terugplaatsing cryo

IVF Forum
Plaats reactie
Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Yvonne1983 » 10 mei 2019, 9:03

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Jido » 10 mei 2019, 10:02

irisbloem schreef:
9 mei 2019, 9:57
Jido schreef:
9 mei 2019, 7:57
irisbloem schreef:
7 mei 2019, 13:32


Ik herken de klachten die jij beschrijft, ik wil je hoop niet wegnemen maar het kan van de progesteron komen. Ondanks deze klachten had ik (mits uitzondering van 1 keer) een negatief resultaat. Mijn moeder wil absoluut dat ik vroeger test en heeft vandaag urinetesten gekocht in het kruidvat zucht. Ze bedoelt het goed want D-day valt net op mijn verjaardag en ze wil dat ik die dag een beetje kan genieten en niet de hele tijd in stress loop.
Ik kom hier even binnengevallen... :wink:
Wanneer mag je testen, Irisbloem?
Ik hoop zo voor jou dat het eindelijk eens mag lukken én blijven zitten bij jou!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ik heb mijn bn op mijn verjaardag nu zondag, komt wat ongelukkig uit zeker omdat het dan ook Moederdag is. Normaal gezien test ik nooit daarvoor, is niet echt mijn ding, maar mijn moeder zou graag willen dat ik het doe om de stress weg te nemen op mijn verjaardag. Ik weet nog niet wat ik ga doen.
Hmmm, dat is natuurlijk sowieso een lastige... Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je doet waar je u zelf goed bij voelt en los van alles toch geniet van jouw verjaardag.
Hopelijk een positief resultaat!! 🤞🏻
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 10 mei 2019, 10:08

Maxiime, dag 5 terugplaatsing is meestal een goed teken hoor, zoals de rest hier ook zegt! Dan heb je nog voldoende goeie embryo's in de running :wink: Morgen terugplaatsing? Spannend!

Irisbloem, als je zelf liever niet eerder thuis testen, zou ik dat ook niet doen. Gewoon je eigen gevoel volgen. Heel het proces is al stresserend en moeilijk genoeg, dus waar mogelijk gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Natuurlijk wel lastig dat de bloedafname net op je verjaardag valt... Hopelijk toch een mooi verjaardagscadeau zondag!

Praline, toch niet kunnen inhouden, ik snap dat :wink: Ik duim voor jou dat het gewoon nog te vroeg is. Je hebt 3 dagen voor de bloedafname getest? Ik testte 1 dag ervoor en had toen maar een licht streepje. Misschien was mijn test ook negatief geweest als ik drie dagen ervoor getest had.

Ivm de innesteling na terugplaatsing DBJ, dat hangt inderdaad af van hoe oud de cryo is. In een 'normale' cyclus gebeurt de innesteling ongeveer een week na de bevruchting, dus als de embryo ongeveer 7 dagen is. Als je een cryo terugkrijgt die 5 of 6 dagen is, dan zal die innesteling al snel na de terugplaatsing gebeuren, terwijl als het een 3 dagen oude cryo is, zal dat nog wel een paar dagen duren. Welke cryo heb jij teruggekregen?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 10 mei 2019, 11:29

Ik heb vanmorgen getest, negatief.
De hele nacht zo ziek als iets! Vanmiddag naar Jette voor ba, maar tzal niks zijn he. Enfin, ik duim verder voor jullie en voor mezelf op naar de volgende!

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 10 mei 2019, 12:08

Sterrie schreef:
10 mei 2019, 10:08
Maxiime, dag 5 terugplaatsing is meestal een goed teken hoor, zoals de rest hier ook zegt! Dan heb je nog voldoende goeie embryo's in de running :wink: Morgen terugplaatsing? Spannend!

Irisbloem, als je zelf liever niet eerder thuis testen, zou ik dat ook niet doen. Gewoon je eigen gevoel volgen. Heel het proces is al stresserend en moeilijk genoeg, dus waar mogelijk gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Natuurlijk wel lastig dat de bloedafname net op je verjaardag valt... Hopelijk toch een mooi verjaardagscadeau zondag!

Praline, toch niet kunnen inhouden, ik snap dat :wink: Ik duim voor jou dat het gewoon nog te vroeg is. Je hebt 3 dagen voor de bloedafname getest? Ik testte 1 dag ervoor en had toen maar een licht streepje. Misschien was mijn test ook negatief geweest als ik drie dagen ervoor getest had.

Ivm de innesteling na terugplaatsing DBJ, dat hangt inderdaad af van hoe oud de cryo is. In een 'normale' cyclus gebeurt de innesteling ongeveer een week na de bevruchting, dus als de embryo ongeveer 7 dagen is. Als je een cryo terugkrijgt die 5 of 6 dagen is, dan zal die innesteling al snel na de terugplaatsing gebeuren, terwijl als het een 3 dagen oude cryo is, zal dat nog wel een paar dagen duren. Welke cryo heb jij teruggekregen?
Ik heb een cryo van dag 3 teruggekregen op dinsdag, dus nu weet ik niet wanneer ik ongeveer mijn innesteling mag verwachten. En dan is het nog de vraag of ik het ga voelen?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Yvonne1983 » 10 mei 2019, 13:10

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 10 mei 2019, 17:39

Yvonne1983 schreef:
10 mei 2019, 13:10
DBJ schreef:
10 mei 2019, 12:08
Ik heb een cryo van dag 3 teruggekregen op dinsdag, dus nu weet ik niet wanneer ik ongeveer mijn innesteling mag verwachten. En dan is het nog de vraag of ik het ga voelen?
Ik verwacht dat je innesteling dan ongeveer dit weekend zal zijn, maar dat voelen zal niet waarschijnlijk zijn.
In periode innesteling heb ik ook al pijnlijke scheuten gehad maar uiteindelijk was het toch negatief. Nu ook weer, vorige week dinsdag embryotransfer en zaterdag in vooravond één pijnscheut rechts ter hoogte van baarmoeder en 's avonds laat hetzelfde links. Zijn misschien pogingen tot innesteling?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 10 mei 2019, 17:42

Ylkyway schreef:
10 mei 2019, 11:29
Ik heb vanmorgen getest, negatief.
De hele nacht zo ziek als iets! Vanmiddag naar Jette voor ba, maar tzal niks zijn he. Enfin, ik duim verder voor jullie en voor mezelf op naar de volgende!
Gaat dan niemand van ons positief testen :(
Veel sterkte!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 10 mei 2019, 17:47

Een vrouwenvereniging waar ik lid van ben kwam vandaag rond met een bloemetje voor Moederdag voor haar leden. Heb toch eens geweend op dat moment :cry:

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 10 mei 2019, 17:48

Yvonne1983 schreef:
10 mei 2019, 9:03
Praline schreef:
9 mei 2019, 19:55
Lap.. ondanks dat ik niet op voorhand wil testen heb ik een zwak moment gehad.. voor ik het wist stond ik aan de kassa van het kruidvat :roll:
De test was zoals altijd negatief..
Ik heb ook al symptomen dat mijn regels zouden kunnen gaan komen.. ik heb weer weinig hoop.. dat wachten duurt gewoon eeuwig!!

@ maxiime89 zoals irisbloem zegt is het juist goed dat ze tor dag 5 wachten, ze doen dat normaal alleen als je meerdere goede embryo's hebben. Op dag 5 heb je een nog betere selectie van goede en minder goede embryo's :)
Had je wel met je eerste plasje van de dag getest, want ik had ook bij zwangerschap maar een licht streepje met een vroege test met ochtendurine, dus dat zou het nog kunnen zijn. Ik duim dat je gewoon nog veel te vroeg was.
Hoeveel uur is er bij voorkeur tussen? want ik moet 's nachts opstaan om te plassen (zeker met die progesteronspuiten) en mijn ochtendplasje is soms maar enkele uren oud.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 10 mei 2019, 18:04

Het maakt niet uit hoe lang het geleden is dat je geplast hebt. Je drinkt 's nachts niet, daarom is het 's morgens meer geoncentreerd :)

Bij mij was het al middag, dus er is nog hoop..

@Ylkyway: al telefoon gekregen van je bloedafname?
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 10 mei 2019, 18:10

irisbloem schreef:
10 mei 2019, 17:39
Yvonne1983 schreef:
10 mei 2019, 13:10
DBJ schreef:
10 mei 2019, 12:08
Ik heb een cryo van dag 3 teruggekregen op dinsdag, dus nu weet ik niet wanneer ik ongeveer mijn innesteling mag verwachten. En dan is het nog de vraag of ik het ga voelen?
Ik verwacht dat je innesteling dan ongeveer dit weekend zal zijn, maar dat voelen zal niet waarschijnlijk zijn.
In periode innesteling heb ik ook al pijnlijke scheuten gehad maar uiteindelijk was het toch negatief. Nu ook weer, vorige week dinsdag embryotransfer en zaterdag in vooravond één pijnscheut rechts ter hoogte van baarmoeder en 's avonds laat hetzelfde links. Zijn misschien pogingen tot innesteling?
Was dat ook van een cryo dag 3?
Ik hoop echt dat dit voor jou een innesteling betekend!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 10 mei 2019, 22:32

Praline schreef:
10 mei 2019, 18:04
Het maakt niet uit hoe lang het geleden is dat je geplast hebt. Je drinkt 's nachts niet, daarom is het 's morgens meer geoncentreerd :)

Bij mij was het al middag, dus er is nog hoop..

@Ylkyway: al telefoon gekregen van je bloedafname?
Ik drink 's nachts wel, weliswaar niet veel maar toch iets. Ik heb altijd een fles water op mijn nachtkastje staan. En ook door die progesteronspuiten heb ik vlugger last van een droge mond en drink ik meer, vandaar dat ik ook meer naar het toilet moet.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 10 mei 2019, 22:36

DBJ schreef:
10 mei 2019, 18:10
irisbloem schreef:
10 mei 2019, 17:39
Yvonne1983 schreef:
10 mei 2019, 13:10


Ik verwacht dat je innesteling dan ongeveer dit weekend zal zijn, maar dat voelen zal niet waarschijnlijk zijn.
In periode innesteling heb ik ook al pijnlijke scheuten gehad maar uiteindelijk was het toch negatief. Nu ook weer, vorige week dinsdag embryotransfer en zaterdag in vooravond één pijnscheut rechts ter hoogte van baarmoeder en 's avonds laat hetzelfde links. Zijn misschien pogingen tot innesteling?
Was dat ook van een cryo dag 3?
Ik hoop echt dat dit voor jou een innesteling betekend!
Ja dag 3. Vorige keer heb ik 1 felle pijnscheut gehad en het bleek negatief dus hoop ik er niet op dat dit een innesteling betekent. De enige keer dat ik daadwerkelijk een innesteling had heb ik enkele dagen voor de testdag wat verdroogd bloed gehad bij het afvegen. Andere keren niet, nu ook niet. Ik weet dat dit niet per se altijd zo is bij een innesteling maar het zou nu het enige teken zijn dat mij hoop zou geven.

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 11 mei 2019, 7:52

Praline schreef:
10 mei 2019, 18:04
Het maakt niet uit hoe lang het geleden is dat je geplast hebt. Je drinkt 's nachts niet, daarom is het 's morgens meer geoncentreerd :)

Bij mij was het al middag, dus er is nog hoop..

@Ylkyway: al telefoon gekregen van je bloedafname?
Ze bellen vandaag, bloedafname was pas gisteren in de namiddag omdat ik moest werken s ochtends.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten