terugplaatsing cryo

IVF Forum
Sus11
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 augustus 2019, 17:13

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sus11 » 2 augustus 2019, 17:26

Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier dus wil iedereen heel veel succes en moed wensen bij de behandeling, de wachtweken, en alles wat erbij komt kijken...
Ik wil graag een ietwat vreemde vraag stellen in de hoop dat iemand dit ook al heeft meegemaakt.
Kleine historiek: ik heb endometriose en daarom werd mijn man en ik het IVF-traject aangeraden. Enkele jaren geleden (vóór ik wist van de endometriose) een natuurlijke zwangerschap en miskraam gehad, daarna 2 TP's waarvan 1 mislukt en 1 een miskraam na 8 weken. En gisteren had ik mijn 3de TP, ditmaal voor het eerst van een ingevroren cryo.
Gelukkig ging de ontdooiing goed, en blijkbaar "was het al een blastocyste" (wat blijkbaar positief is, voor zover mijn medische kennis reikt).
Nu heb ik vandaag, 24u na de TP, iets gemerkt toen ik naar toilet ging. Sorry voor de grafische details, maar ik vond in mijn ondergoed een kleine, plakkerige, bruine massa van een paar mm groot. Mijn instinct zegt me dat dit de cryo is. Heeft iemand al iets gelijkaardigs gehad en zoja, wat was bij jullie de uitkomst?
Bedankt en courage aan iedereen!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door mich75 » 2 augustus 2019, 18:22

Een blastocyste is maar 0,2mm groot, dus zo goed als onzichtbaar met het blote oog.

Dus ik denk eerder dat het een beetje oud bloed is. Dit kan komen omdat er een heel klein wondje is gemaakt bij de tp.
Als je Utrogestan gebruikt kan het ook zijn dat er bij het opsteken een adertje geraakt is.

Maar je cryootje zit normaal nog altijd op zijn plaats en hopelijk blijft het daar nog een dikke 8 maanden.

Sus11
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 augustus 2019, 17:13

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sus11 » 2 augustus 2019, 23:57

mich75 schreef:
2 augustus 2019, 18:22
Een blastocyste is maar 0,2mm groot, dus zo goed als onzichtbaar met het blote oog.

Dus ik denk eerder dat het een beetje oud bloed is. Dit kan komen omdat er een heel klein wondje is gemaakt bij de tp.
Als je Utrogestan gebruikt kan het ook zijn dat er bij het opsteken een adertje geraakt is.

Maar je cryootje zit normaal nog altijd op zijn plaats en hopelijk blijft het daar nog een dikke 8 maanden.
Dankjewel!!

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 12 augustus 2019, 13:08

Hoe gaat het hier met iedereen?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 12 augustus 2019, 16:49

Noi88 schreef:
12 augustus 2019, 13:08
Hoe gaat het hier met iedereen?
Hey

Hcg staat nog steeds niet op 0, morgen terug bn... denk dat het ten vroegste volgende week op 0 zal staan. Hoe gaat het met jou?

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 12 augustus 2019, 18:12

DBJ schreef:
12 augustus 2019, 16:49
Noi88 schreef:
12 augustus 2019, 13:08
Hoe gaat het hier met iedereen?
Hey

Hcg staat nog steeds niet op 0, morgen terug bn... denk dat het ten vroegste volgende week op 0 zal staan. Hoe gaat het met jou?
Nog steeds niet DBJ? Toch eigenaardig dat het zo lang duurt niet? De waardes zakken toch of weet je die niet? Wanneer heb je nog eens controle? Met mij alles ok. 18 weken zwanger en nog steeds alle dagen zeer misselijk. Niks lijkt echt dat te verhelpen. Voordeel is dat ik letterlijk niks bij kom. Ik ben zelfs 1.5 kg afgevallen. Neem het er allemaal bij zolang ons mannetje het goed doet. 👍

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 16 augustus 2019, 10:21

Noi88 schreef:
12 augustus 2019, 18:12
DBJ schreef:
12 augustus 2019, 16:49
Noi88 schreef:
12 augustus 2019, 13:08
Hoe gaat het hier met iedereen?
Hey

Hcg staat nog steeds niet op 0, morgen terug bn... denk dat het ten vroegste volgende week op 0 zal staan. Hoe gaat het met jou?
Nog steeds niet DBJ? Toch eigenaardig dat het zo lang duurt niet? De waardes zakken toch of weet je die niet? Wanneer heb je nog eens controle? Met mij alles ok. 18 weken zwanger en nog steeds alle dagen zeer misselijk. Niks lijkt echt dat te verhelpen. Voordeel is dat ik letterlijk niks bij kom. Ik ben zelfs 1.5 kg afgevallen. Neem het er allemaal bij zolang ons mannetje het goed doet. 👍
Dinsdag heb ik te horen gekregen dat HCG op 0,8 staat dus moet geen bloed meer laten trekken. Nu wist de verpleegster niet goed wat te doen aangezien ze normaal zeggen dat je moet wachten op je regels voor je terug mag starten. Maar door mijn PCOS is het dus niet zeker of ik wel ga menstrueren. Dinsdag moet ik op raadpleging om te weten of ze me eerste medicatie gaan geven om regels op te wekken of ik meteen terug mag starten met mijn progynova. Pfff wat een gedoe allemaal...
Oh super nieuws! Probeer toch wat te genieten van je zwangerschap...

Alanna
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 september 2019, 15:24

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Alanna » 12 november 2019, 23:58

Hallo allemaal!

Wij hebben vandaag onze 2de TP gehad, eerste keer een cryo! We hebben gebruik gemaakt van donoreitjes, 1 verse tp en 3 cryos.

Die spannende 2 weken mogen dus weer beginnen! En echt 14 dagen deze keer, bij vorige TP bloedname dag 12 en nu dag 14! Testen jullie zelf ook?

Ik heb hier voorheen nog niet meegeschreven maar de laatste blz wel even gelezen, hoe gaat het nu met je DBJ?
2016 - diagnose POF
2017 - IVF1 & IVF2 - geen eicellen
2019 - ECD opgestart
07/10 - TP (negatief) + 3 cryo's
12/11 - TP cryo - 25/11 BN negatief
30/01 - TP cryo - 12/02 BN negatief
06/03 - TP cryo - 18/03 BN zwanger!

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Vicky87 » 29 juni 2020, 1:00

Hallo,

Ik dacht van weer wat nieuw leven in dit topic te blazen. Ik ga in juli voor een 2de tp van een cryo. De 1ste is mislukt ondanks dat alles gunstig was.

Nog iemand die voor een cryo tp gaat de komende tijd? Ik ga in het UZA.
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door OpUitkijk » 30 juni 2020, 12:39

Hej Vicky87, heel veel succes met je cryo terugplaatsing! Jammer van de eerste terugplaatsing, is toch altijd even bekomen van zo een teleurstelling. Ik duim alleszins mee dat alles goed gaat!

Ik ga voor de eerste maal een cryo laten terugplaatsen ergens in juli. Momenteel in een natuurlijke cyclus, dus is het nog wat afwachten of mijn bms dik genoeg gaat worden zonder extra hormonen.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door VickyV » 30 juni 2020, 16:11

Hey dames,

Ik heb binnenkort normaal gezien een 2de TP van een cryo, de eerste was in een natuurlijke cyclus, deze is in een kunstmatige cyclus.

Wij hadden een pick up vlak na de lockdown, dus wilden ze een verse TP toen niet meer uitvoeren. Vandaar dat de 2 bevruchtte eitjes werden ingevroren.

Het is inderdaad steeds een grote teleurstelling als het op niets uitdraait, dan is het soms moeilijk om positief te blijven. De eerste TP dacht ik écht dat het raak ging zijn, omdat ze ook zo positief waren over de embryo, dan is het soms moeilijk te plaatsen als je maandstonden doorkomen.
Maar elke poging is een nieuwe poging :-)!
Ik ben momenteel progynova aan het nemen om mijn bms aan te dikken en vrijdag terug op controle. Als daar alles ok is, mag ik beginnen met utrogestan en dan ergens volgende week wordt de TP ingepland.

Ik ga naar Sint-Augustinus, in samenwerking met UZ Leuven. UZ Leuven houdt wel een soort van vakantiestop eind juli, dus als deze poging niets is, ben ik noodgedwongen om pauze in te lassen. En de cyclus erna gaan we op vakantie :-), dus 't is nu prijs OF ik heb zelf een zomerstop van 2 cyclussen.

Toch spannend altijd!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Vicky87 » 3 juli 2020, 0:11

OpUitkijk schreef:
30 juni 2020, 12:39
Hej Vicky87, heel veel succes met je cryo terugplaatsing! Jammer van de eerste terugplaatsing, is toch altijd even bekomen van zo een teleurstelling. Ik duim alleszins mee dat alles goed gaat!

Ik ga voor de eerste maal een cryo laten terugplaatsen ergens in juli. Momenteel in een natuurlijke cyclus, dus is het nog wat afwachten of mijn bms dik genoeg gaat worden zonder extra hormonen.
Afhankelijk van wat ik donderdag te horen ga krijgen, hebben we dan misschien beiden tp in juli. Ik moet nog eerst bn en echo doen. Deze maand heb k voor de 1ste keer een cyclus van 22 dagen gehad. K hoop da de eisprong niet gemist wordt. Hopelijk is je bms heel goed meid. Ik duim voor je :D
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

Vicky87
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 juni 2020, 22:07

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Vicky87 » 3 juli 2020, 0:13

@VickyV: mijn duimen draaien ook voor jou. Ik had ook liever een kunstmatige cyclus gehad. Moest 't niet lukken, ga ik 't zeker aangeven. Veel succes vrijdag he :D
ICSI 1: prinsesje geboren in 2018 ❤️
Cryo tp 1: negatief
Cryo tp 2: negatief

OpUitkijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 juli 2019, 12:21

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door OpUitkijk » 7 juli 2020, 13:11

Dag dames,

Laat ons hopen dat we in juli allemaal een embryo kunnen terugplaatsen dat wilt blijven hangen :D
Weten jullie al wanneer de terugplaatsing gaat gebeuren ?

@VickyV, waarom heb jij liever een kunstmatige cyclus ? Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik toch Progynova moet nemen, omdat het aandikken van mijn bms en groeien van mijn eicel wat is stilgevallen. Ben nu wel blij dat dit mogelijks het proces kan versnellen, maar hoop niet dat dit nadelen geeft voor de kwaliteit van het bms.

Ohja, ik ga in het Jan-Palfijn bij Dr. Decleer.
Sept '18: Pilstop
PCOS - Endometriose
Start JP
Juni '20: IVF1 (4 cryo's)
Juli '20: TP2 - zwanger ❤️
Okt '20: Sterrenkindje 17w6d
Start Jette
Sept '21: TP1 - zwanger ❤️ - 21.05.2021

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door VickyV » 7 juli 2020, 14:28

Vicky87 schreef:
3 juli 2020, 0:13
@VickyV: mijn duimen draaien ook voor jou. Ik had ook liever een kunstmatige cyclus gehad. Moest 't niet lukken, ga ik 't zeker aangeven. Veel succes vrijdag he :D
Dank je! Mijn bms was helaas nog niet voldoende aangedikt, van 5,1mm naar 6,5mm en in de huidige studie waarin ik deelneem moet het bms minstens 7mm zijn. Hij zei wel dat tijdens mijn IUI-pogingen mijn bms ook telkens 'maar' 6 à 6,5mm was en dat voor mij dus niet abnormaal was. Maar ik moet dus 5x progynova nemen en vrijdag terug op check-up... hopelijk volgende week dan wél een TP :-).

@OpUitkijk, ik denk dat Vicky87 liever een kunstmatige cyclus had gehad :-), ik ben er alvast geen fan van. Veel te lang wachten wat mij betreft :-)! Maar als het efficiënt is... hoor je mij niet klagen!

Succes althans!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten