Bericht
door mich75 » 24 oktober 2018, 21:08
Dag Lisa,
Als je wil kan je mijn verhaal hier wel opzoeken ik heb het hier al verschillende keren neergeschreven.
Ik zal het nu kort houden, ongeveer het zelfde als jij. Na 3 pogingen icsi in Genk had ik het wel gehad en zijn we overgestapt naar Jette.
Wij hadden Genk gekozen omdat we Jette te ver vonden, al was Genk in het beste geval 45 min rijden.
Ik heb altijd alles in Jette laten doen, maar dit hoeft niet.
Voor je begint zal je wel een paar keer naar Jette moeten, doktersbezoek, bespreken resultaten, counseling,...en ophalen medicatie. Soms kan je wel dingen combineren, zeker als je zegt dat je ver woont.
Voor de behandelingen zelf kan je bn en echo bij jou in de buurt laten doen en moet je enkel voor pu en tp naar Jette, dus op zich best haalbaar.
Misschien nog een belangrijk detail, het is wel al van 2014 geleden maar ik vond dat ik in Genk heel vaak op controle moest gaan en enorm veel tijd kwijt was. In Jette 2 à 3 x bn waarvan 1 met echo, in Genk was dit 5 à 6 en telkens echo.
Wat wachttijden voor een afspraak betreft zeggen ze zelf 6-9 weken, maar soms vallen er afspraken weg en kan je vroeger.
Qua dokter, als je belt voor een afspraak gaan ze je enkele vragen stellen, aan de hand van de problemen die je hebt wordt er meestal een dokter toegewezen.
In Jette werken ze in team dit in tegenstelling tot Genk, daar is er 0,0 overleg, dus er zijn altijd andere dokters die ook de problemen/oplossingen (kunnen) bekijken.
Ik had feb 14 mijn laatste poging in Genk en heb dan gebeld naar Jette en ik ben toen in april kunnen starten, nu is de wachttijd wel iets langer, maar niet onoverkomelijk.
Je moet wel je dossier in Genk opvragen, bij was dit 3 keet niets, een 10 tal bladzijden waarvan ik de helft of meer zelf aan hen bezorgd had. Maar amper resultaten van de behandelingen.
Ik had dan maar een excel bestandje gemaakt met de gebruikte medicatie en de hoeveelheden en de resultaten, dit was voor mijn dokter ongeveer het belangrijkste uit heel mijn dossier.
Dus de raad die ik je geef: bel zo snel mogelijk naar Jette voor een afspraak !!!
2010: start kinderwens
2014: start mmm
03/15: overstap Jette 08/15 start icsi-d
03/17:
dochter (icsi-d 6) 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19:
twins
11/20: start brusje
01/22:
dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal