suprefact slaagt niet aan

IVF Forum
Plaats reactie
Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

suprefact slaagt niet aan

Bericht door Silvie » 8 mei 2007, 8:42

Hoi,

Is er nog iemand waarbij na het puffen van de suprefact de eierstokken nog steeds niet stil liggen?
Verleden week vrijdag stelden ze in het ziekenhuis vast dat er bij mij toch nog twee eicellen aan het groeien waren ondanks het puffen van suprefact. Ik moet deze week dubbel puffen en medicatie nemen. Als die cyste (eicel) dan deze week vrijdag niet weg zou zijn, dan doen ze een punctie. Vandaag voel ik nog steeds iets drukken op mijn eierstok, dus ik vrees dat die eicel nog niet weg is.

Heeft nog iemand dit meegemaakt? En heeft dit negatieve gevolgen op de rest van de IVF procedure?
Ik maak me een beetje zorgen dat het aan het mislopen is.

Silvie

gwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mei 2007, 11:07

Bericht door gwen » 9 mei 2007, 11:15

hallo

bij de start van de behandeling heb ik ook vaak een follikel, waarvan ze dan vermoeden dat het een cyste is (kunnen ze niet altijd zien op echobeeld). de dokters verwachten inderdaad dat deze follikel 'krimpt' door het snuiven, maar bij mij werkt dat ook niet. De enige mogelijkheid is dan om deze cyste aan te prikken of de cyste met rust te laten maar de kans bestaan dat bij je stimulatie de follikels minder gaan groeien. Het is volgens mij dus niet zo dat die suprefact niet aanslaat hoor! Meestal heb je toch bijkomend bloedafnames, waarbij ze dan wel zien dat je eierstokken plat liggen... ik heb het ook vaak voor gehad en na wegprikken had ik steeds meer dan voldoende eicellen na stimulatie! geen paniek zou ik zeggen! veel succes nog!

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 24 mei 2007, 22:55

Dag Silvie!
Ik ben nieuw op deze site en ben op je berichtje gevallen omdat ik met exact hetzelfde probleem zit als jij. Vanaf vanmorgen moet ik dus dubbel puffen en Orgametril nemen. En dat zou mn eicelletje en aangroeiend baarmoederslijmvlies moeten afbreken ...

Hoe is het ondertussen met jou? Ben je met de stimulatie mogen starten en welke feed back heb je nog gekregen ivm feit dat Suprefact blijkbaar niet volledig gewerkt heeft?

Ik hoop dat je ondertussen verder staat in je behandeling en er zich mooie follikels aan t vormen zijn!

Sorry voor al deze vragen maar ben erg ongerust ...

Groetjes
Nathalie

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 26 mei 2007, 9:51

Hoi Natje,

Na een week dubbel puffen en het nemen van orgametril was de gegegroeide follikel nog niet weg. Diezelfde dag hebben ze een cystepunctie gedaan, even pijnlijk maar te doen. Ik ben dan ook direct mogen starten met hormooninjecties. En gisteren heb ik de pick up gehad. Het is dus allemaal wel opgelost geraakt, het is gewoon niet leuk dat je nog en week dubbel moet puffen hé. Ik ken iemand die hetzelfde als voor mij heeft gehad, en bij haar was de follikel wel uit zichzelf weggegaan na een week dubbel puffen en medicatie, dus nog niet panikeren hé.

In het ziekenhuis zeiden ze gewoon dat sommige vrouwen meer medicatie nodig hebben om hun hypofyse plat te leggen, jij en ik dus. OP zich is dat niet erg, dat wil toch zeggen dat het sterke eierstokken zijn :wink:
Succes nog en ik hoop dat bij u de follikel wel uit zichzelf weg zal gaan

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 26 mei 2007, 19:30

Silvie

Bedankt voor je antwoord!!!

Het is altijd fijn en geruststellend om te horen dat je niet de enige bent, en hoe het allemaal verloopt...
Ben blij dat je, ondanks de pijnlijke punctie toch mocht verdergaan met de stimulatie, en dat alles nu volgens programma verloopt!
Ja, nu hopen dat mn follikeltje ook verdwijnt tegen volgende week en dat ik dan met volle moed (t is mn 4e poging...)aan de stimulatie kan beginnen ...
Wens jou ook t allerbeste toe, en hopelijk zit er tussen de eitjes een super emmietje dat kan uitgroeien tot dart wondertje waar iedereen op deze site van droomt!
Groetjes
Nathalie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten