Help ik weet het niet meer

IVF Forum
Plaats reactie
Bezorgdmeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 januari 2018, 8:03

Help ik weet het niet meer

Bericht door Bezorgdmeisje » 8 januari 2018, 8:33

Hey iedereen,
Dit word misschien een lange tekst maar ik wil de situatie graag goed schetsen:
Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met inseminatie met donorsperma. Die eerste keer bleek ik direct zwanger. Maar dat liep goed mis.
Na 6 weken kreeg ik enorme krampen en ging ik naar de dokter die kon bevestigen dat ik een miskraam had. Direct dezelfde dag nog een curratage gehad omdat ik nog geen bloeding had.
Na een week enorm afzien na de curratage (slap, duizelig, buikpijn, flauw vallen,...) en nog steeds geen bloedverlies te hebben ging ik naar de dokter, die me direct naar spoed stuurde.
Daar goed onderzocht en ze hielden me toch honden omdat de enige buikpijn niet over ging.
Ze deden dan ook een kijkoperatie waar ze dan gezien hebben dat ik buitenbaarmoederlijk een miskraam had gedaan en dat al het bloed in mijn eileider was gebleven en die gescheurd was met een enorme buikbloeding tot gevolg. Mijn leven hing aan een zijden draadje op de operatietafel. Eileider is natuurlijk ook verwijderd.

Terug begonnen met ivf dan deze keer.
Eerste keer mislukt en dat wist ik ook meteen.
Deze keer ging het beter (dacht ik).
Ik kreeg last van sympthomen. Pijnlijke borsten, blauwe aders op mijn borsten, bloedsmaak in de mond, vermoeidheid, en sinds enkele dagen misselijkheid.
De dag na dat ik normaal mijn maandstonden moest krijgen kreeg ik een bloedtest, die het waarden stonden op 6. Maar dat was ook nog maar dag 6 na mijn prignylspuit dus dat was mogelijk. En toch dacht ik dat ik zwanger was. Ik voelde het.
Ik heb ustrogestan ingestoken tot zaterdagmiddag, toen was ik al 6 dagen overtijd en een nieuwe bloedtest gedaan. De sympthomen nog altijd aanwezig. Maar ik bleek dus NIET zwanger te zijn. Ondertussen maandag en ik heb nog altijd mijn maandstonden niet (8dagen overtijd dus) ik ben duizelig, misselijk, en gewoon al die sympthomen nog altijd.
Ik heb bang dat ik psychologis helemaal gek aan het worden ben en dat daar allemaal door krijg. Ik durf het niemand te vertellen. De dokter zei dat ik gisteren mijn maandstonden ging krijgen. Niet dus.
Iemand ervaring of raad voor me?
Het gaat toch niet weer hetzelfde zijn he?
Sorry voor de lange tekst.
Alvast bedankt!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Help ik weet het niet meer

Bericht door Oregano » 9 januari 2018, 6:51

Dag bezorgdmeisje, hoe loopt het intussen? Ik heb altijd vernomen dat er pas van een heel prille zwangerschap kan worden gesproken bij een hcg een stukje hoger dan 20, al is het natuurlijk geen exacte wetenschap. Dat je regels wegblijven is mogelijk, de hele behandeling schudt je wat door elkaar he. Als je te erg twijfelt kan je mss nog eens een bloedname laten doen... en voor de rest is het normaal hoor, dat gevoel van "gek" worden... we willen het zo graag he! Sterkte.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten