man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

IVF Forum
Plaats reactie
Doums
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2019, 13:27

man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Doums » 19 maart 2019, 13:52

Hey iedereen,

Ben nieuw op het forum dus zal onze fertiliteitssituatie even schetsen voor iedereen hier.
Ik en mijn man zijn een jong koppel ( 20ers) met een hele grote kinderwens. Ikzelf was in april 2016 gestopt met de pil. Aangezien ik maar niet zwanger werd, zijn we september 2017 naar het ivf centrum in jan palfijn in Gent gestapt om te checken of alles wel oke was qua vruchtbaarheid. De dokter wou eerst de gewone hormonenbehandeling starten bij mij ( clomid nemen, pregnyl injecties) om te zien hoe ik erop reageerde en of het op die manier al zou lukken.
Poging 1 ondergaan ; niet zwanger.
Na die onsuccesvolle poging werd ons dan aangeraden om mijn man zijn sperma te laten onderzoeken. Hebben we dan ook gedaan, en de resultaten daarvan waren negatief. Dokter decleer ( die ons op dat moment dus behandelde) vertelde ons dat met de resultaten van mijn man we 0 % kans hadden op natuurlijke bevruchting en ivf onze enigste weg was naar het zwanger worden. Mijn man was er natuurlijk kapot van, 25jaar en te horen krijgen dat je onvruchtbaar bent is natuurlijk een hele zware klap. Aangezien we nog zo jong waren hadden we ons er gewoon bij neergelegd dat we onze kinderwens best even zouden uitstellen aangezien het hele ivf proces veel met zich meebrengt. Dus zwanger geraken was volledig uit ons hoofd. 1jaar later, september 2018, toch zwanger geraakt op natuurlijke wijze. Dolgelukkig uiteraard ! Mogen onze kleine spruit nu verwachten eind mei 2019. Maar voor mijn man is het emotioneel wel zeer zwaar. Hij had 1j in zijn hoofd gestoken dat hij geen kindjes kon krijgen en zich erbij neergelegd en dan kregen we ineens dit nieuws. Hij is er dolgelukkig mee maar kan soms even beginnen van “ is het kindje wel zeker van mij? “ “ hoe kan ik nu ineens wel kindjes krijgen?” enz.. wat voor mij ook niet erg aangenaam is. Ik begrijp de verwarring wel maar is niet leuk als uw partner zich zo een vragen stelt. Had uiteraard direct de ivf kliniek gecontacteerd en zijn resultaten opgevraagd, die ze me toen ook doorgemaild hebben. Heb de resultaten meegenomen bij mn gynaecoloog en zij zei dat het schandalig was dat ze ons verteld hadden dat mijn man 0% kans had. Hij had namelijk 19% trage cellen en 4% snelle. Wat nog op 23% kwam waar er wel beweging inzat. Gynae zei ons ook van ja de resultaten liggen wel degelijk onder het gemiddelde maar een sperma onderzoek is ook altijd een momentopname en de waardes liggen hoog genoeg om wel gewoon zwanger te geraken.. bon. Mijn vraag naar jullie toe nu, zijn er nog mensen die dit ervaren hebben? Meekrijgen dat er geen kans is op bevruchting en toch natuurlijk zwanger geraakt? En misschien tips over hoe ik het allemaal wat beter aanpak met mijn man en zijn onzekerheid ..

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door mich75 » 19 maart 2019, 18:53

Ik denk dat je de meeste vragen al zelf beantwoord hebt.

1) Ze hebben jullie verkeerde info gegeven over de uitslag.

2) Het is een momentopname. Een man kan 0,0 % bruikbare zaadcellen hebben door een zware infectie of hoge koorts en het duurt 3 maanden tot er nieuwe zaadcellen zijn. Maar door gewoon ziek te zijn kan de kwaliteit ook achteruit gaan en na verloop van tijd weer terug beter worden.

Ook de behandeling van het staal heeft invloed. Het moet op lichaamstemperatuur bewaard worden en liefst binnen het half uur geanalyseerd worden. Bij ons eerste staal wisten we dit niet, staal werd op kamertemperatuur bewaard en is pas 6 uur na afname in labo geanalyseerd. Gevolg alles dood en geen kans op op eigen kinderen, zelfs niet met IVF of na operatie.
Uiteindelijk na ander onderzoek bleek het zaad zeer weinig en slecht te zijn en zijn we ook moeten overschakelen op een donor.

Ik ken ook mensen die met een donor geprobeerd hebben, uiteindelijk adoptie en toen ze een tweede kindje wilden adopteren was de vrouw zwanger, dit was dus al enkele jaren later.
Het kan allemaal heel erg veranderen en misschien hebben jullie gewoon geluk gehad of misschien was het moment van analyse een slecht moment.
Natuurlijk is het logisch dat je man zich vragen stelt, als een dr zegt dat er 0% kans is en dan blijk je toch succesvol zwanger, het is een beetje tegenstrijdig, maar ik denk het enige wat je kan aanbrengen zijn de 2 puntjes die ik vanboven heb aangehaald.

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Praline » 19 maart 2019, 18:59

Sperma stalen zijn inderdaad een moment opname, soms na een paar maand kunnen die waarden helemaal anders zijn. Stress, ziekte, medicatie en nog veelle andere zaker hebben daar veel invloed op. Als je naar een fertiliteitskliliniek gaat gaan ze ervan uit dat je hulp wilt om zwanger te worden.. volgens onderzoek kun je met die waarden best voor ivf gaan. Maar je hoort regelmatig verhalen van onvruchtbare mensen die toch zwanger geraken. Het is ook een kwestie van geluk hebben. Er moet maar 1 zaadje op het juiste moment op de juiste plaats geraken. Aangezien hij wel effectief beweeglijke zaadcellen heeft, kan hij gerust zijn dat hij de vader is. Hebben ze je niet doorgestuurd naar dokter comhaire? Mijn vriend zijn zaad is na een behandeling van dr comhaire enorm verbeterd!
Ik zou zeggen, maak je niet te veel zorgen en geniet van je zwangerschap!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Imera » 20 maart 2019, 11:07

Praline schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sperma stalen zijn inderdaad een moment opname, soms na een paar maand kunnen die waarden helemaal anders zijn. Stress, ziekte, medicatie en nog veelle andere zaker hebben daar veel invloed op. Als je naar een fertiliteitskliliniek gaat gaan ze ervan uit dat je hulp wilt om zwanger te worden.. volgens onderzoek kun je met die waarden best voor ivf gaan. Maar je hoort regelmatig verhalen van onvruchtbare mensen die toch zwanger geraken. Het is ook een kwestie van geluk hebben. Er moet maar 1 zaadje op het juiste moment op de juiste plaats geraken. Aangezien hij wel effectief beweeglijke zaadcellen heeft, kan hij gerust zijn dat hij de vader is. Hebben ze je niet doorgestuurd naar dokter comhaire? Mijn vriend zijn zaad is na een behandeling van dr comhaire enorm verbeterd!
Ik zou zeggen, maak je niet te veel zorgen en geniet van je zwangerschap!
dag Praline welke behandeling heeft uw partner gehad?

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Praline » 20 maart 2019, 17:31

Er zat een misgroeide ader of kapotte klep ofzoiets en hij had daardoor (beginnende) spataders thv De teelballen. Die heefthij laten dichtspuiten zoals je met spataderen kunt doen je benen. De gewone uroloog had gezegd dat hij geen spataders had en dat alles ok was en dat er sowieso niks kon gedaan worden bij een man. Dr Comhaire zei anders en hij had gelijk. Hij neemt ook fertility man. Hij is van aantal 15 miljoen naar 45 miljoen gegaan! De andere waarden waren ook zo goed gestegen, maar die weet ik niet meer precies. Je moet wel zeker drie maanden wachten op resultaat.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Imera » 20 maart 2019, 23:11

Praline schreef:
1 januari 1970, 1:00
Er zat een misgroeide ader of kapotte klep ofzoiets en hij had daardoor (beginnende) spataders thv De teelballen. Die heefthij laten dichtspuiten zoals je met spataderen kunt doen je benen. De gewone uroloog had gezegd dat hij geen spataders had en dat alles ok was en dat er sowieso niks kon gedaan worden bij een man. Dr Comhaire zei anders en hij had gelijk. Hij neemt ook fertility man. Hij is van aantal 15 miljoen naar 45 miljoen gegaan! De andere waarden waren ook zo goed gestegen, maar die weet ik niet meer precies. Je moet wel zeker drie maanden wachten op resultaat.
Wij hadden belange zoveel zc niet. Denk zelfs onder de 5 mln. En was fertility man ook op aanraden van de dokter?

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Praline » 21 maart 2019, 8:08

Het was vooral de morfologie die slecht was, daarom moesten we naar dokter Comheire. En ja fertility man was op aanraden vd dokter. Hij neemt die nu nog.. tot dat ik eens zwanger geraak :roll:
We zijn nu van icsi naar ivf kunnen gaan, op zich zou iui nu ook kunnen. Maar ik wil verder doen met ivf. We hadden deze keer veel meer bevruchtingen.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Beertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 oktober 2019, 16:41

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Beertje » 10 oktober 2019, 16:45

Praline,

Hoeveel was de waarde van de mofologie?

Helpt de fértility man om de mofologie te verbeteren?

In welk stadium zitten jullie nu ? In blijde verwachting ?

Groeten

Doums
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2019, 13:27

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Doums » 10 oktober 2019, 16:54

Bij ons was de morfologie 0. Letterlijk 0.
Toch zwanger geraakt een jaar later

Beertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 oktober 2019, 16:41

Re: man “ onvruchtbaar “ toch zwanger geraakt

Bericht door Beertje » 10 oktober 2019, 21:47

Met of zonder hulpmiddelen?

Morfologie is dus niet zo belangrijk?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten