IVF-clubje

IVF Forum
Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 5 juni 2019, 17:03

Ja inderdaad, geen verse terugplaatsing wegens overstimulatie... Vandaag al heel wat minder buikpijn en dat opgeblazen gevoel is al redelijk goed verdwenen. Ik ga niet ontkennen dat dat toch deugd doet 🙂

Het is de kwaliteit die telt eerder dan het aantal dus ik wacht toch minstens tot zondag nog af tot ik nieuws krijg van de dokter... Ze noemen het zelf niet voor niks een afvalrace. Probeer er zo weinig mogelijk aan te denken maar het voelt een beetje aan als de wachtweken 😜

Hopelijk toch minstens eentje voor een terugplaatsing. Die zou in natuurlijke cyclus gaan zijn. Pff probeer er nog niet te veel aan te denken maar ben wel heel benieuwd natuurlijk hoe dat gaat gaan. De laatste twee weken van juni hebben we verlof, mijn vriend en vooral ik zouden er graag een paar daagjes tussenuit uit gaan, eventjes gewoon weg van alles, maar ja voorlopig durven we nog niets concreet plannen. Jammer want ik zou het fijn vinden mocht ik iets hebben om naar uit te kijken. Anderzijds, alles op alles voor die eventuele terugplaatsing en dan is o.a. geen ritje naar Jette te veel 😉🤞

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes!
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: IVF-clubje

Bericht door Maxiime89 » 6 juni 2019, 20:53

Hi ladies,

Saartje toch al een goede start met die 22 eicellen. Het is idd nog afwachten natuurlijk voor hoeveel er bevrucht geraken. Maar elk goed begin is al iets goed he! Komt wel goed. En ja vakantie of even weggaan is moeilijk om te plannen he. Het is altijd fijn om na de terugplaatsing even weg te gaan. Ik ben paar dagen naar centerparcs gevlucht en heeft me wel geholpen. Want dat wachten maakt je zot he.

GDN, heb ook geen ervaring met de medicatie die jij moet nemen. Maar komt goed en veel succes!!

Praline met jou alles oke?

Volgende week dinsdag mijn eerste echo op 7weken. Hopelijk is alles goed! Alleen mijn buik is zooooo opgeblazen maar echt niet normaal. Ben precies echt 4 maanden zwanger. En wat lastig is want collega’s komen natuurlijk vragen ben je zwanger?! Gewoon door die dikke ronde buik. Is dit nu door die utrogestan ?! Ik weet het niet hoor :roll:
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF-clubje

Bericht door Praline » 7 juni 2019, 16:38

Spannend! Klinkt goed allemaal!
Ik zit terug in de wachtweken.. gelukkig gaan we dit weekend op welness weekend, dus de afleiding is welkom! Volgende week ben ik wel drie dagen thuis, dat zijn de gevaarlijkste! De 14e heb ik bloedafname.
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 10 juni 2019, 9:38

Hoi dames

Gisteren telefoontje gekregen: 3 cryo's van dag 5, waarvan twee van kwaliteit 'heel goed' en eentje 'top' (exacte bewoordingen van dokter met eerder gebrekkig Nederlands). Wist niet echt wat of hoeveel te verwachten maar... ben wel blij, deze zullen het moeten doen :) Meer info heb ik niet echt kunnen vragen, we waren op een etentje met de schoonfamilie dus het was even vervelend om er onderuit te muizen voor het telefoontje en zo ben ik gewoon al mijn vragen vergeten te stellen. Maar dat doe ik nog wel eens, wil graag weten hoe de afvalrace is verlopen enz...

Volgende stap is dan bloedname op dag 1 van cyclus en dan starten met progynova. Maar gisteren was eveneens dag 1. Dus zei ze dat ik vandaag (dag 2 dus) nog bloed kon laten trekken 'of volgende maand'. Dus vandaag naar Jette maar daar stond niks van ingepland op mijn naam. Bij de bloedname zeiden ze dat er normaal een rustmaand volgt na een freeze all. Maar omdat ik meedoe met de studie en omdat oorspronkelijk de freeze all niet gepland was, zou de terugplaatsing nu wel mogen.

In elk geval, ik heb bloed laten trekken en zal het vandaag duidelijk bespreken met de DM, maar nu ben ik heel hard aan het piekeren of we deze maand terugplaatsing gaan doen of toch maar wachten.. dat maandje kan er wel bij als dat betere kansen geeft natuurlijk. Maar fysiek voel ik me prima.

Ach, dat wordt een lange dag tot aan dat telefoontje ;-) Wat zouden jullie doen?

PS: leuk nieuws Maxime :) en Praline, ik hoop dat je weekendje ferm deugd heeft gedaan ;) GDN, hopelijk met jou ook alles ok? Al begonnen ondertussen?
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVF-clubje

Bericht door DBJ » 10 juni 2019, 12:18

Saartje9 schreef:
10 juni 2019, 9:38
Hoi dames

Gisteren telefoontje gekregen: 3 cryo's van dag 5, waarvan twee van kwaliteit 'heel goed' en eentje 'top' (exacte bewoordingen van dokter met eerder gebrekkig Nederlands). Wist niet echt wat of hoeveel te verwachten maar... ben wel blij, deze zullen het moeten doen :) Meer info heb ik niet echt kunnen vragen, we waren op een etentje met de schoonfamilie dus het was even vervelend om er onderuit te muizen voor het telefoontje en zo ben ik gewoon al mijn vragen vergeten te stellen. Maar dat doe ik nog wel eens, wil graag weten hoe de afvalrace is verlopen enz...

Volgende stap is dan bloedname op dag 1 van cyclus en dan starten met progynova. Maar gisteren was eveneens dag 1. Dus zei ze dat ik vandaag (dag 2 dus) nog bloed kon laten trekken 'of volgende maand'. Dus vandaag naar Jette maar daar stond niks van ingepland op mijn naam. Bij de bloedname zeiden ze dat er normaal een rustmaand volgt na een freeze all. Maar omdat ik meedoe met de studie en omdat oorspronkelijk de freeze all niet gepland was, zou de terugplaatsing nu wel mogen.

In elk geval, ik heb bloed laten trekken en zal het vandaag duidelijk bespreken met de DM, maar nu ben ik heel hard aan het piekeren of we deze maand terugplaatsing gaan doen of toch maar wachten.. dat maandje kan er wel bij als dat betere kansen geeft natuurlijk. Maar fysiek voel ik me prima.

Ach, dat wordt een lange dag tot aan dat telefoontje ;-) Wat zouden jullie doen?

PS: leuk nieuws Maxime :) en Praline, ik hoop dat je weekendje ferm deugd heeft gedaan ;) GDN, hopelijk met jou ook alles ok? Al begonnen ondertussen?
Ik heb na mijn freeze all geen rustmaand gehad, ben meteen begonnen met de eerste cryo.

fie83
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 november 2018, 11:51

Re: IVF-clubje

Bericht door fie83 » 10 juni 2019, 15:57

Ik meld me ook even in het IVF clubje...
Reeds 6 IUI's gehad in kortrijk... Maar ik voelde me daar niet zo goed opgevolgd en begeleid, dus overstap naar jette gemaakt in april.

Intussen bezig met 1ste IVF beurt. Op 2de dag cyclus elonva gespoten, daarna op dag 7,8 en 9 cetrotide. Morgen dag 9 en moet bloedafname en echo laten nemen... Pffff, spannend of medicatie aanslaat??? Vanaf morgenavond menopur spuiten...

Klachten vallen mee. Af en toe hoofdpijn en beetje wazig gevoel in mijn hoofd. Ook merk ik dat mijn eierstokken druk in de weer zijn 🎉. Nou ja, dat hoop ik toch! Vooral 's avonds en 's nachts lijken ze wakker te zijn!

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: IVF-clubje

Bericht door Justbreathe » 10 juni 2019, 21:33

Hallo,

Ik ben op zoek naar lotgenoten en heb mij daarom bij dit clubje gevoegd.
We zijn in maart te weten gekomen dat mijn man zijn zaad niet goed genoeg was om een kind natuurlijk te verwerken. De gynae had voorgesteld om eerst een ‘proefinseminatie’ te doen.
Nu het staal van de inseminatie was ook niet goed vandaar dat ze nu beslist heeft om IVF op te starten.
Ik kan er nogal moeilijk mee overweg.
Ik moet altijd voor’t kleinste wenen. Ik weet nu niet of dat nog aan de hormonen (Clomid) zou liggen of aan mezelf. Ik weet niet hoelang dat in je lijf blijft.
Ik heb het ook bijzonder moeilijk met de constante vragen van ‘kennissen’ wanneer wij aan kinderen zouden beginnen. Had afgelopen zaterdag 3 mensen na elkaar die het mij vroegen en er is precies iets geknapt. Hoewel we het wel zeggen tegen onze vrienden, kan ik het niet blijven opbrengen om dat verhaal te doen.
Ik heb het gevoel dat ik mij serieus aanstel en dat ik dringend moet relativeren.
Ik weet niet hoe jullie hiermee omgingen/omgaan?
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: IVF-clubje

Bericht door Imera » 11 juni 2019, 7:44

Justbreathe schreef:
10 juni 2019, 21:33
Hallo,

Ik ben op zoek naar lotgenoten en heb mij daarom bij dit clubje gevoegd.
We zijn in maart te weten gekomen dat mijn man zijn zaad niet goed genoeg was om een kind natuurlijk te verwerken. De gynae had voorgesteld om eerst een ‘proefinseminatie’ te doen.
Nu het staal van de inseminatie was ook niet goed vandaar dat ze nu beslist heeft om IVF op te starten.
Ik kan er nogal moeilijk mee overweg.
Ik moet altijd voor’t kleinste wenen. Ik weet nu niet of dat nog aan de hormonen (Clomid) zou liggen of aan mezelf. Ik weet niet hoelang dat in je lijf blijft.
Ik heb het ook bijzonder moeilijk met de constante vragen van ‘kennissen’ wanneer wij aan kinderen zouden beginnen. Had afgelopen zaterdag 3 mensen na elkaar die het mij vroegen en er is precies iets geknapt. Hoewel we het wel zeggen tegen onze vrienden, kan ik het niet blijven opbrengen om dat verhaal te doen.
Ik heb het gevoel dat ik mij serieus aanstel en dat ik dringend moet relativeren.
Ik weet niet hoe jullie hiermee omgingen/omgaan?
İk herinner mij nog dat ik in de wachtzaal zat in Jette voor mijn eerste inseminatie en dat de arts mij kwam vertellen dat de inseminatie niet door kon gaan wegens te weinig zaadcellen (minder dan 100k). İk heb daar minstens een uur geweend in de wachtzaal, dokter en partner hebben me proberen troosten. Nadien tijdens het traject dezelfde vragen gehad van familie & kenissen. Heb het er altijd moeilijk mee gehad en kwam thuis om terug een portie te wenen want mijn wens was zo groot. Wel zijn we er als koppel sterker uitgekomen. İk kan je maar 1 ding zeggen dat het een tikkeltje went, in die zin dat je hoop begint de krijgen bij elke terugplaatsing, dat je je terug optrekt tijdens de wachtweken. İk hoop voor u dat het een kort traject wordt en je snel uw wens kan vervullen!

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 11 juni 2019, 8:04

Hoi dames

Ondertussen gerustgesteld door de DM, vandaag starten met progynova en dan uitkijken naar een eerste terugplaatsing 🤞bedankt voor je berichtje DBJ 😉

Je voelt inderdaad vanalles gebeuren in je lichaam, het is niet altijd even leuk, ik voelde me enorm opgeblazen alsof ik bij elk spuitje door de kamer zou kunnen zoeven als een aflopend ballonnetje, maar dat is niet gebeurd 😜 Het is vooral ook een bevestiging dat de dingen wel aan het werken zijn, op naar het doel!

Het is moeilijk he, die vragen, die veronderstellingen als je toch maar eens niet dat cavatje aanneemt of... Ergens went het, in de zin dat je het iets sneller van je af kan schuiven. Maar langs de andere kant blijft het gewoon.. klote! Ik probeer er meestal met een kwinkslag van af te komen of door de andere in een vervelende situatie te brengen. De schoonbroer van mijn schoonzus heb ik ooit met zijn mond vol tanden gezet door iets te antwoorden à la 'wat, ben ik dan bijgekomen dat ik zwanger lijk, oh nee ben ik echt zo dik?' Hij zweeg toen toch maar mooi en heeft sindsdien geen opmerking meer gemaakt over kindjes kopen 😆

Sommige mensen hebben gewoon niet het verstand dat het eigenlijk helemaal niet hun zaken zijn. Ik vind het wel knap dat je het gewoon vertelt want eigenlijk zou het ook geen taboe mogen zijn, als je ziet met hoeveel we zijn.
En als het even niet gaat... Kan je altijd komen uithuilen/uitrazen hier op het forum 😉

En ondertussen wachten we af tot de dag dat we kunnen uitschreeuwen 'ik ben zwanger!!!' 🍀
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

mich75
Berichten: 2995
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF-clubje

Bericht door mich75 » 11 juni 2019, 8:36

Na enkele jaren proberen/afwachten uiteindelijk in de MMM gestapt en toen er toen iemand ook weer eens vroeg of er kids kwamen heb ik nogal kortaf gezegd: ''als het aan ons lag, liepen er nu al 2 rond''.
En dan is het o sorry, dat wist ik niet, maar ook mensen die er geen begrip voor hebben of zeggen dat we maar even vlug moeten adopteren.

Heel veel mensen weten niet wat het allemaal inhoudt, ik ook niet voor we in de MMM zaten.

Als je het dan toch eens uitlegt als ze er erachter vragen hebben we veel de opmerking gekregen: ''dat zou ik er niet voor over hebben'', maar die hebben nog geen kids.

Ik heb ook al wel reacties gekregen dat ze me bewonderen met wat ik heb moeten doorstaan omdat ze op tv een reportage hebben gezien. Dat maakt het voor hen veel duidelijker dan mijn eigen verhaal.

Waar ik het moeilijk mee blijf hebben is dat de gyn, ferti arts,...je er aan herinneren wat een parcours je hebt moeten afleggen.

Ik heb net een keizersnede gehad omdat mijn gyn geen risico wou nemen dat er met een gewone bevalling iets zou mislopen omdat ik een heel moeilijke eerste bevalling heb gehad.
Ik wou eigenlijk geen ks, maar hij heeft die keuze gemaakt omdat we zoveel hebben moeten doorstaan, het doet raar als hij dat achteraf komt vertellen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: IVF-clubje

Bericht door Justbreathe » 11 juni 2019, 12:58

Bedankt voor de reacties!

Ik merk dat er hier heel sterke dames zitten! 💪 Superveel respect voor jullie. Op dit moment lijkt het alsof ik dat niet ga aankunnen, maar eenmaal als je ervoor staat, moet je erdoor he!
Het helpt wel om te weten dat we niet alleen zijn.
Wij kunnen pas vanaf september starten met IVF omdat we in juli vertrekken op reis. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Doe het allemaal goed en ik duim voor jullie allemaal! 🍀
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IVF-clubje

Bericht door GDN » 11 juni 2019, 17:10

Bij mij zijn de vragen gelukkig gestopt. Mijn vriend zegt tegen zijn vrienden dat we ermee bezig zijn en ondertussen zijn we er al even mee bezig dus die vragen niet verder. Op mijn werk af en toe afwezig dus die zullen ook wel de link leggen. Aangezien ik al eens zwanger was weten ze wel dat ik een kinderwens heb...
Moet zeggen dat het wel slijt. In het begin was ik kwaad en had ik het lastig en nu heb ik zoiets van ja het is zoals het is, we moeten erdoor en ooit is het aan ons :)
Ik zou normaal morgen moeten starten met gonaldeptyl ofzoiets. Ben vrijdag gestopt met de pil maar nog geen regels. Vraag me af of ik mag starten als ik nog geen bloedverlies heb. Zal morgen eens bellen :) Ik vind het zeeeer spannend :)
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

XSamX
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 juni 2019, 10:53

Re: IVF-clubje

Bericht door XSamX » 14 juni 2019, 12:00

Hallo Dames,

Wij zijn zelf gestart met ivf na 3 jaar proberen om natuurlijk zwanger te worden. Ik had op 3 juni PU en terugplaatsing was vorige week zaterdag op 8 juni.
Het doet deugd om hier af en toe reacties te lezen, ik zit nu in de wachtweken en wat is dit toch een stresserende periode! Gek word ik van dat wachten. Woensdag mag ik gaan voor de bloedname. Ik las dat je door de Pregnyl (die kreeg ik direct na de PU op 3 juni) vals positief kan testen. Heeft er nog iemand zelf getest en wanneer? Is er nog iemand die voor een bloedname moet volgende week?

Groetjes Sam

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IVF-clubje

Bericht door GDN » 14 juni 2019, 15:57

XSamX schreef:
14 juni 2019, 12:00
Hallo Dames,

Wij zijn zelf gestart met ivf na 3 jaar proberen om natuurlijk zwanger te worden. Ik had op 3 juni PU en terugplaatsing was vorige week zaterdag op 8 juni.
Het doet deugd om hier af en toe reacties te lezen, ik zit nu in de wachtweken en wat is dit toch een stresserende periode! Gek word ik van dat wachten. Woensdag mag ik gaan voor de bloedname. Ik las dat je door de Pregnyl (die kreeg ik direct na de PU op 3 juni) vals positief kan testen. Heeft er nog iemand zelf getest en wanneer? Is er nog iemand die voor een bloedname moet volgende week?

Groetjes Sam
Veel succes! Ik heb zelf veel ervaring met vals positief testen met pregnyl. Ik kon me vaak niet lang genoeg inhouden en was dus vaak teleurgesteld. Bij mij duurt het zeker 12 dagen voor alles uit mijn lijf is...
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: IVF-clubje

Bericht door Maxiime89 » 14 juni 2019, 18:52

Hi iedereen,

Leuk om meer mensen te zien in het ivf clubje.
Voor de nieuwe mensen welkom!!

Ik snap volledig hoe het voelt als mensen vragen wanneer beginnen jullie aan kinderen. Mijn antwoord was bij de meeste binnenkort en dan zwegen ze weer voor een tijd. Of ik vertelde hen gewoon de waarheid en de meeste hebben daar wel heel veel respect voor. Je moet tenslotte een heel reis meemaken vooraleer je zwanger kunt zijn in onze situaties. Maar probeer je vooral niet aan te trekken wat mensen vragen. Ze kunnen het gewoon niet laten soms om dingen te weten over anderen. En hoe je omgaat met het te horen krijgen dat je alleen via ivf zwanger kunt geraken is heel moeilijk, maar ik zei gewoon tegen mezelf: je hebt nog een kans om zelf een kind te dragen via deze manier, er is gewoon nog een KANS. Hoe moeilijk de reis soms is , het is het waard als je te horen krijgt je bent zwanger!

Ik wens iedereen veel succes ! Hou ons op de hoogte , want het is altijd fijn om te weten hoe het bij jullie gaat!

Situatie hier is goed. Deze voorbij dinsdag want roze afscheiding waardoor ik in volle paniek sloeg. Al goe hadden we die dag een eerste afspraak met de gynaecoloog. Die roze/lichtbruine afscheiding zou komen van utrogestan. Man wat een lastig goedje :roll: zal blij zijn als ik ermee mag stoppen. Op de echo
Was alles goed. Klein hartje zien flikkeren. Nu 7weken en 2 dagen zwanger. Op naar die 12 weken !

Fijn weekend iedereen !
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten