START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 23 augustus 2019, 8:55

Anne1984 schreef:
22 augustus 2019, 15:27
Jij al meer nieuws Ennas?
Ik ben gisteren opnieuw op controle geweest. Ze zagen 9 follikels, maar ze groeien nog steeds traag (14mm) dus ik moet nog wat geduld hebben en de dosis menopur opnieuw verhogen. De gynaecoloog zei nu dat alles trager op gang komt door die eerste spuit gonapeptyl die ik moest zetten. Zaterdag opnieuw controle, maar 't zal voor ergens volgende week zijn.

Anne, zo spannend, als je maandag al een hartje zou kunnen horen! Toch weer een mijlpaal die in zicht is he. En wel leuk dat je weinig last hebt van bijwerkingen, laat ons hopen dat dat zo blijft!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 23 augustus 2019, 11:54

Het zal inderdaad een geruststelling zijn om het hartje te horen kloppen. Dat is toch ook belangrijk. Een heel mooi moment ook. Van ‘daar is ons kindje’. Dat hij/zij gezond en goed mag groeien 🥰

Ennas, ik hoop dat ze nog goed groeien en goede eitjes hebt. Dan is dat geduld het waard geweest 🤞🏼🤞🏼

Ik heb zelf moeten e-mailen naar Leuven. Ik heb geen telefoon gehad, ik had woensdag om 9:00 bloed laten trekken.
Maar ze e-mailde snel terug, ze had gezegd om men gyn te bellen. Leuven stelde bespreking voor.
Vandaag dan gehoord dat ik de pil moet nemen, en pas 18/9 een afspraak heb om het te bespreken.
Wel paar tranen gelaten. Het lijkt zover.
Maar aan de andere kant is even concentreren op ons als koppel en men zoontje ook niet slecht en zal het me even deugd doen. We mogen de moed niet verliezen eh 😄

Dus ik volg jullie nog even mee op. 🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 25 augustus 2019, 18:35

Ashton, ik snap best dat je wat tranen hebt gelaten.
Niet fijn voor je dat je nu 'zo lang' moet wachten. Het telkens moeten wachten en in onzekerheid zitten is echt niet fijn. Kop op!

Ik duim mee voor je Ennas dat er toch nog veel goede eitjes overblijven. Al heb je er in principe maar 1 goede nodig :)

Hoe is het met jou Yena, jij niet teveel kwaaltjes?

Ik heb een lastig weekend achter de rug. De vermoeidheid weegt momenteel het hardste door en sinds dit weekend ben ik ook misselijk 's ochtends.
Morgen nog een spannende dag voor ons...

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 26 augustus 2019, 10:41

En Anne, al langsgeweest? Oh ik hoop mee dat je een hele mooie hartslag hebt horen kloppen!

Ik ben vanmorgen op controle geweest. Hier is het ook ein-de-lijk zo ver! Mag vanavond pregnyl spuiten en woensdagochtend voor de pick-up gaan. Maandag heb ik dan normaal gezien terugplaatsing van een 5-daagse. 't Aftellen kan beginnen!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 26 augustus 2019, 12:20

Oh zalig Ennas, wat een goed nieuws 🤗
Ik duim mee voor een goeie pick-up.

Wij hebben deze ochtend een fantastisch moment beleefd. Ik ben nu 6w3d, we hebben een vruchtje van 4mm en een kloppend hartje gehoord en gezien 💕onbeschrijflijk moment.
17 april is mijn uitgerekende datum, om de verjaardag van mijn mama.
Binnen 4 weken moet ik opnieuw op controle voor een echo en de NIP test.

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 26 augustus 2019, 21:46

Anne, wat een fantastisch nieuws! Proficiat. Ik ben zo blij voor jullie.
Voor de misselijkheid helpt een droog koekje vlak voor het opstaan. Mango eten werkt ook bij mij. Voor een vriendin waren het appels.

Ennas, spannend. Fijn dat je eraan kan beginnen. Ik ga duimen woensdag.

Ashton, dat is balen. Die tranen moeten eruit dan. Ik ben ervan overtuigď dat volgende keer beter zal gaan. Nu heeft je lichaam kunnen oefenen op de behandeling. En in de tussentijd lekker wat quality time met je gezin.

Vrijdag heb ik de tweede test gehad. De waarden waren mooi gestegen. De eerste echo is gepland voor 13/9. Dan ga ik pas gerust zijn. Als de echo toont dat alles in orde is.
Nu heb ik best wel een onwezenlijk gevoel. Ik heb de bevestiging dat het zover is, maar ik voel me niet anders ofzo. Ik heb wel kwaaltjes om te bevestigen, maar het is vreemd. Anne, van die vermoeidheid kan ik meespreken. In het weekend valt het mee omdat ik alles op mijn eigen tempo lan doen en rust nemen wanneer ik wil, maar op het werk niet.
Het meeste last heb ik van overgevoelige borsten. Mijn bh's beginnen ook te spannen. Die moet iedere avond uit want ik kan het niet meer houden dan.
Verder misselijk (de hele dag lang), hoofdpijn, een sporadische kramp. Gelukkig zacht en het wisselt elkaar af.
Maar ik ben er wel blij mee. Het zijn goede tekenen.

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 27 augustus 2019, 20:19

Ennas spannende dag voor jou morgen, ik duim alvast

Yena, in het begin had ik ook niet zoveel kwaaltjes. Maar nu ben ik zo moe en veel last van mijn borsten idd.
Ik heb ook wel zo wat steekjes en menstuatieachtige krampen. Maar ik maak me niet teveel zorgen, ik denk dat dat een goede insteek is.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 28 augustus 2019, 13:46

De pick-up is achter de rug! Van de punctie zelf weet ik niet zoveel meer. Ik kreeg een stevige verdoving, heb de eerste prik gevoeld en de aspiratie van het eerste eitje, maar daarna was ik van de kaart. De pijn achteraf lijkt ook nog mee te vallen. Als ik stilzit, heb ik enkel krampen alsof ik zwaar mijn regels heb. Bruusk bewegen doet wel goed zeer.

En ons geduld is beloond! Ze vonden meer eicellen dan verwacht: 13! 7 voor ivf en 6 voor icsi. Ben al benieuwd hoeveel er bevrucht geraken!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 28 augustus 2019, 21:48

Dat is goed nieuws Ennas 🥳

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 29 augustus 2019, 11:48

Net telefoontje vanuit Leuven. Van de 13 eicellen was er eentje onrijp. Ze hebben 7x ivf gedaan en 5x icsi. Van de ivf is er maar eentje bevrucht, bij icsi alle vijf. We hebben dus 6 mooie ambryootjes, waarvan normaal gezien maandag eentje wordt teruggeplaatst.

Ik zit wel wat in met de lage bevruchting bij ivf. De laborant kon ook niet zeggen waarom er daar maar eentje bevrucht was. Was telkens een mooie eicel en goede kwaliteit van zaadcellen. Is 1 op 7 volgens jullie ook niet laag? Zeker als icsi 5 op 5 gelukt is?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 29 augustus 2019, 20:48

Hey dames,

lang geleden, ik lees het wel, maar de goesting om te antwoorden is soms even minder.
Ik wil het soms vooral even vergeten, misschien raar verwoord zo..

Ennas, bij ons was er geen bevruchting bij IVF, waren er 'maar' 2. En dat was al teleurstellend.
Maar het is natuurlijk niet fijn als er maar eentje bevrucht geraakt is van IVF.
Wij hadden 1 ICSI (andere ook, maar was slecht ei, dus telt al niet voor me echt) en die is ook direct samengesmolten.
Ik denk dat die vraag heel moeilijk te beantwoorden is... wel jammer natuurlijk.
Maar gelukkig wel 6 mooie embryootjes en laten we hopen dat er maandag een gezonde baby uit groeit :D
Hoe oud is het dan als het wordt terug geplaatst?
Ik duim voor je maandag!

Yenaaaaa, wat fijn dat je waarden zo goed stijgen. Zal goed zijn als de 13de zich aandient. Wel lang wachten, nee? Of ben ik verkeerd.

Anne, prachtig moment eh. Zo genieten. Proficiaaattttt.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 29 augustus 2019, 22:16

Goh Ennas, bij mij waren er bij ivf ook maar 2 van de 6 bevrucht. Eigenlijk maar een omdat die ene niet is beginnen delen.
Ik zou proberen er niet te veel aan te denken. Het kan zo veel redenen hebben dat je er suf van kan worden erover te piekeren. Het belangrijkste is dat je 6 fantastische kansen hebt! Dat is geweldig nieuws.

Ashton, ik snap best dat je er even minder zin in hebt. Gewoon doen wat je nodig hebt. En als je je hart wil luchten dan zijn we er voor je :wink:

Tja, de 13e valt op zich wel mee. Dan zit ik op 6 weken. Ik ben nu vooral aan het proberen niet te hard te stressen. Het lukt me best om niet de hele tijd 'wat als er iets mis is' te denken. Lukt me ook vooral door te focussen op de hoop dat ik dan eindelijk met de utrogestan mag stoppen. We beginnen aan doos 3 dit weekend. :?

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 30 augustus 2019, 8:17

Ik weet het wel, ik moet niet focussen op die 1 op 7. Na hun telefoontje zat ik er wel wat mee. Maar ik heb het losgelaten, er zijn zoveel factoren waardoor icsi wel kan werken en ivf niet, 't heeft geen zin daarop te piekeren.
In de plaats ben ik gewoon heel blij met die 6 die wél gelukt zijn, ik besef ook wel dat ik niet mag klagen met zo'n uitslag :). Wel benieuwd hoeveel er het tot maandag redden, maar ik geloof rotsvast in een goeie terugplaatsing van een 5-daagse blastocyste én hoop dat ze toch iets kunnen invriezen.

Ashton, hier ook alle begrip dat je liever niet altijd reageert. We verstaan het maar al te goed dat je het soms allemaal wat moet laten rusten en dat het te veel is. Van zodra je er behoefte aan hebt om iets met ons te delen, dan luisteren we wel :). Dikke knuffel!

Yena, nog even op de tanden bijten dan :). Je geduld wordt binnen twee weken beloond! Die utrogestan maakt 't niet altijd gemakkelijk, maar 't is voor de goede zaak.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 30 augustus 2019, 8:38

Yena schreef:
29 augustus 2019, 22:16
Tja, de 13e valt op zich wel mee. Dan zit ik op 6 weken. Ik ben nu vooral aan het proberen niet te hard te stressen. Het lukt me best om niet de hele tijd 'wat als er iets mis is' te denken. Lukt me ook vooral door te focussen op de hoop dat ik dan eindelijk met de utrogestan mag stoppen. We beginnen aan doos 3 dit weekend. :?
Vanaf week 7-8 maakt de placenta zelf progesteron aan en mag je normaal gezien stoppen met de Utrogestan. Als je waarden nog te laag staan moet je verder blijven doen.

Bij mijn eerste zwangerschap stond mijn progesteron bij eerste bn al op +60, dus zeer goed, toch heb ik tot 13w moeten blijven Utro nemen omdat de gyn geen risico wilde nemen omdat we al een lange weg hadden afgelegd.
Bij de tweeling heb ik tot 17w Utro moeten nemen en vanaf 31w terug om de harde buiken tegen te gaan.
Op 35w terug moeten stoppen en 4 dagen later bevallen.

De Utro is niet leuk, maar wel heel belangrijk.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: START IVF JULI

Bericht door kaboutertje92 » 30 augustus 2019, 11:03

Yena schreef:
29 augustus 2019, 22:16
Goh Ennas, bij mij waren er bij ivf ook maar 2 van de 6 bevrucht. Eigenlijk maar een omdat die ene niet is beginnen delen.
Ik zou proberen er niet te veel aan te denken. Het kan zo veel redenen hebben dat je er suf van kan worden erover te piekeren. Het belangrijkste is dat je 6 fantastische kansen hebt! Dat is geweldig nieuws.

Ashton, ik snap best dat je er even minder zin in hebt. Gewoon doen wat je nodig hebt. En als je je hart wil luchten dan zijn we er voor je :wink:

Tja, de 13e valt op zich wel mee. Dan zit ik op 6 weken. Ik ben nu vooral aan het proberen niet te hard te stressen. Het lukt me best om niet de hele tijd 'wat als er iets mis is' te denken. Lukt me ook vooral door te focussen op de hoop dat ik dan eindelijk met de utrogestan mag stoppen. We beginnen aan doos 3 dit weekend. :?
Hoi yena, wij zitten in hetzelfde schuitje. Ik heb maandag mijn eerste echo. Ben ook wat bang ervoor, ben dan net geen 6 weken maar we gaan op reis erna en ik wou graag ervoor nog een echo hebben. Die utrogestan ben ik eerder bang om weg te laten dan verder te blijven doen. Het geeft me meer rust als ik die wel neem 😅 maar mijn progesteron waarde staat niet zo heel hoog dus ik zal die zeker moeten blijven nemen. Nog even geduld en dan zien we hopelijk dat alles in orde is met het kleine mensje in ons 😉 we verlangen al zo lang naar dit moment!!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten