START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 2 januari 2020, 18:08

Pfff... ik ben echt aan het stressen eigenlijk.
Ze had gezegd als ik maandag dan nog niets vernomen had, ik haar moest bellen. Dus dan is de vraag of ze dan zelf al iets weet en ik maandag iets weet. Ik vind wachten nu verschrikkelijk. Wat moet ik verwachten..
Begin zo wat men moed te verliezen voor de moment eigenlijk... feit dat ik amper eitjes aanmaak... en dit er dan bij 🥺😟 hopelijk weet ik snel iets meer...
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 2 januari 2020, 21:19

Hey Ashton,

Jij zit ook bij life, toch? Mijn genetische tests zijn via het Heilig Hart uitgevoerd. Mij hadden ze gezegd dat ze zelf niets zouden laten weten, maar dat ik op een bepaalde datum mocht bellen. Toen ik die dag belde waren de meeste resultaten echt binnen. Ik zou er toch van uit gaan dat ze je wel al wat meer zullen kunnen vertellen.

Wat ik mij toen voorgenomen had: vinden ze een genetisch defect, dan is dat zwaar, maar dan kunnen ze nog altijd proberen om embryo’s zonder dat defect te selecteren. Vinden ze niets, dan weet je dat er wel een goede kwaliteit van eicellen is. Probeer je nog effe vast te houden aan die ‘voordelen’ van de uitslagen. Over de negatieve gevolgen van beide opties tobben helpt je niet vooruit.

Nog eventjes volhouden en je weet weer meer. Kop op!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 3 januari 2020, 8:46

Ashton,

Wij hadden in ons eerste centrum nooit bevruchtingen, dus het lag zeker aan mijn eicellen. Na 3 pogingen overgestapt naar Jette, bij de eerste poging hetzelfde, geen bevruchtingen, MAAR dit zou hoogst waarschijnlijk aan het sperma liggen en niet aan de eicellen.
Het voorstel was om 50/50 met donorsperma te doen om te checken of daar het probleem lag.

Voor we hieraan mochten starten moesten we eerst langs de psycholoog EN genetische testen laten doen. Mijn man had dit al eerder laten doen op aanraden van een bevriende arts.
Ze waren vrij zeker dat ze niets zouden vinden bij mij, maar ze wilden dit doen om 100% zeker te zijn.

Ik had een lage amh en afc, ze spraken toen niet van POI omdat ik al bijna 40 was, maar wel van een verlaagde eicelreserve.

Uiteindelijk is er uit die genetische testen niets uitgekomen, wat niet wil zeggen dat ik goede kwaliteit eitjes had. Eens boven de 30 gaat die naar beneden, na 35 wordt het nog erger en boven de 40....

Mijn kwaliteit was niet meer zo goed door mijn leeftijd maar toch is het gelukt om zwanger te worden.

Ik had in mijn eerste centrum max 2 rijpe eitjes, in Jette (met dezelfde medicatie) tussen de 3 en de 6, dus wel een groot verschil.

Bekijk het zoals Ennas zegt, als ze iets vinden dan kan dit zwaar aankomen, maar mogelijk opgelost worden met bv PGD en anders weet je dat je genetisch in orde bent en dat je het niet zal doorgeven.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 5 januari 2020, 22:19

Hallo, ik lees hier al een tijdje mee. Dikke proficiat aan de zwangere vrouwen en veel goede moed aan de rest. Hopelijk brengt 2020 iets moois voor ons.
Wij zijn ondertussen 2 jaar bezig. Al 6 IUI’s achter de rug, lichte endometriose weggenomen in augustus. We zijn nog geen enkele keer zwanger geraakt, het sperma van mn man is goed.

We beginnen nu met IVF. Ik heb eerst een tijdje de pil moeten nemen, daarna een aantal dagen neusspray en pil, daarna enkel neusspray en nu de derde dag gonal F 150 met neusspray.
Ik moet dit 6 dagen spuiten en dan is er een bloedname.
Ik zit met zo veel vragen (en stress) en mss kunnen jullie een beetje een beeld geven van wat komen gaat.
Hoeveel dagen na de inspuitingen een punctie? Doet de punctie pijn? Zijn er nog vrouwen die al na 6 dagen gonalf spuiten een bloedname moeten laten doen?

Bedankt voor jullie reacties en veel goede moed
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 5 januari 2020, 23:23

Hoi Tiny

Ik heb geen pil, sprays of gonal f gekregen dus mijn parcours was anders. Na de inspuitingen die die mijn vriend bij mij zette, gebeuren er bloednames en echo’s. Mijn follikels groeiden traag, maar eenmaal ze 14mm bereikt hebben, gaat het snel! Dan volgt de punctie. Maak je geen zorgen, dit viel bij mij althans goed mee. Ik kreeg iets ontspannend en een lokale verdoving, 4 venijnige spuitjes binnenin maar dat is zo voorbij en nadien voelde ik niks meer. Ik volgde alles op het schermpje mee, het aanprikken van elke follikel.
Er volgde ook onmiddellijk 5d later een terugplaatsing maar dit is helaas geen succes geworden.
Toen ik mijn maandstonden kreeg, ben ik wel op spoed beland met een milde overstimulatie. Ik was erg in paniek, maar in Jette bleven ze daar erg rustig bij. Ik ben er gewoon goed ziek van geweest, overgeven, gezwollen en pijnlijke buik. Dit hoeft jou niet te overkomen, maar ik wil je toch meegeven om alert te blijven. De overstimulatie treedt normaal gezien niet zo laat op, maar kan dus nog komen.
Mijn punctie is al enkele maanden geleden maar op de echo vorige week waren mijn eierstokken nog steeds gezwollen. Maar dit is ook niks om me zorgen over te maken.
Ik wens je veel succes en aarzel niet om hier je vragen te posten. Ik heb zelf heel veel aan dit forum gehad!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 6 januari 2020, 10:29

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: START IVF JULI

Bericht door Tiny22 » 6 januari 2020, 12:21

Bedankt voor jullie reacties Emma en Yvonne. En gefeliciteerd! :D

Wist / weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn/waren met IVF?
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 januari 2020, 13:45

Hey Tiny,

Bij mij waren het 4 IUI's en een operatie om (redelijk zware) endometriose te verwijderen, daarna gekozen om geen 5de en 6de IUI te doen maar meteen voor IVF te gaan.

Eind juli hebben ze een spuit gezet om mijn cyclus stil te leggen. Na 2 weken mocht ik zelf spuitjes zetten om de eitjes te stimuleren. Ik weet niet meer exact hoe lang ik heb moeten spuiten, maar herinner me nog wel dat de dokter zei dat het gemiddeld 12 dagen zou duren, waar het bij mij toch iets van 16 geworden is.

Eind augustus had ik pick-up, 5d later terugplaatsing. Van de punctie zelf herinner ik mij niet veel meer, door de verdoving was ik van de wereld voor het grootste deel van de procedure. Achteraf had ik wel wat pijn, vooral dag 1 en 2, bv. bij snelle bewegingen of om zaken op te heffen. Vergelijk het met zware menstruatiepijn.

Mijn situatie & mijn medicatieschema verschilt natuurlijk wel wat van het jouwe. Maar wat ik hier al gemerkt heb; zelfs al krijg je hetzelfde schema, dan nog valt het heel moeilijk te voorspellen hoe lang alles zal duren. Maar we zitten wel in hetzelfde schuitje, dus als je je ergens onzeker over voelt, stel je vragen gerust!

@Ashton, heb jij intussen wat nieuws gekregen over je genetische tests?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 6 januari 2020, 13:45

Oké.. ik wil me even verontschuldigen als ik lelijke woorden gebruik. Maar ik heb een behoorlijke complete klote baal dag.

Dus ik bel naar de gynaecoloog. De secretaresse aan de lijn, ze zegt dat ze dat niet goed kan lezen en me zo snel mogelijk terug belt als de gynaecoloog het heeft kunnen bezien.
Drie uur later telefoon.
Al men resultaten zijn nog niet binnen.
Dus geen info. Geen nieuws.
Volgende week terug bellen.
...
Ze gingen het wel in oog houden, als ze sneller iets weten, dan bellen ze mij op.
Maar ik voel mij niet bepaald vrolijk. Zes weken wordt men geduld al op de proef gesteld. Ook die van het ziekenhuis zei bij het nemen van mijn bloed dat die goed op tijd altijd hun resultaten brengen.
Dus moet ik mij zorgen maken? Is het toevallig?
Men tranen staan constant te prikken achter mijn ogen.
Ik ben even emotioneel op. En kwaad.

Aan Mich75
Ze hebben bij eerste poging 2 eitjes IVF gedaan en had ik geen bevruchtingen. 1 ICSI en dat was wel gelukt.
Tweede poging had ik maar 1 ei en was direct ICSI (doen ze nu zowizo) en was het pas later beginnen delen.
Dus ik denk dat het gewoon aan men eitjes ligt.
Het is gewoon heel frustrerend omdat wij samen een zoontje hebben. Op natuurlijke manier (volledig onverwachts natuurlijk). Dus ik kan er soms met mijn hoofd niet bij. Het is ook wat je zegt. Bij men zoontje was ik 25 als ik zwanger ben. Nu ben ik inderdaad ouder. 32.

Aan Tiny22
Om eerlijk te zijn vergeet ik wel stukken van die echo en bloednames. Ik moest wel ook altijd bloed laten trekken.
Mijn pickup heb ik niet als pijnlijk ervaren. Maar ik had ook amper eitjes. Dus dat was snel gedaan. Eerste keer herinner ik er me niets van. En tweede keer kon ik een beetje mee volgen.

Ik praat wel wat meer open over mijn parcours. Ik zit ook in de zorgsector. Als ik wegval, dat valt serieus op. En dan is er ook veel begrip en steun. En dat apprecieer ik wel. Ik heb ook een nauwe band met mijn familie en schoon familie en respecteren mij. Ze vallen mij niet overdreven lastig met vragen. Laten mij zelf vertellen.
Denk dat dat van je persoonlijke omgeving afhangt.

Aan Sanne.
Hoe gaat het met je?
Wat is bij jou de volgende stap.

Veel liefs en succes aan iedereen.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 6 januari 2020, 14:14

Ashton,

Als IVF niet lukt en ICSI wel, dan zal het eerder aan de zaadcellen dan aan de eicellen liggen, maar het probleem wordt dus opgelost via ICSI, maar jouw leeftijd speelt natuurlijk ook een rol.

Bij ons hadden ze 6-8 weken gezegd voor de testen. Hou er ook rekening mee dat er feestdagen waren in jouw 6 weken, sommige labo's werken niet tussen Kerst en Nieuwjaar. Geen resultaten wil zeker niet zeggen dat het slecht is.

Ik begrijp wel dat je van het ergste uitgaat, maar doe dit niet, de kans dat alles in orde is, is vele malen groter dan dat het niet is.

Probeer, ik zeg wel "probeer" rust te vinden, ik ben er van overtuigd dat langdurige stress een negatieve invloed heeft op heel de mmm.

Er zijn hier wel meer dames waarbij het eerste kindje vanzelf ging en er voor het tweede een hele weg moest afgelegd worden en niemand weet waarom het ineens niet meer lukt, maar de aanhouder wint. Dus niet opgeven, hoe moeilijk het soms allemaal is en je kan je afvragen hoeveel tegenslagen je kan hebben en wat je nog allemaal moet doorstaan, maar als het dan toch lukt, dan ben je zo blij en vergeet je veel van die miserie.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 januari 2020, 14:19

Hey Ashton,

Helemaal begrijpelijk dat je een baaldag hebt! Geen excuses voor nodig. Ik versta je helemaal, je wacht al zo lang op nieuws en dan zeggen ze je dat je nog een week langer moet wachten. Voor hen lijkt een week niets, voor ons voelt dat wél heel lang. Ik hoop mee dat ze je toch nog deze week opbellen met meer nieuws, dat je gewoon weet waar je voor staat.

Bij mij wat beter nieuws. Hier wordt het wachten zo te zien eindelijk beloond. Ik heb sinds vanmiddag de eerste tekenen van mijn regels. Ik verwacht dat ik ze morgen of overmorgen écht ga hebben, en dan mag ik bellen voor de procedure voor een cryo op te starten. Normaal gezien op dag 2 van mijn menstruatie starten met medicatie & dan krijg ik een nieuw schema voor echo's enzo.

@Tiny, nog een aanvulling: op mijn werk weten twee nauwste collega's zo goed als alles van de procedure. Twee bazen weten ook dat we ermee bezig zijn, puur omdat het begon op te vallen hoe vaak ik rond de pick-up afwezig was & ze dachten dat ik richting burn-out ging. In de familie weten van ons beiden de ouders & broers ervan. Hen wilden we er eerst buiten houden, maar bleek toch te zwaar om niets te zeggen nadat ik een vroege miskraam had in september.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 januari 2020, 14:21

@Mich, is dat zo, dat als IVF niet lukt en ICSI wel, het probleem vaak bij de zaadcellen ligt?

Ik had bij mijn pick-up de helft IVF en de helft ICSI. Het was met donorzaad, dat normaal gezien toch goede kwaliteit heeft. En toch raakte er maar ééntje via IVF bevrucht, via ICSI 5. Na dag 5 bleven er maar 3 ICSI's over, geen via IVF. Ofwel was er net geen goede match tussen mij en het donorzaad voor IVF?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 6 januari 2020, 15:18

Dankzij ICSI geraken nu koppels zwanger die voor ICSI uit de boot vielen, vooral door te weinig en/of slechte kwaliteit zaad.
Ook hier op het forum lees je wel eens dat er geen bevruchtingen zijn via IVF en wel met ICSI. In sommige centra doen ze enkel nog ICSI omdat het over het algemeen meer bevruchtingen geeft.

Uiteraard kan het ook aan de eicellen liggen, leeftijd, pcos, ...spelen allemaal mee.

De zaadcel is een van de eenvoudigste cellen en de eicel is de meest complexe. Van de eicel weten ze nog niet alles en zo wordt er vlug gezegd dat het probleem daar ligt. Bij de zaadcellen zien ze naar hoeveelheid, vorm en beweeglijkheid en zo trekken ze conclusies.

Ik denk dat er bij sommigen, misschien bij jou ook, geen goede match is of dat het zaad toch niet zo goed is, ook al is het donorzaad.
Misschien is ook niet elk centrum even streng qua kwaliteit van het donorzaad?
Ik vind het raar om te lezen dat er weinig bevruchtingen zijn met donorzaad, maar ik lees het toch geregeld.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 januari 2020, 15:25

Bij mij was het alleszins 100% bevruchting bij de eitjes waar ze ICSI mee gedaan hadden. Alleen hebben ze het niet allemaal tot dag 5 overleefd. Ik heb nu nog 2 cryo's daarvan over. Die gaan we nu natuurlijk eerst gebruiken, maar als ik toch terug een pick-up moet laten doen dan vraag ik toch alles op ICSI in te zetten, ook al zou het met ander donormateriaal zijn :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 6 januari 2020, 16:54

@Tiny: ik heb mijn bazen ingelicht en 2 collega’s die opmerkten dat ik wel vaak slechtgezind liep. Iedereen was erg begripvol. Ook onze ouders en broer en zus waren op de hoogte. En heel wat vriendinnen van mij. Eenmaal jij erover vertelt, kent iedereen wel iemand met een gelijkaardig verhaal en ik voelde me dan niet zo alleen. Al blijft het een magere troost. Mensen in mijn omgeving konden mijn ‘gedrag’ ook beter plaatsen.

@Ashton, daar zou ik nu ook super van balen. Geen informatie en maar wachten, wachten, wachten... een fertiliteitsbehandeling bestaat toch grotendeels uit ‘wachten’ hé, grrr! Ik duim voor je. Denk maar, geen nieuws, goed nieuws!

@Ennas: super dat je nog cryo’s hebt. Bij jou kan het nu weer even vooruit gaan. Ik duim ook voor jou!

@Saar: we hebben al even niks meer gehoord van je. Gaat het een beetje? Nogmaals een dikke knuffel!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten