HELP GEEN EICELKERN

IVF Forum
Plaats reactie
romytjeb
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 augustus 2018, 11:18

HELP GEEN EICELKERN

Bericht door romytjeb » 21 augustus 2018, 16:06

Dag iedereen ,

Ik hoop dat iemand zich kan inleven in mijn verhaal. Maar ik hoop ook van niet omdat dit echt gewoon k**** is! :cry:

Ik heb 3 iui's achter de rug veranderd van ziekenhuis omdat ik vond dat ze me behandelde als een nummertje en niet echt direct naar het probleem gingen kijken.

Nu heb ik zolang gewacht voor mijn 1ste IVF poging.

Medicatie genomen alles erop en eraan, perfect aan alles gehouden en uiteindelijk was de punctie aan de beurt.

Toen konden ze maar twee eicellen prikken.

Ze belde me diezelfde namiddag nog op om me te vertellen dat ze allebei van slechte kwaliteit waren omdat GEEN van beide eicellen een EICELKERN heeft.

Heeft iemand dit ooit gehad? pfff
Ze zeiden altijd dat ze geen enkel reden konden vinden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden maar tevergeefs na 4 jaar proberen nog geen wondertje :(
Na zoveel bloed onderzoeken, altijd verteld geweest dat hormonen perfect zijn en hoogstaan enz enz...

Ik weet niet wat ik moet doen?
Ik zit met zoveel vragen .... Maak ik wel eicel aan met een kern.
Als er geen kern is kan er nooit een bevruchting zijn!!!! pfff Heb ik ooit een kern gehad?

Waarom kan ik geen onderzoek doen voor te zien of ik wel goeie eicellen heb alvorens ze me in de hele traject steken met medicatie en al !

Ik ben er echt kapot van :( :( :(

Ik weet gewoon niet meer wat doen!!!!

Ik koos ervoor om in JETTE UZ te gaan vanwege de positieve dingen die over UZ worden verteld maar ik ben zo teleurgesteld dat ze totaal geen antwoord voor me liggen hebben.

Met mijn art heb ik een 'vervolgafspraak' (waar ze bespreken wat er mis is gegaan en wat er kan worden geprobeerd) pas in Oktober :(:(
Ik mis dus 2 rondes opnieuw :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: HELP GEEN EICELKERN

Bericht door Teens » 22 augustus 2018, 8:00

Dag Romytjeb,

wat een rotnieuws.....

Spijtig genoeg denk ik dat het logisch is dat dit nu pas ontdekt wordt. Er wordt steeds gestart met een traject en aan de hand van de resultaten bekijkt men het vervolg. De eicel wordt bij voorgaande onderzoeken niet bekeken, wel je hormoonwaarden en bloed. Enkel bij IVF wordt deze uit je lichaam gehaald en bekeken en dan heb je het traject met medicatie nodig.

Probleer je te focussen op het feit dat ze het probleem nu gevonden hebben en naar wat de eventuele toekomstige opties zijn: donoreicel.
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: HELP GEEN EICELKERN

Bericht door Yvonne1983 » 22 augustus 2018, 13:34

Wat een kutnieuws, maar het positieve is wel dat je probleem bekend is nu (en waarom iui dus niet werkte).
Heel veel sterkte met de verwerking daarin kan tijd soms helend werken en dat wens ik je!!

romytjeb
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 augustus 2018, 11:18

Re: HELP GEEN EICELKERN

Bericht door romytjeb » 23 augustus 2018, 8:13

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Wat een kutnieuws, maar het positieve is wel dat je probleem bekend is nu (en waarom iui dus niet werkte).
Heel veel sterkte met de verwerking daarin kan tijd soms helend werken en dat wens ik je!!

Bedankt! ik weet niet of ik het ooit zou kunnen verwerken zoiets. Ik wil het zo graag ! :(
Ik hoop dat alle vrouwen die een wens hebben zo groot dat ie snel mag uitkomen

Ik weet niet of ik nu meer weet of niet. Toen ik ze vroeg waarom ik geen eicelkern had en of ik wel überhaupt ooit een eicelkern heb gehad. Ga ik er ooit hebben??? Op al die vragen hadden ze als antwoord.: " ja mevr daar kunnen we niet op antwoorden. Aangezien dit uw eerste keer is kunnen we niet meer weten dan hoe het lichaam heeft gereageerd op de medicatie... Dus ik weet eigenlijk niks !
Ik maakte mijn eigen verhaal in me hoofd met mijn paranoïde gedachtes door te denken dat ik al zolang onveilig probeer met mijn partner en het nooit is gelukt en de iui 3keer ook niet. dus ik heb geen goeie eicellen? Ze hebben allemaal geen kern dan?
Wat moet ik doen ? :( ik heb zoveel angstaanvallen.
Ik heb het niet zo goed opgevangen :(
zou het aan de medicatie kunnen liggen ? Kan ik er iets aandoen? Iets waardoor ik wel een eicelkern kan hebben en meerdere eitjes enzo... WAT KAN IK DOEN !!!!!! :?: :?: :cry:

Het spijt me voor deze zaag en klaag berichtje maar me hoofd en hart is er vol van :(
ik moet dit gwn even kwijt!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: HELP GEEN EICELKERN

Bericht door Yvonne1983 » 23 augustus 2018, 9:14

Begrijpelijk dat je met veel vragen zit, maar het is ook begrijpelijk dat ze daar geen antwoord op hebben. Probeer het van je af te schrijven en kijk of er meer mensen zijn zonder eikern, want volgens mij heb ik dat eerder gelezen op dit of een ander forum dus je bent zeker niet de enige. Heel veel sterkte ik zal een kaarsje voor je branden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten