terugplaatsing cryo

IVF Forum
Plaats reactie
Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 7 mei 2019, 14:20

Ach ja het kan vanalles zijn, maar ik denk maar tot wanneer het tegendeel bewezen is blijven we positief! Daarna is er nog tijd genoeg om triest te zijn als het niet zou lukken...

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 7 mei 2019, 16:14

Het probleem met mij is dat ik al teveel pogingen gedaan heb en op de duur gewoon nog moeilijk positief kan zijn, sorry :( maar dat geldt vooral voor mezelf niet voor jullie Ik zie het bij iedereen positief in behalve bij mezelf.

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Maxiime89 » 7 mei 2019, 16:25

Het word idd mijn eerste terugplaatsing. Dus ik weet echt nog veel dingen niet. Ik begreep zelfs heel veel afkortingen niet die hier op de site werden gezegd maar begin er toch al wat in te komen :) Gisteren hebben ze 14 eitjes bij me weggehaald wat blijkbaar niet slecht is, naar natuurlijk is het belangerijkste dat ze goed bevrucht geraken. Donderdag weet ik normaal meer.
Hebben jullie ook zo’n last van pijnlijke borsten en een opgezwollen buik? Maar zoals je idd al zei die kleine kwaaltjes nemen we erbij voor een heel goed doel!

DBJ ik denk dat het wel iets goed is dat het al zo goed opsplitst in meer als 8. Toch een teken dat het goed wilt groeien!

Hopelijk lukt het bij iedereen hier goed en word 2019 een goei babyjaar!
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 8 mei 2019, 15:42

Maxiime89 schreef:
7 mei 2019, 16:25
Het word idd mijn eerste terugplaatsing. Dus ik weet echt nog veel dingen niet. Ik begreep zelfs heel veel afkortingen niet die hier op de site werden gezegd maar begin er toch al wat in te komen :) Gisteren hebben ze 14 eitjes bij me weggehaald wat blijkbaar niet slecht is, naar natuurlijk is het belangerijkste dat ze goed bevrucht geraken. Donderdag weet ik normaal meer.
Hebben jullie ook zo’n last van pijnlijke borsten en een opgezwollen buik? Maar zoals je idd al zei die kleine kwaaltjes nemen we erbij voor een heel goed doel!

DBJ ik denk dat het wel iets goed is dat het al zo goed opsplitst in meer als 8. Toch een teken dat het goed wilt groeien!

Hopelijk lukt het bij iedereen hier goed en word 2019 een goei babyjaar!
Ik had ook een gezwollen buik, maar dat kwam bij mij vooral door de overstimulatie. Na een dikke week waren al de klachten weg. Pijnlijke borsten heb ik niet gehad.

Mentaal vind ik het nu wel erg moeilijk. Het is nog maar 1 dag na de transfer en ik wil zo hard dat het lukt dat ik over elk ding dat ik voel lig na te denken...

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Maxiime89 » 8 mei 2019, 17:36

Pijnlijke borsten zijn al wat weg aan het gaan. Denk dat het wat kwam van de spuitjes. Nu nog van die pijn afgeraken bij het plassen.

DBJ ik kan er nog niet volledig mee over mee praten maar ik denk dat jou gevoel meer als normaal is. Natuurlijk wil je niets liever dan dat het lukt en op den duur ga je idd beginnen nadenken over elk ding dat je voelt aan je lichaam. Positief blijven denken! Hoe moeilijk het ook is. Gewoon blijven denken dat het zeker gaat lukken!
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 8 mei 2019, 17:47

Ik krijg altijd pijnlijke borsten als ik met die progesteron begin en de pijn wordt dan met de dag erger en blijft aanhouden tot mijn bloeding bijna gedaan is. Van nature heb ik altijd wel al pijnlijke borsten gehad voor menstruatie en soms bij ovulatie maar met die medicatie is het toch heel anders.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Jido » 9 mei 2019, 7:57

irisbloem schreef:
7 mei 2019, 13:32
Ylkyway schreef:
7 mei 2019, 13:09
@DBJ Goed zo! We duimen he :D

@Maxiime89 Welkom! Die utrogestan is inderdaad een smeerboel, maar het helpt dus we nemen het erbij he! Ik heb er minder last mee dan gedacht, voorlopig geen bijwerkingen en ik neem ze nu toch bijna 3 weken.

Ondertussen weer wat dichter bij D Day! De buikpijn die ik linkte aan mijn regels heeft intussen plaats gemaakt voor een ander soort pijn, precies echt groei/spierpijn en vooral thv mijn onderrug! Ik heb dus wel het gevoel dat er iets aant gebeuren is. Ben heel moe en af en toe een steek in mijn borsten maar verder alles ok. Heb met ex collega overlegd en ik ga vrijdag al eens een testje doen denk ik.

Veel moed allemaal he!
Ik herken de klachten die jij beschrijft, ik wil je hoop niet wegnemen maar het kan van de progesteron komen. Ondanks deze klachten had ik (mits uitzondering van 1 keer) een negatief resultaat. Mijn moeder wil absoluut dat ik vroeger test en heeft vandaag urinetesten gekocht in het kruidvat zucht. Ze bedoelt het goed want D-day valt net op mijn verjaardag en ze wil dat ik die dag een beetje kan genieten en niet de hele tijd in stress loop.
Ik kom hier even binnengevallen... :wink:
Wanneer mag je testen, Irisbloem?
Ik hoop zo voor jou dat het eindelijk eens mag lukken én blijven zitten bij jou!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 9:57

Jido schreef:
9 mei 2019, 7:57
irisbloem schreef:
7 mei 2019, 13:32
Ylkyway schreef:
7 mei 2019, 13:09
@DBJ Goed zo! We duimen he :D

@Maxiime89 Welkom! Die utrogestan is inderdaad een smeerboel, maar het helpt dus we nemen het erbij he! Ik heb er minder last mee dan gedacht, voorlopig geen bijwerkingen en ik neem ze nu toch bijna 3 weken.

Ondertussen weer wat dichter bij D Day! De buikpijn die ik linkte aan mijn regels heeft intussen plaats gemaakt voor een ander soort pijn, precies echt groei/spierpijn en vooral thv mijn onderrug! Ik heb dus wel het gevoel dat er iets aant gebeuren is. Ben heel moe en af en toe een steek in mijn borsten maar verder alles ok. Heb met ex collega overlegd en ik ga vrijdag al eens een testje doen denk ik.

Veel moed allemaal he!
Ik herken de klachten die jij beschrijft, ik wil je hoop niet wegnemen maar het kan van de progesteron komen. Ondanks deze klachten had ik (mits uitzondering van 1 keer) een negatief resultaat. Mijn moeder wil absoluut dat ik vroeger test en heeft vandaag urinetesten gekocht in het kruidvat zucht. Ze bedoelt het goed want D-day valt net op mijn verjaardag en ze wil dat ik die dag een beetje kan genieten en niet de hele tijd in stress loop.
Ik kom hier even binnengevallen... :wink:
Wanneer mag je testen, Irisbloem?
Ik hoop zo voor jou dat het eindelijk eens mag lukken én blijven zitten bij jou!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ik heb mijn bn op mijn verjaardag nu zondag, komt wat ongelukkig uit zeker omdat het dan ook Moederdag is. Normaal gezien test ik nooit daarvoor, is niet echt mijn ding, maar mijn moeder zou graag willen dat ik het doe om de stress weg te nemen op mijn verjaardag. Ik weet nog niet wat ik ga doen.

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Maxiime89 » 9 mei 2019, 10:38

irisbloem schreef:
9 mei 2019, 9:57
Jido schreef:
9 mei 2019, 7:57
irisbloem schreef:
7 mei 2019, 13:32


Ik herken de klachten die jij beschrijft, ik wil je hoop niet wegnemen maar het kan van de progesteron komen. Ondanks deze klachten had ik (mits uitzondering van 1 keer) een negatief resultaat. Mijn moeder wil absoluut dat ik vroeger test en heeft vandaag urinetesten gekocht in het kruidvat zucht. Ze bedoelt het goed want D-day valt net op mijn verjaardag en ze wil dat ik die dag een beetje kan genieten en niet de hele tijd in stress loop.
Ik kom hier even binnengevallen... :wink:
Wanneer mag je testen, Irisbloem?
Ik hoop zo voor jou dat het eindelijk eens mag lukken én blijven zitten bij jou!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ik heb mijn bn op mijn verjaardag nu zondag, komt wat ongelukkig uit zeker omdat het dan ook Moederdag is. Normaal gezien test ik nooit daarvoor, is niet echt mijn ding, maar mijn moeder zou graag willen dat ik het doe om de stress weg te nemen op mijn verjaardag. Ik weet nog niet wat ik ga doen.
Een dag ervoor kan denk ik wel geen kwaad. Maar dat moet je zelf kiezen natuurlijk. Als het goed is des te beter ma moest het nu slecht zijn ( wat niet gaat zijn!!) dan ga je je u denk ik zowizo wat slecht voelen de komende dagen. Volg u eigen gevoel!

Ik heb net telefoon gehad , het was ofwel vandaag of zaterdag de Tp. Ze is verlaat naar zaterdag. Meer info gaven ze me niet echt. Dus heb zelf ma gevraagd van krijgen we iets meer info? En ze zei als het verzet word na dag 5 is dat een goed teken. Ik vind het maar raar ma ik ken er natuurlijk ook niets van. En heb niet zo’n goed gevoel :?
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door mich75 » 9 mei 2019, 10:58

Als ze op dag 3 bellen en zeggen dat het verzet wordt naar dag 5 wil dat normaal zeggen dat er nog een aantal in de running zijn.

Daarbij komt dat als het de eerste 3 dagen misloopt het aan de eicellen ligt, dag 4 en 5 zou aan de zaadcellen liggen, dus als ze tot dag 5 wachten kunnen ze gelijk zien of er iets misloopt en waar het probleem mogelijk ligt.

Eens ze weten dat er geen problemen zijn na dag 3 kan het zijn dat ze bij een volgende poging gewoon al op dag 3 een tp doen.

Dus goed nieuws :)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 12:32

Maxiime89 schreef:
9 mei 2019, 10:38
irisbloem schreef:
9 mei 2019, 9:57
Jido schreef:
9 mei 2019, 7:57


Ik kom hier even binnengevallen... :wink:
Wanneer mag je testen, Irisbloem?
Ik hoop zo voor jou dat het eindelijk eens mag lukken én blijven zitten bij jou!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ik heb mijn bn op mijn verjaardag nu zondag, komt wat ongelukkig uit zeker omdat het dan ook Moederdag is. Normaal gezien test ik nooit daarvoor, is niet echt mijn ding, maar mijn moeder zou graag willen dat ik het doe om de stress weg te nemen op mijn verjaardag. Ik weet nog niet wat ik ga doen.
Een dag ervoor kan denk ik wel geen kwaad. Maar dat moet je zelf kiezen natuurlijk. Als het goed is des te beter ma moest het nu slecht zijn ( wat niet gaat zijn!!) dan ga je je u denk ik zowizo wat slecht voelen de komende dagen. Volg u eigen gevoel!

Ik heb net telefoon gehad , het was ofwel vandaag of zaterdag de Tp. Ze is verlaat naar zaterdag. Meer info gaven ze me niet echt. Dus heb zelf ma gevraagd van krijgen we iets meer info? En ze zei als het verzet word na dag 5 is dat een goed teken. Ik vind het maar raar ma ik ken er natuurlijk ook niets van. En heb niet zo’n goed gevoel :?
Ik ben niet zozeer bang voor een negatieve test maar voor het feit dat als hij positief zou zijn ik niet weet of het licht of goed positief is. Vorige keer wist ik met de bn dat het licht positief was en de kans op een miskraam erin zat. Alhoewel de tweede bn goed gestegen was is het dan toch mis gegaan. Een urinetest zegt niets daarover een bn wel. Dus bij negatief zal ik triestig zijn en bij positief geen gemoedsrust hebben tot ik de waarde ken.

Ik denk ook niet dat het een slecht teken is hoor. Het is soms moeilijk maar je moet erop vertrouwen dat zij het best weten wat te doen om jou een zo goed mogelijke kans te geven. Maar wat meer uitleg zou toch wel aangewezen zijn. Werd je gebeld door een laborante of een vroedvrouw? Indien het laatste bel dan eens naar het labo zelf voor uitleg of probeer de dokter te bereiken. Het worden nog spannende weken dus alle gemoedsrust die je nu nog kan hebben zijn welkom he.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 9 mei 2019, 19:55

Lap.. ondanks dat ik niet op voorhand wil testen heb ik een zwak moment gehad.. voor ik het wist stond ik aan de kassa van het kruidvat :roll:
De test was zoals altijd negatief..
Ik heb ook al symptomen dat mijn regels zouden kunnen gaan komen.. ik heb weer weinig hoop.. dat wachten duurt gewoon eeuwig!!

@ maxiime89 zoals irisbloem zegt is het juist goed dat ze tor dag 5 wachten, ze doen dat normaal alleen als je meerdere goede embryo's hebben. Op dag 5 heb je een nog betere selectie van goede en minder goede embryo's :)
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 9 mei 2019, 20:09

Praline schreef:
9 mei 2019, 19:55
Lap.. ondanks dat ik niet op voorhand wil testen heb ik een zwak moment gehad.. voor ik het wist stond ik aan de kassa van het kruidvat :roll:
De test was zoals altijd negatief..
Ik heb ook al symptomen dat mijn regels zouden kunnen gaan komen.. ik heb weer weinig hoop.. dat wachten duurt gewoon eeuwig!!

@ maxiime89 zoals irisbloem zegt is het juist goed dat ze tor dag 5 wachten, ze doen dat normaal alleen als je meerdere goede embryo's hebben. Op dag 5 heb je een nog betere selectie van goede en minder goede embryo's :)
Is ook wel wat vroeg om te testen niet?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 22:59

Ik denk dat vandaag de eerste dag was voor een early test. Ik vind het jammer voor jou dat hij negatief was :(
Ik heb ook het idee dat mijn maandstonden zouden komen door buikpijn maar ik weet intussen dat het van de inprosubspuiten is bij mij want als ik er na een negatieve uitslag mee stop verdwijnt de buikpijn tot na enkele dagen de bloeding erdoor komt. Wat die medicatie niet allemaal doet he …

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 10 mei 2019, 7:43

Wanneer zou de innesteling plaats hebben na de terugplaatsing? Is dat afhankelijk van hoe oud je cryo is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten