Geen cryo's ingevroren

IVF Forum
Plaats reactie
Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Geen cryo's ingevroren

Bericht door Lisa90 » 8 februari 2018, 12:58

Hallo dames,
Ik zit in mijn 2de IVF poging. Bij mijn eerste keer hebben er geen cryo's kunnen invriezen, mijn zwangerschapstest was negatief. Nu bij mijn 2de poging hebben ze alsook geen cryo's kunnen invroren. Op de 5de dag had ik er nog 3 (bij de eerste keer 2). Op de 6de dag konde ze mij vertellen dat ze al niet werden ingevroren, dus de dag erna.

Ik stel mij de vraag, wat dan met dat 1tje in mijn buik, zou die dan ook stoppen met delen of groeien omdat de rest ook gestopt is en niet kon ingevroren worden op 1 dag tijd?
Het klinkt misschien dom.. maar ik heb deze raad nodig.

Wie van jullie dames hadden ook nog embryo's over die toch niet konde ingevroren worden MAAR toch een positieve zwangerschaptest eraan over hebben gehouden?

Ik maak mij erg zorgen 😔
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Oregano » 8 februari 2018, 18:37

Lisa, volgens mij zouden die overtallige embryootjes potentieel wel vers teruggeplaatst kunnen worden, maar is de kwaliteit niet hoog genoeg opdat ze ontdooien zouden overleven. Dus het is volgens mij zeker niet zo dat als je geen cryo's hebt, je embryo's algemeen niet goed genoeg zijn. Het is gewoon dat ze echt van topkwaliteit moeten zijn om te kunnen invriezen. Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben... Niet te veel zorgen maken!
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Lisa90 » 9 februari 2018, 18:25

Dank u voor de reactie Oregano, ik hoop het zo!
Dit is al de 2de keer dat het ziekenhuis mij geen uitleg geeft.
Ze zeggen constant 'het kan zoveel oorzaken zijn'.
Ik weet niet of ik dit een 3de keer op deze manier wil proberen..
Ik maak me erg veel zorgen, ook al heeft dat weinig zin..

Ik voel net zoals de eerste keer krampen en steekjes in de onderbuik, net zoals de eerste keer.. ik ben echt aan het wanhopen 😔
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Gaby » 10 februari 2018, 21:11

Hej Lisa,

lijkt mij echt wel rot voor jou :(
Wat ik ook al hoorde hier op forum is dat ze bij sommige mensen een 2tal pickups na elkaar doen en dan alles oogsten en embryos na 3 dagen invriezen, om dan een aantal cryo TP te doen nadien. Denk dat dat vnl ook wel wordt gedaan bvb als je PGD screening doet, zodat je toch nog een embryo over houdt
Bij ons in het ziekenhuis waren ze wel realistisch, blizjkbaar heeft maar 1/3 koppels cryos na de PU, dus het is helemaal niet abnormaal om 0 of 1 cryo te hebben.
Bij ons waren er op d5 nog 2 embryo's over, eentje TP en eentje vriezer in. Een andere was nog redelijk ok op D5 maar hebben ze ook niet ingevroren omwille van de kwaliteit. Als dat echter het enigste embryo was geweest, hadden ze dat wel teruggeplaatst. Dus ik denk dat oregano misschien gelijk heeft dat ze soms iets niet invriezen omdat de kwaliteit te laag is?
Waar ga jij nu ergens? Wij hadden ons voorgenomen om over te stappen naar Jette voor cyclus 2 of 3, omdat hun slaagkansen beter zijn dan de andere centra. Labowerk is namelijk een van de beslissende factoren in hoeveel embryo's het halen (naast de kwaliteit van je embryo's natuurlijk). Het zou dus gerust kunnen dat je daar er wel eentje hebt om in te vriezen (maar geen garanties uiteraard).
Ik hoop voor jullie dat het deze keer prijs is - ik kan mij voorstellen dat het echt wel zenuwslopend is als je telkens per PU maar 1 TP hebt, zo zit je snel door je 6 cycli heen natuurlijk :o niet leuk!!!!
IVF 1 - Zwanger!

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Gaby » 10 februari 2018, 21:15

oh en wat betreft krampjes en steekjes: NIET WANHOPEN!
Bij mijn beide zwangerschappen altijd de eerste weken na innesteling krampen en steken gehad, dat is ook heel erg normaal bij een zwangerschap. Dus daaruit kan je zeker niet concluderen dat het sowieso misloopt!

PS: het is echt niet omdat er embryo's niet goed waren dat deze in je buik het niet goed gaat doen. Er zijn supergrote verschillen tussen de embryo's, dus ze selecteren net diegene die het het beste heeft gedaan om terug te plaatsen.

HOP HOP HOP - positief blijven en ik duim.
IVF 1 - Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Lisa90 » 11 februari 2018, 17:26

Ik hoop het zo Gaby.
Ik zit heletijd te denken dat dit embryo'tje ook niet zou overleven in mijn baarmoeder als ze in het labo ook niet kunnen overleven. Het ligt mij echt zwaar.
Ik heb heel goed gerust en niks geforceerd. Meer kan ikzelf niet doen.
Ik voel mij zo machteloos.. ik ben nog maar 28, dus innesteling zou in mijn geval normaal goed moeten lukken.. maar zelfs dat geloof ik al niet meer.
Dank u voor de geruststellende woorden Gaby.
Ik hoop hoop hoop het zo...
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Gaby » 11 februari 2018, 21:34

Neenee in uw lijf zitten ze 1000x beter dan in een labo :) daar moeten ze de juiste omstandigheden nabootsen, terwijl die in je lichaam tiptop zijn.
Maar ik begrijp zeker dat je het moeilijk hebt. Het is superzwaar, de onzekerheid is het lastigste hè. Volhouden...
IVF 1 - Zwanger!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Geen cryo's ingevroren

Bericht door Lisa90 » 12 februari 2018, 13:14

Ik hoop echt dat mijn embryo'tje lekker warm bij mij is.
De wachtdagen duren een eeuwigheid!!!
Heb iedere dag menstruatiekrampjes, zeurende onderbuik, daarom wil ik ni te hard hopen..
Dank u Gaby!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten