Eiceldonatie en IVF

IVF Forum
Plaats reactie
EllyDW
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 februari 2018, 17:19

Eiceldonatie en IVF

Bericht door EllyDW » 20 februari 2018, 17:23

Hoi

Mijn vriendin en ik willen IVF proberen. Nu zou ik heel graag hebben dat zij een eiceldoneert zodat het toch een kindje van ons is (of toch wat zo dicht mogelijk bij samen een kind krijgen komt voor mij).

Zijn er ziekenhuizen die dit toestaan of verbieden?

Heeft er iemand al ervaring met dr. Sara Neyens van het Jessa ziekenhuis?

Ik heb een onregelmatige cyclus en daardoor wordt het moeilijker om te weten wanneer met IVF te beginnen. Hebben jullie soms tips om toch een juist tijdstip te kiezen voor met IVF te beginnen?

Groetjes

Elly

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Eiceldonatie en IVF

Bericht door irisbloem » 20 februari 2018, 18:27

EllyDW schreef:
20 februari 2018, 17:23
Hoi

Mijn vriendin en ik willen IVF proberen. Nu zou ik heel graag hebben dat zij een eiceldoneert zodat het toch een kindje van ons is (of toch wat zo dicht mogelijk bij samen een kind krijgen komt voor mij).

Zijn er ziekenhuizen die dit toestaan of verbieden?

Heeft er iemand al ervaring met dr. Sara Neyens van het Jessa ziekenhuis?

Ik heb een onregelmatige cyclus en daardoor wordt het moeilijker om te weten wanneer met IVF te beginnen. Hebben jullie soms tips om toch een juist tijdstip te kiezen voor met IVF te beginnen?

Groetjes

Elly
Ik vind dit een heel mooi idee maar weet niet of men dit toestaat bij vrouwen waarvan niet bewezen is dat ze met eigen eicellen niet zwanger kunnen geraken of de kans daartoe heel erg klein is. Het lijkt mij het best de plaatsing in een kunstmatige cyclus te doen aangezien deze dan kan afgestemd worden op die van de donor en je dan met verse eicellen kan werken.

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Eiceldonatie en IVF

Bericht door Gaby » 20 februari 2018, 19:27

Ik ken een bevriend koppel die dit heeft gedaan - zeker technisch mogelijk.
De niet katholieke ziekenhuizen gaan hier eerder op ingaan dan bvb UZLeuven. Dus eens horen in jette bvb?
Wellicht gaan ze dan stimulatie en punctie etc doen bij je partner, bevruchten met donorsperma, embryo’s invriezen en dan jouw cyclus afwachten (of eventueel reguleren met medicatie), en een embryo ontdooien als bij jou alles klaar zit :) niet teveel zorgen over onregelmatige cyclus, veel vrouwen hier op dit forum zitten in een ivf traject en hebben ook een onregelmatige cyclus :) je kan er zelf niks aan doen.
Maak maar gewoon wat afspraken in een paar ziekenhuizen, best op tijd mee beginnen want er zijn wachttijden meestal.
Hou er mentaal rekening mee dat het niet altijd lukt (koppel dat ik kende heeft uiteindelijk de droom moeten opbergen en 1 van de twee mama’s heeft eicel en punctie gehad en is dus de volledige biologische mama). Vraag zeker naar de slaagkansen want gezien dit
Technischer is en Mss bij jullie beide hormoontherapie nodig kan zijn is die slaagkansen Mss iets minder?
Heel veel succes!
IVF 1 - Zwanger!

IenC
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 september 2017, 17:04

Re: Eiceldonatie en IVF

Bericht door IenC » 22 februari 2018, 14:40

Hoi Elly!

Mijn vriendin en ik zitten momenteel midden in ons eerste IVF traject met eiceldonatie. Naar mijn weten doen ze dit alleen in Jette, en wij zijn daar wel tevreden van. Naar Genk had ik een mailtje gestuurd met de vraag of ze dit toepassen, maar daar kreeg ik een nogal onbeleefd mailtje van terug... Ik zou dus zeker eens bellen naar Jette om een afspraak te maken, ze geven je daar uitleg over de opties en timing.
Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! Wij vonden het moeilijk om andere mensen te vinden met dezelfde ervaring 😉

Groetjes,
Ine

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten