terugplaatsing cryo

IVF Forum
Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 18 april 2019, 10:23

Hey!

Ik ben ook bezig met de terugplaatsing van een cryo. Mijn baarmoederslijmvlies is meestal niet dik genoeg.. erg frustrerend. Ik begin ook altijd met 3x Progynova oraal. Nu sinds maandag is dit 4 per dag, vrijdag terug echo. Ik hoop zo dat het eindelijk eens wat dikker wordt! Iedereen is inderdaad anders, maar ik vind het wel leuk anderen hun verhaal te lezen.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 18 april 2019, 10:33

@Ylkyway
Amai dat inderdaad 6 kansen op een klein wondertje. Ik had 21 eicellen waarvan er 15 goed genoeg waren om bevrucht te worden. Hiervan zijn er 10 bevrucht en uiteindelijk 4 goed genoeg bevonden om in te vriezen.
Waar ben jij in behandeling?
@Praline.
Ik duim voor je!

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Eve1987 » 18 april 2019, 11:09

Soms heb je ook niet veel kansen nodig, al besef ik dat wij heeeeeel veeeeeel geluk hebben gehad!

Wij zijn onmiddellijk gestart met ICSI (nooit geen IUI gedaan, ondanks dat er bij mij en mijn partner nooit echt zware problemen gevonden zijn (ik had enkel zeer lange cyclussen)) en hadden na stimulatie uiteindelijk 14 eicellen bij pick up 1! Daarvan waren er 8 rijp die konden gebruikt worden! 4 daarvan uiteindelijk bevrucht, 3 van zeer goede kwaliteit en 1 die minder was! 1 verse tp gehad, 2 in diepvries, 1 weg! De verse tp was negatief!

Op 1 september 2017, 4 dagen na ons huwelijk, werd cryo 1 terug geplaatst na 2 weken 3 x per dag progynova! We vertrokken dezelfde dag nog op huwelijkreis! In Jette zeiden ze: 'geniet!! Je hebt maar 1 huwelijksreis dus doe alles wat je wilt doen! Enkel een klein beetje opletten met alcohol, maar je mag wel iets drinken.'
Zo vertrokken, maar op reis merkte ik vanalles op die ik moeilijk kon thuiswijzen! We hadden geen test mee (wilden er heel bewust zo weinig mogelijk mee bezig zijn), moesten bloedafname laten doen als we terug waren 13 dagen later. De dag van terugkeer nog geen ms, dus spannend … Thuis onmiddellijk een urinetest gedaan, dik positief! Bloedafname: HCG 880! Dochter is geboren op 12/05/2018!

We besloten snel aan een tweede te beginnen, want de kans is dan blijkbaar groter om vlotter terug zwanger te geraken! We kregen van Jette eind september terug groen licht om te starten voor onze 2de (laatste) cryo! Neven change a winning team, dus gewoon terug progynova! Na 10 dagen was baarmoederslijmvlies niet dik genoeg, dus 3 oraal en 3 vaginaal! Een week later kregen we groen licht voor tp (oktober 2018)! Een week na tp voelde ik weer de symptomen van bij mijn eerste zwangerschap zo kort na tp! Ik besloot te testen en deze was positief! Bloedafname 12 dagen na tp: HCG 1280!
Ondertussen zijn we 29 weken zwanger en verwachten we onze zoon in juli! (HCG was hier zeer hoog, vermoedelijk was dit een tweeling, maar bloeding op 6 weken gehad, dus 1 vruchtje over.)

Dus 1 pick-up, 3 embryo's en daaruit een compleet gezin met 2 kindjes!! We kussen onze beide handjes!!

Ik wil maar zeggen, blijf positief dames! Het is een zwaar traject, achteraf gezien is pas mijn klop gekomen, maar het is het waard!!

Ik blijf hier meelezen en af en toe reageren, omdat ik ook zoveel gehad heb aan de steun van andere!!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 18 april 2019, 13:19

Wauw Eve1987 wat een super leuk bericht! Ik krijg spontaan terug volle moed 😃 Soms mag het ook is gewoon goed gaan he!

@Praline idd frustrerend als je bmslijmvlies niet dik genoeg is, want ge kunt daar ook echt niets voor doen om het te bevorderen 😃 buiten pilletjes nemen natuurlijk!

@DBJ dat is ook een mooi resultaat he! Ik ben in behandeling in Jette. Voorlopig heel tevreden. En jij?

We duimen voor elkaar he! En intussen genoeg afleiding proberen zeker, al besef ik nu zelf hoe moeilijk dat is 😃 (zeker als je elke dag baby’tjes vast hebt hihi)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 18 april 2019, 13:29

Eve1987 schreef:
18 april 2019, 11:09
Soms heb je ook niet veel kansen nodig, al besef ik dat wij heeeeeel veeeeeel geluk hebben gehad!

Wij zijn onmiddellijk gestart met ICSI (nooit geen IUI gedaan, ondanks dat er bij mij en mijn partner nooit echt zware problemen gevonden zijn (ik had enkel zeer lange cyclussen)) en hadden na stimulatie uiteindelijk 14 eicellen bij pick up 1! Daarvan waren er 8 rijp die konden gebruikt worden! 4 daarvan uiteindelijk bevrucht, 3 van zeer goede kwaliteit en 1 die minder was! 1 verse tp gehad, 2 in diepvries, 1 weg! De verse tp was negatief!

Op 1 september 2017, 4 dagen na ons huwelijk, werd cryo 1 terug geplaatst na 2 weken 3 x per dag progynova! We vertrokken dezelfde dag nog op huwelijkreis! In Jette zeiden ze: 'geniet!! Je hebt maar 1 huwelijksreis dus doe alles wat je wilt doen! Enkel een klein beetje opletten met alcohol, maar je mag wel iets drinken.'
Zo vertrokken, maar op reis merkte ik vanalles op die ik moeilijk kon thuiswijzen! We hadden geen test mee (wilden er heel bewust zo weinig mogelijk mee bezig zijn), moesten bloedafname laten doen als we terug waren 13 dagen later. De dag van terugkeer nog geen ms, dus spannend … Thuis onmiddellijk een urinetest gedaan, dik positief! Bloedafname: HCG 880! Dochter is geboren op 12/05/2018!

We besloten snel aan een tweede te beginnen, want de kans is dan blijkbaar groter om vlotter terug zwanger te geraken! We kregen van Jette eind september terug groen licht om te starten voor onze 2de (laatste) cryo! Neven change a winning team, dus gewoon terug progynova! Na 10 dagen was baarmoederslijmvlies niet dik genoeg, dus 3 oraal en 3 vaginaal! Een week later kregen we groen licht voor tp (oktober 2018)! Een week na tp voelde ik weer de symptomen van bij mijn eerste zwangerschap zo kort na tp! Ik besloot te testen en deze was positief! Bloedafname 12 dagen na tp: HCG 1280!
Ondertussen zijn we 29 weken zwanger en verwachten we onze zoon in juli! (HCG was hier zeer hoog, vermoedelijk was dit een tweeling, maar bloeding op 6 weken gehad, dus 1 vruchtje over.)

Dus 1 pick-up, 3 embryo's en daaruit een compleet gezin met 2 kindjes!! We kussen onze beide handjes!!

Ik wil maar zeggen, blijf positief dames! Het is een zwaar traject, achteraf gezien is pas mijn klop gekomen, maar het is het waard!!

Ik blijf hier meelezen en af en toe reageren, omdat ik ook zoveel gehad heb aan de steun van andere!!
Jouw dochter werd geboren op mijn verjaardag :)

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 18 april 2019, 14:12

@Ylkyway
Ik ben in behandeling in Middelheim omdat mijn gynaecoloog daarmee verbonden is.

Ik duim voor iedereen mee! Ik verlies soms wel de moed zeker als ik iedereen rondom mik zwanger zie worden. Maarja kan niet meer doen dan mijn medicatie plichtbewust nemen.

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 18 april 2019, 16:44

Ik denk dat we allemaal de moed wel eens verliezen. Maar ik heb het zelf al zo vaak gezien, nooit opgeven!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door kaboutertje92 » 19 april 2019, 9:12

DBJ schreef:
18 april 2019, 10:33
@Ylkyway
Amai dat inderdaad 6 kansen op een klein wondertje. Ik had 21 eicellen waarvan er 15 goed genoeg waren om bevrucht te worden. Hiervan zijn er 10 bevrucht en uiteindelijk 4 goed genoeg bevonden om in te vriezen.
Waar ben jij in behandeling?
@Praline.
Ik duim voor je!
Wij hadden 22 eicellen waarvan 16 bevrucht. Sinds gisteren weten we dat we 4 cryos hebben en geen verse terugplaatsing gehad dóór overstimulatie. Ik had natuurlijk op wat meer cryos gehoopt. Maar 4 is ook al goed hè!!! we duimen voor elkaar!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 19 april 2019, 10:00

@kaboutertje92 ik ken het gevoel! Ik ben echt super gelukkig met mijn 6 cryootjes maar aangezien er zoveel eicellen bevrucht waren had ik ook op wat meer gehoopt! Enfin dat klinkt natuurlijk super ondankbaar dus ik zwijg stil 😃 Langs de andere kant een groot geluk dat ik zo goed gereageerd heb op de stimulatie, anders hadden we er miss helemaal geen. En uiteindelijk moet er maar 1 goeie tussen zitten he!

We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje, wel leuk om te weten dat we niet alleen zijn! Er wordt hier veel geduimd hihi

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Sterrie » 19 april 2019, 22:10

Hier nog zo een geluksvogel als Eve. Wij hadden twee embryo's van IVF1. De eerste werd meteen teruggeplaatst en daarvan is mijn zoontje geboren, de andere werd ingevroren. Begin deze maand werd de cryo teruggeplaatst in natuurlijke cyclus en heb vanmorgen telefoon gekregen dat ik zwanger ben :o Kan niet geloven dat het nu weeral zo vlot zou gaan, ben natuurlijk heel blij, maar wacht toch nog een beetje met een bang hartje af.

Maar om jullie dus een hart onder de riem te steken: het kan dus zeker met een cryo! DBJ, jij vroeg naar de slaagkansen van een cryo. Wel, mijn arts zei dat een cryo evenveel kans geeft op een zwangerschap als een verse terugplaatsing, dus zo'n 33%. Het enige risico is dat de cryo misschien niet goed ontdooit, maar tegenwoordig zijn de technieken al zo goed dat 90% van de cryo's goed ontdooit. Ik heb zelfs al horen zeggen dat een cryo eigenlijk sterker is, omdat die het invriezen en ontdooien al heeft overleefd.

Ik duim in elk geval voor jullie allemaal, hopelijk lukt het bij jullie binnenkort ook!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door irisbloem » 19 april 2019, 23:05

Sterrie schreef:
19 april 2019, 22:10
Hier nog zo een geluksvogel als Eve. Wij hadden twee embryo's van IVF1. De eerste werd meteen teruggeplaatst en daarvan is mijn zoontje geboren, de andere werd ingevroren. Begin deze maand werd de cryo teruggeplaatst in natuurlijke cyclus en heb vanmorgen telefoon gekregen dat ik zwanger ben :o Kan niet geloven dat het nu weeral zo vlot zou gaan, ben natuurlijk heel blij, maar wacht toch nog een beetje met een bang hartje af.

Maar om jullie dus een hart onder de riem te steken: het kan dus zeker met een cryo! DBJ, jij vroeg naar de slaagkansen van een cryo. Wel, mijn arts zei dat een cryo evenveel kans geeft op een zwangerschap als een verse terugplaatsing, dus zo'n 33%. Het enige risico is dat de cryo misschien niet goed ontdooit, maar tegenwoordig zijn de technieken al zo goed dat 90% van de cryo's goed ontdooit. Ik heb zelfs al horen zeggen dat een cryo eigenlijk sterker is, omdat die het invriezen en ontdooien al heeft overleefd.

Ik duim in elk geval voor jullie allemaal, hopelijk lukt het bij jullie binnenkort ook!
Amai, proficiat!

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Praline » 20 april 2019, 11:06

Proficiat Sterrie!!

Mijn baarmoederslijmvlies is al 6.2mm het minimum voor terugplaatsing, dus ik ben al opgelucht. We gaan nog drie dagen verder proberen met 6 Progynova, maar sowieso volgend weekend terugplaatsing. Hopelijk geeft het mooie weer een beetje goede vibes!!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Ylkyway » 20 april 2019, 18:53

Goed zo Praline!

Ik zat laatste keer op 5,8mm dus niet meer zo veraf. Gisteren op tussentijdse echo bij collega (ik was te nieuwsgierig :D ) zag t er toch ook goed uit, maar das een ander toestel en andere manier van meten dus we zullen zien! Dinsdag nieuwe echo in Jette.

Hopelijk geeft het prachtige zonnetje ons allemaal moed en goed nieuws!

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door Limburgertje » 20 april 2019, 19:06

Ik duim voor jullie dames!
Ik heb ook veel geluk gehad, na aantal niet gelukte iui's zwanger geraakt van eerste cyro terugplaatsing.
Ik heb natuurlijk ook geluk dat er medisch bij mij weinig problemen zijn, alleen veel littekenweefsel bij mijn baarmoederhals ten gevolge een operatie vroeger. Dit zou de doorgang belemmeren/bemoeilijken om op natuurlijke wijze zwanger te geraken.
Maar het lezen hier op het forum heeft me altijd goed gedaan en geholpen positief te blijven.
Het is bij mij ook gelukt met zo een poging tussendoor terwijl ik het super druk had en vanalles anders aan mijn hoofd had. Het was de eerste keer dat ik er zo weinig mee bezig was.
Ik geloof echt dat er voor jullie ook nog positieve telefoontjes /plasjes / bloedwaarden gaan volgen!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: terugplaatsing cryo

Bericht door DBJ » 20 april 2019, 19:25

Limburgertje schreef:
20 april 2019, 19:06
Ik duim voor jullie dames!
Ik heb ook veel geluk gehad, na aantal niet gelukte iui's zwanger geraakt van eerste cyro terugplaatsing.
Ik heb natuurlijk ook geluk dat er medisch bij mij weinig problemen zijn, alleen veel littekenweefsel bij mijn baarmoederhals ten gevolge een operatie vroeger. Dit zou de doorgang belemmeren/bemoeilijken om op natuurlijke wijze zwanger te geraken.
Maar het lezen hier op het forum heeft me altijd goed gedaan en geholpen positief te blijven.
Het is bij mij ook gelukt met zo een poging tussendoor terwijl ik het super druk had en vanalles anders aan mijn hoofd had. Het was de eerste keer dat ik er zo weinig mee bezig was.
Ik geloof echt dat er voor jullie ook nog positieve telefoontjes /plasjes / bloedwaarden gaan volgen!
Zo’n positieve verhalen geven me echt wel moed!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten