START IVF JULI

IVF Forum
DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 4 augustus 2019, 21:40

Yena schreef:
4 augustus 2019, 21:31
Mijn rollercoaster is vandaag nog wat verder gegaan. Vanochtend het definitieve bericht van het labo gekregen. Een embryo is zich toch beginnen delen. De andere niet.
Vanochtend is die ene teruggeplaatst. We hebben er ook een woordje uitleg bij gekregen. Het delen ging niet door fragmentatie. De goede ook, dus de kansen liggen heel wat lager. Maar hoe ik het nu bekijk: gisteren was er geen kans en nu een kleintje. Wie weet is deze een vechter en komt alles wel goed. Maar ik blijf van het slechtste uitgaan. 16 augustus weten we meer.
Leuk detail, we hebben een foto van de embryo meegekregen.

Ashton, ik duim voor je. Laat weten hoe het is gegaan.

Anne, bedankt. Ik hoop mee voor een positief resultaat voor jou.
Hey Yena

Blijf zeker de moed er in houden. Ik had de eerste twee keer top embryo’s en steeds negatief. De laatste had wat fragmentatie en die is wel ingenesteld, spijtig wel slecht afgelopen.
Wij krijgen ook steeds een foto mee, als het lukt is dat een mooi herinnering.
Succes!

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 5 augustus 2019, 9:45

Hey dames,

@DBJ, ik vind het enorm jammer dat het bij jou negatief is uitgedraaid. Veel sterkte!

@Yena, ik duim ook mee dat het een plakkertje is! Als er geen kans was, dan zouden ze het niet teruggeplaatst hebben, dus zeker de hoop nog niet opgeven :).

@Anne1984, nog een (late) welkom in deze thread. Ik zit ook in Life Leuven, momenteel ben ik wel tevreden van hun aanpak. Best spannend allicht, dat afwachten! Nog een paar daagjes geduld. Voel je al iets?

@Ashton, succes vandaag met de controle, hopelijk zien ze bij jou vandaag heel wat mooie blaasjes ;)!
Je vraag over endometriose: kort gezegd krijg ik baarmoederslijmvlies op de verkeerde plaatsen: er groeit ook wat op mijn buikvlies, eierstokken enzo. 't Is iets wat de slaagkansen verlaagt, vandaar dat ik nu dus eerst die spuit moest krijgen om de effecten van die endometriose te verminderen.

Ik heb wel wat last van bijwerkingen van die gonapeptylspuit. Die plaatst je zogezegd in tijdelijke menopauze, hoera voor de opvliegers én de acne :D. En voor het minste huilen... Dit weekend Harry Potter gekeken, nu niet dé meest emotionele film. 3x tegen de tranen moeten vechten :D. Ik lach mezelf er gewoon mee uit nu, jullie ook veel last van moodswings en andere bijwerkingen?
Laatst gewijzigd door Ennas op 6 augustus 2019, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 5 augustus 2019, 13:32

Ennas schreef:
5 augustus 2019, 9:45
Hey dames,

@DBJ, ik vind het enorm jammer dat het bij jou negatief is uitgedraaid. Veel sterkte!

@Yena, ik duim ook mee dat het een plakkertje is! Als er geen kans was, dan zouden ze het niet teruggeplaatst hebben, dus zeker de hoop nog niet opgeven :).

@Anne1984, nog een (late) welkom in deze thread. Ik zit ook in Life Leuven, momenteel ben ik wel tevreden van hun aanpak. Best spannend allicht, dat afwachten! Nog een paar daagjes geduld. Voel je al iets?

@Ashton, succes vandaag met de controle, hopelijk zien ze bij jou vandaag heel wat mooie blaasjes ;)!
Je vraag over endometriose: kort gezegd krijg ik baarmoederslijmvlies op de verkeerde plaatsen: er groeit ook wat op mijn buikvlies, eierstokken enzo. 't Is iets wat de slaagkansen verlaagt, vandaar dat ik nu dus eerst die spuit moest krijgen om de effecten van die endometriose te verminderen.

Ik heb wel wat last van bijwerkingen van die gonapeptylspuit. Die plaatst je zogezegd in tijdelijke menopauze, hoera voor de hoogvliegers én de acne :D. En voor het minste huilen... Dit weekend Harry Potter gekeken, nu niet dé meest emotionele film. 3x tegen de tranen moeten vechten :D. Ik lach mezelf er gewoon mee uit nu, jullie ook veel last van moodswings en andere bijwerkingen?

Bedankt iedereen voor de warme welkom :)

@ Ennas Ik kan niet meteen zeggen dat ik opvallende kwaaltjes of bijwerkingen heb.
Buiten wat hoofdpijn en af en toe gespannen borsten, heb ik nog geen echte kwaaltjes. Dit zijn symptomen die ik ook soms heb als ik mijn regels ga krijgen, dus ik durf er mijn hoop niet op te zetten.

Dat het maar snel vrijdag is...

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 5 augustus 2019, 13:33

Yena schreef:
4 augustus 2019, 21:31
Mijn rollercoaster is vandaag nog wat verder gegaan. Vanochtend het definitieve bericht van het labo gekregen. Een embryo is zich toch beginnen delen. De andere niet.
Vanochtend is die ene teruggeplaatst. We hebben er ook een woordje uitleg bij gekregen. Het delen ging niet door fragmentatie. De goede ook, dus de kansen liggen heel wat lager. Maar hoe ik het nu bekijk: gisteren was er geen kans en nu een kleintje. Wie weet is deze een vechter en komt alles wel goed. Maar ik blijf van het slechtste uitgaan. 16 augustus weten we meer.
Leuk detail, we hebben een foto van de embryo meegekregen.

Ashton, ik duim voor je. Laat weten hoe het is gegaan.

Anne, bedankt. Ik hoop mee voor een positief resultaat voor jou.

Dat is goed nieuws he, ik zal mee duimen voor 16 aug

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 5 augustus 2019, 18:43

Hoi Yena,
het is inderdaad een kleine kans, maar je weet nooit, ik duim voor je.
Zullen nu wel lange dagen worden, 16 augustus.. ik hoop het zo voor je!!

Hey Ennas,
amai buikvlies en eierstokken, dat is ook allemaal niet niets dan als je dat er nog bij hebt.
Moet je dan eerst op controle om te zien of die spuit ook werkt dan?
Oh nee, die huilbuien haha, het is ook wel grappig als je zo echt beseft dat dat van die spuit is.
Mijn moodswings vallen al bij al nog goed mee. Ik had het erger verwacht en mijn vriend ook denk ik :lol:

Hey Anne,
nog even volhouden, maar simpel is het niet


Vandaag mijn controle gehad, we staan voorlopig op 7 blaasjes (maar of er in elk een ei zit is nog de vraag).
Ik mocht stoppen met mijn hormonen te spuiten, men neus puf moest ik nog gewoon gebruiken, om 22:00 men laatste keer puffen dan.
En om 00:30 moest ik pregnyl spuit zetten en ik ga normaal wel redelijk op tijd slapen haha.
Dus dat wordt nog gezellig, zien dat ik geen emotionele vreetbui krijg dan hahaha.
Maar MOEST op dat uur!!
En woensdag moeten mijn vriend en ik zich aanmelden om kwart na 10 in Leuven, ben tikkeltje zenuwachtig en benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Benieuwd naar hoeveel eitjes ik over hou en op einde hoeveel er bevrucht geraakt zijn.
Wanneer de terug plaatsing is... aarrggg.
Maar voor de rest gaat het wel :D
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 6 augustus 2019, 10:40

Ashton schreef:
5 augustus 2019, 18:43
Hoi Yena,
het is inderdaad een kleine kans, maar je weet nooit, ik duim voor je.
Zullen nu wel lange dagen worden, 16 augustus.. ik hoop het zo voor je!!

Hey Ennas,
amai buikvlies en eierstokken, dat is ook allemaal niet niets dan als je dat er nog bij hebt.
Moet je dan eerst op controle om te zien of die spuit ook werkt dan?
Oh nee, die huilbuien haha, het is ook wel grappig als je zo echt beseft dat dat van die spuit is.
Mijn moodswings vallen al bij al nog goed mee. Ik had het erger verwacht en mijn vriend ook denk ik :lol:

Hey Anne,
nog even volhouden, maar simpel is het niet


Vandaag mijn controle gehad, we staan voorlopig op 7 blaasjes (maar of er in elk een ei zit is nog de vraag).
Ik mocht stoppen met mijn hormonen te spuiten, men neus puf moest ik nog gewoon gebruiken, om 22:00 men laatste keer puffen dan.
En om 00:30 moest ik pregnyl spuit zetten en ik ga normaal wel redelijk op tijd slapen haha.
Dus dat wordt nog gezellig, zien dat ik geen emotionele vreetbui krijg dan hahaha.
Maar MOEST op dat uur!!
En woensdag moeten mijn vriend en ik zich aanmelden om kwart na 10 in Leuven, ben tikkeltje zenuwachtig en benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Benieuwd naar hoeveel eitjes ik over hou en op einde hoeveel er bevrucht geraakt zijn.
Wanneer de terug plaatsing is... aarrggg.
Maar voor de rest gaat het wel :D

Ashton,
Doe laatste spuit zetten 36u voor de punctie vond ik ook een heel spannend moment. Ik duim mee voor zoveel mogelijk goede eitjes.

Ennas,
Van huilbuien heb ik nog geen last gehad, buiten een opgezette buik tijdens de inspuitingen, heb ik alles als positief ervaren.

Sinds gisterennamiddag heb ik ontzettend veel hoofdpijn, voorbode voor mijn MS of mss toch zwanger?

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 augustus 2019, 11:18

Ashton schreef:
5 augustus 2019, 18:43
Hey Ennas,
amai buikvlies en eierstokken, dat is ook allemaal niet niets dan als je dat er nog bij hebt.
Moet je dan eerst op controle om te zien of die spuit ook werkt dan?
Oh nee, die huilbuien haha, het is ook wel grappig als je zo echt beseft dat dat van die spuit is.
Mijn moodswings vallen al bij al nog goed mee. Ik had het erger verwacht en mijn vriend ook denk ik :lol:
Hey Ashton, normaal gezien moeten ze niet eerst controleren of die spuit wel gewerkt heeft. Had er vorig jaar een cyste door gekregen en die is in januari via kijkoperatie verwijderd, toen hebben ze de vlekjes op het buikvlies ook gezien en zo goed mogelijk weggehaald. Het is iets wat terugkomt, dus vandaar nu de spuit. Als ik nu zonder al te veel problemen zwanger geraak, is het ofwel nog niet teruggekomen, ofwel heeft de spuit haar werk gedaan.

Voor jou kort het nu écht wel af! Nog heel even volhouden, ik duim voor veel mooie eitjes uit die blaasjes! Ik ben nu wel mee benieuwd of je gewoon in slaap gaat vallen tijdens de pick-up, of dat je rare praat gaat verkopen :wink: . Heel veel succes, en laat hier maar weten hoe het geweest is!

Anne, dat is zo moeilijk aan die wachtweken he. Elk symtoom kan zowel op zwangerschap als op aankomende maandstonden wijzen. Heb je anders als je je MS krijgt last van zo'n ontzettende hoofdpijn of is dit toch wat buiten categorie?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 6 augustus 2019, 13:09

Ennas schreef:
6 augustus 2019, 11:18
Ashton schreef:
5 augustus 2019, 18:43
Hey Ennas,
amai buikvlies en eierstokken, dat is ook allemaal niet niets dan als je dat er nog bij hebt.
Moet je dan eerst op controle om te zien of die spuit ook werkt dan?
Oh nee, die huilbuien haha, het is ook wel grappig als je zo echt beseft dat dat van die spuit is.
Mijn moodswings vallen al bij al nog goed mee. Ik had het erger verwacht en mijn vriend ook denk ik :lol:
Hey Ashton, normaal gezien moeten ze niet eerst controleren of die spuit wel gewerkt heeft. Had er vorig jaar een cyste door gekregen en die is in januari via kijkoperatie verwijderd, toen hebben ze de vlekjes op het buikvlies ook gezien en zo goed mogelijk weggehaald. Het is iets wat terugkomt, dus vandaar nu de spuit. Als ik nu zonder al te veel problemen zwanger geraak, is het ofwel nog niet teruggekomen, ofwel heeft de spuit haar werk gedaan.

Voor jou kort het nu écht wel af! Nog heel even volhouden, ik duim voor veel mooie eitjes uit die blaasjes! Ik ben nu wel mee benieuwd of je gewoon in slaap gaat vallen tijdens de pick-up, of dat je rare praat gaat verkopen :wink: . Heel veel succes, en laat hier maar weten hoe het geweest is!

Anne, dat is zo moeilijk aan die wachtweken he. Elk symtoom kan zowel op zwangerschap als op aankomende maandstonden wijzen. Heb je anders als je je MS krijgt last van zo'n ontzettende hoofdpijn of is dit toch wat buiten categorie?
Was idd wat buiten categorie. Ik kon het niet laten en heb daarjuist een vroegtijdige zwangerschapstest gedaan.
Twee strepen, heel duidelijk... Dus ik ben zwanger :)

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 6 augustus 2019, 13:55

Wauw, dikke proficiat Anne! Moet je vrijdag dan alsnog laten testen om te bevestigen?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 6 augustus 2019, 14:51

Ennas schreef:
6 augustus 2019, 13:55
Wauw, dikke proficiat Anne! Moet je vrijdag dan alsnog laten testen om te bevestigen?

Ja, echt te gek voor woorden, kan het nog zelf amper geloven🤗
Vrijdagochtend moet ik op controle, dat stond al gepland.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 7 augustus 2019, 15:24

Hallo iedereen,

allereerst, proficiat Anne1984!! Ik ben blij voor je, moet een geweldig gevoel geven!
Laat nog iets weten na je controle.

Ennas, ik hoop dat het wegblijft hoor! En dat alles nu vlotjes kan verlopen.
Daar duim ik voor :)

Ik ben terug thuis van Leuven, mijn ervaring was eigenlijk wel goed.
Ik had de gynaecoloog die men eerste IUI gedaan had en ik was daar wel heel tevreden van.
Je wordt dan zo geroepen, vanonder alles uitdoen, schortje aan en mutsje en aan je voeten, de partner ook.
Dan moet je op zo bedje liggen en krijg je uitleg van de verpleging, heel vriendelijk allemaal.
Dan rijden ze met je naar waar het gebeurd, niet ver.
Dan komt de anesthesist prikken en spuiten ze wat verdoving in.
Moet zeggen, werkte snel. Zelf heb ik weinig mee van wat er eigenlijk gebeurd is moet ik toegeven. Ik was wel weg en het leek maar 2 minuten te duren. Mijn vriend zei dat ik wel eens reageerde, maar alles verliep rustig.
Ik mag niet klagen.
Daar terug naar klein kamertje om eventjes bij te komen en daarna kwam nog een verpleger en de gynaecoloog.
Ik had vier goede eitjes, ze gaan er twee IVF doen en de andere 2 ICSI.
Morgenvroeg zou ik nog gebeld worden, dus dat is weer even spannend.
En vrijdag heb ik al een terugplaatsing, deze avond beginnen met Utrogestan al, vanaf morgen drie keer per dag.
Men ervaring was dus wel positief, vond ze heel vriendelijk en goede uitleg. Ik voelde me niet ongemakkelijk.
En nu is het afwachten eh, klein stress momentje, ontwikkelen ze goed, lukt de IVF en ICSI.

Ter info had dan briefje nu voor twee dagen om te rusten. Maar ik heb enkel beetje bruinverlies en wat lichte krampen.

Hoe voelen jullie je vandaag?
Veel liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 8 augustus 2019, 11:02

Net even een goede huilbui gehad, ik heb telefoon gehad.
De 2 IVF was geen bevruchting.
Bij ICSI was er maar 1 ei bevrucht geraakt.
Komt wel even binnen toch...
Hoewel ik in men hoofd had gezegd, al zijn het er maar twee, maar ik had niet verwacht dat IVF niet zou lukken.
De verpleger had nog aan de telefoon gezegd dat morgenvroeg de kwaliteit van het embryo wordt besproken.
Maar nu het bevrucht is, het normaal wel goed zou delen.

Op dit moment voel ik me ontmoedigend. Ik besef dat je er maar 1 nodig hebt en ik wil positief blijven, maar toch heel moeilijk voor de moment.

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 8 augustus 2019, 11:47

Ashton, dat is inderdaad geen fijn nieuws, maar je hebt er inderdaad maar 1 nodig! Probeer positief te denken.

Ik voel me vandaag opnieuw niet zo lekker, nog steeds last van hoofdpijn/migraine en een erg rommelde buik.
Vandaag toch maar even naar dr. Valkenburg gebelt met de vraag of ik dafalgan mag innemen. 1g om de 4u zou geen kwaad kunnen.
Heb daarstraks wel wat bruinverlies gehad, dus ik zal toch ergens wel opgelucht zijn als ik meer nieuws heb morgen.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 8 augustus 2019, 14:35

Oh Ashton, ik weet dat je gehoopt had op meer, maar hou de moed er nog even in. Zoals Anne zegt; er is maar één eitje nodig. Morgenochtend weet je alweer meer, wij hopen hier mee op een mooi gedeeld eitje!

Anne, ook weer spannend natuurlijk. Niet te veel stressen over dat bruinverlies hoor, ook jij hebt morgen niets dan goed nieuws, ik duim ervoor!

Effe tussendoor (want die hormonen maken me wat melig precies :wink: ).. ik zit nog niet zo ver als jullie, maar ik put er nu al moed uit om te zien dat ik niet de enige ben die hier door moet. Dus aan jullie allemaal: merci om jullie verhalen te delen én om elkaar hier te steunen.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Anne1984 » 8 augustus 2019, 17:19

Idem Ennas
Het is inderdaad heel fijn om hier je ei kwijt te kunnen en elkaars ervaringen te delen.
Van mijn kant, ook iedereen bedankt !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten