terugplaatsing cryo

IVF Forum
Plaats reactie
Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 24 april 2019, 14:31

Heb nog eens nagevraagd, tis 4x 200mg per dag dus 2 pilletjes s ochtends en 2 s avonds😃 Oef, het zou wat zijn anders! Ik vond die dosis nogal hoog!

@DBJ normaal gezien moet je nog 1 week tellen tussen goede echo en tp. Ik had 23/4 echo en 30/4 is dan de tp. Das natuurlijk in UZ Jette zo, ik weet niet zeker of dat overal hetzelfde is. Dit is ook enkel indien het een cryootje is. Bij verse tp ligt het nog anders. De dosis utro en of progynova wordt ook bepaald afh v je bloedwaarden dus kan bij iedereen anders zijn. Hangt vooral af van de prog in je bloed.

@irisbloem die vaginale schimmelinfectie heb ik al dikwijls gehoord. Das een gevoelige zone he en al dat gepruts met die pillen doet daar niet altijd goed aan op dat vlak.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 24 april 2019, 18:34

@Ylkyway: dat lijkt inderdaad erg hoog, maar ik neem er nu zelfs 6 van 200mg! Als het maar werkt e!

@ DJB: tussen een goede echo en de terugplaatsing zit bij mij 5 dagen. Als de echo goed is start ik met inprosub en utro tot en na de terugplaatsing. Volgens de dokter: de Embryo is 5 dagen oud, dus je moet 5dagen wachten.. wat je moet doen bij een drie daagse weet ik niet.

@Irisbloem: breng je die utro in met een inbrenghuls? Boj sommigen werkt dat beter, maar die kan ook voor irritatie zorgen, ze zijn nogal hard en je moet ze telkens goed ontsmetten! Ik heb ook 1 x een schimmel infectie gehad. Nu was ik telkens goed mijn handen en zonder inbrenghuls en gaat het goed. Volgens mij bestaat ook utogestan in orale capsules. Dat heb ik op het forum gelezen.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 24 april 2019, 19:02

@ Praline Ik neem al lang crinone omdat die utrogestan mij teveel irritatie bezorgde. Crinone is maar 1 keer per dag en zit niet in een capsule maar een plastieken buisje dat je uitknijpt. Dat ging vrij goed tot laatst. Mijn lichaam kan blijkbaar niet zolang overweg met die dingen. Ik krijg al progesteron via spuiten inprosub dus vraag mij af wat een pil nog voor een meerwaarde kan bieden. En ik dacht dat de pillen voor oraal te nemen dezelfde zijn als die je vaginaal insteekt. De gedachte dat ik iets moet inslikken wat ik vaginaal al opgestoken heb doet mij eerlijk gezegd kokhalzen. Ik was ook altijd goed mijn handen en onderaan was ik mij dan ook extra met neutrale zeep. Bij utrogestan reageerde ik vooral op die capsule die eruit kwam en bij die crinone is het typisch dat er verdroogde brokken achterblijven. Die zitten daar dan diverse dagen en komen er soms maar na 3 dagen uit en dat geeft die irritatie.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 24 april 2019, 20:13

Pff vervelend hè, als je dan ook nog eens zoveel irritatie hebt :roll: ik ben ook altijd blij als ik mag stoppen met die medicatie. Ik moet wel altijd beide nemen, utro + inprosub.. ik zou het nog eens overleggen met je arts.. een schimmel infectie kan ook niet bevorderlijk voor een zwangerschap zijn toch?
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 24 april 2019, 22:05

Praline schreef:
24 april 2019, 20:13
Pff vervelend hè, als je dan ook nog eens zoveel irritatie hebt :roll: ik ben ook altijd blij als ik mag stoppen met die medicatie. Ik moet wel altijd beide nemen, utro + inprosub.. ik zou het nog eens overleggen met je arts.. een schimmel infectie kan ook niet bevorderlijk voor een zwangerschap zijn toch?
Dat vind ik ook. Morgenochtend heb ik eerste controle echo en zal het dan vragen.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 25 april 2019, 9:38

Vandaag controle echo gehad. Het bms is niet meer verdikt, maar is nu wel mooi 3-lijnig, dus volgende week donderdag terugplaatsing :D
Het is dus toch pas terugplaatsing na 7 dagen en niet 5 zoals ik eerst zei. Nu terug starten met utro en inprosub.. juij... ;-)

Bloedafname 12 mei, fingers crossed!!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 25 april 2019, 9:41

@Praline super goed nieuws!! Zo leuk, mijn bloedafname zal ook 12 mei zijn! Moederdag in België, zou een prachtig cadeautje zijn he 😃

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 25 april 2019, 10:07

Vandaag geweest voor eerste controle echo, baarmoederslijmvlies perfect, dinsdag embryotransfer en ook D-day op 12 mei. Inderdaad Moederdag maar ook mijn verjaardag. Ik hoop dus op een extra cadeautje. Maar eigenlijk is het ook het enige cadeautje dat ik wil.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 25 april 2019, 10:08

Praline schreef:
24 april 2019, 20:13
Pff vervelend hè, als je dan ook nog eens zoveel irritatie hebt :roll: ik ben ook altijd blij als ik mag stoppen met die medicatie. Ik moet wel altijd beide nemen, utro + inprosub.. ik zou het nog eens overleggen met je arts.. een schimmel infectie kan ook niet bevorderlijk voor een zwangerschap zijn toch?
Ipv de crinone moet ik een extra spuit inprosub laten zetten.

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 25 april 2019, 10:27

irisbloem schreef:
25 april 2019, 10:07
Vandaag geweest voor eerste controle echo, baarmoederslijmvlies perfect, dinsdag embryotransfer en ook D-day op 12 mei. Inderdaad Moederdag maar ook mijn verjaardag. Ik hoop dus op een extra cadeautje. Maar eigenlijk is het ook het enige cadeautje dat ik wil.
Amai tof! Allemaal op dezelfde dag, toch speciaal! Ik begrijp volledig dat je alleen dat cadeautje wilt! Ik werd onlangs 30 en er was ook maar 1 ding dat ik wou 😃
Duimen geblazen, en extra steun omdat we samen moeten wachten

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 25 april 2019, 11:47

Keigoed dat jullie alle drie een terugplaatsing hebben binnenkort, dat moeten plakkertjes worden!
En allemaal bloedname op 12 mei, lekker makkelijk voor mij om te onthouden haha :wink:
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 25 april 2019, 12:13

Omg, zo spannend! D- Day 12 mei 8)

@irisbloem: gelukkig een oplossing, ben je meteen van die vervelende vaginale medicatie verlost! Ik vind inprosub wel super duur, moeten jullie dat ook zelf betalen?
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 25 april 2019, 13:06

@Praline ja hoor niets terugbetaald. Maar de crinone die ik nam was ook al vrij duur tov de utrogestan dus is het eigenlijk maar een beetje duurder dan normaal voor mij.
Loop al een week ziek van een zware verkoudheid met sinusitis en heb daarbij moeten doorwerken en nu ik die eerste spuit heb gekregen loop ik verschrikkelijk moe. Gelukkig kan ik het vandaag wat rustiger aan doen. Ben jij ook altijd zo moe door die progesteron?

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Limburgertje » 25 april 2019, 17:03

Awel, Ik ga 12 mei een kaarsje voor jullie branden ladies!
Tis jullie zo hard gegund!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 26 april 2019, 8:58

Net echo gehad en BMS was 6,5mm dus moet nog een week een verhoogde dosis van progynova nemen en volgende week terug. Ze willen dat het minsten 7 mm is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten