START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 5 november 2019, 18:15

Migraine is voor mij echt hét signaal dat mijn regels komen. Dus ik kan mij ergens voorbereiden. Maar je gaat je al slecht voelen door dat de poging mislukt is en migraine is ook een pijnlijke.
Dat zijn gewoon drie dagen waar je meer slaapt dan leeft.

Ik wil me zo ergens niet laten gaan, maar in december bevalt een vriendin. Dat is de tweede die ik zwanger heb weten worden en bijna gaat bevallen. Dat komt even binnen.
Ik kan hun dat zeker gunnen, ben oprecht blij voor hun.
Maar ik had toch gehoopt om zwanger te zijn ergens...
Ik heb vandaag nog niet gemaild. Zal voor morgen ergens zijn. Morgen ook langs de dokter. Ben beginnen huilen op mijn werk 😥 en naar huis gestuurd.
Gelukkig veel begrip van mijn collega’s.
Sommige zeggen ook, ik heb er geen ervaring mee maar ik hoor dat zwaar is en niet te onderschatten. En dan denk ik, dat heb ik even nodig. Dat iemand even bevestigd dat het zwaar is.

Je moet er indd samen klaar voor zijn natuurlijk. Maar dat zal wel komen. Eens je begonnen bent, dan wil je zo blijven doorgaan. Dat gevoel heb ik toch. Mijn vriend heeft zoiets van, moeten we niet eens een onderzoek nog laten doen of even afwachten.
Denk dat voor ons anders is dan voor de partner.
En het is indd wel goed nieuws.
Voel je al iets dat je regels aan het doorbreken zijn?

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 november 2019, 10:19

Hey Ashton,

Ik weet dat je heel graag verder wil nu, maar neem ook zeker je tijd om nu te treuren om de mislukte poging. Je hebt gewoon het recht om boos of verdrietig te zijn, die gevoelens mogen er zijn. Het is al heel goed dat je collega's er veel begrip voor hebben en snappen dat het zwaar is. Dan gaan ze het waarschijnlijk ook beter begrijpen als je dokter je bij een volgende poging eventueel terug even thuis schrijft.

De gynaecoloog zal nu misschien terug een opvolggesprek willen? Om te kijken wat ze anders kunnen doen zodat je meer eitjes zou hebben?

Wat je vertelt van het anderen gunnen maar dat 't toch steekt, herken ik wel. Over het algemeen kan ik daar heel goed tegen, maar af en toe heb je toch een moment dat het ineens pijn doet. Vorige week de hoogzwangere vriendin van mijn vrouw haar neef gezien. Ik moest toch slikken toen ik haar over haar bolle buik zag wrijven. Maar intussen is ze bevallen en ben ik meer dan blij voor hen.

Ik voel mijn regels eigenlijk niet zo aankomen. Ik voel soms wel een eisprong, maar geen voorbode voor mijn regels zelf. We zullen zien :).
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 6 november 2019, 20:00

Hey Sanne,

bedankt voor je antwoord, het doet toch wel deugd om het te horen.
Ik heb vandaag een email gestuurd naar mijn gynaecoloog en die heeft mij terug gestuurd,
ik kopieer het even:

Dat is spijtig nieuws.
Vrijdag zou ik je bloedname laten doorgaan zoals gepland. Als het zwangerschapshormoon negatief is, gaan we jou laten stoppen met alle medicatie. Als je snel terug wil heropstarten, is het best dat je na het stoppen van de medicatie, opnieuw start met uw pil. ik kan je een afspraak geven op 18/11 in de namiddag. indien je niet op bespreking wenst te komen, kan ik ook een nieuw schema voor je maken (na teamoverleg te LIFE volgende week) en je laten oproepen om deze medicatie te gaan ophalen. Je weet hoe je moet spuiten, mss hebt u met een schema reeds voldoende info. Maar twijfel niet, als u vragen hebt of je wil meer uitleg over een volgend schema, dan komt u zeker langs. Laat maar weten wat je wenst.

Veel sterkte,
Met vriendelijke groeten,

Dus ik heb geantwoord dat ik snel graag terug begin en terug een schema wil.
Nu ben ik wel zenuwachtig voor wanneer ik dan terug zou mogen beginnen.
Vandaag langs men huisarts geweest en de rest van de week thuis gekregen. Maandag ook een feestdag en dan zou ik graag gewoon even werken, Thuiszorg is toch ook beetje thuiskomen bij u mensen en bij sommige mis ik dat wel.
Ook om weer even bezig te zijn, denk dat ik anders mijn slaapkamer begin te schilderen ouzo :shock:

Dat is dan ook een verassing als uw regels ineens opkomen.. wil je het nog altijd even afwachten wanneer ze komen? Ik moet zeggen dat ik u geduld daarvoor bewonder. Ik zou elke dag liggen 'broekloeren'. Ik ben mee benieuwd en hoe het verder zal verlopen.
Het zou nog altijd fijn zijn om samen het geluk te mogen hebben dat onze wondertjes zich innestelen en gezond groeien, daar gaan we toch voor eh.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 7 november 2019, 14:43

Hey Ashton,

Eerst: merci om mij zo te doen lachen :lol: . Broekloeren, ik heb weer een nieuw woord geleerd! Maar het afwachten valt nog mee hoor. Ik wacht nu gewoon tot ik 's ochtends een keer beetje bloed heb, dan weet ik dat ik een dag, twee dagen later echt mijn regels ga hebben. Vanavond wel naar de apotheek gaan, dat ik de progynova al wel in huis heb voor als 't zo ver is.

Voor jou is 't dan overmorgen normaal gezien terug starten met de pil? En ga je de 18de op afspraak gaan of dan meteen je medicatie halen en terug starten met spuitjes? Ik heb trouwens wel bewondering voor hoe jij het doet. Zo kort na elkaar 3 rondes spuitjes, 't is toch allemaal zwaar.

En als je je thuis verveelt: misschien moet ik je eens mijn adres geven :D . Onze bureau moet ooit een babykamer worden maar we komen er precies niet toe :D .
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 11 november 2019, 18:00

Hey,

Even druk weekend gehad.
Maar hier ben ik weer.
Ik heb inderdaad geantwoord dat ik gewoon weer wil opstarten. Ik wil gewoon doorgaan, het is niet altijd simpel. Maar ik heb altijd zo weinig eitjes, ik moet wel ergens doorgaan. Misschien ook omdat we al een zoontje hebben en de afstand in leeftijd altijd maar groter wordt. Het zal wel iets in men hoofd zijn. Maar zal toch nog paar weken duren denk ik voor ik echt van start mag gaan.
Ik ben wel benieuwd naar het schema. Eerste keer moest ik in men neus spuiten en had ik toch meer eitjes. Dus benieuwd wat ik nu zal moeten doen.
Ik heb even stil gelegen met sporten. Dus voor men mentale toestand ga ik terug beginnen. En vanaf morgen ook weer werken 😅

Broekloeren. Haha. Ik had dat ook eens gelegen. Vond dat nu eens echt het ideale woord. Want zo voelde dat ook aan 😅 ik bewonder u geduld wel hoor.
Ik zou lastig worden van idee dat ik het niet weet wanneer ze gaan komen.
Spannende tijden dus.

Hahaha. Ik heb dat wel dat ik mezelf op andere dingen begin te smijten 😂
Nu al weer bezig voor kerstmis te kijken.
Afleiding zoeken 😂
Kan niet wachten om men kerstboom te zetten 🎄😅
En langs de action gepasseerd 👌🏼
Zijn dan kleine dingen waar ik even gelukkig van word en afleiding van krijg.

Goed weekend gehad?
Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 13 november 2019, 15:00

Hi!

Ik ben mee benieuwd welke aanpak ze nu zouden voorstellen! Hebben ze eigenlijk gekeken waarom je twee keer weinig eitjes had? Je zat de laatste keer al aan een hoge dosis, dus ik vermoed dat ze je net veel meer kunnen geven/aandoen. Maar ik duim alvast mee dat je wel snel van start kan gaan, ik weet hoe hard zoiets kan 'branden'!

Hier is het broekloeren intussen wel begonnen hoor. Niet in de zin van, ik ben continu aan het controleren of ik mijn regels nog niet heb. Maar wel op die manier dat een nieuwe poging bij momenten echt continu in mijn hoofd zit. Voor mij teken dat het toch mag gaan komen, en mijn vrouw gaf nu ook aan dat ze nu wil proberen en niet wachten tot na nieuwjaar ofzo.

Intussen wel een leuk weekend gehad! Ik verjaarde vrijdag, dus had een dagje extra verlof genomen. Die 4 dagen thuis waren wel zalig, te starten met vrijdag etentje enzo voor mijn verjaardag, en afgesloten met maandag op mijn metekindje te babysitten :D.

Hoe is het nu met jou? Je kerstboom al gezet/je kamer al geschilderd/je hele huis overhoop gehaald :D ?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 13 november 2019, 15:04

Ohja, en nog vergeten te zeggen. Vrijdag ook wel een dipje gehad... Ineens kwam het besef er dat ik mij had voorgesteld mijn verjaardag te kunnen vieren met een kind (als de eerste pogingen IUI gelukt waren) of met een dikke buik (als de latere pogingen IUI en nu IVF gelukt waren). Maar iedereen zal wel zo'n momenten hebben natuurlijk.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 16 november 2019, 20:14

Hey,

Ik heb een mindere eicelreserve, dus het kan dat mijn eierstokken "zuinig" zijn.
Ik ben ook benieuwd wat ik ga moeten doen, ik heb vrijdag nog een email gestuurd, dat als ze zelf al iets wist om mij iets van informatie te geven. Ik wil weten wanneer, wat ik moet doen. Het laat me niet los ..

Ik denk dat je op een gegeven moment ook een klik hebt van je wilt doorgaan. Nu is de vraag ook wanneer... ik hoop dat het binnenkort ook kan gebeuren voor jou en je vrouw.

Nog een latere gelukkige verjaardag. Ik ben blij dat je een leuk weekendje hebt gehad.
Dat kan toch ook deugd doen.
Ik snap uw dipje wel.
Het is iets mentaal denk ik, een beetje in je hoofd van "mijlpalen". Erover gaan doet pijn, de verwachting is niet voltooid.
Ik zou zwanger zijn als men ene vriendin zou bevallen, kindje is nu twee maanden. Ik wou zwanger zijn als men ander vriendin zou bevallen en die bevalt over twee weken, dus dat is ook niet gelukt. En net een aankondiging gezien van een verre nicht. Volgende mijlpaal dan maar zeker :|

Het is oké dat we ons zo voelen. We moeten maar verder doen eh, werken, vrolijk soms doen als we geen zin hebben, blij zijn voor anderen als het als een mes voelt. We hebben nog zoveel liefde om te geven.
Ik hoop zo hard dat het ons beiden gegund is. Ik ben voorzichtig met de woorden, dat komt wel in orde.
We weten het niet .. maar ik hoop het wel heel hard.

Als ze tegen bepaalde datum niet komen moest je dan terug naar de gyn?

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 18 november 2019, 13:04

Hey,

Dankjewel voor je berichtje. Ik wens jou zo'n dipje natuurlijk niet toe, maar 't is wel 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die zich soms zo voelt.

Ik heb het er ook over gehad met mijn therapeut, die mijlpalen... Ik had verteld dat ik mijn verwachting dan maar bijgesteld heb naar mama worden tegen mijn volgende verjaardag. Maar daarop zei ze: 'Dit is iets waar je geen verwachtingen op mag plakken.' Ze vergeleek het met kilo's kwijt raken of leren lopen. Je mag jezelf wél als doel opleggen om tegen de volgende verjaardag 10kg kwijt te zijn of 10km te kunnen lopen, omdat je dat in de hand hebt. Maar over fertiliteit mag je dat niet doen, 'meer je best doen' gaat hierin niet helpen. En eigenlijk heeft ze daarin wel gelijk.
't Is wel moeilijk om zo die 'verwachting' los te laten, maar ik probeer dat nu wel te doen.

Ik kreeg geen datum mee wanneer ik moet teruggaan. Afwachten was de boodschap. Volgende week maandag zijn we wel alweer 4 weken verder dan de bloedname die aanwees dat ik aan het begin van een cyclus zat dus dat wachten duurt me intussen wel lang... Als ik tegen dan mijn regels nog niet heb, ga ik opnieuw bellen voor een nieuwe bloedname maar mss ook voor een echo vragen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 18 november 2019, 17:06

Hoi iedereen,

Ook hier veel last van die ‘mijlpalen’: samen met mijn nicht zwanger zijn (al een half jaar bevallen), voor mijn schoonzus zwanger worden (die bevalt binnenkort), op de trouw van mijn beste vriendin goed rond en gezond zijn (de trouw is al gepasseerd),... Ik vind het hels hoe de wereld doordraait maar jij blijft stilstaan.

Bij mij gingen ze een cryo terugplaatsen in een natuurlijke cyclus zodat ik even kon bekomen van alle medicatie want ik reageer nogal fel op alles (herinner je mijn post nog over de utrogestan?). Ik heb wel lange cyclussen dus ik moet wat wachten. Normaal duurt mijn cyclus 33 dagen en is mijn eisprong tussen dag 16 en 20 maar we zijn al dag 20 en ik kreeg vandaag te horen dat ik donderdag opnieuw bloed moet laten trekken. Mijn lichaam is blijkbaar ook helemaal ontregeld na de pick up vorige maand. Ze wilden gonal-f geven, iemand die dit kent? Maar wilde toch liever nog wat wachten ipv weer te spuiten en zo!

We zitten samen op het wachtbankje...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 18 november 2019, 17:23

Meiden, ik ben nog steeds aan het meelezen en volop goede vibes aan het sturen.

Tja, die mijlpalen zijn iets dat je onbewust doet. Het helpt niet om te horen dat je het niet zou mogen. Ik denk dat we het allemaal ergens wel weten. Maar goed om er door iemand professioneel (of iemand in hetzelfde schuitje) aan herinnerd te worden.

Blijf volhouden iedereen. Het is jullie meer dan gegund. Ik ben ervan overtuigd dat het ieder moment aan jullie is.

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: START IVF JULI

Bericht door isabelledc » 19 november 2019, 8:38

Emma, ik heb voor mijn eerste poging gonal-f moeten gebruiken. Ik vond dit goed te doen, had geen bijwerkingen, maar moest wel maar 112,5 spuiten. Die van mij was een prikpen die je moest opdraaien naar de juiste hoeveelheid, was wel gemakkelijk.
Voor 2e poging ben ik nu menopur aan het gebruiken, ook maar 112,5 en hier heb ik ook geen last van bijwerkingen.
Succes in ieder geval
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 19 november 2019, 9:07

isabelledc schreef:
19 november 2019, 8:38
Emma, ik heb voor mijn eerste poging gonal-f moeten gebruiken. Ik vond dit goed te doen, had geen bijwerkingen, maar moest wel maar 112,5 spuiten. Die van mij was een prikpen die je moest opdraaien naar de juiste hoeveelheid, was wel gemakkelijk.
Voor 2e poging ben ik nu menopur aan het gebruiken, ook maar 112,5 en hier heb ik ook geen last van bijwerkingen.
Succes in ieder geval
Waar ik schrik voor heb, is dat de eisprong dan gestimuleerd wordt maar dat het baarmoederslijmvlies nog niet zal gevolgd zijn en ik weer die smerige utrogestan moet gebruiken...?
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: START IVF JULI

Bericht door isabelledc » 19 november 2019, 9:49

Bij mij zeggen ze nooit hoe dik mijn baarmoederslijm is, dus geen idee. Toen we er ooit achter vroegen zeiden ze dat dit bij mij altijd goed is en ze dit daarom niet vermelden :?:
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 19 november 2019, 10:32

Emma89 schreef:
19 november 2019, 9:07
Waar ik schrik voor heb, is dat de eisprong dan gestimuleerd wordt maar dat het baarmoederslijmvlies nog niet zal gevolgd zijn en ik weer die smerige utrogestan moet gebruiken...?
Als je in natuurlijke cyclus werkt moet je een eisprong hebben, na je eisprong stijgt je progesteron en dit zorgt ervoor dat het bms klaar gemaakt voor innesteling.

In aanloop naar je eisprong bouwt je bms zich op, maar dit mag ook niet te lang duren, dus als je wat hormonen moet spuiten om je eicel te laten rijpen zal je bms normaal gezien ook aangroeien.

Als je zelf onvoldoende progesteron aanmaakt of in een kunstmatige cyclus moet je dan progesteron (utrogestan) bijnemen.

Misschien heb je wel zoveel last gehad juist omdat je OHSS had en heb je anders minder last.


Hopelijk komt alles in orde.

Ik wil je nog wel meegeven dat je eventueel je poging kan cancelen als de omstandigheden niet goed zijn, beter dat dan een cryo laten verloren gaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten