START IVF JULI

IVF Forum
DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 27 juli 2019, 12:36

Yena schreef:
27 juli 2019, 11:01
Pfiew, ik hoop dat je ongelijk gaat krijgen!
Hoe ga je ermee om tijdens het wachten? Tijdens de iui had ik het er al zo moeilijk mee, vooral de 2e week.

Ik weet morgen hoe het ervoor staat. Maar vooral ben ik benieuwd welke arts er weekend dienst heeft :P
Goh ik had het eerder moeilijk de eerste week, want dan ben ik extra waakzaam of ik een eventuele innesteling voel. Na een week ben ik meestal wel zeker dat het niet gelukt is. Het helpt natuurlijk ook dat je al op dag 11 na de terugplaatsing een bloedname hebt.
Ik heb alle dokters daar al eens gehad dus het is inderdaad altijd afwachten.
Heel veel succes morgen!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 29 juli 2019, 9:42

Hey Yena, welkom in deze thread :). Dat emotioneel worden en huilen om niets hoor je wel vaker he. Komt wel goed!
Ik begin binnenkort pas met spuitjes, maar ik weet van nu al 90% zeker dat ik ook huilbuien zal hebben. Ik ben zonder al die hormonen al emotioneel genoeg :D.

Hallo DBJ, hou de moed erin! Van de verhalen die ik hier gelezen heb, komt het voor dat je helemaal niets voelt en het toch bingo is. Wanneer mag je testen?

Ik zit intussen op hete kolen. Morgen naar het ziekenhuis om de medicatie af te halen en alle uitleg te krijgen. Toch best spannend!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 29 juli 2019, 12:34

Ennas schreef:
29 juli 2019, 9:42
Hey Yena, welkom in deze thread :). Dat emotioneel worden en huilen om niets hoor je wel vaker he. Komt wel goed!
Ik begin binnenkort pas met spuitjes, maar ik weet van nu al 90% zeker dat ik ook huilbuien zal hebben. Ik ben zonder al die hormonen al emotioneel genoeg :D.

Hallo DBJ, hou de moed erin! Van de verhalen die ik hier gelezen heb, komt het voor dat je helemaal niets voelt en het toch bingo is. Wanneer mag je testen?

Ik zit intussen op hete kolen. Morgen naar het ziekenhuis om de medicatie af te halen en alle uitleg te krijgen. Toch best spannend!
Mag morgen voor bloedname gaan, maar heb er mij al bij neergelegd.
Veel succes morgen! Voor je het weet is die eerste pick up in zicht.

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 29 juli 2019, 12:55

Ennas schreef:
29 juli 2019, 9:42
Ik zit intussen op hete kolen. Morgen naar het ziekenhuis om de medicatie af te halen en alle uitleg te krijgen. Toch best spannend!
Oeh spannend! Eens je begint lijkt het enorm snel te gaan. Veel succes!

Dbj, jij ook veel succes. We duimen voor goed nieuws.

De afspraak ging goed gisteren. Ik heb nu het plezier dat ik 2 spuiten mag zetten iedere ochtend. Morgen terug op raadpleging om te zien hoe de eitjes verder gegroeid zijn. Hoe het er nu naar uitziet, heb ik eind deze week al pickup. Ik schrok wel even dat het zo snel is, maar ik kijk er naar uit. Ik praat al tegen mijn buik dat die flink zijn best moet doen.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 29 juli 2019, 17:51

Hallo lieve dames,

ik ben terug van mijn weekendje aan zee en het heeft deugd gedaan. Rustig de tijd nemen om te ontspannen en nu en dan eens puffen in de neus en op de avond spuiten, haha.
Vandaag men eerste controle gehad, ze was wel later, want ze had een bevalling moeten doen.
Daar zat ik dan met vier zwangere vrouwen, toch raar gevoel dan eigenlijk.
Maar bij de controle had ze vijf blaasjes gezien (als ze het zo noemen, want op de duur...)
Het was wel al goed, maar het zouden er meer moeten/mogen worden.
Bloed ook nagezien, telefoon gehad en vrijdag om kwart na 8 men volgende controle en de maandag erop ook.
Ze denkt dan ook half volgende week ook het wegnemen. Klinkt het raar, maar ergens lijkt het zo dichtbij en toch veraf. Geen idee wat ik voel op de moment.
Eerlijk.. voor de moment heb ik nog nergens last van. Geen huilbuien of rare dingen.
Wel een beetje pijn links, deze morgen had ze er even op geduwd en het is precies blijven hangen.. maar nog niet om te zeggen van...

Ennas, morgen is het jouw beurt om je medicatie te gaan halen, ik ben wel benieuwd eigenlijk. :D

Hoi Yena, latere reactie maar welkom haha. Ik ben ook geen kei in dat wachten. De eerste week ging altijd wel redelijk bij mij, maar die tweede week, pure irritatie. Ik kreeg men regels ook altijd snel, dus ik zat daar echt op te wachten.
Leeftijdsverschil, het is iets speciaals. Zelf schil ik drie jaar met mijn broer en heb ik nog een zus ertussen. Ik heb nu ook een heel goede band met hun, men ouders en broer en zus wonen echt 2min van mij af. Men zus heeft twee dochters en die schillen beiden net geen jaar met mijn zoontje. Ze groeien wel beetje op als broer en zus, zelfde school enz. Ik heb altijd beeld gehad om dit ook te hebben. Maar het geeft me wel beetje moed als ik hoor dat er ook verhalen zijn dat het op latere leeftijd nog goed is. Eigenlijk stom soms als je zo over die dingen nadenkt misschien...
Ik zou ook zeggen, laat die emoties soms maar is gaan, het is toch weeral straf wat we allemaal ondergaan... Heb je het weekend een beetje overleefd?

Hoe spannend is dat je dan ineens die pick-up dat zou doen.. dan giert er toch zo vanalles door je lijf. Haha het plezier, blij dat je er nog wat mee kan lachen. Hup buik hup.

DJB, ik blijf hopen voor jou! Iedere vrouw en iedere zwangerschap is zo verschillend. Van mijn zoontje voelde ik compleet niets eigenlijk, ik had enkel zo maagzuur. Maar dat effect geeft Utrogestan ook...
Maar ik had voor de rest geen symptomen, heel men zwangerschap eigenlijk.
Ik blijf duimen voor je!!
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 30 juli 2019, 12:45

En? Hoe ging het vandaag bij iedereen?

Mijn pickup staat gepland voor donderdag. Vanavond pregnyl. Ashton, er gaat inderdaad veel door me heen nu. Vooral zenuwen voor het onbekende.
Afgelopen weekend is wel goed gekomen. Een gameconsole en op aliens schieten hebben geholpen :wink:

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 30 juli 2019, 16:46

Ik had vandaag bloedname. Hcg stond op 32 wat dus veel te laag is en moet volgende week terug bloed laten prikken.
De kans is groot dat dit uitdraait op een biochemische.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 31 juli 2019, 9:11

Hey iedereen!

@DBJ, ik hoop dat je ongelijk krijgt en dat het hcg gewoon traag op gang moet komen. Moest je toch gelijk krijgen, alvast heel veel goeie moed. Kop op, en niet opgeven.

@Yena, dan kort het bij jou nu wel af! Zal idd wel spannend zijn. Nog één dagje volhouden en 't is aan jou. Hup buik hup :wink: . Laat maar weten hoe het geweest is!

Ik hink nu echt wel achterop op jullie :). Ben gisteren voor de uitleg en de medicatie gegaan. Ik neem nu al 2 weken de pil en moet die nog doornemen tot en met deze vrijdag. Heb gisteren een spuit gonapeptyl gekregen, maar 't is een slow release die een maand blijft doorwerken. Doordat ik endometriose heb moest die spuit eerst, die onderdrukt niet alleen mijn cyclus maar ook de groei van endometriose. Daardoor schuift bij mij natuurlijk alles een beetje op.

12/8 mag ik teruggaan voor een echo en dan allicht starten met menopur, maar ze schatten dat dat 10 à 12 dagen duurt eer de pick-up kan. Heb dus pas pick-up eind augustus...

In tussentijd kijk ik gewoon mee uit naar wanneer jullie nieuws of een volgende stap hebben ;). Succes, ladies!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 2 augustus 2019, 22:42

Hallo iedereen,

vandaag had ik een mindere dag.
Vandaag had ik een controle en bloed moeten laten trekken en had ik nog steeds 5 blaasjes, wat dan eigenlijk weinig is.
Normaal gezien zouden het er meer moeten zijn en ze zei ook dat niet in elk blaasje altijd een eitje zit,
dus dat is dan ook nog de vraag... ik was dus wel teleurgesteld eigenlijk.
Maandag moet ik opnieuw voor controle en bloed en dan woensdag denk ik de pick-up.
Ik denk dat ik al blij ben als ik op het einde er twee goede overhoud die kunnen terug geplaatst worden.

Ennas, vreemd hoe dat het bij iedereen anders is. Wanneer jij dan voor je echo mag binnen gaan, dan zal ik rond die periode een terug plaatsing hebben. Wat kunnen we nog eigenlijk aan die endometriose doen? Ken het zelf niet goed. Hopelijk helpt het, dat komt er dan weer even bij voor je.

DJB, hoe gaat het nog met je? Je zit in een niet zo leuke afwachtende periode, ik duim nog hoor, goed nieuws zou fijn zijn om te horen.

Yena, hoe is je pick-up geweest? Had je veel pijn? Goede resultaten? Ik ben benieuwd, hebben ze ook al gesproken over een terug plaatsing. Hopelijk niet te veel pijn of last nog.

Ik wens jullie nog een leuk weekend.
Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 3 augustus 2019, 8:19

Hey iedereen,
Ik ben nieuw hier, soms kan het eens deugd doen om je eigen ervaring is neer te schrijven en ervaringen te delen.

Wij zijn een samengesteld gezin, waarbij hij reeds kinderen heeft van een vorige relatie.
Ik ben 35 jaar en heb altijd al een kinderwens gehad,
In januari hebben we besloten van toch samen voor ons liefdeskindje te gaan.
Mijn vriend was gesteriliseerd, dus heeft hij besloten om die operatie te laten ongedaan maken.
Helaas kregen we eind mei slecht nieuws dat de herstel operatie niet gelukt was.
Het nieuws kwam als een donderslag bij heldere hemel.

Omdat ik vroeger al vruchtbaarheidsproblemen had (Pcos), ben ik opnieuw bij Dr Valkenburg terecht gekomen in Hove. Zij werkt samen met de 'Life' kliniek in Leuven.
Het voordeel is dat je voor de opvolging bij haar terecht kan in Hove en we enkel voor de ingrepen (these, punctie, insimminatie) naar Leuven moesten gaan.
Zij stond wat sceptisch tegenover de hersteloperatie, 'je had beter meteen voor een These en IFV gegaan, dan had hij zoveel pijn niet moeten lijden' was haar advies.
De hersteloperatie heeft ons idd veel miserie en centen gekost. Moest ik de tijd kunnen terugdraaien, zou ik meteen voor de these en Ivf zijn gegaan.

Twee weken na het gesprek met Dr. Valckenburg, kon mijn partner al binnen in Leuven voor de These.
Na de These ging zijn zaad de diepvries in.
Daarna was het mijn maandstonden afwachten en kon ik vanaf dag 2 beginnen met de Pregnyl injecties.

Ik had aanvankelijk bang voor de injecties bij mezelf.
Het viel allemaal reuze mee, je weet tenslotte waarvoor je het doet.
Buiten een opgeblazen gevoel, heb ik geen bijwerkingen ervaren.

Vrijdag 26 juli heb ik mijn eerste punctie laten doen.
De ingreep zelf was onder plaatselijke verdoving, daar heb ik niets van ervaren. Maar de pijn nadien is niet zo aangenaam, dus heb ik mezelf heel het weekend platte rust gegund. De dag na de punctie lieten ze me weten dat er 13 eitjes waren, waarvan er 9 bevrucht zijn.
Woensdag 31 augustus (5 dagen na de punctie) werd er 1 eitje teruggeplaatst. Er zijn nog 5 van de 9 eicellen overbleven om terug te plaatsen. Wat dus goed nieuws is!

Nu is het dus spannend afwachten of ik zwanger ben... vrijdag 9 aug moet ik terug op controle en dan zal ik het eindelijk weten...

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 3 augustus 2019, 8:47

Ashton schreef:
2 augustus 2019, 22:42
Hallo iedereen,

vandaag had ik een mindere dag.
Vandaag had ik een controle en bloed moeten laten trekken en had ik nog steeds 5 blaasjes, wat dan eigenlijk weinig is.
Normaal gezien zouden het er meer moeten zijn en ze zei ook dat niet in elk blaasje altijd een eitje zit,
dus dat is dan ook nog de vraag... ik was dus wel teleurgesteld eigenlijk.
Maandag moet ik opnieuw voor controle en bloed en dan woensdag denk ik de pick-up.
Ik denk dat ik al blij ben als ik op het einde er twee goede overhoud die kunnen terug geplaatst worden.

Ennas, vreemd hoe dat het bij iedereen anders is. Wanneer jij dan voor je echo mag binnen gaan, dan zal ik rond die periode een terug plaatsing hebben. Wat kunnen we nog eigenlijk aan die endometriose doen? Ken het zelf niet goed. Hopelijk helpt het, dat komt er dan weer even bij voor je.

DJB, hoe gaat het nog met je? Je zit in een niet zo leuke afwachtende periode, ik duim nog hoor, goed nieuws zou fijn zijn om te horen.

Yena, hoe is je pick-up geweest? Had je veel pijn? Goede resultaten? Ik ben benieuwd, hebben ze ook al gesproken over een terug plaatsing. Hopelijk niet te veel pijn of last nog.

Ik wens jullie nog een leuk weekend.
Groetjes
Hier gaat het niet goed. Donderdag te horen gekregen dat ik het vruchtje ga verliezen.

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 3 augustus 2019, 10:46

Bij mij ook geen goede vibes. De pickup is niet de aangenaamste ervaring uit mijn leven geweest. Mijn rechter eierstok was geen probleem. De linker daarentegen... Die zat erg diep weggestoken en had er geen zin in. Ook met de echo's is die een probleem om te vinden. Daarvan heb ik door de verdoving heen pijn van gevoeld.
Erna snel hersteld en nu kun je het vergelijken met krampen van maandstonden. Niets dat een paracetamol niet kan oplossen.
Er zijn 6 eitjes uit gekomen. Allemaal van de rechtse omdat de dokter aan links niet aan kon. Van die 6 was er 1 niet bruikbaar omdat die niet rijp was. 2 zijn er bevrucht geraakt.
Net het nieuws gekregen dat de twee embryo's niet delen zoals zou moeten. De kans is enorm groot dat de transfer niet doorgaat morgen. Morgenvroeg gaat het lab bellen en dan weet ik of ik moet gaan.
Ik ga ervan uit dat het niet zal zijn. Op dit moment ben ik even alle hoop kwijt en heb ik het gevoel dat alles voor niets is.

Dbj, veel sterkte.

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 4 augustus 2019, 7:16

Djb en Yena, ik wens jullie veel sterkte toe.
Ondanks alle tegenslagen, probeer positief te blijven denken. Ze kunnen echt zoveel tegenwoordig!

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 4 augustus 2019, 18:20

Hey dames,

DBJ, ik vind het echt spijtig nieuws, ik had het zo graag anders voor je gezien! :(
Sterkte nog!

Yena, dat klinkt inderdaad niet als de aangenaamste ervaring. En om zo een resultaat te horen, ik kan mij inbeelden dat al de hoop gewoon helemaal even weg is. Radeloos en machteloos eh. Heb je al meer nieuws, stiekem hoop ik dat toch ergens met al is het maar eentje goedkomt. Pffff, geen goede week zo eh :(

Ik denk aan jullie dames!

Anne, dat is even een verhaal eh.
Soms is het frustrerend als de ene het zo zegt en de andere het op een andere manier zou aanpakken.
Moet niet zo leuke periode geweest zijn.
Nu is het inderdaad afwachten, dat lijkt dat nog op het einde van de rit vaak het moeilijkste.
Ik hoop dat je op 9 augustus een positief resultaat mag zien of horen :)


Ik ben vandaag mijn gedachten gaan verzetten aan de Lilse Bergen.
Morgen om 14u men andere controle en bloed, dan zou ik meer moeten weten ivm pick-up.
Maar heb er niet echt een goed gevoel bij.

Veel liefs xx
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 4 augustus 2019, 21:31

Mijn rollercoaster is vandaag nog wat verder gegaan. Vanochtend het definitieve bericht van het labo gekregen. Een embryo is zich toch beginnen delen. De andere niet.
Vanochtend is die ene teruggeplaatst. We hebben er ook een woordje uitleg bij gekregen. Het delen ging niet door fragmentatie. De goede ook, dus de kansen liggen heel wat lager. Maar hoe ik het nu bekijk: gisteren was er geen kans en nu een kleintje. Wie weet is deze een vechter en komt alles wel goed. Maar ik blijf van het slechtste uitgaan. 16 augustus weten we meer.
Leuk detail, we hebben een foto van de embryo meegekregen.

Ashton, ik duim voor je. Laat weten hoe het is gegaan.

Anne, bedankt. Ik hoop mee voor een positief resultaat voor jou.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten