terugplaatsing cryo

IVF Forum
Plaats reactie
viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

terugplaatsing cryo

Bericht door viooltje87 » 28 februari 2019, 16:04

Hi allemaal,

Hebben er hier mensen ervaring met cryo terugplaatsingen?

We hebben het geluk gehad om bij de eerste IVF-poging zwanger te geraken van de eerste (verse) terugplaatsing.
We hebben nog 4 cryo's in de vriezer en gaan nu proberen voor een tweede kindje.
Ik heb van mezelf helaas geen cyclus (en ook ondoorgankelijke eileiders - vandaar IVF), dus kunstmatige cyclus ook voor terugplaatsing.

Ben 4 dagen geleden begonnen met Progynova.
Hadden jullie hier ook (heel) lage buikpijn / steken van? Gewichtstoename?

Hoe ging het vervolg?
Enkel utrogestan bijnemen of ook andere zaken?
Hoeveel dagen na Progynova hadden jullie een TP?
Hoeveel dagen daarna werd er getest?

Ben benieuwd naar de ervaringen...
De fertiliteitsartsen lijken zelf wel positief over de kansen, maar je leest toch ook dat cryo's niet altijd goed ontdooien of innestelen.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 6 maart 2019, 7:27

Hey, meestal is je baarmoederslijmvlies rijp genoeg na een 14-tal dagen, maar bij mij is dit langer. Dan moet ik 5 dagen inprosub spuiten en utrogustan gebruiken. Als het een 5-daagse cryo is, is de terugplaatsing 5 dagen na het starten vd inprosub, bij een driedaagse zal dit na drie dagen zijn. Dan terugplaatsing en dan 14 dagen later bloedafname :) succes!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Limburgertje » 6 maart 2019, 19:17

Hoi
Ik ben op dit moment 6 weken zwanger van een cyro terugplaatsing in een natuurlijke cyclus. Het was mijn eerste ivf poging. (ik probeer niet te enthousiast te zijn en te hard van stapel te lopen in dit vroege stadium van de zwangerschap).
Ik had na pick up een freeze all en ze hebben 12 embryo's ingevroren. Ik maakte me ook wat ongerust over het ontdooien maar de consulente zei me dat als het een goed sterk embryo is de kans groot is dat het vlot ontdooid. Ik denk dat het weer afhangt van de kwaliteit van het embryo maar ook een goede portie geluk.
Veel succes!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 7 maart 2019, 10:40

Hey viooltje,

Ik ga binnenkort ook starten met een cryo-poging. Wij hebben ook het geluk gehad van zwanger te worden bij de verse terugplaatsing van de eerste IVF-poging. We hebben één cryo en als ik mijn menstruatie binnenkort krijg, starten we voor de terugplaatsing ervan. Ik heb wel een (onregelmatige) cyclus, dus bij mij zal het waarschijnlijk in een natuurlijke cyclus zijn, enkel met Pregnyl. Ik heb ook wel schrik voor de ontdooiing, want we hebben er maar eentje he, dus anders is het sowieso een echte nieuwe poging opstarten..

Hoe is het ondertussen met jou?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door viooltje87 » 11 maart 2019, 8:11

Hi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ben 24/2 gestart met 3 progynova's per dag.
Vorige week maandag (4/3) was baarmoederslijmvlies nog niet dik genoeg, dus verhoogd naar 4 per dag.
Vandaag helaas opnieuw geen goed nieuws. Baarmoederslijmvlies is niets gegroeid, dus nu beginnen met ook pleisters met oestrogeen te kleven, bovenop progynova.
Volgende week maandag opnieuw echo...
Is toch weer zo even een beetje teleurstellend.
Ik hoop dat de pleisters aanslaan want 23/3 vertrekken we op vakantie, dus terugplaatsing zou enkel nog volgende week vrijdag (22/3) kunnen. Fingers crossed!

@ Limburgertje: heel fijn nieuws!
@ Sterrie: ik duim!

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Eve1987 » 11 maart 2019, 8:59

viooltje87 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ben 24/2 gestart met 3 progynova's per dag.
Vorige week maandag (4/3) was baarmoederslijmvlies nog niet dik genoeg, dus verhoogd naar 4 per dag.
Vandaag helaas opnieuw geen goed nieuws. Baarmoederslijmvlies is niets gegroeid, dus nu beginnen met ook pleisters met oestrogeen te kleven, bovenop progynova.
Volgende week maandag opnieuw echo...
Is toch weer zo even een beetje teleurstellend.
Ik hoop dat de pleisters aanslaan want 23/3 vertrekken we op vakantie, dus terugplaatsing zou enkel nog volgende week vrijdag (22/3) kunnen. Fingers crossed!

@ Limburgertje: heel fijn nieuws!
@ Sterrie: ik duim!
Ik moest progynova extra vaginaal inbrengen toen mijn baarmoederslijmvlies onvoldoende groeide met enkel oraal progynova!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

viooltje87
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 januari 2017, 14:11

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door viooltje87 » 21 maart 2019, 16:58

Pleisters met extra oestrogeen hebben toch succes gehad!
Baarmoederslijmvlies is nog altijd niet superdik, maar dik genoeg voor een terugplaatsing!
*fingers crossed*

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 22 maart 2019, 8:13

Oh, dat is wel super goed nieuws! Mijn baarmoederslijmvlies dikt ook niet genoeg aan, maar zo een pleister heb ik niet gekregen, ga ik de volgende keer vragen.. waar ben je in behandeling?
Wanneer heb je terugplaatsing? Ik had woensdag terugplaatsing.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 29 maart 2019, 19:43

Leuk dat jullie een terugplaatsing hebben gehad Viooltje en Praline! Ik duim voor jullie! Wanneer mogen jullie testen?

Ik ben vandaag voor de eerste echo en bloedname gegaan maar helaas nog niet veel activiteit te zien. Woensdagmorgen opnieuw echo en bloedname, hopelijk dan wel al eisprong in zicht, anders gaat het weer een lange cyclus worden... Maar dan zou ik eventueel nog hormonen moeten nemen om alles op gang te brengen. Is dat dan Progynova?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 30 maart 2019, 7:54

Ik heb vandaag bloedafname, maar ik heb er geen goed gevoel bij.
Als je medicatie moet bijnemen is dat inderdaad Progynova. Succes!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 30 maart 2019, 9:42

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Leuk dat jullie een terugplaatsing hebben gehad Viooltje en Praline! Ik duim voor jullie! Wanneer mogen jullie testen?

Ik ben vandaag voor de eerste echo en bloedname gegaan maar helaas nog niet veel activiteit te zien. Woensdagmorgen opnieuw echo en bloedname, hopelijk dan wel al eisprong in zicht, anders gaat het weer een lange cyclus worden... Maar dan zou ik eventueel nog hormonen moeten nemen om alles op gang te brengen. Is dat dan Progynova?
Ik heb tot nog toe alleen progynova genomen vanaf de start van mijn menstruatie. Dan voor de kunstmatige aangroei van het baarmoederslijmvlies. Heb dit nooit gekregen om mijn natuurlijke cyclus in gang te zetten. En deze komt ook niet meer exact, laatst was het 5 weken, maar het is ook al 9 weken geweest. Alvast veel succes!!!

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 1 april 2019, 9:35

Weet je het resultaat van de bloedname al, Praline?

Irisbloem, ik heb ook een wisselende cyclus, gaande van 3 weken tot 7 weken... Maar de arts wilde toch starten in natuurlijke cyclus en pas overgaan op medicatie als de eisprong echt op zich laat wachten. Dus ik veronderstel dat ik Progynova ook nog tijdens cyclus kan starten en dan zal dat vooral voor het aandikken van het baarmoederslijmvlies zijn? Moesten jullie dan ook nog Pregnyl spuiten?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 2 april 2019, 12:10

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Weet je het resultaat van de bloedname al, Praline?

Irisbloem, ik heb ook een wisselende cyclus, gaande van 3 weken tot 7 weken... Maar de arts wilde toch starten in natuurlijke cyclus en pas overgaan op medicatie als de eisprong echt op zich laat wachten. Dus ik veronderstel dat ik Progynova ook nog tijdens cyclus kan starten en dan zal dat vooral voor het aandikken van het baarmoederslijmvlies zijn? Moesten jullie dan ook nog Pregnyl spuiten?
Ik moest enkel pregnyl spuiten als ik tijdens het nemen van de progynova toch zelf een follikel ontwikkelde, heb dat tot nog toe 2 keer gehad. Ik moet altijd eerst wachten op mijn bloeding alvorens ik progynova mag opstarten.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 5 april 2019, 12:25

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Weet je het resultaat van de bloedname al, Praline?

Irisbloem, ik heb ook een wisselende cyclus, gaande van 3 weken tot 7 weken... Maar de arts wilde toch starten in natuurlijke cyclus en pas overgaan op medicatie als de eisprong echt op zich laat wachten. Dus ik veronderstel dat ik Progynova ook nog tijdens cyclus kan starten en dan zal dat vooral voor het aandikken van het baarmoederslijmvlies zijn? Moesten jullie dan ook nog Pregnyl spuiten?
Helaas negatief.. ik moet alleen pregnyl spuiten bij pick-up. Nog niet moeten doen doen bij cryo terugplaatsing. Omdat er dan geen eicel groeit door de Progynova ( bij mij toch) wel inprosub spuitjes..
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 5 april 2019, 16:11

Praline schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Weet je het resultaat van de bloedname al, Praline?

Irisbloem, ik heb ook een wisselende cyclus, gaande van 3 weken tot 7 weken... Maar de arts wilde toch starten in natuurlijke cyclus en pas overgaan op medicatie als de eisprong echt op zich laat wachten. Dus ik veronderstel dat ik Progynova ook nog tijdens cyclus kan starten en dan zal dat vooral voor het aandikken van het baarmoederslijmvlies zijn? Moesten jullie dan ook nog Pregnyl spuiten?
Helaas negatief.. ik moet alleen pregnyl spuiten bij pick-up. Nog niet moeten doen doen bij cryo terugplaatsing. Omdat er dan geen eicel groeit door de Progynova ( bij mij toch) wel inprosub spuitjes..
Ja ik vind het ook curieus dat er bij mij al 2 keer een eicel is gegroeid ondanks de progynova

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten