START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 2 oktober 2019, 10:27

Hi!

@Ashton, dank je voor de raad! Door wat je zei was ik wel wat 'geruster' en had ik mij voorgenomen dat als het maandag niet gestopt was met bloeden, dat ik de kliniek zou bellen om te vragen achter een controle, en of het door mijn endometriose zou kunnen zijn. Maar het bleek niet nodig te zijn, het is in het weekend vanzelf gestopt ;).En de rust doet inderdaad wel goed. Mijn broer trouwt binnen twee weken dus nu kan ik daar effe op focussen, ook leuk :D.

Gaan sporten en gezonder eten is sowieso wel een slimme zet! Je weet nooit dat zo'n zaken helpen, en al zeker als je bij je zoontje zwanger geraakte toen je aan bodystyling deed. Voor jou morgen alweer de laatste pil! Nu kan het aftellen echt weer beginnen. En zo te zien zitten we wel weer ongeveer op hetzelfde tempo, afhankelijk van wanneer mijn cyclus terug op gang komt. Zou wel echt zalig zijn dat wij nu ook gelijk zwanger geraken, en Anne & Yena vervoegen in het zwangere-vrouwenclubje ;).

En Anne, Yena, hoe zit het bij jullie? Alles oké met die kleintjes en met jullie?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 2 oktober 2019, 19:45

Hey Dames,

Ik heb het druk gehad de voorbije week.
Ennas en Ashton, ik wens idd voor jullie dat ook snel jullie droom mag uitkomen. Ondanks de tegenslagen, de moed niet opgeven he dames🤞

Ik heb vorige vrijdag de Nipt test gehad en vandaag hebben we goed nieuws gekregen. We krijgen een gezonde dochter💕
Bovendien hebben we het op social media kenbaar gemaakt en massa's toffe en positieve reacties gekregen. Heel fijn dat je het nu eindelijk openbaar kan maken. Ook mijn pluskindjes hebben super gereageerd.

Voor de rest mag ik niet klagen over mijn zwangerschap, ik voel me goed. Enkel héél moe, ik slaap enorm goed de laatste tijd 😏

Vrijdag de 12w voorbij en op naar het 2e trimester van mijn zwangerschap 😊

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 3 oktober 2019, 18:31

Ennas, fijn dat het beter gaat en dat jullie het een plekje hebben kunnen geven. Geniet van jullie pauze. Leuk dat je je kan focussen op de trouw van je broer. Lekker veel afleiding en genieten van het feestje. :D

Ashton, veel succes met de nieuwe start! Vandaag de laatste pil, toch? Sporten en gezond eten zullen zeker helpen. Ik duim al voor je.

Ik ben er zeker van dat jullie allebei snel bij ons clubje gaan komen :wink:

Anne, proficiat met jullie dochter. Wat een heerlijke tijd he.

Ik had vandaag mijn eerste controle bij de gyn die de opvolging doet. De kleintjes doen het erg goed. Ze zijn 4mm groot en bewegen erop los. Eentje lijkt al op z'n mama. Die had er geen zin in en lag precies met zijn ruggetje naar de camera :lol:
De gyn heeft me ook al gewaarschuwd. Omdat het er twee zijn, gaat ze me tussen de 20 en 24 weken al thuis zetten door het vergrote risico op te vroeg bevallen. Ik klaag niet. Stiekem kijk ik er wel naar uit.
Ik ben nu 11 weken. Nog steeds af en toe misselijk. En ook zo vermoeid. Nu ben ik ook net een uurtje wakker van een heerlijk dutje.
Je begint het al een beetje te zien. Mijn buik voelt ook heel wat steviger.
Over 2 weken is de volgende echo. 11 weken vond ze nog te vroeg voor de nipt test. Normaal gebeurt de eerste echo ook pas vanaf 12 weken dus wou ze er snel nog een plannen.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 4 oktober 2019, 13:11

Hoi Anne,

Proficiat met jullie dochter.
Wat een fijn nieuws. Spannend eh zeg.

Yena, fijn om te horen dat jouw kindjes het zo goed doen. Ze hebben duidelijke al een karaktertje 😅 ik ben benieuwd welk geslacht jullie wondertjes zijn, 🤭😅😄

Ik heb gisteren men laatste pil ingenomen se. Ik zei tegen mijn vriend dat weer ging beginnen. Toch eigenlijk een raar gevoel. Maar moet men spuit pas zetten op de 8ste. Dus ik heb gevoel dat ik heel traag uit mijne startblok schiet 😬😃
Men zoontje is woensdag zes jaar geworden, ben met hem naar de cinema geweest. Heel bewust genieten van mijn wonderkind 😉 was een leuke dag. Straks komt zijn beste kameraadje slapen en morgen paar van zijn klas. Zondag voor de familie. Al heb ik vaak zo gevoel of ze mij in het oog houden of ik alcohol drink of niet. Merk ook dat ik nu veel minder deel. En meer gevoel geef aan mensen dat we nog in ‘pauze’ zitten.

Ennas, het is goed dat zelf is gestopt. Dat is geruststellender. Nu afleiding voor de trouw van je broer. Zal leuk zijn. Even daarvan genieten.
En het zou wel leuk zijn om samen dit geluk verder te kunnen delen. Laten we hopen 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 7 oktober 2019, 9:15

Anne, ook van mij een dikke proficiat met de dochter! Samen met Yena het tweede semester in. Voor mij lijkt het heel snel te gaan bij jullie, maar voor jullie mag de tijd allicht nóg sneller gaan :).

Yena, geniet dan nu nog maar van de laatste weken op het werk, en dan vooral genieten van die buik en de twee wondertjes erin!

Ashton, morgen alweer een mijlpaal voor jou he! Succes met de spuitjes, ik duim voor veel mooie eicelletjes.

Wij zijn intussen ook al een beetje aan het aftellen. Vrijdag dus opvolggesprek met de gynaecoloog. Ben benieuwd naar het vervolg, heb nog geen idee hoe het gaat als ze een cryo terugplaatsen. Ik heb de 15de ook wel een gesprek met een therapeut geboekt, toch een beetje begeleiding om er mentaal tegen te kunnen, of het nu bij de volgende goed of slecht gaat. Maar nu vooral ook aftellen naar zaterdag, dat trouwfeestje zal ook deugd doen :D!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 9 oktober 2019, 20:26

Hey dames,

Hoe gaat het daar?
Ik heb gisteren men eerste spuit weer gezet. Was wel weer even raar om mezelf terug te prikken. Toch altijd even een knopje omdraaien. Al doet het niet echt pijn 🤷🏼‍♀️
Het gedacht e 😅
Nu mag ik de 14de pas terug de volgende zetten, maar dat is een andere. 15de controle. Ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Ben bang dat er weinig te zien is, zoals de vorige keer. Moeilijk eh...

Nog eventjes wachten en je weet al wat meer Ennas. Altijd moeilijk als de dag dichterbij komt. Dan duurt het precies nog langer.
Met iemand praten kan nooit kwaad! Ik heb ooit een therapeut gehad (nu wel voor iets anders). Maar dat deed toch goed. Soms moeilijk om alles te plaatsen. We moeten aan zoveel denken. Zoveel doen. Ik vind dat ook moeilijk om soms uit te leggen.
Men zus vroeg hoever ik wou gaan, of ik voor mezelf iets had opgelegd als het bijvoorbeeld niet direct zou lukken.
Ik vind dat allemaal zo ‘moeilijke’ vragen.
Ik wil het zo heel graag. Alsof het nog niet compleet nu is.
Ik wil niet doem denken. Maar soms heb ik er wel echt bang voor. ...

Moest er zo is even uit. Ik denk niet dat aan de hormonen spuit ligt hoor 😂
Ennas, ik hoop dat je heel hard kan genieten zaterdag. Even lekker genieten. Ik ben ook benieuwd naar je gesprek. Ik duim op goede info.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 11 oktober 2019, 16:03

Hey dames!

Ashton, is inderdaad zo, er komt zoveel op ons af en we moeten zoveel regelen. Dan komen zo'n (allicht goedbedoelde) vragen zoals die van je zus al wat harder aan. En natuurlijk wil je niet doemdenken, maar dat schiet toch even door je hoofd. Alleszins, probeer de moed erin te houden! Je bent terug op goede weg, voor je het weet zit je alweer bij de pick-up :).

Mijn update is een lange:

Wij hebben toch beslist om aan onze ouders te vertellen dat we met ivf bezig zijn en dat er eentje vroeg misgegaan is. Ik heb tegen mijn mama nu nogmaals expliciet gezegd dat ik wil dat ze het niet verder vertelt dus hoop dat ze zich er nu wel aan houdt... Tenslotte is het toch 'aangenamer' dat de nauwste familie er iets van weet. Nu vertelde mijn mama plots dat zij, toen ze voor mij aan het proberen waren, ook meermaals een positieve test hadden die vroeg weer negatief werd. Verschillende vroege miskramen dus.

Vandaag dus bij de gynaecoloog op gesprek gegaan, en verteld wat mijn mama zei. Blijkt dat het toeval kan zijn dat het bij mij nu ook vroeg misging, maar de dokter wil het zekere voor het onzekere nemen. Heb meteen bloed moeten laten afnemen voor genetisch onderzoek. Er bestaan blijkbaar genetische afwijkingen in het DNA en als je net die doorgeeft, gaat het vaak vlak na de innesteling mis. Dus nu moeten we sowieso een maand wachten op de uitslagen van die bloedtesten. Als die geen afwijkingen aantonen, kan ik in november gewoon een terugplaatsing van één van de twee cryo's doen. Als er wel afwijkingen zijn, moeten de cryo's eerst getest worden. Zijn die drager, dan worden die niet teruggeplaatst want die zouden sowieso misgaan, en moet ik toch terug een rondje spuiten doen, dan worden de eitjes eerst getest vooraleer ze bevrucht worden.

We moeten dus nog even geduld hebben, maar ben wel 'blij' dat de dokter meteen wilde onderzoeken of er sprake is van een genetische afwijking die de innesteling verhindert. Ze zei zelf dat ze niet zou willen dat ik meermaals door zo'n vroege miskraam moet gaan.

Nu dus eerst het trouwfeestje van mijn broer! Moet mijn speech nog steeds schrijven, dus zal er maar aan beginnen :)!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 13 oktober 2019, 19:42

Hoi Ennas,

het zijn indd vaak goedbedoelde vragen.
Maar vragen waar ik niet echt over wil nadenken 🤭 dat geeft mij het gevoel alsof het niet kan lukken.
En eigenlijk weet je het nooit eh. Frustrerend.

Dat is wel even een verhaal dat je daar verteld.
Dan was het toch goed om even te praten.
Meer info dat je eventueel kan verder helpen.
Ook fijn dat ze dat direct even uitzoeken.
Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. Ongelooflijk wat ze toch allemaal kunnen eigenlijk.
Hoe was het trouwfeest? Goede speech gegeven?

Ikzelf merk precies meer reactie van mijn spuit.
Elke dag heb ik een iets hardere zeurige pijn aan beiden kanten. Waarvan ik denk dat mijn eierstokken zijn.
Dus ik hooooop zo hard om dinsdag meer follikels te zien. Ik moet morgenavond ook terug een spuit zetten.
Ik heb lichte zenuwen voor dinsdag. Ik zou al blij zijn met het dubbele aantal.
Voorlopig blijf ik sporten en gezonder eten. Ben er ook van afgevallen. Maar dat is niet het hoofddoel.
Gewoon een gezonde geest in een gezond lichaam voor een gezonde baby 🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 16 oktober 2019, 9:16

Hallo dames,

Gisteren heb ik mijn eerste controle gehad.
En eigenlijk had ik niet zo een goed nieuws gekregen.
In mijn rechter eierstok zat NIETS.
Ze moest al heel hard duwen en dan zaten er wel zo heel kleine blaasjes, maar uit de vorige ervaring weet ik daar niets van te moeten verwachten.
Links zaten er drie ongeveer.
Dus eigenlijk zelf minder dan vorige keer, met een hogere dosis hormonen.
Ik heb daar tranen voor gelaten. Zo zo teleurgesteld was en ben ik in mijn lichaam...
Ik heb mijn gynaecoloog verteld dat ik ooit een cyste heb gehad die gesprongen was. Waardoor ze het wel kan verklaren waarom deze ‘niet’ reageert.
Dus in principe moet ik daar niets van verwachten.
Ze vertelde me ook dat ik bij de Gonal al 250 spuit. Hoogste dosis dat ze daarvan doen is 300.
De andere is echt een kanon. Dus dat dit het dan eigenlijk is.
Ik weet met mezelf moeilijk een blijf. Ze heeft mij thuis gezet tot volgende week vrijdag.
Gisteren heb ik mij volledig wat laten gaan, maar vandaag naar de fitness gegaan. Ik mag de moed niet opgeven. Maar het kwam serieus binnen.

Ze stelde voor, als we twee goede embryo’s zouden hebben, om die samen terug te zetten.
Ze zei dat de ‘theorie’ er rond is, dat ze merken dat ‘de ene de andere helpt’.
Een beetje om de kans van het innestelen te vergroten. Een kans op 2-ling is dan 10/15%.
Dus de kans is groot dat we dit gaan proberen.

Vandaag moet ik twee spuiten zetten.
Ook eentje voor de eisprong wat tegen te gaan nu en vrijdag moet ik weer op controle. Bij de assistent dan.
Ik duim al voor die drie eitjes en hoop dat bij de pickup en na de bevruchting ook er drie overhoud.
Want ja...

Ze ging wel bij alles ICSI doen. Omdat ze risico niet wil nemen.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 16 oktober 2019, 17:13

Hoi dames!

Ik zit normaal in het groepje ‘start september’ maar ik vraag hier aan de ‘anciens’ wat advies!

Ik had bij PU 16 eicellen, 13 zijn er bevrucht, eentje werd teruggeplaatst en 2 werden er alvast ingevroren, maar misschien doen er nog een paar hun best en kunnen die er ook nog bij. Mag ik blij zijn met dit resultaat?
En hoe goed overleven cryo’s het dooiproces? Zou zo jammer zijn als we de cryo’s zouden verliezen!

Veel moed aan jullie allen en proficiat aan die wiens volhouden eindelijk beloond werd!

Bedankt alvast!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 16 oktober 2019, 18:25

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:01, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 16 oktober 2019, 18:45

Ik denk dat het labo bijna de belangrijkste factor is als het gaat om aantal goede embryo's en het al dan niet ontdooien.

Er zijn echt grote verschillen tussen de labo's, Jette en UZ Gent zijn de beste van het land, wat niet wil zeggen dat de anderen niet goed zijn, maar je merkt wel dat in de andere centra er vaak minder cryo's zijn en dat diegene die er zijn vaker de dooi niet overleven.

Natuurlijk is het aantal eitjes en de kwaliteit van zowel eicel als zaadcel ook belangrijk.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 17 oktober 2019, 9:15

Emma89 schreef:
16 oktober 2019, 17:13
Hoi dames!

Ik zit normaal in het groepje ‘start september’ maar ik vraag hier aan de ‘anciens’ wat advies!

Ik had bij PU 16 eicellen, 13 zijn er bevrucht, eentje werd teruggeplaatst en 2 werden er alvast ingevroren, maar misschien doen er nog een paar hun best en kunnen die er ook nog bij. Mag ik blij zijn met dit resultaat?
En hoe goed overleven cryo’s het dooiproces? Zou zo jammer zijn als we de cryo’s zouden verliezen!

Veel moed aan jullie allen en proficiat aan die wiens volhouden eindelijk beloond werd!

Bedankt alvast!
Hey,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Eerste poging had ik 1 embryo van de drie goede eitjes.
En nu bezig met poging 2. Volgende week pickup.
Maar hier zullen we waarschijnlijk ook niets kunnen invriezen.

Veel succes nog.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 20 oktober 2019, 18:27

@Ashton, geef zeker de moed nog niet op! Geef je lichaam nog even de tijd, wie weet rijpen er toch nog enkele bij voor jouw volgende pick-up. Dat boos zijn op je lichaam herken ik heel hard, maar we moeten toch proberen dat niet té veel proberen te doen. We vragen allemaal veel van ons lijf, je doet zo je best. Niet vergeten dat je straf bezig bent!
Ik vind het wel een opsteker dat ze bij jou al akkoord zijn om er twee terug te plaatsen. Ik heb ook gelezen dat die elkaar inderdaad een beetje zouden 'helpen', omdat beide embryootjes al hormonen teweeg brengen voor de innesteling. Blijft één van de twee toch niet zitten, dan helpt die zijn broertje/zusje tóch. Goeie moed, en hou ons op de hoogte!
Oh ja - ik heb zelf nog geen nieuws. Wel een heel leuk trouwfeest van m'n broer achter de rug, deed ons allebei wel deugd!

@Emma, dat is zeker een mooi resultaat hoor! Ik had bij pick-up 13 eitjes waarvan er uiteindelijk 3 zijn overgebleven. Eerste terugplaatsing was helaas een vroeg miskraam. Heb nu nog twee cryo's maar zoals je misschien gelezen hebt, moet ik nog een bijkomend genetisch onderzoek afwachten of die twee cryo's gebruikt mogen worden. Ik ben in Life Leuven in behandeling. Zoals Mich zegt, zijn er allicht wel verschillen per labo. Tot nu toe persoonlijk wel tevreden over de aanpak in Leuven. Waar ben jij in behandeling?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 21 oktober 2019, 6:52

@Ennas ik ben in behandeling in Jette. Voorlopig heel tevreden van die keuze, ook al is het voor ons best ver rijden.
Door alle reacties besef ik dat ik heel tevreden mag zijn met mijn resultaat. Ik was nog een keer trots op mijn lichaam. Ik voelde me ook ‘zwanger’ na de terugplaatsing, het voelde zo speciaal. Ondertussen zijn we 5 dagen verder en de onzekerheid slaat weer toe (ik voel niks, ik ben nog niet misselijk, wat als ik endometriose heb, wat als het nooit lukt, ...). En elke dag de confrontatie met zwangere vrouwen en baby’s.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten