terugplaatsing cryo

IVF Forum
mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door mich75 » 5 april 2019, 19:07

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja ik vind het ook curieus dat er bij mij al 2 keer een eicel is gegroeid ondanks de progynova
Ik heb het nooit gehad dat er eitje groeide met Progynova, maar het is niet uitzonderlijk. Mijn dr had me verwittigd dat als het toch zou gebeuren dat de poging gecanceld zou worden en dan eventueel een maand later opnieuw.
Andere drs gebruiken eventueel Pregnyl of houden er niet echt rekening mee en bekijken het als iets positief, terwijl als dit niet goed wordt opgevolgd een tp geen zin heeft want dat ze dan gedoemd is om te mislukken.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 5 april 2019, 20:30

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja ik vind het ook curieus dat er bij mij al 2 keer een eicel is gegroeid ondanks de progynova
Ik heb het nooit gehad dat er eitje groeide met Progynova, maar het is niet uitzonderlijk. Mijn dr had me verwittigd dat als het toch zou gebeuren dat de poging gecanceld zou worden en dan eventueel een maand later opnieuw.
Andere drs gebruiken eventueel Pregnyl of houden er niet echt rekening mee en bekijken het als iets positief, terwijl als dit niet goed wordt opgevolgd een tp geen zin heeft want dat ze dan gedoemd is om te mislukken.
Wel die ene keer in november vorig jaar dat ik zwanger was had ik een eicel van mezelf. Dus kans is er zeker. Heb wel pregnyl moeten spuiten. Het is wel een miskraam geworden maar zou mij verwonderen dat dit daaraan zou liggen.

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door mich75 » 5 april 2019, 22:40

@Irisbloem, het kan zeker, maar het moet dus goed opgevolgd worden en eventueel met Pregnyl. Maar er zijn drs die dat niet doen en dan is het gegarandeerd een verloren poging.

Er is dan gewoon geen innesteling, jouw mk heeft hier volgens mij ook niets mee te maken.

Succes met deze poging!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 5 april 2019, 22:44

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
@Irisbloem, het kan zeker, maar het moet dus goed opgevolgd worden en eventueel met Pregnyl. Maar er zijn drs die dat niet doen en dan is het gegarandeerd een verloren poging.

Er is dan gewoon geen innesteling, jouw mk heeft hier volgens mij ook niets mee te maken.

Succes met deze poging!
Bedankt!

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 8 april 2019, 9:25

Hier is het nog een raar verloop geweest deze cyclus... Vrijdagmorgen dus nog niet veel te zien op de echo, zoals ik hier had gezet. Vorige week woensdagmorgen een follikel van 12mm, dus er kwam wel iets op gang maar het zou nog even afwachten worden. Met de gyn afgesproken dat ik pas op zaterdagmorgen zou terugkomen voor volgende follikelmeting en bloedname, want ik vertrok die woensdagmiddag op midweek tem vrijdagavond. Dat zou normaal wel in orde zijn zei ze, maar we moesten nog even de bloedwaarden afwachten. Toen woensdagnamiddag een telefoontje dat ik toch donderdag al terug zou moeten komen, want blijkbaar was mijn eisprong er toch al aan het aankomen :shock: Dan besproken dat dit heel moeilijk was, want enkel was het anderhalf uur rijden van onze weekendplaats naar het ziekenhuis... Dus toch gewoon zaterdagmorgen terug en dan zouden ze uit de bloedwaarden normaal wel kunnen vastleggen wanneer mijn eisprong geweest is. En blijkt dus dat ik vrijdag mijn eisprong heb gehad, en heb deze namiddag terugplaatsing!

Dus eigenlijk een volledig natuurlijk cyclus gehad, zonder Pregnyl, enkel met Utrogestan gestart vanaf zaterdag. Maakt me wel een beetje onzeker eigenlijk. Ik heb sowieso al een 'zwakke' cyclus en heb nu schrik dat het al verloren is zonder die Pregnyl... Wat denken jullie?

Irisbloem, waar zit jij in deze poging? Hoe is het met de andere dames?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 8 april 2019, 9:44

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier is het nog een raar verloop geweest deze cyclus... Vrijdagmorgen dus nog niet veel te zien op de echo, zoals ik hier had gezet. Vorige week woensdagmorgen een follikel van 12mm, dus er kwam wel iets op gang maar het zou nog even afwachten worden. Met de gyn afgesproken dat ik pas op zaterdagmorgen zou terugkomen voor volgende follikelmeting en bloedname, want ik vertrok die woensdagmiddag op midweek tem vrijdagavond. Dat zou normaal wel in orde zijn zei ze, maar we moesten nog even de bloedwaarden afwachten. Toen woensdagnamiddag een telefoontje dat ik toch donderdag al terug zou moeten komen, want blijkbaar was mijn eisprong er toch al aan het aankomen :shock: Dan besproken dat dit heel moeilijk was, want enkel was het anderhalf uur rijden van onze weekendplaats naar het ziekenhuis... Dus toch gewoon zaterdagmorgen terug en dan zouden ze uit de bloedwaarden normaal wel kunnen vastleggen wanneer mijn eisprong geweest is. En blijkt dus dat ik vrijdag mijn eisprong heb gehad, en heb deze namiddag terugplaatsing!

Dus eigenlijk een volledig natuurlijk cyclus gehad, zonder Pregnyl, enkel met Utrogestan gestart vanaf zaterdag. Maakt me wel een beetje onzeker eigenlijk. Ik heb sowieso al een 'zwakke' cyclus en heb nu schrik dat het al verloren is zonder die Pregnyl... Wat denken jullie?

Irisbloem, waar zit jij in deze poging? Hoe is het met de andere dames?
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je progesteronwaarde door de utrogestan goed wordt gehouden dus niet panikeren.
Ik had vorige week maandag een ET, zaterdagmorgen bn en zaterdagavond of zondagmorgen dan de uitslag. Dat vind ik het meest stresserende aan alles, het wachten op dat bloedresultaat.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 8 april 2019, 9:50

Amai, spannend! Ik duim mee!
En inderdaad, die laatste dagen voor de bloedname zijn echt het moeilijkste he.
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 8 april 2019, 10:05

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Amai, spannend! Ik duim mee!
En inderdaad, die laatste dagen voor de bloedname zijn echt het moeilijkste he.
Voor mij is het vooral de dag van de bn en dan het wachten op die telefoon. Soms laat ik de dokter naar mijn moeder bellen omdat ik soms nog aan het werk ben en het is niet gemakkelijk als je net een negatief resultaat kreeg dan direct te moeten lachen tegen je klanten en doen of er niets aan de hand is.

Ik duim ook voor jou!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Yvonne1983 » 8 april 2019, 11:02

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 8 april 2019, 13:36

Bedankt voor je reactie Yvonne, doet me wel goed om te weten dat het kan in zo'n natuurlijke cyclus.
En hopelijk een goede stijging van hcg voor jou!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door viooltje87 » 11 april 2019, 17:17

@ IrisBloem
De terugplaatsing op 22/3 was helaas geen succes.
Op 4/4 negatieve bloedname, dus regels laten doorkomen.

Nu opnieuw gestart met progynova.
Moet er maar 3 per dag nemen, hoewel dit vorige keer niet aansloeg en ik dan naar 4 per dag moest + pleisters.
Maar maandag eerste echo, dus gok dat ik dan opnieuw moet verhogen.

Fingers crossed voor de volgende terugplaatsing!
Hopelijk dan met een dikker baarmoederslijmvlies en meer succes :)

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 11 april 2019, 17:31

Hallo iedereen

Ik lees aandachtig jullie ervaringen, want ik mag binnenkort ook starten met een Cryo-poging. Ik heb begin deze maand een zware pick-up gehad door pcos. Omwille hiervan hebben ze geen TP gedaan en moet ik dus wachten op mijn regels om dan te beginnen met de progynova. Weet iemand van jullie of een cryo evenveel slaagkansen heeft dan een verse TP?

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 17 april 2019, 19:42

Hey allemaal,

Wat spannend en leuk om het verloop van jullie behandelingen te volgen! Ik lees hier al een tijdje mee en ben intussen ook met een ICSI behandeling gestart.

Momenteel wacht ik op TP van een cryootje. Sinds 3 april neem ik 3x/d Progynova. Na 2 weken helaas nog niet het gewenste effect. Laatste echo (14/3) was mijn bmslijmvlies zelfs nog dunner :( Ondertussen dus ook vaginaal Progynova nemen. Nieuwe echo gepland 23/4, duimen dus!
Deel 1 (stim en opu) gingen super vlot, had dus een beetje gehoopt dat het nu ook vlot zou gaan. Kleine domper op de feestvreugde dus! Zijn er nog onder jullie waarbij de Progynova niet het gewenste effect had?

Ik ben zelf vroedvrouw en heb ook even gewerkt op het CRG in Jette, weet dus heel goed hoe alles in elkaar zit. Langs 1 kant een voordeel, maar anderzijds heel frusterend en vermoeiend :D

@DBJ: ik heb ook moeten wachten na opu, het is freeze all geworden. Ik heb al vanalles gehoord, maar vaak dat de slaagkans op zws hoger ligt met cryo! Er zullen altijd wel factoren zijn die bij de ene wel in't voordeel spelen en bij de andere dan weer niet. Eerlijk gezegd denk ik dat je ook gewoon een stevige portie geluk nodig hebt.

Alvast heel veel moed en succes voor iedereen!

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 18 april 2019, 8:02

@ylkyway
Ik heb pas 26/4 mijn eerste echo dus kan je daarbij nog niet helpen. Maar krijg wel al schrik als ik jouw verhaal lees, heb je ook eerst begonnen met 2 per dag en dan de 8ste dag overgeschakeld naar 3?

Hoeveel cryo’s heb jij?

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 18 april 2019, 9:39

@DBJ neen ik ben direct begonnen met 3x/d progynova oraal, en dan vanaf dag 14 ook vaginaal. Maar geen paniek he, elk lichaam is anders en voor hetzelfde geld reageer jij wel sneller. Ik heb normaal een bijna perfecte natuurlijke cyclus, waarin alles vanzelf gaat dus ik denk dat omdat de progynova al de rest plat legt het nu gewoon ook langer duurt.

Een goeie tip, niet teveel afgaan op verhalen van anderen! Tis super leuk om ervaringen uit te wisselen maar echt iedereen is verschillend he.

Ik heb 6 cryo’s. Had 31 eicellen, 27 bevrucht en 6 embryo’s die tot dag 6 mooi gedeeld zijn. “Probleem” lag bij de zaadkwaliteit van mijn partner dus ik ben heel blij dat we toch zoveel goeie potentiële baby’tjes hebben 😃

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten