Overschakeling naar Jette

IVF Forum
Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 24 oktober 2018, 19:08

Lieve dames,

Ik heb jullie raad nodig. Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik ben in behandeling in Genk (Zol). Na 3 mislukte IVF pogingen heb ik het even gehad.
Aangezien ik nog maar 3 pogingen over heb wil ik alles goed benutten, want ik ben er kapot van..

Graag wil ik naar Jette (op aanraden van mijn huisarts).
Zijn hier dames die ook een overschakeling hebben gemaakt OF ervaring hebben met Jette?

Voor mij is het 1u30 rijden naar Brussel, wat het erg moeilijk maakt met mijn werk.
Hoe deden jullie dat?
Weet iemand hoelang de wachttijden zijn? En welke dokter raden jullie mij aan?
Ik zit met zoveel vragen :-(

Hopelijk kan iemand mij raad geven.

Lieve groetjes.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door mich75 » 24 oktober 2018, 21:08

Dag Lisa,

Als je wil kan je mijn verhaal hier wel opzoeken ik heb het hier al verschillende keren neergeschreven.

Ik zal het nu kort houden, ongeveer het zelfde als jij. Na 3 pogingen icsi in Genk had ik het wel gehad en zijn we overgestapt naar Jette.

Wij hadden Genk gekozen omdat we Jette te ver vonden, al was Genk in het beste geval 45 min rijden.

Ik heb altijd alles in Jette laten doen, maar dit hoeft niet.

Voor je begint zal je wel een paar keer naar Jette moeten, doktersbezoek, bespreken resultaten, counseling,...en ophalen medicatie. Soms kan je wel dingen combineren, zeker als je zegt dat je ver woont.

Voor de behandelingen zelf kan je bn en echo bij jou in de buurt laten doen en moet je enkel voor pu en tp naar Jette, dus op zich best haalbaar.

Misschien nog een belangrijk detail, het is wel al van 2014 geleden maar ik vond dat ik in Genk heel vaak op controle moest gaan en enorm veel tijd kwijt was. In Jette 2 à 3 x bn waarvan 1 met echo, in Genk was dit 5 à 6 en telkens echo.

Wat wachttijden voor een afspraak betreft zeggen ze zelf 6-9 weken, maar soms vallen er afspraken weg en kan je vroeger.
Qua dokter, als je belt voor een afspraak gaan ze je enkele vragen stellen, aan de hand van de problemen die je hebt wordt er meestal een dokter toegewezen.
In Jette werken ze in team dit in tegenstelling tot Genk, daar is er 0,0 overleg, dus er zijn altijd andere dokters die ook de problemen/oplossingen (kunnen) bekijken.

Ik had feb 14 mijn laatste poging in Genk en heb dan gebeld naar Jette en ik ben toen in april kunnen starten, nu is de wachttijd wel iets langer, maar niet onoverkomelijk.

Je moet wel je dossier in Genk opvragen, bij was dit 3 keet niets, een 10 tal bladzijden waarvan ik de helft of meer zelf aan hen bezorgd had. Maar amper resultaten van de behandelingen.
Ik had dan maar een excel bestandje gemaakt met de gebruikte medicatie en de hoeveelheden en de resultaten, dit was voor mijn dokter ongeveer het belangrijkste uit heel mijn dossier.

Dus de raad die ik je geef: bel zo snel mogelijk naar Jette voor een afspraak !!!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 24 oktober 2018, 21:18

Beste mich,

Heel heel erg bedankt voor jou berichtje en de raad die je mij geeft!
Hier heb ik erg veel aan. Uiteindelijk heb je in Jette een goed resultaat neergezet?
Weet je toevallig nog naar welk nummer je gebeld hebt? Is dat gewoon het centrale nummer, of?
Ik voel mij zo zo slecht op dit moment.. ik ben zo bang mijn kinderwens vaarwel te moeten zeggen..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door mich75 » 24 oktober 2018, 21:31

Dit komt van de website van Jette

Contactcentrum
Tel. +32 2 477 66 99
info@brusselsivf.be
Voor algemene informatie en afspraken

In Genk hadden ze een totaal verkeerde diagnose gesteld en in jette de juiste.
Onze dochter is van de 2de icsi in Jette.

Ik voelde mij ook enorm slecht na die laatste poging in Genk, door de steun hier op het forum heb ik Jette gebeld en voelde me al een stuk beter. Na ons eerste consult had ik terug hoop en terecht blijkbaar.

Je hoeft je kinderwens zeker niet op te bergen.

Succes en hou ons op de hoogte.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 24 oktober 2018, 21:37

Dank je wel! Ik bel morgen onmiddellijk voor een afspraak en hou je op de hoogte.
Ik ben blij dat ik jou ervaring heb kunnen lezen!

Lieve groetjes
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 24 oktober 2018, 21:47

Ik zit ook in Jette. Best tevreden over. Ik heb willekeurig een dokter toegewezen gekregen, maar eigenlijk vond ik dat minder belangrijk omdat er vaak overlegd wordt. Je kan altijd bij elke arts terecht. Elke arts kan met 1 muisklik uw dossier opvragen en uw vragen beantwOorden. Ze vragen ook telkens waar je uw bloednames wilt doen, dus daarvoor hoef je niet telkens naar Jette te komen. Voor echos best wel, als je een pickup of dergelijke moet doen kan het wel zijn dat je een aantal keer moet komen voor de opvolging van de follikels.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 25 oktober 2018, 13:51

Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 25 oktober 2018, 16:18

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
3 cryo’s van mijn laatste pickup, maar jammer waren de 2 uitslagen negatief en de laatste ook want krijg een miskraam.

Dat het negatief is ligt aan moeder natuur natuurlijk... dus ik kan het u wel aanbevelen

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Saartje88 » 25 oktober 2018, 18:02

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Heb nu 2 pogingen gehad via Icsi
En ook nooit geen cryos. Ik heb nu besloten nog 1 poging te doen in Jan Palfijn en heb intussen al afspraak met Jette voor een second opinion. Dan ga ik beslissen of ik ga overschakelen voor de laatste 3 pogingen...

Het is vreselijk met de onzekerheid te zitten en niet te weten of je kinderwens ooit in vervulling zal gaan:
Sterkte!!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 25 oktober 2018, 20:09

Saartje88 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Heb nu 2 pogingen gehad via Icsi
En ook nooit geen cryos. Ik heb nu besloten nog 1 poging te doen in Jan Palfijn en heb intussen al afspraak met Jette voor een second opinion. Dan ga ik beslissen of ik ga overschakelen voor de laatste 3 pogingen...

Het is vreselijk met de onzekerheid te zitten en niet te weten of je kinderwens ooit in vervulling zal gaan:
Sterkte!!
Hey Saartje,
Hoelang heb je moeten wachten voor een afspraak? Heb je er gewoon naartoe gebeld?
Het is angstig om te weten dat je op de helft van je pogingen zit.. geen cryo's, dus elke poging is effectief 1 poging terwijl andere er soms 4-5 keer over 1 poging doen.
Ik wens je heel veel succes in je volgende poging!! Hopelijk dit keer meer geluk!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 25 oktober 2018, 20:12

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
3 cryo’s van mijn laatste pickup, maar jammer waren de 2 uitslagen negatief en de laatste ook want krijg een miskraam.

Dat het negatief is ligt aan moeder natuur natuurlijk... dus ik kan het u wel aanbevelen
Ohh zo erg :( Wanneer volgt er voor jou een nieuwe poging? Bij mij was het de eerste keer miskraam, wel in een hele prille zwangerschap van 5 weken.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Saartje88 » 25 oktober 2018, 22:05

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Saartje88 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Heb nu 2 pogingen gehad via Icsi
En ook nooit geen cryos. Ik heb nu besloten nog 1 poging te doen in Jan Palfijn en heb intussen al afspraak met Jette voor een second opinion. Dan ga ik beslissen of ik ga overschakelen voor de laatste 3 pogingen...

Het is vreselijk met de onzekerheid te zitten en niet te weten of je kinderwens ooit in vervulling zal gaan:
Sterkte!!
Hey Saartje,
Hoelang heb je moeten wachten voor een afspraak? Heb je er gewoon naartoe gebeld?
Het is angstig om te weten dat je op de helft van je pogingen zit.. geen cryo's, dus elke poging is effectief 1 poging terwijl andere er soms 4-5 keer over 1 poging doen.
Ik wens je heel veel succes in je volgende poging!! Hopelijk dit keer meer geluk!
Dat viel best mee (heb denk ik vorige week ofzo gebeld en mag 7 november langsgaan). Wel best bellen want er was ook een onlineformulier dat je kon indienen. Ik had het gedaan maar toen ik na 10 dagen nog geen antwoord had; heb ik gebeld en dan direct afspraak gekregen. Dus best bellen!

Dat is idd heel beangstigend. Ik begrijp je gevoel volledig. Het lijkt ook zo oneerlijk. Ik wilde vroeger altijd 2 kinderen en nu ga ik al zo blij zijn als we er in slagen om eentje te krijgen! Vind het ook erg dat de 6 pogingen bedoeld zijn voor alle kinderen. Het is een harde wereld!
Hopelijk kan je de moed erin houden. Ik duim ook mee voor jou!!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Eve1987 » 25 oktober 2018, 22:26

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lieve dames,

Ik heb jullie raad nodig. Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik ben in behandeling in Genk (Zol). Na 3 mislukte IVF pogingen heb ik het even gehad.
Aangezien ik nog maar 3 pogingen over heb wil ik alles goed benutten, want ik ben er kapot van..

Graag wil ik naar Jette (op aanraden van mijn huisarts).
Zijn hier dames die ook een overschakeling hebben gemaakt OF ervaring hebben met Jette?

Voor mij is het 1u30 rijden naar Brussel, wat het erg moeilijk maakt met mijn werk.
Hoe deden jullie dat?
Weet iemand hoelang de wachttijden zijn? En welke dokter raden jullie mij aan?
Ik zit met zoveel vragen :-(

Hopelijk kan iemand mij raad geven.

Lieve groetjes.
Hey Lisa,
ik ga de 31ste mijn afspraak van 8 november afzeggen in Jette (als mijn bloedafname goed is maandag)! Jij mag gerust mijn afspraak hebben bij dr De Rijdt!

Hier trouwens 1 pick-up gehad in Jette, daarvan 3 embryo's overgehouden! De verse tp was negatief, de eerste cryo ligt hierboven te slapen en is nu 5 maand en 2 weken oud, de tweede cryo hebben ze de 16de terug geplaatst en geeft momenteel een positieve zwangerschapstest! Maandag hebben we dus de officiele bloedtest van de tweede cryo!
Ik had bij de terugplaatsing reeds een afspraak gemaakt voor het geval dat de cryo negatief ging zijn, maar de test van deze morgen toont positief dus hopelijk blijkt dit ook in de bloedtest!!

Groetjes
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 26 oktober 2018, 1:28

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dank je wel, Imera.
Heb je goede resultaten geboekt in Jette?
Ik heb 3 mislukte ivf pogingen waarvan NOOIT ingevroren embryo's..
Ik ben er gewoon kapot van..
3 cryo’s van mijn laatste pickup, maar jammer waren de 2 uitslagen negatief en de laatste ook want krijg een miskraam.

Dat het negatief is ligt aan moeder natuur natuurlijk... dus ik kan het u wel aanbevelen
Ohh zo erg :( Wanneer volgt er voor jou een nieuwe poging? Bij mij was het de eerste keer miskraam, wel in een hele prille zwangerschap van 5 weken.
Bij mij is het ook pril, 6 weken. Dus hopelijk krijg ik er niet teveel last van...

Van zodra ik terug een ‘normale’ cyclus krijg na mijn miskraam zou ik mogen beginnen tenzij er geen plaats is op de planning

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 26 oktober 2018, 8:14

Eve1987 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lieve dames,

Ik heb jullie raad nodig. Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik ben in behandeling in Genk (Zol). Na 3 mislukte IVF pogingen heb ik het even gehad.
Aangezien ik nog maar 3 pogingen over heb wil ik alles goed benutten, want ik ben er kapot van..

Graag wil ik naar Jette (op aanraden van mijn huisarts).
Zijn hier dames die ook een overschakeling hebben gemaakt OF ervaring hebben met Jette?

Voor mij is het 1u30 rijden naar Brussel, wat het erg moeilijk maakt met mijn werk.
Hoe deden jullie dat?
Weet iemand hoelang de wachttijden zijn? En welke dokter raden jullie mij aan?
Ik zit met zoveel vragen :-(

Hopelijk kan iemand mij raad geven.

Lieve groetjes.
Hey Lisa,
ik ga de 31ste mijn afspraak van 8 november afzeggen in Jette (als mijn bloedafname goed is maandag)! Jij mag gerust mijn afspraak hebben bij dr De Rijdt!

Hier trouwens 1 pick-up gehad in Jette, daarvan 3 embryo's overgehouden! De verse tp was negatief, de eerste cryo ligt hierboven te slapen en is nu 5 maand en 2 weken oud, de tweede cryo hebben ze de 16de terug geplaatst en geeft momenteel een positieve zwangerschapstest! Maandag hebben we dus de officiele bloedtest van de tweede cryo!
Ik had bij de terugplaatsing reeds een afspraak gemaakt voor het geval dat de cryo negatief ging zijn, maar de test van deze morgen toont positief dus hopelijk blijkt dit ook in de bloedtest!!

Groetjes
Dag Lisa,

Lees ik nu dat Dr. De Rijdt ook in Jette werkt?
Want wij hebben het er gisteren ook over gehad om het in overweging te nemen om over te stappen naar Jette.
Wij worden nu behandeld in Antwerpen (Prive praktijk in combi. met Augustinus).
Daar volgen ook meerdere dokters ons dossier op, waaronder Dr. De Rijdt.
Maar als Dr. De Rijdt ook in Jette werkt lijkt het mij precies minder effectief als we zouden overstappen naar Jette?
Of zie ik het nu verkeerd? Is Dr. De Rijdt een vrouw in Jette?

Groetjes,

Joke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten