IVF-clubje

IVF Forum
Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 17 mei 2019, 12:54

Hoi dames

Ik ben Saar, 29 jaar en na 3 IUI's zonder resultaat ben ik nu ook lid (in wording) van het IVF-clubje ;-)

Voorbije maandag hebben we het counseling-gesprek gehad in Jette. Ik moet zeggen dat ik enorm blij was dat ik al een tijdje meelees hier op het forum en op hun website, zodat ik het gesprek heel goed kon volgen :-) Het is allemaal nogal wat dat op je afkomt he... Hun brochures en overzicht met planning is wel heel duidelijk en handig.

Nu kan ik voor het eerst sinds laaaaang niet wachten op mijn menstruatie hihi :-) Die zou er eind volgende week moeten zijn, heb een regelmatige cyclus van een 31tal dagen. Dan starten met inspuiten Rekovelle. Het toeval wil nu dat ik dan op weekend ben in de Ardennen, net op dag 2 wanneer ik voor de bloedname zou moeten gaan. ZUCHT. Mijn vriend en ik hebben al de meest James Bond-achtige trucjes bedacht om excuses te bedenken om even op dat weekend te ontsnappen. Maarja, van de Ardennen naar Jette, dat lukt ook niet op 1 2 3. Ik ben er zeker en vast nog niet klaar voor om mijn vrienden in te lichten over het feit dat we IVF gaan doen. Het enige voordeel dat ik daar heb, is dat er nog niemand zwanger is of kinderen heeft en dat dus geen constant gesprekstopic gaat zijn (in tegenstelling tot wat vaak het geval is bij mijn andere vriendengroep). Datzelfde toeval wil ook dat als de stimulatie vrij lang zou moeten duren, mijn vriend dan weer op weekend is met zijn vrienden tijdens de eventuele terugplaatsing... Ook hij zal een stevig excuus moeten bedenken want zijn vrienden laten hem zomaar niet gaan ;-) Wel hebben we er even over nagedacht om misschien nog een maandje af te wachten. Om de stress van die excuses en planning te vermijden. Maar eigenlijk willen we helemaal niet wachten. Geen idee ook of dat kan/mag van Jette... Moet ik misschien eens voor bellen naar de DM. Bovendien hebben we ons jaarlijks vakantieverlof de laatste twee weken van juni, de ontspanning na de eventuele terugplaatsing dan zou me ook deugd doen waarschijnlijk. Ach wat een gedoe :-)

Voorlopig is mijn idee: afwachten maar en vingers kruisen dat die regels als ze dan eens mogen komen ook eens moeite doen om op de juiste dag te komen :-p Benieuwd of ik daar morgen nog zo over denk...

Gisteren heb ik wel even moeten lachen toen ik achteloos in het reclamefoldertje van de Lidl aan het bladeren was. Volgende week hebben ze granaatappelsap in de aanbieding staan. Toeval? ;-)

Veel groetjes en moed voor iedereen,
Saar
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: IVF-clubje

Bericht door Maxiime89 » 21 mei 2019, 10:45

Hey Saartje9 !

Welkom bij de club!
Zelf ben ik ook nieuw hoor. Maar ik las dat je bij jette gaat en daar ben ik momenteel ook bezig! Ik vond hun planningen ook heel duidelijk moet ik zeggen en had niet veel vragen meer voor hun op het einde wegens hun goede uitleg. Je kan het uitstellen maar dan moet je idd even bellen naar jette en dan moeten jullie een nieuwe datum vastzetten. Maar ik zou ook niet kunnen wachten om te starten! Je mag bloed laten trekken waar je maar wilt he! Kan desnoods ergens in de ardennen. Je moet alleen die papieren hebben , die moeten ingevuld worden en voor 14u opgestuurd worden naar jette. En dan krijg je telefoon of je mag starten met je medicatie.

Veel succes!!

Donderdag heb ik mijn bloedafname en weet ik of ik zwanger ben of niet !
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF-clubje

Bericht door Praline » 22 mei 2019, 8:06

Hey,

Welkom hier. Wat vervelend dat je al meteen problemen hebt met de planning! Ik moet altijd bloed laten trekken binnen de 3 dagen, dus dag 1 of 3 zijn ook goed. Misschien past dat beter met jullie weekend? Alleszins veel succes! Ik zou ook niet nog een maand kunnen wachten. Straks is de kliniek van mij gesloten voor een paar weken en ik zie er al tegen op.. dan moet ik verplicht 1 of 2 cyclussen overslaan :(. Alhoewel een pauze waarschijnlijk niet slecht is..
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 23 mei 2019, 8:27

Hey hey

Voor een keertje zat het mee en ben ik zonet geweest voor de bloedname dag 2 :-) Nu wachten op het telefoontje om hopelijk te mogen starten...

Straks nog eens terug naar Jette voor de medicatie. Heb om 9u een meeting op het werk waar ik niet onderuit kan dus kon niet blijven wachten tot de apotheek open was. Maar wat extra heen en weer doe ik met plezier nu die stress van 'wat als het onder het weekendje Ardennen is' weg is. :-)

Maxime, voor jou is het ook een belangrijke dag vandaag, ik ben aan het duimen!

Voor jou duim ik ook Praline! Idd vervelend dat je verplichte rust hebt, maar probeer het effectief te zien als rust, voor je lijf en voor je hoofd. Ik heb ook een verplichte rustmaand achter de rug en ook al vond ik dat eerst weer tijd verspild, merkte ik dat ik toch zelf ook rustiger werd door niet heel de tijd op die kalender te kijken of elk (ingebeeld) symptoompje grondig te analyseren ;-)

Groetjes
Saar
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF-clubje

Bericht door Praline » 24 mei 2019, 10:19

Soms loopt het allemaal goed, en gelukkig bij jou nu ook met je bloedafname! Ik heb binnenkort ook een weekendje gepland, hopelijk is het dan niet net terugplaatsing.. nuja, je moet wel blijven leven en genieten e!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: IVF-clubje

Bericht door Maxiime89 » 24 mei 2019, 12:56

Je durft op de duur al niets meer te plannen he. Maar je moet idd nog kunnen genieten en goed leven. Maar natuurlijk is dit wat we zo graag willen he dus je zet liever alles even op hold voor een kleintje! Rust gewoon goed wanneer jullie eens een moment ervoor hebt.

Mijn bloedafname was positief en ben zwanger.
Moet pas volgende week vrijdag terug om een bloedafname.
Ben nog altijd wel heel voorzichtig en niet te enthousiast!
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 24 mei 2019, 13:05

Inderdaad, de nagel op de kop: blijven leven, blijven genieten!

Toch alvast een hele dikke proficiat Maxime! Begrijp wel dat je nog voorzichtig wil zijn... Maar komt goed ;-)

Gisteren mijn eerste spuit Rekovelle gezet, dus ben nu toch wel officieel lid van het IVF-clubje ;-)

Groetjes
Saar
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF-clubje

Bericht door Praline » 25 mei 2019, 18:02

Maxiime89 schreef:
24 mei 2019, 12:56
Je durft op de duur al niets meer te plannen he. Maar je moet idd nog kunnen genieten en goed leven. Maar natuurlijk is dit wat we zo graag willen he dus je zet liever alles even op hold voor een kleintje! Rust gewoon goed wanneer jullie eens een moment ervoor hebt.

Mijn bloedafname was positief en ben zwanger.
Moet pas volgende week vrijdag terug om een bloedafname.
Ben nog altijd wel heel voorzichtig en niet te enthousiast!
Oh proficiat!! Ik begrijp dat je nog voorzichtiger bent, ik ga alleszins duimen!
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Maxiime89
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 februari 2019, 21:07

Re: IVF-clubje

Bericht door Maxiime89 » 31 mei 2019, 20:48

Hi Ladies !

Hoe gaat het met jullie? Hoe gaat het met de medicatie?
Hopelijk niet teveel last!

Vandaag 2de BN gehad. Jette belde rond 4u om te zeggen dat alles er heel goed uitziet en dat ik van 800hcg naar 14.000 ben gegaan. 12 juni eerste echo en nog eens bn. Ben benieuwd.

Fijn weekend!! X
IVF1: 6/05 PU(8) —> 11/05 TP(1)
BN: 23/05 positief
Zwanger van een meisje
Uitgerekend voor 29/01/2020

Praline
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 16:22

Re: IVF-clubje

Bericht door Praline » 2 juni 2019, 20:21

Klinkt super goed allemaal, geniet er maar van! Ik heb voorlopig alleen last van maagzuur.. en de warmte ;)
Pilstop zomer 2017
Ivf 1+2+3+4 = gent
27 embryo's teruggeplaatst:
Biochemische zw, buitenbaarmoederlijke zw,
curretage tweeling
Ivf 5: uz jette
14 embryo's, genetische testen op gedaan.
1e terugplaatsing maart 2021= zwanger 😍

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 3 juni 2019, 9:05

Proficiat Maxime! Top!

Ik ben op dit moment in Jette aan het wachten op pick up... Spannend! Helaas wordt het wel geen verse terugplaatsing wegens overstimulatie. Hopelijk toch wel iets om in te vriezen...

Groetjes!
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IVF-clubje

Bericht door GDN » 3 juni 2019, 19:38

Hey dames,
Mag ik me aanmelden in dit groepje?
Ik ben ondertussen al even bezig voor mijn eerste kindje. Vandaag hysteroscopie gehad
en vrijdag mijn laatste pil. Daarna start ik
met gonal-f. Geen ervaring mee aangezien ik al even menopur neem. Ben eens benieuwd naar het resultaat. Iemand ervaring met gonal-f?
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: IVF-clubje

Bericht door Saartje9 » 4 juni 2019, 18:17

Hoi GDN, welkom ;-)
Hier geen ervaring met gonal-f.
Maar veeeeeeeeeeeeel succes gewenst!

Hier platte rust na de pick up van gisteren. 22 eicellen... Nu wachten tot zondag op het resultaat 🤞
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVF-clubje

Bericht door DBJ » 4 juni 2019, 19:17

Saartje9 schreef:
4 juni 2019, 18:17
Hoi GDN, welkom ;-)
Hier geen ervaring met gonal-f.
Maar veeeeeeeeeeeeel succes gewenst!

Hier platte rust na de pick up van gisteren. 22 eicellen... Nu wachten tot zondag op het resultaat 🤞
Hey Saartje, ik had net zoals jij ook overstimulatie en had 21 eicellen bij de pick up. Uiteindelijk 15 goed genoeg om te bevruchten en 10 zijn er effectief bevrucht geraakt. Hiervan hebben ze er toen 4 ingevroren. Eerste cryopoging is bij mij mislukt dus ik hoop voor jou dat alles meteen goed verloopt!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IVF-clubje

Bericht door GDN » 5 juni 2019, 7:12

Wow Saartje9 zo goed resultaat!
Hoop dat ik ook genoeg eicellen heb.
Ik vind het toch wel spannend. Heb je geen
terugplaatsing door overstimulatie? Veel succes.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten