Nog hopen?

IVF Forum
Plaats reactie
Anoniem1234
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 mei 2014, 15:40

Nog hopen?

Bericht door Anoniem1234 » 24 september 2018, 11:25

Zouden jullie nog verder doen na 10 terugplaatsingen?

Kort mijn verhaal: in augustus 2012 gestopt met de pil, januari 2013 PCOS vastgesteld. Nog verder gedaan zonder medicatie op aanraden van mijn gyneacoloog. In oktober 2013 op eigen initiatief overgestapt naar een fertiliteitscentrum.
Na veel pogingen met clomid zonder goed resultaat, overgestapt naar IVF in december 2014. Februari 2015 terugplaatsing gehad van een mooi embryo, en raar maar waar van de eerste keer zwanger. Eind oktober 2015 bevallen van een gezonde zoon. Maar de tweede zwangerschap wil helaas niet lukken.
Met heel veel goede moed in augustus 2016 gestopt met de pil. Gelukkig nog 5 cryo's over. De 5e poging (januari 2018), zwanger maar uitgedraaid op een miskraam op 10 weken. In mei 2018 een nieuwe PU gehad met maar liefst 22 eitjes. De fertiliteitsarts raadde aan om te wachten tot terugplaatsing op dag 5 om de kans te verhogen. Terugplaatsing gehad van blastocyste maar geen zwangerschap. Nog 2 cryo's over helaas ook hier geen zwangerschap. Ondertussen 3e PU gehad met 18 eitjes. 4 mooie eitjes overgehouden op dag 5. Deze keer 2 blastocystes teruggeplaatst. Morgen moet ik op controle voor bloedtest maar heb al sinds vrijdag licht bloedverlies, dus helaas ook deze keer geen succes. :-(

Ik wil zo graag een tweede kindje. Ik ben begonnen met heel veel hoop maar ondertussen begin ik de moed toch een beetje te verliezen. Hoe lang kan/wil ik nog doorgaan?

Iemand een positief verhaal na meer dan 10 terugplaatsingen? Mag ik nog hopen?

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Nog hopen?

Bericht door Imera » 24 september 2018, 11:36

Hallo

Geen ervaring met 10 tp’s maar zit ook in dit traject en kan mij zeer goed voorstellen dat je je ‘down’ voelt. Heb dit gevoel ook na 5 pogingen. Als je een wens hebt, zou ik doorgaan tenzij dit ten koste gaat van uw emotionele toestand. Ik zou verderdoen, opnieuw en opnieuw want ik wil zwanger worden.

Misschien eens een second opinion vragen in ander ziekenhuis?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Nog hopen?

Bericht door Yvonne1983 » 24 september 2018, 11:43

Anoniem1234 ik heb zelf in totaal 2 terugplaatsingen van cryo's gehad sinds de geboorte van mijn zoon, waarbij de eerste een miskraam op 11 weken gaf en de tweede niets, de derde kon niet doorgaan omdat de ontdooing niet goed was gelukt.
Wat ik wel weet is dat er op het forum iemand was de doorzetterwint of de volharderwint die na 9 ivf behandelingen alsnog zwanger werd dus misschien even in het forum zoeken (het kan zijn dat je dan op de zwangerschapspagina's moet kijken daar zitten de succesverhalen).
Sterkte met alles en hopelijk was het innestelingsbloeding!

Anoniem1234
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 mei 2014, 15:40

Re: Nog hopen?

Bericht door Anoniem1234 » 25 september 2018, 19:21

Bedankt voor de berichten Yvonne en Imera.
Het doet deugd om zulke berichten te krijgen. Zo heb ik toch weer een beetje de moed om door te zetten.

Heb zonet ook telefoon gehad van mijn fertiliteitsarts met positief nieuws gek genoeg.
Hoewel de bloedingen steeds erger worden en mijn oestrogeengehalte laag staat, wijzen de hcg waarden toch aan dat ik zwanger zou zijn. Zaterdag moet ik terug voor een nieuwe bloedname om te kijken hoe het met de waardes gesteld is.

Ik moet nu wel overschakelen van 3 naar 4 utrogestan per dag.

Met een héél héél bang hartje wacht ik dus af...

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Nog hopen?

Bericht door Imera » 25 september 2018, 20:11

Oooo ik hoop voor u dat je zaterdag een stijgende hcg waarde mag vaststellen!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten