Psychologe Jette

IVF Forum
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Psychologe Jette

Bericht door mich75 » 15 november 2019, 11:53

Wie laatst lacht best lacht. Je vrouw moet in het beste geval 10-14 d hormonen spuiten, dan punctie en het is klaar, jij daarentegen,...in kunstmatige cyclus minstens 4 weken, indien positief verder doen tot minstens 7-8 weken en de rest vd zwangerschap de natuurlijk hormonen. In een natuurlijke cyclus moet je dan (meestal) geen extra hormonen nemen maar vanaf je zwanger bent zal het ook toch wel beginnen. Wie gaat wie moeten troosten :lol: :lol: :lol:

Je moet zeker niet extern gaan voor bn en echo, het mag als dit makkelijker is, maar als je het in Jette laat doen ben je niet afhankelijk van derden die de resultaten tijdig moeten doorsturen. Ik heb altijd alles in Jette laten doen.

Als je een anonieme Belgische donor neemt is er meestal geen wachtlijst.

Als jij in een fysiek goede toestand verkeert is jouw leeftijd niet zo belangrijk, het is vooral de leeftijd van de eitjes en dus die van je vrouw waar je rekening mee moet houden.
Maar die wordt ook elke dag wat ouder, dus ja, hoe vlugger hoe beter.

Narcose of niet is een beetje een persoonlijke voorkeur. Ik ben zelf niet zo'n fan van narcose omdat het toch niet echt super gezond is, maar ik ben wel blij dat het kan.
Ik weet ook graag wat er gebeurt dus hoeft narcose niet bij pu voor mij. In Jette hebben ze wel de medicatie voor mij moeten aanpassen omdat ik veel te fel reageer.
Normaal mag je 2u na pu naar huis als alles goed gaat, de eerste keer ben ik pas na 8u mogen vertrekken en toen was ik nog zo weg als een huis.
Ik heb enkel het begin en einde vd pu meegemaakt, daartussen was ik ergens in dromenland.
Bij de laatste pu enkel Dafalgan, Voltaren en de laagste dosis Dormicum. Wat voelde ik me goed, ik wou na pu gelijk naar huis, maar heb de minuten moeten aftellen tot die 2u eindelijk om waren.

Waar ik eerst ging was het altijd narcose, behalve in het weekend, dan werkte de anesthesist niet :shock:

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Psychologe Jette

Bericht door Angelangel » 21 november 2019, 9:02

Een freeze all, is dit dan een FRET?

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Psychologe Jette

Bericht door mich75 » 21 november 2019, 9:53

Een freeze all wil zeggen dat men de goede embryo's op dag 3 of 5 ALLEMAAL invriest en er dus geen verse tp is.

Een FRET is een frozen embryo transfer, dus tp van een cryo. Als je een freeze all hebt, is elke tp een FRET.

Als je toch een verse tp zou hebben en er worden ook nog cryos ingevroren dan is het nadien telkens een FRET.

Hier op het forum wordt er amper over FRET gesproken maar wel over cryo tp.

Op de papieren in Jette wordt wel over FRET gesproken.

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Psychologe Jette

Bericht door Angelangel » 21 november 2019, 12:49

Dank je wel voor je antwoord. 🙂

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Psychologe Jette

Bericht door Angelangel » 27 november 2019, 13:27

Heb je als koppel zelf wat beslissing in hoeveel cryos er teruggeplaatst worden? Wettelijk is het met cryos maximum 2 ongeacht hoeveelste poging en leeftijd las ik op de website van Jette

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: Psychologe Jette

Bericht door isabelledc » 27 november 2019, 16:06

Mijn meter had bij haar allerlaatste poging 3 cryo's die samen ontdooid zijn. Ze gingen er sowieso 2 terugplaatsen en zij mochten beslissen wat er met de 3e gebeurde. Ze hebben toen besloten alle 3 terug te zetten en met resultaat een tweeling. Deze worden in januari 18jaar, dus kan ondertussen wel veranderd zijn
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Psychologe Jette

Bericht door mich75 » 27 november 2019, 16:35

Wettelijk gezien mogen ze in België max 2 cryo's terugplaatsen, bij een verse tp mag dit in sommige gevallen meer zijn. Cryo's zijn in principe de sterkere embryo's en hebben dus ook meer kans en aangezien men moet vermijden om meerlingenzwangerschappen te hebben, moet men de kansen verminderen.

De technieken worden alsmaar beter en daardoor worden de wetten wat strenger.

Er worden de laatste jaren steeds meer tweelingen geboren dus het zou me niet verwonderen dat ze nog strenger gaan worden ivm terugplaatsingen.

Angelangel
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 juni 2019, 20:59

Re: Psychologe Jette

Bericht door Angelangel » 7 januari 2020, 7:32

Gisteren was dus de tweede afspraak bij de dokter en counselor. Vol moed en hoop wij daar veel te vroeg aangekomen, het zou een superdagje worden.

Mijn vrouw heeft veel meer eitjes dan de gemiddelde vrouw, bloedwaarden waren dik ok, mijn voorgaande diepe veneuze trombose ging geen problemen geven, wel heparine uit voorzorg als we zwanger zijn en steunkous en dan plots komt de zin " oei, wij hebben de chromosonen nog niet getest (bij mijn vrouw)"
Sorry , dit is een fout van mijzelf uit, raar dat Gent hier ook niet aan dacht(het ziekenhuis waar ze haar maanden geleden liet testen op een erfelijke ziekte, iets dat we uit eigen initiatief geregeld hadden)

En dan hoorden we de zin, dit zal nu een vertragende factor zijn, uitslag is er binnen 7/8 weken.

Dan hoor je bij de counselor dat dossier even word geblokkeerd tot die uitslag er is en ze vermoeden als die test goed uitdraait, dat april/mei er misschien een pick up kan gebeuren.

Balen Balen balen en beetje boos dat ze dit vergaten......want....we konden anders deze cyclus starten (die overmorgen ergens begint) of de cyclus erna.

Nu lig ik hier met de voorschriften voor mezelf al en het hele plan, maar geen startdatum........ gisterenavond werd me dan even teveel en er kwamen toch tranen......en erna bij mijn vrouw......

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten