Eerste poging IVF... Zenuwen...

IVF Forum
MomOfTwo
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 17:11

Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door MomOfTwo » 14 augustus 2018, 12:57

Morgen nogmaals meting en dan ist normaal vrijdag PU en maandag TP. Nu al zenuwen. Vooral voor PU want ze hebben me gezegd dat k volledig in slaap gedaan word. Kan dit niet onder plaatselijke verdoving? Xxx
09/‘12 zoon (natuurlijk)
06/‘14 dochter (natuurlijk)
02/‘15 sterilisatie
09/‘18 IVF 1: negatief (7cryo’s)
10/‘18 IVF 1.1: negatief (6cryo’s)

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Teens » 14 augustus 2018, 13:39

Welkom MomOfTwo,

Succes met de PU en TP.

Kan je niet vragen of de PU onder plaatselijke verdoving kan? Waar ik ga is het standaard onder plaatselijke verdoving. Ikzelf heb nu 2x een PU gehad onder plaatselijke verdoving. De volgende wordt op mijn vraag onder volledige verdoving wegens de pijn die ik de vorige keren heb gehad.
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Yvonne1983 » 14 augustus 2018, 13:42

Momoftwo ik had een roesje gekregen waarbij ik volledig weg was tijdens de PU, maar direct daarna weer helder misschien krijg jij dit ook? Van wat ik heb gezegd tijdens de PU weet ik niets, maar mijn man zat ernaast en die vertelde dat ik boos was geworden op de arts omdat hij geen antwoord gaf op mijn vraag hoeveel follikels al waren aangeprikt.
In Nederland gebeurt het meestal zonder volledige verdoving, maar dan ben je wat bewegelijker als ze de follikels aanprikken dus misschien is met een verdoving daarom kansrijker.

MomOfTwo
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 17:11

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door MomOfTwo » 15 augustus 2018, 17:19

Had er achter gevraagd en k mocht ook zo sedatie dat ik enkel in roes zou zijn.
Vandaag meting gehad er zaten er links 6 en rechts 11 klaar van 20-23mm
Vrijdag PU
Spannend...
09/‘12 zoon (natuurlijk)
06/‘14 dochter (natuurlijk)
02/‘15 sterilisatie
09/‘18 IVF 1: negatief (7cryo’s)
10/‘18 IVF 1.1: negatief (6cryo’s)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Lisa90 » 15 augustus 2018, 18:56

MomOfTwo,
Dat zijn mooie grote follikels!! Helaas worden mijn follikels niet groter dan 16-17 ondanks de hoeveelheid. Ik wens je heel veel succes vrijdag!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

MomOfTwo
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 17:11

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door MomOfTwo » 15 augustus 2018, 20:43

Dankjewel ja gynaecoloog had er hier ook schrik voor. Ma uiteindelijk met tweede verhoging toch nog goed gegroeid.
X
09/‘12 zoon (natuurlijk)
06/‘14 dochter (natuurlijk)
02/‘15 sterilisatie
09/‘18 IVF 1: negatief (7cryo’s)
10/‘18 IVF 1.1: negatief (6cryo’s)

Marnie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 oktober 2018, 13:18

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Marnie » 11 oktober 2018, 14:31

Hi

Idem hier, eerste IVF poging. Heb ook veel zenuwen met mijn immens lage pijngrens. :?
Nu zaterdag start ik met het korte protocol. Mijn pick-up zal voorzien zijn voor de week van 22/10. Bij mij is het ook onder volledige verdoving, daar ben ik eerlijk gezegd wel heel blij om.

Veel succes @momoftwo!
12/2016 Pilstop
09/2017 IUI negatief
10/2017 IUI negatief
11/2017 IUI negatief
12/2017 IUI negatief
02/2018 Hysteroscopie
10/2018 IVF 1

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Yvonne1983 » 11 oktober 2018, 15:06

Marnie ik ga dan voor mijn tweede poging redelijk gelijk op met jou, mijn PU is voorzien in dezelfde week (mits alles naar verwachting groeit natuurlijk) vanavond mijn eerste spuit puregon (mijn cyclus ben ik al 3 dagen aan het stilleggen met gonapeptyl). Fijn dat je een volledige verdoving krijgt als je zo'n lage pijngrens hebt, vorige keer met mijn roesje was het prima te doen dus ik ga ervanuit dat ik die deze keer weer krijg maandag maar eens dubbelchecken.

Marnie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 oktober 2018, 13:18

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Marnie » 12 oktober 2018, 11:59

Hi Yvonne

Inderdaad wel heel gelijk op. Morgen start ik met gonapeptyl en maandag komt er menopur bij. Wel, ik ga naar het Jan Palfijn ziekenhuis en die zijn blijkbaar een van de enige ziekenhuizen in België die dat doen. Wist ik allemaal niet op voorhand, maar bij deze in mijn geval dus wel goed meegenomen.☺️ Ik las hier al ergens anders op het forum de ervaringen van mensen in Jan Palfijn, en ik zou dus wel degelijk wat slapen. Ik kan blijkbaar ook niet meer werken die dag. Wat houdt dat roesje precies in?

Zet jij je spuiten zelf? Ik laat morgen iemand van WitGele kruis komen die dat aan mijn vriend zal tonen. Het is de bedoeling dat hij die dan zal zetten de komende 9 dagen. Ik heb destijds Pregnyl makkelijk overleefd, dus hoop ik dat dit even goed gaat. 🙈

Succes met PU nummer 2.
12/2016 Pilstop
09/2017 IUI negatief
10/2017 IUI negatief
11/2017 IUI negatief
12/2017 IUI negatief
02/2018 Hysteroscopie
10/2018 IVF 1

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Yvonne1983 » 12 oktober 2018, 13:16

Marnie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hi Yvonne

Inderdaad wel heel gelijk op. Morgen start ik met gonapeptyl en maandag komt er menopur bij. Wel, ik ga naar het Jan Palfijn ziekenhuis en die zijn blijkbaar een van de enige ziekenhuizen in België die dat doen. Wist ik allemaal niet op voorhand, maar bij deze in mijn geval dus wel goed meegenomen.☺️ Ik las hier al ergens anders op het forum de ervaringen van mensen in Jan Palfijn, en ik zou dus wel degelijk wat slapen. Ik kan blijkbaar ook niet meer werken die dag. Wat houdt dat roesje precies in?

Zet jij je spuiten zelf? Ik laat morgen iemand van WitGele kruis komen die dat aan mijn vriend zal tonen. Het is de bedoeling dat hij die dan zal zetten de komende 9 dagen. Ik heb destijds Pregnyl makkelijk overleefd, dus hoop ik dat dit even goed gaat. 🙈

Succes met PU nummer 2.
Ja het roesje is niet een volledige narcose maar ik was wel helemaal weg, maar heb volgens mijn man wel met dokter gepraat tijdens de operatie maar daar weet ik dus zelfs niks meer van. Ik kreeg een briefje mee om thuis te blijven tot de terugplaatsing. Ik mocht pas uit het ziekenhuis toen mijn man terug was (hij moest naar uza rijden met de eitjes) en het was toen een hele drukke spits dus ik heb toen lang moeten wachten voor mijn gevoel.
De spuiten zet ik altijd zelf, ik heb ooit een keer een voorbeeld gehad in een stressballetje en daarna kon ik hetzelf (en pregnyl blijft de lastigste spuit om te zetten dus als je dat al hebt overleefd dan komt de rest ook wel goed).
Een tip zorg dat je gonapeptyl een uurtje voordat je m moet zetten al uit de frigo haalt, dat maakt m iets minder venijnig.

Marnie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 oktober 2018, 13:18

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Marnie » 12 oktober 2018, 13:50

Ah ok, misschien is dat dan toch hetzelfde. Je lag aan een baxter, of niet? Nu, het belangrijkste voor mij is dat ik niet bij bewustzijn ben en van niets weet. :) Ik ben al bang voor de terugplaatsing. Bij 2 van mijn IUI's (toevallig met dezelfde "vervangarts") heb ik veel pijn gehad. Echt zo het satéstok-steken-gevoel (excuses voor de verschrikkelijke verwoording 🙈). Heb jij daar last van gehad?

Tussen een PU en terugplaatsing zitten toch 3-5 dagen hé? Wel goed dat je die tijd thuis mag blijven. Een kennis zei dat ze toen ook veel last had gehad de dag erna en beter wat langer thuis was gebleven.

Wat een gedoe zeg, dat je man nog met je eitjes naar een ander ziekenhuis moet rijden.

Bedankt voor de gonapeptyl tip, ga ik zeker doen. 👌🏼
12/2016 Pilstop
09/2017 IUI negatief
10/2017 IUI negatief
11/2017 IUI negatief
12/2017 IUI negatief
02/2018 Hysteroscopie
10/2018 IVF 1

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Yvonne1983 » 12 oktober 2018, 15:21

Marnie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ah ok, misschien is dat dan toch hetzelfde. Je lag aan een baxter, of niet? Nu, het belangrijkste voor mij is dat ik niet bij bewustzijn ben en van niets weet. :) Ik ben al bang voor de terugplaatsing. Bij 2 van mijn IUI's (toevallig met dezelfde "vervangarts") heb ik veel pijn gehad. Echt zo het satéstok-steken-gevoel (excuses voor de verschrikkelijke verwoording 🙈). Heb jij daar last van gehad?

Tussen een PU en terugplaatsing zitten toch 3-5 dagen hé? Wel goed dat je die tijd thuis mag blijven. Een kennis zei dat ze toen ook veel last had gehad de dag erna en beter wat langer thuis was gebleven.

Wat een gedoe zeg, dat je man nog met je eitjes naar een ander ziekenhuis moet rijden.

Bedankt voor de gonapeptyl tip, ga ik zeker doen. 👌🏼
Ja ik lag inderdaad aan een infuus, ik baalde daar van want mijn handen prikken moeilijk en de eerste keer dat ik een baxter kreeg hebben ze 3 keer moeten prikken (ik was toen 14 jaar oud dus dat maakte een blijvende pijnlijke indruk), maar ik heb een goede ader in mijn pols dus daar wijs ik ze nu gelijk maar op ipv dat ze drie keer misprikken 1x is toch veel fijner.
De terugplaatsing was bij mij ivm de punctie echt appeltje eitje, dus je zal misschien pech hebben gehad met de vervangarts want ik heb daar nooit last van gehad. Ik heb door gesloten eileiders wel nooit iui gehad dus misschien is dat vervelender dan een terugplaatsing maar anyway de terugplaatsing is het leukste gedeelte van het ivf traject vanaf dan kan je hopen!!
Ja de eitjesverhuizing is nog wel een gedoetje, maar dat geeft mijn man het gevoel dat hij er ook iets voor moet doen. Ik zet zelf mijn spuiten, ik krijg al die hormonen in mijn lijf en het enige wat hij moet doen is iets in een bekertje doen.
De vorige keer was hij er pas tegen het bezoekuur en kon hij geen parkeerplek vinden dus was hij foutgeparkeerd, maar gelukkig geen boete gehad. Pff ik hoop dat het nu gewoon sneller en soepeler gaat bij hem want daar ziet hij nu het meeste tegenop een parkeerplek vinden en zijn ding doen in een wit hokje.

Marnie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 oktober 2018, 13:18

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Marnie » 14 oktober 2018, 18:17

Ik heb echt een gelijkaardig trauma opgelopen toen ik mijn wijsheidstanden moest laten weghalen. De anesthesiste reageerde toen ik ik zei dat ik er bang van was met "ja, dat is inderdaad wel pijnlijk hé". Maar in februari er eentje gehad met mijn hysteroscopie en dat is bijzonder vlot verlopen. Bij het bloedprikken moet men nu al altijd vleugelnaaldjes gebruiken omdat ik dunne beweeglijke aders blijk te hebben.

IUI en terugplaatsing IVF is bijna hetzelfde, enkel is het katheder van de IVF wat dikker met dat embryo groter is dan de "zwemmertjes". Op zich is daar niets aan, maar blijkbaar kan je daar dus wel gevoelig zijn. Ik hoop dus dat ik mijn eigen dokter zal hebben bij de terugplaatsing. Mijn dokter heeft een samenwerking met een andere dokter, ze wisselen elkaar elke dag af voor IUI's en terugplaatsingen in het ziekenhuis. Nu, als ik weet dat ik de andere dokter heb, dan vraag ik mij wel een roesje. 🙈

Ja idd, ik vind de impact op de vrouw echt groot bij deze trajecten (in vgl met de man). Spuiten zetten, pick up, terugplaatsing en de hele emotionele rollercoaster die erbij hoort.
12/2016 Pilstop
09/2017 IUI negatief
10/2017 IUI negatief
11/2017 IUI negatief
12/2017 IUI negatief
02/2018 Hysteroscopie
10/2018 IVF 1

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Yvonne1983 » 15 oktober 2018, 7:41

Ik dacht hier gisteren te hebben gereageerd maar blijkbaar is het misgegaan.
Bij bloedprikken bij mij gebruiken ze ook altijd een vlindernaald (of kindernaald) omdat ik van die bewegelijke aderen heb (als ik denkbeeldog pianospeel zie je die ader ook van links naar rechts bewegen.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: Eerste poging IVF... Zenuwen...

Bericht door Praline » 18 oktober 2018, 13:14

Ik heb pick-up gehad in Jan Palfijn onder volledige verdoving. Ik was hier eigenlijk wel tevreden van. Bij plaatselijke verdoving (zo heb ik gelezen) krijg je vrerschillende soms pijnlijke spuitjes en dan 'voel je' dat ze bezig zijn. Wat voor sommigen ook als vervelend wordt beschreven. Je ligt ook beter stil onder verdoving. Ik heb niks gevoeld en lekker geslapen ;)
Alleen achteraf pijn..
Infuus prikken ging heel vlot. Ze zijn daar ook super vriendelijk.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten