terugplaatsing cryo

IVF Forum
Plaats reactie
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 20 april 2019, 23:00

Ylkyway schreef: ↑
20 april 2019, 18:53
Goed zo Praline!

Ik zat laatste keer op 5,8mm dus niet meer zo veraf. Gisteren op tussentijdse echo bij collega (ik was te nieuwsgierig :D ) zag t er toch ook goed uit, maar das een ander toestel en andere manier van meten dus we zullen zien! Dinsdag nieuwe echo in Jette.

Hopelijk geeft het prachtige zonnetje ons allemaal moed en goed nieuws!
Wat is eigenlijk de ideale dikte voor het baarmoederslijmvlies? De dokter zegt nooit hoeveel mm ik heb.

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 21 april 2019, 9:56

Volgens de boekjes 7-13mm, maar veel hangt ook af van de hormoonwaardes in je bloed.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 21 april 2019, 10:17

Ik ben blij als ik de 7 mm haal, maar mijn arts zegt dat 6.2 het minimum is. Ik heb ook al gelezen van mensen die met minder zwanger geworden zijn, maar de kansen zijn echt wel kleiner. De opbouw en rijpheid is ook belangrijk, het moet mooi drie-lijnig zijn :)
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 21 april 2019, 20:17

Bij mij was het tot nog toe altijd perfect volgens de dokter maar heb nog maar 1 keer een innesteling gehad en dat werd dan nog een miskraam. Het baarmoederslijmvlies is dus ook niet alles.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 22 april 2019, 9:08

Pff zo frustrerend allemaal :( Deze morgen zei hij dat het nog niet dik genoeg was en dat ik donderdag moet terug komen.. Het was 6.5mm, dus maar 0,3mm verdikt. Hij zei niks meer over die terugplaatsing dit weekend.. we hadden ons er al naar gepland. Ik was blij dat het eens in het weekend viel, zodat mijn vriend eens mee kan gaan.. daarbovenop zei hij ook nog dat ik policysteuze ovaria heb.. Hij heeft daar nog nooit iets over gezegd?? Heb ik nu PCOS, of is dit tijdelijk? Ik heb er twee keer naar gevraagd en geen antwoord gekregen.. alleen dat ik mij geen zorgen moet maken :roll: Kan dat ook gewoon tijdelijk door de Progynova komen?
Pff mijn lichaam gaat helemaal om zeep zijn na deze behandeling :(
Ik zie het weer allemaal niet zitten.. Hoe lang moet ik dit nog volhouden zo? Sorry voor mijn geklaag..
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 22 april 2019, 10:52

Och Praline das niet leuk he! Ik had vorige week net hetzelfde. Inderdaad super frustrerend! Het is ook zo stom dat het iedere keer direct een week opschuift! Wij hebben ook al moeten herplannen.

Maar je moet proberen denken dat hoe gezelliger het nestje is, hoe hoger je kansen op een blijvertje zijn.
Ik begrijp perfect hoe frustrerend het is om medicatie te nemen die niet echt lijkt te helpen, kheb mij de bedenking van het lichamelijk effect ook al vaak gemaakt. Maar kom, als we ei-de-lijk een klein bolletje in onze armen hebben is dat het toch allemaal super hard waard denk ik dan weer.

De moed niet verliezen!
Een stomme tip, ik heb een liedje gezocht dat ik begin te zingen als mijn gedachten negatief worden. Dat helpt! Tis let it go van Frozen, past bij mijn kansjes in de diepvries haha πŸ˜ƒ

Kop op, nog even volhouden! We zijn al tot hier geraakt, das al heel wat en de rest kunnen we ook aan he!

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 22 april 2019, 20:25

Thanks Ylkyway! Wat een super lief en steunend bericht! Ik ben blij dat dit forum bestaat.. veel vrienden zijn wel op de hoogte, maar begrijpen mij toch niet echt helemaal.. En inderdaad, blijven doorgaan, opgeven staat niet in ons woordenboek!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 23 april 2019, 9:45

Bedankt voor de gelukswensen irisbloem en praline! Nu nog toch vrijdag wachten of het wel echt goed zit.

Praline, zo stom voor je dat je uitkeek naar een terugplaatsing, maar die dan uiteindelijk toch niet doorgaat. En dat hij niet meer uitleg wou geven en je nu dus met vragen blijft zitten... Ik heb nog geen Progynova moeten gebruiken, dus geen idee of die 'PCO' daarvan voortkomt. Maar een nieuwe week en dus nieuwe kansen, hopelijk deze week een terugplaatsing!

En die 'Let it go' van Frozen vind ik echt wel een gepaste tip :D
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❀️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❀️

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 23 april 2019, 16:53

Goed nieuws voor vandaag, endometrium was 9,8mm! Terugplaatsing is voorzien voor 30 april.

Na 2x herplannen heeft de vaginale progynova toch zijn werk gedaan. Dus Praline nog even volhouden, voor jou zal de volgende echo ook goed zijn!

Sterrie ik duim voor goed nieuws vrijdag!

Hoe zit het hier bij de andere dames?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 23 april 2019, 19:42

Ylkyway schreef: ↑
23 april 2019, 16:53
Goed nieuws voor vandaag, endometrium was 9,8mm! Terugplaatsing is voorzien voor 30 april.

Na 2x herplannen heeft de vaginale progynova toch zijn werk gedaan. Dus Praline nog even volhouden, voor jou zal de volgende echo ook goed zijn!

Sterrie ik duim voor goed nieuws vrijdag!

Hoe zit het hier bij de andere dames?
Oh amai super nieuws! Ik moet vrijdag voor mijn eerste echo, maar na al jullie verhalen verwacht ik niet meteen positief resultaat.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 24 april 2019, 8:32

Oh super! 9.8 is super veel! Dat gaat zeker goed komen!!
Succes DBJ! Laat je niet afschrikken door onze verhalen, iedereen is anders!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 24 april 2019, 9:18

@Praline ik heb trouwens ook lichte pcos dus dat hoeft niet per se een nadeel te zijn! Misschien duurde het daardoor ook langer dat mijn endometrium dik genoeg werd :-)

@DBJ zeker niet laten afschrikken he! Geduld is een mooie deugd, dat leren we hier welπŸ˜ƒ

Ik moet vanaf morgen 4x/d 2 ovules utrogestan opsteken, tzal wat worden! Maar tis het waard he!

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 24 april 2019, 11:47

Amai Ylkyway, 9.8 is echt wel goed! Een lekker zacht plaatsje voor de embryo om 9 maanden te blijven zitten :wink: En 4x per dag 2 Utrogestan capsules is inderdaad wel de moeite ja. Ik moet er maar 3x per dag eentje gebruiken. Maar dat is misschien omdat je terugplaatsing hebt in een kunstmatige cyclus? Mja, in elke geval beter een beetje te veel, dan een beetje te weinig he :)

DBJ, veel succes met de echo vrijdag. Is het je eerste terugplaatsing?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❀️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❀️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 24 april 2019, 13:55

4 keer 2 utrogestan zou mij niet lukken, van 3 keer 1 kreeg ik op de duur serieuze irritatie. Ik ben dan overgeschakeld naar crinone maar dat verdraag ik nu ook al niet meer zo goed. Ik krijg wel telkens inprosub spuiten dus ik hoop dat dat zal volstaan voor de dokter. Had nu laatst een schimmelinfectie door die crinone, dat kan nu ook weer niet de bedoeling zijn. Aan de klachten die ik heb weet ik in ieder geval dat mijn progesteronwaarde zeker hoog genoeg was. Nog iemand dergelijke klachten en eventuele alternatieven?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 24 april 2019, 14:19

Sterrie schreef: ↑
24 april 2019, 11:47
Amai Ylkyway, 9.8 is echt wel goed! Een lekker zacht plaatsje voor de embryo om 9 maanden te blijven zitten :wink: En 4x per dag 2 Utrogestan capsules is inderdaad wel de moeite ja. Ik moet er maar 3x per dag eentje gebruiken. Maar dat is misschien omdat je terugplaatsing hebt in een kunstmatige cyclus? Mja, in elke geval beter een beetje te veel, dan een beetje te weinig he :)

DBJ, veel succes met de echo vrijdag. Is het je eerste terugplaatsing?
Ja het is mijn eerste terugplaatsing, dus het is allemaal wat nieuw voor me. Van zodra je baarmoederslijmvlies dik genoeg blijkt, hoe lang duurt het voor de effectieve terugplaatsing gebeurd? Ik veronderstel dat er toch enige dagen tussen de (positieve) echo en de effectieve terugplaatsing zitten omwille van de Utrogestan die je een aantal dagen moet gebruiken?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten