START IVF JULI

IVF Forum
Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 25 november 2020, 11:32

beldes schreef:
24 november 2020, 19:27
tis in de sjakos volgens de dokter.ben officieel zwanger.
hcg144 stuurt ie. weet ni of dat goed of normaal is :)
vrijdag nog een bloedtestje doen.
Super nieuws, proficiat!!! 😍 ik geloof ook dat de stijging belangrijk is, laat ons weten hoe het er vrijdag voor staat!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 25 november 2020, 11:45

Elvira schreef:
25 november 2020, 11:31
Hope88 schreef:
25 november 2020, 10:05
Bij een tp in kunstmatige cyclus (dus wanneer je progynova hebt moeten nemen) moet je sowieso utro nemen.
In natuurlijke cyclus moet dit niet, maar kan het wel worden gegeven als extra ondersteuning of wanneer je een korte luteale fase (de tijd tussen je eisprong en je regels) hebt.
Reden dat je het in een kunstmatige cyclus sowieso moet nemen: wanneer je een eisprong hebt, is dit het signaal voor je lichaam om progesteron aan te maken. In een kunstmatige cyclus heb je geen eisprong, dus neem je utro om op die manier progesteron in je lichaam te hebben. :wink:
Ah dankje Hope dat klinkt logisch!! 😊 Mijn luteale fase is normaal dus zal daarom zijn dat ik dit nooit heb hoeven doen. Ze check op de dag van de tp ook nog eens mijn bloed maar krijg altijd het antwoord dat utro niet nodig is.
Is het ook niet wat afhankelijk per centra. Mijn luteale fase is altijd 14 dagen na eisprong en mijn Bms is altijd dik genoeg.
Maar als je het niet nodig des te beter, het is een vies boeltje en je wordt er extreem moe van.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 25 november 2020, 14:56

Minosh schreef:
25 november 2020, 11:45
Elvira schreef:
25 november 2020, 11:31
Hope88 schreef:
25 november 2020, 10:05
Bij een tp in kunstmatige cyclus (dus wanneer je progynova hebt moeten nemen) moet je sowieso utro nemen.
In natuurlijke cyclus moet dit niet, maar kan het wel worden gegeven als extra ondersteuning of wanneer je een korte luteale fase (de tijd tussen je eisprong en je regels) hebt.
Reden dat je het in een kunstmatige cyclus sowieso moet nemen: wanneer je een eisprong hebt, is dit het signaal voor je lichaam om progesteron aan te maken. In een kunstmatige cyclus heb je geen eisprong, dus neem je utro om op die manier progesteron in je lichaam te hebben. :wink:
Ah dankje Hope dat klinkt logisch!! 😊 Mijn luteale fase is normaal dus zal daarom zijn dat ik dit nooit heb hoeven doen. Ze check op de dag van de tp ook nog eens mijn bloed maar krijg altijd het antwoord dat utro niet nodig is.
Is het ook niet wat afhankelijk per centra. Mijn luteale fase is altijd 14 dagen na eisprong en mijn Bms is altijd dik genoeg.
Maar als je het niet nodig des te beter, het is een vies boeltje en je wordt er extreem moe van.

Klinkt logisch idd Hope, merci! Mijn luteale fase is niet te kort op zich maar idd tis door de progynova dan..
Ik heb de utro de laatste keer in juli gebruikt, kan me nog herinneren dat ik vreemde dromen had precies. Verder ga ik 't beetje op me af laten komen.. Moe ben k sowieso al 🥴 nog 4 weekjes aftellen tot m'n kerstverlof begint.. Ben eraan toe 😂
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Atalanta » 25 november 2020, 17:56

Proficiat Anien en Beldes, wat een fantastisch nieuws!!

Ik vind het wat moeilijk om al jullie verhalen te lezen, al ben ik voor iedereen oprecht blij. Het gaat bij iedereen precies goed vooruit. Ik ben vandaag op controle geweest en er waren nog wat kleine cystes te zien, dus de gynae stelde voor om nog een extra maand te wachten. Mijn volgende regels zijn voor 18 dec, en dan dus nóg een maand wachten Pff. Tenzij ik mijn regels niet krijg (wat altijd het geval is, maar onder stimulans van de vorige IVF zou het toch zomaar kunnen) dan heb ik 21 dec weer controle. Als die goed is dan krijg ik weer progesteron voor 2 weken om mijn regels kunstmatig op te wekken. Dan zou ik begin januari kunnen beginnen met mn bms op te bouwen. Dat zou dus de best case scenario zijn. Pff ik durf er niet aan denken dat ik 18 dec echt mijn regels krijg en dan nóg een cyclus moet skippen. Ik ben dat wachten zo beu :cry:
Mijn jongere collega blijkt nu ook zwanger te zijn, dus ga ik vanaf april nog eens voor 2 mogen werken ook, ik had echt gehoopt dat het eerst aan mij zou zijn. Ahja ze waren eigenlijk nog niet echt aan het proberen, maar twas toch meteen prijs natuurlijk...

Sorry voor mijn trieste tussenkomst...
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Lynneke
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:03

Re: START IVF JULI

Bericht door Lynneke » 25 november 2020, 18:25

Beste allemaal,

Ik ben ook heel blij voor jullie dat jullie zo goed nieuws kregen!

Bij ons is het een ander verhaal.
We hebben deze week te horen gekregen dat we op de pas kunnen starten met ivf rond april- mei ten vroegste.
Zo frustrerend! Door Corona en een ziekenhuiswissel is dit al de tweede keer dat we zo lang “on hold “ staan.
De dag voor de tweede lockdown werd onze laatste consultatie afgezegd. Na deze consultatie zouden we starten met de medicatie.
In maart was dit identiek.
Ik weet wel dat het positief is dat we alsnog kunnen starten in april of mei als de Corona niet nog eens terug komt, en dat er anderen misschien nog langer moeten wachten. Maar het voelt alsof het steeds binnen handbereik is maar ook steeds vantussen mijn handen glipt.

Ik voel mij zo verdrietig door dit nieuws.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 25 november 2020, 19:08

@atalanta hey meid, ocharme :( ik heb echt met je te doen.. Bij jou ist dan niet vanwege corona in je centrum maar door wat je lichaam nodig heeft, maar dat maakt 't wachten er niet makkelijker of leuker op.. Die 2 of 3 weekjes dat ik in de veronderstelling leefde pas in januari te kunnen starten ging ik daar kapot aan precies dus kan me echt beetje inbeelden wat er door je heen moet gaan.. Voel me tov dames zoals jij best schuldig dat ik weer ben kunnen starten en anderen nog on hold staan.. En dan die zwangere collega ook nog, bah😖
Als 't een troost mag zijn, je hebt wel een hoop goede embryo's in de vriezer en 't zou zonde zijn eentje daarvan te "verspillen" door een TP te plannen op een moment dat 't eigenlijk niet optimaal is voor je lichaam, door 't snelsnel te doen gaat 't mss ook mis en ben je niet enkel die maand verloren maar ook die embryo. Door nu deze extra wachttijd vol te houden maak je wel meer kans op een deftige poging tzt en meer kans op positief nieuws, wat je zo gegund is. Dikke knuffel!

@Lynneke Amai voor jou ook al zo'n trieste situatie.. Wat is jullie geduld op de proef gesteld zeg, april mei is echt nog lang 😢😢 En dan 2x die pech hebben door corona zelfs.. Wat kunnen de dingen toch ongelijk verdeeld zijn soms. Jullie heeft dit virus indirect ook hard getroffen dus.. We kunnen helaas 't leed niet voor je wegnemen maar lucht hier je hart zoveel je wil, luisteren (lezen) en wat opvang bieden kunnen we wel.. En wie weet betert de covid situatie alsnog vroeger dan ze nu voorspellen en kan je ietsje eerder voor je wondertje gaan... 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Atalanta » 25 november 2020, 19:53

Bedankt Pindanootje, je kan hier zo snel van de hemel in de hel belanden. Ik ben duidelijk niet alleen, Lynneke, wat vreselijk dat ze jullie op het laatste nog on hold gezet hebben. Het is zo kut als ze je perspectieven afnemen, ik had met die IUI al niet veel hoop, maar we deden tenminste iets. April-mei is echt vreselijk lang, ik voel me al schuldig dat ik geen twee maand meer wil wachten. In werkelijkheid wachten we allemaal al jaren natuurlijk, het lijkt alsof iedere maand die er bijkomt als een decennium voelt. Lynneke, kunnen jullie intussen nog inseminaties doen, of bij jullie oude ziekenhuis terecht voor nog een poging?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 25 november 2020, 20:14

@Atlanta: Dat wachten moet verschrikkelijk zijn, het is al zo helse rit en dan moet je weer extra wachten. Het is ook inderdaad k*t om dan al de positieve verhalen te lezen... Veel sterkte en ik hoop mee dat de 18de je menstruatie er door komt, virtuele knuffel 🧸.

@Lynneke: Amaa april - mei dat klinkt inderdaad nog heel ver weg, dat is gewoon verschrikkelijk. Zoals pindanootje ook schrijft jullie worden ook zo hard getroffen door die corona... Veel moed en sterkte de komende periode. 🌈 virtuele knuffel 🧸

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: START IVF JULI

Bericht door Hanne86 » 26 november 2020, 9:48

Toch nog een vraagske: na de echo en bloedtest maandag bleek, zoals verwacht, dat de eerste tp niet bleef plakken. Ik had al een week wat bloedverlies, waarvan in het weekend merkelijk meer.
Maandagavond mocht ik dan stoppen met de utro en zei hij hem terug te bellen als mijn maandstonden echt beginnen (?). Dan nog 2 dagen wat bruinig verlies en nu vandaag helemaal niks meer. Moeten ze dan nog komen of zou het al voorbij zijn?
Ik voel mij zo onnozel dat ik zo een stomme vraag noet zelf kan beantwoorden. Mijn gyn is heel moeilijk bereikbaar dus kan niet zomaar bellen om iets te vragen.

Iemand ervaring?

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 26 november 2020, 9:57

hey hanne,
wat jammer :(
ik kan je daar niet verder mee helpen: voorgaande poging nal ik 1 utro per dag en na stoppen moest ik meer dan 7 dagen wachten toen ze erdoor kwamen. misschien toch eens even checken bij je dokter, maar ik gok dat ze nog moeten komen.

lynneke,
wat lastig. dat wachten kom je inderdaad zot van, zeker voor de ladies die de eerste golf ook on hold zijn gegaan (en ik denk dat dat quasi iedereen hier is)

atlanta,
wat lastig zeg... ik duim met je mee dat de volgende echo clear geeft... zodat je terug vliegende start kunt nemen

sterkte!

ik droom duim en hoop met iedereen mee!
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 26 november 2020, 10:20

Hanne86 schreef:
26 november 2020, 9:48
Toch nog een vraagske: na de echo en bloedtest maandag bleek, zoals verwacht, dat de eerste tp niet bleef plakken. Ik had al een week wat bloedverlies, waarvan in het weekend merkelijk meer.
Maandagavond mocht ik dan stoppen met de utro en zei hij hem terug te bellen als mijn maandstonden echt beginnen (?). Dan nog 2 dagen wat bruinig verlies en nu vandaag helemaal niks meer. Moeten ze dan nog komen of zou het al voorbij zijn?
Ik voel mij zo onnozel dat ik zo een stomme vraag noet zelf kan beantwoorden. Mijn gyn is heel moeilijk bereikbaar dus kan niet zomaar bellen om iets te vragen.

Iemand ervaring?
Ik denk dat jouw ms zijn geweest ondanks de utro, dus is het wachten op volgende ms vrees ik.

Als je een tp in natuurlijke cyclus krijgt kan je vragen of je alsnog kan opstarten, maar als er toch "iets" geweest is denk ik dat je best wacht tot de volgende ms.

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 26 november 2020, 11:23

@Hanne: Wat jammer om te horen. Ik zou als ik van jou eens bellen met het centrum en kijken wat je nu moet doen.
Veel sterkte de komende dagen.

Hanne86
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 april 2020, 22:41

Re: START IVF JULI

Bericht door Hanne86 » 26 november 2020, 11:31

mich75 schreef:
26 november 2020, 10:20
Hanne86 schreef:
26 november 2020, 9:48
Toch nog een vraagske: na de echo en bloedtest maandag bleek, zoals verwacht, dat de eerste tp niet bleef plakken. Ik had al een week wat bloedverlies, waarvan in het weekend merkelijk meer.
Maandagavond mocht ik dan stoppen met de utro en zei hij hem terug te bellen als mijn maandstonden echt beginnen (?). Dan nog 2 dagen wat bruinig verlies en nu vandaag helemaal niks meer. Moeten ze dan nog komen of zou het al voorbij zijn?
Ik voel mij zo onnozel dat ik zo een stomme vraag noet zelf kan beantwoorden. Mijn gyn is heel moeilijk bereikbaar dus kan niet zomaar bellen om iets te vragen.

Iemand ervaring?
Ik denk dat jouw ms zijn geweest ondanks de utro, dus is het wachten op volgende ms vrees ik.

Als je een tp in natuurlijke cyclus krijgt kan je vragen of je alsnog kan opstarten, maar als er toch "iets" geweest is denk ik dat je best wacht tot de volgende ms.
Ja? Nog een extra maand wachten. Is mogelijks, zelfs als het al geweest is, nog niet te laat, toch? Zolang we maar weten wanneer de eisprong is? Of zie ik het te simplistisch?
Ik voel mij echt zo dom. Nog geen tp in natuurlijke cyclus gehad en ook geen uitleg gekregen....

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 26 november 2020, 11:41

Hanne86 schreef:
26 november 2020, 11:31
mich75 schreef:
26 november 2020, 10:20
Hanne86 schreef:
26 november 2020, 9:48
Toch nog een vraagske: na de echo en bloedtest maandag bleek, zoals verwacht, dat de eerste tp niet bleef plakken. Ik had al een week wat bloedverlies, waarvan in het weekend merkelijk meer.
Maandagavond mocht ik dan stoppen met de utro en zei hij hem terug te bellen als mijn maandstonden echt beginnen (?). Dan nog 2 dagen wat bruinig verlies en nu vandaag helemaal niks meer. Moeten ze dan nog komen of zou het al voorbij zijn?
Ik voel mij zo onnozel dat ik zo een stomme vraag noet zelf kan beantwoorden. Mijn gyn is heel moeilijk bereikbaar dus kan niet zomaar bellen om iets te vragen.

Iemand ervaring?
Ik denk dat jouw ms zijn geweest ondanks de utro, dus is het wachten op volgende ms vrees ik.

Als je een tp in natuurlijke cyclus krijgt kan je vragen of je alsnog kan opstarten, maar als er toch "iets" geweest is denk ik dat je best wacht tot de volgende ms.
Ja? Nog een extra maand wachten. Is mogelijks, zelfs als het al geweest is, nog niet te laat, toch? Zolang we maar weten wanneer de eisprong is? Of zie ik het te simplistisch?
Ik voel mij echt zo dom. Nog geen tp in natuurlijke cyclus gehad en ook geen uitleg gekregen....
Hanne shit he, ook al verwachtte je het al een beetje, het zal toch nog een klap zijn geweest toen je het resultaat kreeg. 😢 Ik heb nog geen utro gebruikt dus ik weet niet hoe dat je cyclus beïnvloedt. Maar ik heb meteen na mijn miskraam een tp gehad en die was niet succesvol. Ik weet dat het bij sommige vrouwen wel meteen lukt, maar nu vraag ik me toch af of ik niet te hard heb gepusht. Nochtans was mijn bms goed en had ik een Prygnil spuit gezet om de eisprong te ondersteunen. Ik hoop dat mijn info je een beetje helpt en anders zou ik nog even je arts bellen om zeker te zijn van de beste aanpak.

Ik zie dat we best met veel zijn hier met slecht nieuws en veel wachten, dus een dikke knuffel aan iedereen!
Atalanta, ik hoop dat je cystes in december weg zijn en je dan weer kan opstarten. Want met je zwangere collega zal dat een moeilijke tijd worden he meid.
Lynneke, kan jij voor je aan IVF start nog doorgaan met IUI? Of is het echt uitzitten tot april mei? 🥺 Ik leef met je mee, dat is echt frustrerend!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 26 november 2020, 13:14

@Hanne, het hangt af van dr tot dr en centrum tot centrum. De meeste dames die een tp in natuurlijke cyclus krijgen moeten op controle ergens tussen dag 10 en 14 om te zien of er een follikel klaar zit en hoe het bms eruitziet.
Dus in principe kan het, maar blijkbaar heeft je gyn nog niet besproken hoe een tp bij jou gaat gebeuren.

@Elvira, er wordt gezegd dat je vlak na een mk, curettage, biopsie van het bms, meer kans hebt op een zwangerschap, maar meer kans betekent nog niet dat het effectief lukt.

Nogmaals dames, ivf/icsi geeft hogere kansen dan IUI, maar lang nog geen 100%. Ik begrijp dat de nieuwelingen hier veel verwachtingen hebben, maar de realiteit is dat niet elk embryo blijft plakken.
Als de eerste of 2de tp lukt, dan ga je ervan uit dat het de volgende keer ook wel snel zal gaan, maar de realiteit is vaak anders.
Gelukkig zijn er dames die met 1 poging hun kinderwens volledig kunnen vervullen en jammer genoeg zijn er anderen waarbij het heel lang duurt en heel veel pogingen nodig hebben.

Door van centrum te veranderen verlies je soms wat tijd en nu met corona al helemaal, maar weet dat je maar 6 terugbetaalde pogingen hebt, dan verlies je soms beter wat tijd dan 1 of meerdere pogingen waarna je alsnog een overstap maakt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten