START IVF JULI

IVF Forum
Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: START IVF JULI

Bericht door Taki » 16 april 2021, 7:42

Dag Dames, ik zat heel even in het zwangertopic, maar moet helaas door een biochemische zwangerschap opnieuw naar dit groepje terugkeren. Ik vroeg me af of er nog dames zijn die een bm zw gehad hebben en of er bij jullie iets veranderd is bij de volgende tp, bv. een voorafgaand bijkomend onderzoek of andere/meer van bepaalde medicatie? Ik heb een volledig kunstmatige cyclus en gebruik dagelijks inprosub (1), utrogestan (3) en progynova (3) na elke tp. Of is een bm zw in de meerderheid van de gevallen gewoon echt pech? Ik moet zelf nogal meedenken bij mijn huidige zh, vandaar de vraag.

Heel veel succes aan iedereen die aan het stimuleren is of in de wachtweken zit!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 16 april 2021, 10:52

Taki schreef:
16 april 2021, 7:42
Dag Dames, ik zat heel even in het zwangertopic, maar moet helaas door een biochemische zwangerschap opnieuw naar dit groepje terugkeren. Ik vroeg me af of er nog dames zijn die een bm zw gehad hebben en of er bij jullie iets veranderd is bij de volgende tp, bv. een voorafgaand bijkomend onderzoek of andere/meer van bepaalde medicatie? Ik heb een volledig kunstmatige cyclus en gebruik dagelijks inprosub (1), utrogestan (3) en progynova (3) na elke tp. Of is een bm zw in de meerderheid van de gevallen gewoon echt pech? Ik moet zelf nogal meedenken bij mijn huidige zh, vandaar de vraag.

Heel veel succes aan iedereen die aan het stimuleren is of in de wachtweken zit!
Hey Taki, ik keer hier ook even terug omdat ik wel een antwoord heb op jouw vraag. Ik had 2x een biochemische zwangerschap en 1x een missed abortion op 8 weken.

Bij mij zei de gynaecoloog dat een biochemische zwangerschap in de meeste gevallen gewoon pech is, zeker als het de eerste keer is. Ik moest na de eerste mk een cyclus wachten, om mijn lichaam wat te laten bekomen. Die mk ging bij mij wel gepaard met veel krampen, wat niet voor iedereen het geval is, dus mss moet jij niet eens een cyclus overslaan als je lichaam niet hard protesteert.

Mijn dokter zei dat ze pas na herhaalde miskramen echt denken dat er meer aan de hand is dan pech. In dat geval kunnen ze genetische tests afnemen om te kijken of er ergens een foutje in je dna zit, of er een mismatch is tussen jou en je partner of donor.

Ik heb die genetische tests moeten laten doen (is gewoon een uitgebreide bloedname) & bij mij is er daar niets bijzonders uit gekomen. Dus geven de dokters nog steeds aan dat het allicht brute pech was.

Ik hoop dat het voor jou snel duidelijk wordt waar je voor staat. En dat de cryo’s die je nog hebt jouw wondertje zal opleveren. Succes & dikke knuffel!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: START IVF JULI

Bericht door Taki » 16 april 2021, 17:30

Bedankt Ennas, dat is zeer verhelderend!

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: START IVF JULI

Bericht door Nikki123 » 16 april 2021, 17:52

@Taki
Sorry om te horen maar heel veel succes in je verdere traject!

Ik heb ondertussen de pil wezen ophalen bij de apotheek want licht bruinverlies dus zal morgen/overmorgen denk ik menstruatie krijgen.
Vind het nog steeds een gekke gedachte :)
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 20 april 2021, 10:32

Hey,

Ik ben ook nieuw op dit platform. Heb hier al veel gehad aan de gedeelde ervaringen. Daarom wil ik ook mijn verhaal delen.

Op mijn 16e werd endometriose vastgesteld en werd hier op mijn 18e aan geopereerd voor de eerste keer. Ik ging regelmatig op controle bij mijn gyn. Op mijn 23e waren we klaar voor kinderen en wilde ik mijn spiraal laten verwijderen. Alleen liep dit heel anders dan verwacht, bleek dat in een korte tijd mijn endo terug verspreid zat over mijn hele baarmoeder en eierstokken. Dus terug operatie want zwanger worden zou zo nooit lukken :? . Na alle voorgaande onderzoeken eindelijk operatie gepland. Vorig jaar net voor de lockdown heb ik mijn tweedde operatie gehad. Na een 6uur lange operatie hebben ze alles mooi kunnen wegnemen en was de doorgankelijkheid van mijn eileiders ook nog goed. Ik had dus nu evenveel kans als een andere vrouw van mijn leeftijd.... (dat zeiden ze toen). Na 5 maanden met teleurstelling dat ik nog steeds niet zwanger was terug op controle gyn. Ik zakte weg van het nieuws die ik te horen kreeg. De endo was al terug... We hebben nooit kans gemaakt op natuurlijke zwangerschap.

Ik werd direct doorverwezen naar Fertiliteitskliniek in Jette. Daar hebben ik en mijn man enkele onderzoeken gehad. We kwamen in aanmerking voor ivf. Mijn eicelreserve (amh) bleek wel al heel laag te staan 0,58! We konden niet starten met onze behandeling aangezien de corona hier anders over besliste. Ik moest aan de pil om mijn endo intussen onder controle te houden. We hebben 5 maanden gewoon gewacht tot we eindelijk konden starten met onze behandeling. Echt een rotperiode, gewoon wachten, de onzekerheid,...

Eind maart mochten we dus beginnen. Vol verlangen en ook wel met een bang hartje voor wat komen zal... Nu bleken mijn bloedwaarden niet meer goed te zijn, amh laag en fsh 24 :( . Wat zit ik nu in mijn overgang?! Ik snap er niets meer van, komt dit door de pil? Mijn waarden waren eind vorig jaar wel goed behalve mijn amh dan. Weer in zak en as... Even tijd nodig om te verwerken en terug kopje op en verder gaan. Nu terug wachten op mijn maandstonden maar die willen precies niet komen. We hopen zo op een beter resultaat de volgende keer. Ons verlangen naar een kindje is zo groot. En de angst dat dit nooit zal lukken... Er gaat geen dag voorbij dat we er niet aan denken. Maar we blijven hoopvol en proberen er mee om te gaan hoe moeilijk dit soms ook is.

Ondertussen ben ik bijna 25 jaar en heb ik het gevoel te blijven trappelen in dezelfde situatie zonder enige vooruitgang. Ik hoop dat we nu echt volgende cyclus onze eerste poging kunnen doen.

groetjes
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 28 april 2021, 15:13

Dag stille kracht, wat een verdrietig verhaal! Ik wens je veel sterkte en eindelijk eens goed nieuws uit!

Atlantana, ik zag in je onderschrift dat je zwangerschap afgelopen is met een miskraam :( hoe erg voor je.. Had je het zien aankomen in je hcg-waarden of kwam het onverwachts? Het blijft hoe dan ook verschrikkelijk maar ik laat nu regelmatig mijn bloed controleren omdat ik niet eens wil meemaken dat ik naar het toilet ga en er plots bloed aan mijn papiertje hangt... Was één van de verschrikkelijkste momenten uit mijn leven. Heel veel sterkte!
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 28 april 2021, 20:53

CelineB schreef:
28 april 2021, 15:13
Dag stille kracht, wat een verdrietig verhaal! Ik wens je veel sterkte en eindelijk eens goed nieuws uit!

Atlantana, ik zag in je onderschrift dat je zwangerschap afgelopen is met een miskraam :( hoe erg voor je.. Had je het zien aankomen in je hcg-waarden of kwam het onverwachts? Het blijft hoe dan ook verschrikkelijk maar ik laat nu regelmatig mijn bloed controleren omdat ik niet eens wil meemaken dat ik naar het toilet ga en er plots bloed aan mijn papiertje hangt... Was één van de verschrikkelijkste momenten uit mijn leven. Heel veel sterkte!
Hey,
Dankjewel. Jij ook alvast met je verdere zwangerschap.

Laat je dan vaak je hcg-waarde checken? Kan je dit bijsturen indien dit te laag staat? Of kan je daar niets aan doen?

Ik ben ook bang zoiets te overkomen. Dat moet echt verschrikkelijk zijn. Heel veel sterkte en raak de hoop en moed niet kwijt. ❤️
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 29 april 2021, 9:57

Dag stille kracht, ik laat nu in het begin minstens wekelijks mijn bloed trekken... Natuurlijk niet de bedoeling maar k heb echt nood aan die geruststelling, dat geeft mij een paar dagen rust in mijn hoofd voor de stress weer terug komt. Het is mij niet volledig duidelijk hoe ver jij nu in je proces staat? Al een TP gehad?
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 29 april 2021, 11:17

Die bn's in het begin is eigenlijk om te kijken of het hcg goed stijgt en het progesteron niet te laag is. Een te laag progesteron kan men nog proberen omhoog te krijgen, maar aan hcg kan je niets veranderen.

Als het niet goed zit, dan zit het niet goed en daar kunnen 100 bn's niets aan veranderen, dit is trouwens hetzelfde met een echo.

Het helpt wel om je gerust te stellen dat het op dat moment nog goed zit, maar het voorkomt geen mk.

Eens wat verder in de zwangerschap kunnen er tijdens een echo wel problemen vastgesteld worden, dus ze hebben zeker hun nut, maar in het begin is het enkel een (valse) geruststelling omdat het op zich niets verandert.

Zelf ben ik ook voorstander om in het begin enkele bn's te doen en eventueel een vroege echo als het hcg maar twijfelachtig is, als het mis is wil ik het niet langer rekken dan nodig.

Als de waarden goed stijgen en vrij hoog zijn dan stoort het me zelfs niet dat ik een weekje langer moet wachten op een eerste echo.

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 29 april 2021, 20:05

Dag Mich, vind ik ook, ik weet dat het gek is om wekelijks bn te doen maar het geeft mij echt rust. Ik kan dan een paar dagen rustig afwachten, na een dag of vier begint de spanning wel opnieuw maar voor die korte momenten van gemoedsrust is het mij allemaal waard!
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 29 april 2021, 22:11

CelineB schreef:
29 april 2021, 9:57
Dag stille kracht, ik laat nu in het begin minstens wekelijks mijn bloed trekken... Natuurlijk niet de bedoeling maar k heb echt nood aan die geruststelling, dat geeft mij een paar dagen rust in mijn hoofd voor de stress weer terug komt. Het is mij niet volledig duidelijk hoe ver jij nu in je proces staat? Al een TP gehad?
Hey CelineB,

Ahzo, ik begrijp zeker dat je die geruststelling nodig hebt. We hebben er allemaal geen controle over hé... Ik wens je alvast veel succes en proficiat! Ik heb morgen eerste echo en BN om te kijken of de stimulatie iets doet... Ben echt benieuwd. Hopelijk positief nieuws. 🤞
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 30 april 2021, 18:26

Laat je ons iets weten? Hoe was het vandaag?
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 30 april 2021, 22:21

CelineB schreef:
30 april 2021, 18:26
Laat je ons iets weten? Hoe was het vandaag?
Hey,
Bloedwaarden waren goed en bij de echo waren er 4 follikels te zien. Niet veel maar hopelijk zijn het toppertjes. Ze hebben gelijkaardige grootte dus dat is goed. Nu nog even verder stimuleren met orgalutran en menopur 225. Maandag terug bn en echo. 🤞

Hoe gaat het met jou? Kan je wat rust vinden?
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

CelineB
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 februari 2021, 10:40

Re: START IVF JULI

Bericht door CelineB » 1 mei 2021, 8:13

Hey, nee rust vind ik helemaal niet, ik denk dat dat erbij hoort na de trajecten die we afgelegd hebben! Goed nieuws he! Hier follikels lijkt mij helemaal niet slecht, er gaan er sowieso nog bijkomen. Mijn eerste echo was er maar één te zien en maakte de prof zich zorgen maar heb gewoon een trage cyclus en uiteindelijk waren er vijf :) dus geen zorgen!
December 2018: gestopt met pil
Oktober 2020: stimulatie en iui geen slaagkans
Januari 2021: IVF
TP 1.1: zw - mk
Maart 2021: TP 1.2 mislukt
7 april 2021: TP 1.3 (7/4) zwanger! -> uitgerekend voor kerstdag!

stillekracht
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 april 2021, 18:46

Re: START IVF JULI

Bericht door stillekracht » 1 mei 2021, 23:36

CelineB schreef:
1 mei 2021, 8:13
Hey, nee rust vind ik helemaal niet, ik denk dat dat erbij hoort na de trajecten die we afgelegd hebben! Goed nieuws he! Hier follikels lijkt mij helemaal niet slecht, er gaan er sowieso nog bijkomen. Mijn eerste echo was er maar één te zien en maakte de prof zich zorgen maar heb gewoon een trage cyclus en uiteindelijk waren er vijf :) dus geen zorgen!
Hey, ik hoop dat het een blijvertje wordt voor jou. We verdienen dat hier allemaal! 💕💕
Merci voor je steun hier. Ik geef maandag een update 🤞
2014 operatie endo
2019 kinderwens
05/03/20 operatie endo
08/09/20 coronawachtlijst Jette
Laag amh 0,58 met hoge fsh waardes
23/04/21 ICSI 1 vers tp ❌
07/10/21 tp cryo ❌
02/11/21 tp cryo --> zwanger 🥰

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten