bericht door conny » 16 oktober 2007, 13:45

:? Begrijp je best hoor.En gelijk heb je.Jouw lichaam is nu aan wat rust toe.Ik heb dat ook hoor, het kan niet snel genoeg gaan.Maar de dokters hebben het liever anders.Wat je emoties betreft,zelfde koek bij,mij.Dus je bent echt niet alleen.
Groetjes conny :D

Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Bericht door Nes21 » 17 oktober 2007, 8:16

Hallo iedereen,

Ben effe weggeweest ,-).
Onze TP was gelukt, maar we hebben vorige week een miskraam gehad ... zit er helemaal onderdoor. Denk erover om alles gewoon stop te zetten. We hebben al 1 kindje ... weet niet of ik het allemaal opnieuw kan opbrengen.

Veel moed en sterkte aan ieder van jullie
Grs
Nes

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 19 oktober 2007, 15:21

Hoi Nes 21

Ik zit in hetzelfde schuitje, heb net weer het slechte nieuws te horen gekregen aan de telefoon. Onze 8ste poging (6 uiu en 2ivf) is ook weer een mislukking. Nochthans hadden ze deze keer 2 mooie blastocysten terug geplaatst. Maar het mocht ook nu weer niet zijn. Ik zit echt in de put momenteel. Al onze eitjes zijn opgebruikt, hebben niets meer over. Dit betekent voor mij het einde van onze kinderwens, we zullen ons maar gelukkig prijzen met onze zoon van 6. Had er nog graag minstens 2 bij gehad, maar het is ons niet gegund. Ik ben totaal kapot.
Aan iedereen die de moed nog niet opgegeven heeft heel veel sterkte en succes.

Liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten