ivf herfst 2018

IVF Forum
Plaats reactie
Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

ivf herfst 2018

Bericht door Yvonne1983 » 14 september 2018, 8:43

Opdat er maar veel zomerkindjes geboren mogen worden in 2019!!
Nieuw onderwerp nieuwe kansen, ik begin ergens volgende week met de pil (jaja ik ga dolblij zijn met mijn ms) en daarna beginnen we aan ivf poging 2. Toi toi toi iedereen!!

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Limburgertje » 14 september 2018, 16:07

Ik doe mee. Ben nu een week terug aan de pil en daarna voor de eerste keer ivf. Toch weer spannend tis allemaal weer redelijk nieuw en onbekend, met name de pick-up en zo. Maar goed, we zien wel en hopen op een goede afloop!
Succes iedereen
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: ivf herfst 2018

Bericht door scv » 14 september 2018, 20:40

Wij ook net terug begonnen. Hopelijk ivf poging 3 take 3 beter ( take 1 na vroege miskraam te weinig reactie en dan rescue iui gedaan , take2 follikelcyste). Hopelijk 3.3 goede keer dus.... Maandag eerste echo na 6 dagen stimuleren.
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: ivf herfst 2018

Bericht door scv » 17 september 2018, 8:51

Deze ochtend vroeg echo. Na 6 keer 300eh menopur, reactie van in totaal 4 , gelijkmatige wel, eicellen rond de 15mm.. pfff soms denk ik waar zijn die allemaal naar toe.

Eerste 2 ivf/ icsi pogingen ( periode sept-dec 17) telkens ongeveer 12 eicellen , met telkens 1 d5 embryo over van matige kwaliteit ( d2-3 al fragmentatie dus eicelkwaliteit, wel blasto fase , bij poging 1: blastokwaliteit 1 en bij poging 2:blasto2 naar 3 gaand bij tp en bij laatste hcg 4,5 eerste keer officieel zo een getal gemeten, hiervoor nooit geweten en nog nooit spontaan test gedaan/ kunnen doen )... geen cryo's.

Gynae overtuigd van een goedje ergens dus niet opgeven ( vrouw met altijd zoveel eitjes en nu 2 kinderen). Wil ik wel geloven maar soms hé...slaat die paniek toe. Ik ben er 'maar' 33. "Koester ze maar", zei hij bij vertrek.

In maart dit jaar eens kort zwanger geweest ( eerste keer in nu 4 jaar, maar dan vroege miskraam). Hierna willen starten in mei maar toen soortgelijke reactie als nu( toeval toen?nu: denk ik niet :( ), maar iui dan gedaan. Dan maandje niet gelukt door follikelcyste.

Nu pogingstart 3.3 en dus idem aan pogingstart 3.1 dus gynae zei beter toch door te gaan nu. Kunnen goedjes zijn. 100% ivf gaan we nu wel niet doen met zo een klein aantal . Vorige pogingen( 50/50 icsi ivf) waren ivf-ertjes de tp's en bevruchting en bij beide ongeveer 75-80 % dus niet slecht. Toeval? Dus nu 100% icsi.
Hopelijk eindelijk eens positief na jaren alleen slecht nieuws, net niet, heetste zomer 2018 met 2 grootouders overleden ... Ik ga eens lezen op dat forum dus voor ons geen ivf herfst...
Hopelijk voor iedereen een mooie zomer 2019 met een kindje op de arm.
Mijn armen voelen zo leeg aan,... :( Al die aankondigingen doen er niet goed aan.
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Teens » 17 september 2018, 19:16

Ik sluit me ook opnieuw aan. Vorige week een negatief resultaat voor poging 3.

Volgende week een nieuwe afspraak voor het vervolg maar momenteel zijn we nog op vakantie dus kan ik mijn hoofd nog even helemaal leegmaken.

Veel succes aan iedereen 🕯🕯🕯
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Sv8 » 18 september 2018, 0:11

Ik ben nu al vier dagen gestopt met de medicatie en nog steeds geen drupje bloed... ik word er ongeduldig van. Ik hoop snel mijn maandstonden te hebben zodat ik weer iets heb om vooruit te kijken!

romytjeb
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 augustus 2018, 11:18

Re: ivf herfst 2018

Bericht door romytjeb » 18 september 2018, 8:40

Dag alle sterke dames ! de strijders van het leven...

Ik mag binnenkort meedoen met poging 1 ? eigenlijk is het poging 2... Maar ik zeg poging 1 omdat de mislukte eerst keer niet werd gehouden als 1 kans. Ik zal mezelf even verklaren. Bij poging ivf1 moest ik elke dag ovaleap en orgalutran spuiten met pregnyl op het einde. Toen de pick up gebeurde bleek ik geen zelfde grootte van follikels te hebben en konden ze er maar twee uithalen. Dit terwijl ik altijd op en af ging naar brussel voor echo's en bloedafname. Volgens het onderzoek zou ik immens veel eitjes aanmaken en met de medicatie dan erbij nóg meer! Dit was dus niet het geval toen we bij de pickup zaten. Ze haalden er twee uit en belde me nog geen twee uur later om te zeggen dat BEIDE eicellen geen eicelkern hadden. Mijn wereld zakte in met zoveel verdriet en twijfel. zoveel vragen...

Nu heb ik mijn menstruatie laten voorbijgaan zoals de dokter vroeg ( vooral zodat we zeker zijn dat alle medicatie zo goed als weg is uit me lichaam ) voor te herstarten.

Nu is het morgen dag cyclus 21 en mag ik langsgaan voor bloedafname. Morgen namiddag bellen ze mij dan voor te zeggen met welke medicatie ik mag starten.

Ik moet nu gonapaptyl nemen en menopur. Ik hoop echt uit mijn hart dat deze medicatie mij gaat helpen!!

Ter info. Ik kom van UA en heb daar al 3 mislukte IUI's gehad. Volgens alle artsen zijn zowel ik als mijn man 'perfect in orde' met alles. HSG , hormonen, man zijn staal, genetisch bij elkaar, ze vinden dus helemaal echt niks niks waarom het niet lukt...
De reden dat ik meedoe aan IVF is omdat ik wél Diabeet ben (wel heel goed geregeld sta met de suiker) (mijn man is geen diabeet) en we zijn al 4jaar aan het proberen. Alsook omdat ik nog steeds geen enkel weet van een zwangerschap heb gehad. Zelfs niet voor korte tijd daar ben ik zeker van. Nog nooit iets genomen van anticonceptie ook niet dus daarom zijn wij bij het UZ jette nu en hopen we op een wondertje.

En ik hoop echt dat elke vrouw met een wens, deze zo spoedig mogelijk mag uitkomen. Ik probeer niet egoïstisch te zijn in mijn traject want ik weet dat we met zen vele zijn en ik gedenk jullie ook in mijn gebedjes.


veel liefs R

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Yvonne1983 » 19 september 2018, 8:20

Mijn regels dienen zich aan dus die zullen morgen of overmorgen losbarsten en dan zit ik niet meer zo in pauzestand. Wel eerst twee weken de pil voordat we mogen beginnen maar dan vol verse moed voor een tweede ivf behandeling en wij maar denken met 7 cryo's is een tweede poging vast niet nodig.

MomOfTwo
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 17:11

Re: ivf herfst 2018

Bericht door MomOfTwo » 19 september 2018, 10:25

Dag dames,

Ik sluit me hier ook terug aan.
Eerste Poging was negatief op 03/09. We hadden gelukkig er 7 om in te vriezen. Mocht gelijk terug naar gynaecoloog 2 dagen later om verder te gaan. Juist telefoon gekregen dat de ontdooiing goed gelukt was. Morgen TP cryo...
Moet ik nu ook twee weken om te testen of zit die met een cryo anders?

Xx
09/‘12 zoon (natuurlijk)
06/‘14 dochter (natuurlijk)
02/‘15 sterilisatie
09/‘18 IVF 1: negatief (7cryo’s)
10/‘18 IVF 1.1: negatief (6cryo’s)

MomOfTwo
Berichten: 64
Lid geworden op: 9 augustus 2018, 17:11

Re: ivf herfst 2018

Bericht door MomOfTwo » 19 september 2018, 10:26

@yvonne1983: oei 7cryos, dat geeft me al gelijk minder goede hoop. Want zo denken wij ook we hebben er 7 dus daar zal t wel mee lukken.
09/‘12 zoon (natuurlijk)
06/‘14 dochter (natuurlijk)
02/‘15 sterilisatie
09/‘18 IVF 1: negatief (7cryo’s)
10/‘18 IVF 1.1: negatief (6cryo’s)

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Sv8 » 19 september 2018, 11:48

Amai, als het met 7 cryo’s al niet lukt... moet ik er dan nog in geloven met 3 (nu nog 2)?
Vandaag terug gestart met Progynova, over kleine 3 weken hopelijk dan een terugplaatsing.

Ik mocht gaan voor bloedname 8 dagen na terugplaatsing van een 6daagse blasto. Dus veel minder lang dan 2 weken, maar nog steeds te lang 😉

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Imera » 19 september 2018, 22:30

İk vermoed dat de BN van een cryo gedaan wordt op 2 weken-bijvoorbeeld 3d (indien bevroren op dag 3) -> dus bloedafname op dag 11.

İk heb vrijdag mijn eerste BN/echo om dan te zien wanneer ik mijn TP kan hebben. Heb het vrij lastig omdat het mij laatste cryo is. Neem niets van medicatie momenteel en heb ook niets moeten nemen voordien. Zowel voor als na de tp.

Hopelijk nu eens goed nieuws? İk duim alvast voor ons!

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: ivf herfst 2018

Bericht door scv » 20 september 2018, 7:55

Net eens de laatste berichtjes gelezen. Ik hoop dat we met z'n allen een vruchtbare herfst tegemoet gaan.

Normaal zouden we met 4 follikels voor icsi gaan ( echo maandag). Gisteren opnieuw echo en 4 mooie gelijkmatige follikels van 20mm ongeveer n mooi nestje ( zoals altijd) en gynae zei: wie het kleine... ( na reactie eerste echo maandag na 6 keer 300 menopur). Gynae was plots aan het twijfelen. Toch ivf? Was ons gedacht ook na bespreking poging 2. Beide pogingen ( 50/50) gaven qua bevruchting zelfde resultaat nl ongeveer 75%. Daar de enige 2 overige dag5 embryo's die uit die 2 pogingen ivfertjes waren... bespreking in januari om 100% ivf te doen bij poging 3. Door spontane zs in wachtmaanden genetische testen en slechte reactie start poging 3 na miskraam en dan cyste en verlof, nu in september pas terug pogingstart 3.3.
Gisteren zei hij, ik zou toch voor ivf gaan. Zijn buîkgevoel gevolgd en ook ons besproken eerste gedacht bij bespreking. Bloedwaarden zeggen dat ik klaar ervoor ben . Mailtje gynae. Zeker verse tp, d3 of d5 en met moedspreuk: komt goed! Hij kent ons nu al goed en onze situatie dus doet wel deugd. Nu hopen op goedjes morgen. Pickup gepland. Vannacht pregnyl gezet.eventjes paniek want menging was mislukt :oops: . Gelukkig nog een pregnyl extra gehaald als reserve gisteren. Mijn ventje uit zijn bed gehaald 😥 die vroeg uit nest moest. Is toch gelukt. Hopelijk brengt dit geen ongeluk...
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ivf herfst 2018

Bericht door Yvonne1983 » 20 september 2018, 8:50

scv schreef:
1 januari 1970, 1:00
Net eens de laatste berichtjes gelezen. Ik hoop dat we met z'n allen een vruchtbare herfst tegemoet gaan.

Normaal zouden we met 4 follikels voor icsi gaan ( echo maandag). Gisteren opnieuw echo en 4 mooie gelijkmatige follikels van 20mm ongeveer n mooi nestje ( zoals altijd) en gynae zei: wie het kleine... ( na reactie eerste echo maandag na 6 keer 300 menopur). Gynae was plots aan het twijfelen. Toch ivf? Was ons gedacht ook na bespreking poging 2. Beide pogingen ( 50/50) gaven qua bevruchting zelfde resultaat nl ongeveer 75%. Daar de enige 2 overige dag5 embryo's die uit die 2 pogingen ivfertjes waren... bespreking in januari om 100% ivf te doen bij poging 3. Door spontane zs in wachtmaanden genetische testen en slechte reactie start poging 3 na miskraam en dan cyste en verlof, nu in september pas terug pogingstart 3.3.
Gisteren zei hij, ik zou toch voor ivf gaan. Zijn buîkgevoel gevolgd en ook ons besproken eerste gedacht bij bespreking. Bloedwaarden zeggen dat ik klaar ervoor ben . Mailtje gynae. Zeker verse tp, d3 of d5 en met moedspreuk: komt goed! Hij kent ons nu al goed en onze situatie dus doet wel deugd. Nu hopen op goedjes morgen. Pickup gepland. Vannacht pregnyl gezet.eventjes paniek want menging was mislukt :oops: . Gelukkig nog een pregnyl extra gehaald als reserve gisteren. Mijn ventje uit zijn bed gehaald 😥 die vroeg uit nest moest. Is toch gelukt. Hopelijk brengt dit geen ongeluk...
Ja dat pregnyl Mengen blijft een issue ik doe daar altijd langer over dan ik denk en dan komt de helft van het vocht maar mee, dan liever zo'n kant en klaar spuit als gonal F.
Ik heb trouwens maar twee keer een terugplaatsing gehad met de 7 cryo's de rest was niet goed ontdooid (dat ligt denk ik eerder aan lab bij invriezen lijkt mij). Ik heb dus zelf positievere ervaring met een verse terugplaatsing dus daar ligt nu al mijn hoop op, vanavond weer aan de pil en dan mag ik over 2 weken langskomen. Wie weet heb ik dan rond de geboorte van mijn zoon de terugplaatsing.

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: ivf herfst 2018

Bericht door DO86 » 20 september 2018, 12:07

Hey iedereen,

Ik sluit mij ook bij jullie aan.
Wij zijn bezig met onze 1ste IVF-poging. Ik heb al 2 IVM-pogingen achter de rug. Onze eerste poging was goed, onze 2de poging was echt slecht. 2 embryo's van heel slechte kwaliteit die de ontdooiing niet goed zijn doorgekomen.
Dus nu gaan we voor IVF. Pick-up zit er al, 6 eicellen waarvan uiteindelijk 3 goeie embryo's. Ik heb geen verse TP gekregen omdat ik op de rand van overstimulatie zat (ik heb PCOS). Ondertussen zijn we toch al kunnen opstarten voor een cryo TP. Maandag eerste echo en bloedafname.

Heel veel succes aan iedereen!

Groetjes
Do
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 9 gasten