terugplaatsing cryo

IVF Forum
Plaats reactie
Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 3 juli 2019, 11:30

MenSte schreef:
3 juli 2019, 11:24
Ylkyway schreef:
3 juli 2019, 11:01
Ik neem Primperan en Antimetil. Tis wel op vs dus best eerst met huisarts of gyn overleggen. Ik was ook helemaal uitgeput en op, en veel pijn thv nieren! Het overgeven en ziek zijn heeft gelukkig geen effect op het babytje, en die med in beperkte dosis ook niet. Ik was ook bang en neem liever niks maar twas dat of ik die er zelf onder door ging denk ik!
Die primperan en antimetil heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Die medicatie lijkt bij mij niet te helpen. Nu heb ik lythican voorgeschreven gekregen, maar in de bijsluiter staat dat het wordt afgeraden bij zwangere vrouwen dus ik durf het niet te nemen. Ik weet wel dat mijn gynaecoloog mij niets zou voorschrijven dat ik niet mag nemen, maar het blijft toch de hele tijd door mijn hoofd spoken. Ik hoop voorlopig gewoon op een mirakel dat alle misselijkheid plots zal verdwijnen!
Lithican geven ze bij opname voor hyperemesis ook in het ziekenhuis. Het is altijd beter om niets te nemen, maar soms kan het niet anders he! Je gynaecoloog weet natuurlijk wel wat hij doet :-)

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door nieuweling » 3 juli 2019, 11:39

[quote=MenSte post_id=347730 time=1562145840 user_id=11453]
[quote=Ylkyway post_id=347725 time=1562144501 user_id=12040]
Ik neem Primperan en Antimetil. Tis wel op vs dus best eerst met huisarts of gyn overleggen. Ik was ook helemaal uitgeput en op, en veel pijn thv nieren! Het overgeven en ziek zijn heeft gelukkig geen effect op het babytje, en die med in beperkte dosis ook niet. Ik was ook bang en neem liever niks maar twas dat of ik die er zelf onder door ging denk ik!
[/quote]

Die primperan en antimetil heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Die medicatie lijkt bij mij niet te helpen. Nu heb ik lythican voorgeschreven gekregen, maar in de bijsluiter staat dat het wordt afgeraden bij zwangere vrouwen dus ik durf het niet te nemen. Ik weet wel dat mijn gynaecoloog mij niets zou voorschrijven dat ik niet mag nemen, maar het blijft toch de hele tijd door mijn hoofd spoken. Ik hoop voorlopig gewoon op een mirakel dat alle misselijkheid plots zal verdwijnen!
[/quote]

Snap het zeker. Maar soms is het beter van het wel te doen.

Vriendin moet hier al 6 jaar medicatie nemen. Normaal mag je tijdens een zwangerschap niet nemen, maar het niet nemen is schadelijk voor vriendin en bijgevolg dus voor de baby. Daarom moet ze het blijven nemen.

Het overvloedig braken kan uiteindelijk je wel echt helemaal uitputten. Ik zou toch proberen te vertrouwen op de dokter :-)

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door nieuweling » 3 juli 2019, 11:41

KATEDV schreef:
3 juli 2019, 11:03
Oei als ik jullie hoor kan het zijn dat de miserie nog moet beginnen... hier ook nog niets van misselijk gevoel.
K ga toch nog hopen dat ik een van de weinige ben die het niet krijgt 😊
Hier heeft vriendin enkel vlagen van misselijkheid. Wel meer als bij baby 1. Maar echt braken niet. Wel is ze heel vermoeid.

Dus hier hoop ik dat dat misschien een voorteken is voor een jongen 😂

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 13:03

Ylkyway schreef:
2 juli 2019, 10:11
Gisterenavond echo gehad, duidelijk kloppend hartje en alles zit goed! Nog wel een hematoom aanwezig dus goed rusten maar het was toch al kleiner. Vandaag naar CRG voor duidelijkere echo en bloed. Oef!!! Heb ook medicatie gekregen tegen de misselijkheid, hopelijk hou ik nu iets binnen.
Dat is zeer goed nieuws. Hoe ver ben je nu? Opletten met dat hematoom. Wel een goed teken dat het kleiner geworden is!! Wat neem je van medicatie tegen de misselijkheid?

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 13:05

Imera schreef:
2 juli 2019, 21:41
Ylkyway schreef:
2 juli 2019, 10:11
Gisterenavond echo gehad, duidelijk kloppend hartje en alles zit goed! Nog wel een hematoom aanwezig dus goed rusten maar het was toch al kleiner. Vandaag naar CRG voor duidelijkere echo en bloed. Oef!!! Heb ook medicatie gekregen tegen de misselijkheid, hopelijk hou ik nu iets binnen.
Wat fijn Ylkyway! Ik zou vandaag 5w zwanger moeten zijn maar ben totaal niet misselijk, waardoor ik denk dat het weer niet goed zit. Wnr zijn de kwaaltjes bij u begonnen?
Geen zorgen, ik ben pas echt misselijk geworden eind de 7 weken. Maar begrijp de angst. Ik was ook zo panisch 🤣 (en soms nu nog)

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 13:07

nieuweling schreef:
2 juli 2019, 22:32
Imera schreef:
2 juli 2019, 21:55
nieuweling schreef:
2 juli 2019, 21:48


Wanneer mag je voor een echo gaan? :?
Hopelijk kan die wat geruststellen.

Al blijft de ongerustheid hier wel een beetje. Toch voor mij, maar niet voor vriendin, die is vol van vertrouwen. Bij mij helpt het even en dan gaat het weer de negatievere kant op. Zal pas voorbij zijn bij de geboorte denk ik 8) :lol: 8)
Donderdag mag ik voor een tweede BN en binnen 2 weken (rond 7w) is het een eerste echo als alles goed zit... en ik snap uw ongerustheid hoor, hier zit ik er ook 24/24 mee bezig soms. dat het maar snel donderdag is.
Hopelijk is je volgende mijlpaal er snel. De tweede bloedafname. Toch wel weer iets om naar uit te kijken.

Hier is de volgende belangrijke datum 15/7. Wat gaan de dagen toch traag die eerste maanden 😂🤦🏻‍♀️😂
Idd ze gaan traag, maar ik ben nu de 12 weken voorbij en is precies nog maar gisteren dat ik een positieve test had 😉

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 13:09

MenSte schreef:
3 juli 2019, 10:49
Ylkyway schreef:
3 juli 2019, 8:08
nieuweling schreef:
2 juli 2019, 21:45


Ha wat een goed nieuws! Hoe ver ben je nu? Hopelijk kan je inderdaad nu wat binnen houden.
Vandaag 6w6d. Gisteren gestart met medicatie tegen misselijkheid en eindelijk nog eens iets kunnen eten! Wat een opluchting na 6 dagen! Nu natuurlijk nog wel vlaagjes tegen dat ik terug wat moet innemen maar het is heel anders dan echt constant boven de wc te moeten hangen. Nu natuurlijk nog wat zorgen ivm het stolsel maar ja daaraan kunnen we eigenlijk niets doen dus ik hou me gewoon wat kalm. 9/7 terug controle
Ylkyway welke medicatie neem jij tegen misselijkheid? Hier is het hetzelfde verhaal: zo goed als geen symptomen in het begin, maar vanaf 6 weken hevig beginnen overgeven en dit is nu, 7 weken later, nog steeds niet gestopt. Door al dat overgeven en misselijk zijn ben ik doodop, maar ik ben zo bang om iets van medicatie te nemen die de baby zou kunnen schaden...
Ik heb iets heel goed gekregen van de gyne. Blijkbaar iets nieuws maar kan geen kwaad voor de baby. Is wel op voorschrift. 'Navalit'

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door nieuweling » 3 juli 2019, 13:14

Noi88 schreef:
3 juli 2019, 13:07
nieuweling schreef:
2 juli 2019, 22:32
Imera schreef:
2 juli 2019, 21:55


Donderdag mag ik voor een tweede BN en binnen 2 weken (rond 7w) is het een eerste echo als alles goed zit... en ik snap uw ongerustheid hoor, hier zit ik er ook 24/24 mee bezig soms. dat het maar snel donderdag is.

Hopelijk is je volgende mijlpaal er snel. De tweede bloedafname. Toch wel weer iets om naar uit te kijken.

Hier is de volgende belangrijke datum 15/7. Wat gaan de dagen toch traag die eerste maanden 😂🤦🏻‍♀️😂
Idd ze gaan traag, maar ik ben nu de 12 weken voorbij en is precies nog maar gisteren dat ik een positieve test had 😉
12 weken, is toch wel echt een mijlpaal Neen? Voor mij lijkt dat nu nog oneindig ver. Al is dat maar tot midden augustus 😁 gelukkig gaan we ook nog eens 2 weken op verlof.

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 13:14

Dag dames,

Gisteren de 12 weken echo. Alles ziet er goed uit maar baby lag heel slecht voor de nekplooi. Dus die niet kunnen doen, mar volgende week nog een poging. 😋 De bloedafname voor de niptest is gebeurd en eind volgende week weten we de uitslag. De gynaecoloog heeft ook een vermoeden wat het zal zijn. En mijn voorgevoel zit juist 💓💓💓. En de dames die veel last hebben van misselijkheid, vraag bij de arts aub naar 'Navalit' heeft mij heeel goed geholpen en kan geen kwaad voor de baby. Is iets nieuw!

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Saartje9 » 3 juli 2019, 17:13

Hoi dames

Mijn vriend heeft eens enorm gelachen (uit medelijden) toen ik eens tijdens een huilbui uitschreeuwde dat ik niet kan wachten tot ik elke dag boven de pot hang van misselijkheid :roll: :lol: Ik blijf daar toch op hopen hoor :wink:

Vandaag ben ik op dag 8 na tp van een 5d cryootje. Sinds gisteren voel ik me ontzettend opgeblazen, een beetje vergelijkbaar als tijdens de stimulatie/PU. Herkenbaar voor iemand? Wellicht te wijten aan de utro en/of progynova? Niks aan te doen denk ik, of zou ik eens bellen naar de DM...

Pas bloedname volgende maandag... Misschien doe ik zondag samen met m'n vriend een test om toch dat 'moment' samen te hebben, ik weet het nog niet. Zal sowieso een moeilijke werkdag worden, namiddag al een belangrijke vergadering op de agenda die veel concentratie zal vragen. Dat belooft :wink:
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 3 juli 2019, 17:18

Mijn vriend vertelt aan iedereen dat hij net in de film “Jurrasic Parc The Pregnancy” zat, omdat ik het geluid maakte van een dinosaurus iedere keer ik zo erge braakneiging had of moest overgeven 😂😂😂 Ik heb er ook achter geroepen, nu iets minder haha

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 3 juli 2019, 17:23

Saartje9 schreef:
3 juli 2019, 17:13
Hoi dames

Mijn vriend heeft eens enorm gelachen (uit medelijden) toen ik eens tijdens een huilbui uitschreeuwde dat ik niet kan wachten tot ik elke dag boven de pot hang van misselijkheid :roll: :lol: Ik blijf daar toch op hopen hoor :wink:

Vandaag ben ik op dag 8 na tp van een 5d cryootje. Sinds gisteren voel ik me ontzettend opgeblazen, een beetje vergelijkbaar als tijdens de stimulatie/PU. Herkenbaar voor iemand? Wellicht te wijten aan de utro en/of progynova? Niks aan te doen denk ik, of zou ik eens bellen naar de DM...

Pas bloedname volgende maandag... Misschien doe ik zondag samen met m'n vriend een test om toch dat 'moment' samen te hebben, ik weet het nog niet. Zal sowieso een moeilijke werkdag worden, namiddag al een belangrijke vergadering op de agenda die veel concentratie zal vragen. Dat belooft :wink:
Ik persoonlijk heb geen opgeblazen gevoel door de utrogestan en progynova. Iedereen zal daar anders op reageren zeker? Of het is net een heel goed teken 🤞🏻

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 3 juli 2019, 17:25

Dat had ik ook en ik was zwanger :-) opgeblazen gevoel en nadien echt groeipijnachtige krampen! En mijn darmen die rommelden

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 20:42

nieuweling schreef:
3 juli 2019, 13:14
Noi88 schreef:
3 juli 2019, 13:07
nieuweling schreef:
2 juli 2019, 22:32



Hopelijk is je volgende mijlpaal er snel. De tweede bloedafname. Toch wel weer iets om naar uit te kijken.

Hier is de volgende belangrijke datum 15/7. Wat gaan de dagen toch traag die eerste maanden 😂🤦🏻‍♀️😂
Idd ze gaan traag, maar ik ben nu de 12 weken voorbij en is precies nog maar gisteren dat ik een positieve test had 😉
12 weken, is toch wel echt een mijlpaal Neen? Voor mij lijkt dat nu nog oneindig ver. Al is dat maar tot midden augustus 😁 gelukkig gaan we ook nog eens 2 weken op verlof.
Met een verlof tussen zal het nog sneller gaan. Voor je het weet zijn die 12 weken er.👍

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Noi88 » 4 juli 2019, 7:25

Ik heb een vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met zwangerschapsacne. Ik heb een gevoelige huid zoiezo, reageer slecht op muggeneten en alles wat plakkers (pleisters) aangaat. Nu heb ik sinds ik een week of 8 ben last van acne ik mijn nek. Heel al ambetant. Gyne zegt komt door de hormonen. Maar heb geen zin om direct naar een dermatoloog te lopen. Mss iemand die een middeltje heeft om het te verzachten ofzo?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten