Pijn weg na operatie endometriose?

IVF Forum
Plaats reactie
121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Pijn weg na operatie endometriose?

Bericht door 121989 » 12 juli 2019, 14:00

Hoi

Binnenkort wordt ik geopereerd aan endometriose. Via MRI weet ik dat ik een nodule heb op het sacro-uterien ligament, darm, rectovaginaal (holte v. Douglas) en op de blaas. Ik heb enorm veel last van mijn maandstonden en ook tijdens IVF stimulatie. De operatie zal doorgaan in UZ Gent door Prof. Weyers, met decapeptyl voor- en nabehandeling. Ik hoop van harte dat de pijn na de operatie weg zal zijn. Iemand ervaringen om te delen?

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Pijn weg na operatie endometriose?

Bericht door Ennas » 22 juli 2019, 10:14

121989 schreef:
12 juli 2019, 14:00
Hoi

Binnenkort wordt ik geopereerd aan endometriose. Via MRI weet ik dat ik een nodule heb op het sacro-uterien ligament, darm, rectovaginaal (holte v. Douglas) en op de blaas. Ik heb enorm veel last van mijn maandstonden en ook tijdens IVF stimulatie. De operatie zal doorgaan in UZ Gent door Prof. Weyers, met decapeptyl voor- en nabehandeling. Ik hoop van harte dat de pijn na de operatie weg zal zijn. Iemand ervaringen om te delen?

Hey!

Ik werd in januari via laparoscopie geoperereerd aan endometriose en een chocoladecyste. Bij mij was het wel minder uitgebreid dan bij jou denk ik, bij mij is het ontdekt door die cyste die niet weg wilde gaan. Tijdens de laparoscopie bleek ik ook vlekjes te hebben op mijn buikvlies en blaas. Tijdens mijn maandstonden heb ik er nooit pijn van gehad, enkel bleven die van mij steeds langer duren.

Doordat het minder uitgebreid was, is de recuperatie achteraf allicht ook wat anders. Maar in ieder geval: bij mij deed de operatie zelf een week goed pijn, de week erna was het al grotendeels weg. Ik heb sindsdien minder last van té lange maandstonden en enkel nog af en toe steekjes in mijn eierstok, daar waar de cyste zat.

Ik duim alleszins mee dat alles zeer vlot verloopt en dat je nadien van de pijn verlost bent!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

121989
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maart 2019, 17:44

Re: Pijn weg na operatie endometriose?

Bericht door 121989 » 24 juli 2019, 12:26

Ennas schreef:
22 juli 2019, 10:14
121989 schreef:
12 juli 2019, 14:00
Hoi

Binnenkort wordt ik geopereerd aan endometriose. Via MRI weet ik dat ik een nodule heb op het sacro-uterien ligament, darm, rectovaginaal (holte v. Douglas) en op de blaas. Ik heb enorm veel last van mijn maandstonden en ook tijdens IVF stimulatie. De operatie zal doorgaan in UZ Gent door Prof. Weyers, met decapeptyl voor- en nabehandeling. Ik hoop van harte dat de pijn na de operatie weg zal zijn. Iemand ervaringen om te delen?

Hey!

Ik werd in januari via laparoscopie geoperereerd aan endometriose en een chocoladecyste. Bij mij was het wel minder uitgebreid dan bij jou denk ik, bij mij is het ontdekt door die cyste die niet weg wilde gaan. Tijdens de laparoscopie bleek ik ook vlekjes te hebben op mijn buikvlies en blaas. Tijdens mijn maandstonden heb ik er nooit pijn van gehad, enkel bleven die van mij steeds langer duren.

Doordat het minder uitgebreid was, is de recuperatie achteraf allicht ook wat anders. Maar in ieder geval: bij mij deed de operatie zelf een week goed pijn, de week erna was het al grotendeels weg. Ik heb sindsdien minder last van té lange maandstonden en enkel nog af en toe steekjes in mijn eierstok, daar waar de cyste zat.

Ik duim alleszins mee dat alles zeer vlot verloopt en dat je nadien van de pijn verlost bent!
Dag Ennas, waar ben je geopereerd? Zit je nu in een IVF traject, in hetzelfde ziekenhuis of elders?

Groetjes

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Pijn weg na operatie endometriose?

Bericht door Ennas » 24 juli 2019, 14:55

Ik ben in het Heilig Hart in Leuven geopereerd. Dat is ook de kliniek waar ik in het traject zit.

Ik zat toen nog in het IUI-traject, voor de operatie één poging en na de operatie nog 3 pogingen gedaan, helaas allemaal negatief. Na een pauze nu begonnen aan het IVF-traject, nog aan het wachten om aan de eerste poging te kunnen starten.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten