IVF mei

IVF Forum
PrettyYou
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2018, 21:59

IVF mei

Bericht door PrettyYou » 8 mei 2018, 22:17

Hey iedereen,
Wie is er allemaal gestart in mei?
Even kort mijn verhaal..
We zijn gestart met IVF in april.
Ik heb eerst een maand pil moeten nemen, dan enkele dagen suprefact en 9 dagen 150 menopur.
Vorige week donderdag had ik mijn pick up met als resultaat 7 eitjes. De dag nadien gingen me ze bellen hoeveel er bevrucht waren.
Tot nu toe is mijn ervaring met IVF positief of heb ik gewoon al veel geluk gehad. Ik heb bijna geen bijwerkingen gehad. Enkel erg moe en veel hoofdpijn.
Ik had erg veel bang voor pick up (omdat ik al veel enge verhalen had gelezen) maar dit viel goed mee. De dokter was super lief, maar mijn pijngrens is wel redelijk hoog.
Vrijdag in de namiddag eindelijk verlossende telefoontje gekregen (nog nooit zo zenuwachtig geweest.. dat wachten is hatelijk!) resultaat 5/7 bevrucht en ineens datum gekregen van terugplaatsing.
Het hele weekend zenuwachtig ligge aftellen. Ik had gehoopt dat ze ons elke dag gingen informeren wat dus niet zo was. Tot op vandaag moeten wachten tot het definitieve resultaat.
4/5 hebben het overleefd en allemaal van topkwaliteit (zoals zei dit omschreven).
De terugplaatsing was zo snel voorbij.. en nu aftellen tot volgende week voor bloedafname.
Ik vind het allemaal zo spannend. Ik weet niet wat ik nu moet verwachten. Hoeveel kans is het van eerste keer raak?
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Groetjes en veel succes

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: IVF mei

Bericht door Yvonne1983 » 9 mei 2018, 8:15

Hey Pretty You de kans dat het de eerste keer raak is hangt af van wat de reden is dat ivf nodig is, maar ik begreep dat het per ivf behandeling (dus incl eventuele cryo's) rond de 40% ligt.
Ik heb zelf nog 5 cryo's in de vriezer die we vanaf juni weer mogen gebruiken en per cryoterugplaatsing zou de kans op een positief HCG 28% zijn bij mij volgens de dokter.
Je resultaat is trouwens heel mooi, bij mij was minder dan de helft bevrucht. Ik mocht zelf bellen hoeveel er bevrucht waren 24 uur na de pick up en heb 2 dagen later zelf nog een keertje gebeld of ze nog leefde en dat was toen wel het geval, uiteindelijk waren er 3 niet goed genoeg om in te vriezen.
Succes met de wachtweken probeer afleiding te zoeken, want waarschijnlijk neem je utrogestan en dat zorgt helaas voor zwangerschapsymptomen.

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: IVF mei

Bericht door Teens » 9 mei 2018, 8:59

Hallo PrettyYou,

ik zal hier meeduimen voor jou. Zoals Yvonne hieronder zegt kan je van Utrogestan zwangerschapssymptomen krijgen. Dus laat je hierdoor niet beetnemen. Zoek inderdaad afleiding want die dagen tot de test moet je echt doorworstelen.

Zelf heb ik 1 pickup gehad. Ik had 14 eitjes waarvan 11 bevrucht maar op dag 3 nog maar 2 goede. 1tje hiervan is in maart teruggeplaatst maar is niet blijven plakken. Morgen heb ik de terugplaatsing van mijn enige cryo dus vandaag duimen dat deze mooi ontdooit. Moest deze niet lukken worden het terug voorbereidingen voor een pick-up.
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IVF mei

Bericht door irisbloem » 9 mei 2018, 9:12

Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo PrettyYou,

ik zal hier meeduimen voor jou. Zoals Yvonne hieronder zegt kan je van Utrogestan zwangerschapssymptomen krijgen. Dus laat je hierdoor niet beetnemen. Zoek inderdaad afleiding want die dagen tot de test moet je echt doorworstelen.

Zelf heb ik 1 pickup gehad. Ik had 14 eitjes waarvan 11 bevrucht maar op dag 3 nog maar 2 goede. 1tje hiervan is in maart teruggeplaatst maar is niet blijven plakken. Morgen heb ik de terugplaatsing van mijn enige cryo dus vandaag duimen dat deze mooi ontdooit. Moest deze niet lukken worden het terug voorbereidingen voor een pick-up.
Ik hoop zo voor jou dat deze mooi ontdooit want bij mij was dat maandag niet het geval en ben zo teleurgesteld want dokter had gezegd dat er maar 1 kans op 10 was dat dit kon gebeuren, wat een pech :( Wat zegt jouw dokter op dat vlak?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: IVF mei

Bericht door Yvonne1983 » 9 mei 2018, 11:17

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo PrettyYou,

ik zal hier meeduimen voor jou. Zoals Yvonne hieronder zegt kan je van Utrogestan zwangerschapssymptomen krijgen. Dus laat je hierdoor niet beetnemen. Zoek inderdaad afleiding want die dagen tot de test moet je echt doorworstelen.

Zelf heb ik 1 pickup gehad. Ik had 14 eitjes waarvan 11 bevrucht maar op dag 3 nog maar 2 goede. 1tje hiervan is in maart teruggeplaatst maar is niet blijven plakken. Morgen heb ik de terugplaatsing van mijn enige cryo dus vandaag duimen dat deze mooi ontdooit. Moest deze niet lukken worden het terug voorbereidingen voor een pick-up.
Ik hoop zo voor jou dat deze mooi ontdooit want bij mij was dat maandag niet het geval en ben zo teleurgesteld want dokter had gezegd dat er maar 1 kans op 10 was dat dit kon gebeuren, wat een pech :( Wat zegt jouw dokter op dat vlak?
Irisbloem ik had gelukkig meer dan 1 cryo want bij mij was de eerste ook mis, volgens mijn dokter pech komt niet vaak voor. Ik mag pas na 24 dagen pil weer beginnen met een cryoterugplaatsing, wel weer in natuurlijke cyclus (en pregnyl). Ik hoop dat ik na de pil weer snel ongesteld word, want dat was vooral de bedoeling van de pil nemen.

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: IVF mei

Bericht door Teens » 9 mei 2018, 11:43

Hier juist bericht gehad dat de cryo niet goed ontdooid is. Dus terug starten vanaf 0
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: IVF mei

Bericht door Yvonne1983 » 9 mei 2018, 11:52

Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier juist bericht gehad dat de cryo niet goed ontdooid is. Dus terug starten vanaf 0
Doeme he teens heel veel sterkte en hopelijk brengt een verse embryo je meer geluk!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IVF mei

Bericht door irisbloem » 9 mei 2018, 12:32

Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier juist bericht gehad dat de cryo niet goed ontdooid is. Dus terug starten vanaf 0
O nee bij jou ook al, dat is echt rot tot en met :( veel sterkte! ik ben ook al sinds maandag aan het worstelen met mijn verloren kans, ik vind dit nog erger dan een mislukte kans want dan heb je tenminste die kans gekregen

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: IVF mei

Bericht door Teens » 9 mei 2018, 12:58

Echt klote (excusez le mot)
Ben het nog aan het verwerken. Vanavond moeten we gaan eten dus doen of er niets aan de hand is. Ik twijfel dat dit gaat lukken.

@irisbloem, gelukkig wist ik het vandaag. Als je idd naar het ziekenhuis rijdt om daar het nieuws te horen lijkt me verschikkelijk. Heb je nog een cryo?
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

saar33
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re: IVF mei

Bericht door saar33 » 10 mei 2018, 21:17

hallo

ik heb deze maand mijn eerste cryo terugplaatsing gehad. 3 dagen geleden een bloedtest gehad maar negatief. maar nog geen ms doorgekregen. :(
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: IVF mei

Bericht door scv » 11 mei 2018, 16:55

Dag iedereen,
Ik ben terug van enkele maanden weggeweest op fet forum, beetje rust gezocht. Eind december een biochemische zwangerschap na ivf poging 2. Daarna genetische testen en verplichte rustmaanden nl 8-10 weken om resultaten af te wachten . Op moment van mogelijke heropstart midden maart ( verwachte ms toen ) want genetische testen bleken ok, bleven mijn ms uit. Ik bleek plots spontaan zwanger na meer dan 3jaar half pilstop, zonder ooit over tijd te gaan.. Wij konden het niet geloven. Helaas door bloednames gemerkt dat na 5 weken vruchtje zou stoppen ( bloedname 1: hcg 350, bloedmeting 2 was net geen verdubbeling en bloedname 3 2 dagen later was slecht hcg van 670 maar 1000). Dus vroege miskraam. Wel nog 2 tal weken moeten wachten op ms ( hcg daalde eerst niet echt, oef geen bbz op echo op 6 weken vruchtje gezien 😟, mss zou ik curretage moeten hebben maar gewacht tot na verlof gynae en was spontaan begonnen en allemaal weg, hcg pas aan 10 weken volledig op 0). Vreselijke weken. Dan maandje rust na de miskraam. Ondertussen vandaag terug starten met spuiten, in natuurlijke cyclus menopur en dan cetrotide. Derde keer, betere ( durf niet zeggen goede) keer?
Succes aan iedereen. Ik weet en begrijp goed wat jullie voelen. Eerst 2 pogingen telkens maar 1 blastje over, geen toppers, geen cryo, waarvan eentje met hcg 4,5 dus biochemisch. Gewoon die eicelkwaliteit die boosdoener is in embryokwaliteit en daar kan je niets aan doen. Misschien nu geleidelijk aan beter?🕯🤞🍀

Irisbloem en teens, Hoeveel pech kan je blijven hebben...
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: IVF mei

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 12 mei 2018, 16:31

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier juist bericht gehad dat de cryo niet goed ontdooid is. Dus terug starten vanaf 0
O nee bij jou ook al, dat is echt rot tot en met :( veel sterkte! ik ben ook al sinds maandag aan het worstelen met mijn verloren kans, ik vind dit nog erger dan een mislukte kans want dan heb je tenminste die kans gekregen
Bij mij vandaag ook eentje niet goed ontdooid pff
Wel ineens 2de ontdooid en tp gehad. Wat is dat tich deze maand met ons?!!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IVF mei

Bericht door irisbloem » 12 mei 2018, 23:39

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier juist bericht gehad dat de cryo niet goed ontdooid is. Dus terug starten vanaf 0
O nee bij jou ook al, dat is echt rot tot en met :( veel sterkte! ik ben ook al sinds maandag aan het worstelen met mijn verloren kans, ik vind dit nog erger dan een mislukte kans want dan heb je tenminste die kans gekregen
Bij mij vandaag ook eentje niet goed ontdooid pff
Wel ineens 2de ontdooid en tp gehad. Wat is dat tich deze maand met ons?!!
Gelukkig had je nog een tweede. Inderdaad wat is dat toch? Ze beweren dat het zelden voorkomt maar dat kan ik nu toch ook niet meer geloven. Wij kunnen er echter niets aan doen, zo frustrerend. Soms wou ik dat we nauwer betrokken konden worden bij alles wat in het labo gebeurt, dat zou het voor mij allemaal minder stresserend en draaglijker maken als het mis gaat.

PrettyYou
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 april 2018, 21:59

Re: IVF mei

Bericht door PrettyYou » 13 mei 2018, 16:12

Hallo iedereen,
Hoe gaat het met jullie? Pfff ik zit momenteel in Mn wachtperiode en heb me de voorbije dagen redelijk goed kunnen afleiden tot vandaag. Ik ben deze ochtend opgestaan en had beetje bruinverlies. Al een hele dag aan het Google en ik word er alleen mr zot van :D. Wijst het op innestelingsbloeding? Begin menstruatie? Zoveel vragen..
Wanneer moet je je menstruatie doorkrijgen na TP? Mijn TP was afgelopen dinsdag.
Ik heb nog geen enkele symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap.
Ik word gek van die onzekerheid.

Veel succes iedereen

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: IVF mei

Bericht door scv » 13 mei 2018, 17:08

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier juist bericht gehad dat de cryo niet goed ontdooid is. Dus terug starten vanaf 0
O nee bij jou ook al, dat is echt rot tot en met :( veel sterkte! ik ben ook al sinds maandag aan het worstelen met mijn verloren kans, ik vind dit nog erger dan een mislukte kans want dan heb je tenminste die kans gekregen
Bij mij vandaag ook eentje niet goed ontdooid pff
Wel ineens 2de ontdooid en tp gehad. Wat is dat tich deze maand met ons?!!
Vreselijk om niet goed ontdooien. Lijkt een verloren kans, maar hopelijk is de tweede de beste!
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten