START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 6 oktober 2020, 20:22

YDV schreef:
5 oktober 2020, 18:49
Kito schreef:
4 oktober 2020, 17:44
Hey iedereen,
Vorige week begonnen met het spuiten van gonapeptyl nu vraag ik me af of je na de pick up een verse terugplaatsing krijgt bij deze medicatie?
Hoi Kito!
Veel succes met je pickup! Hopelijk een mooi resultaat! Is er een reden waarom ze geen verse tp zouden doen? Volgens mij wordt dit toch altijd gedaan tenzij je hormonen niet goed zouden staan.
Ik zal alleszins meeduimen voor jou! 🤞🏻
Ik dacht ook gewoon een terugplaatsing te krijgen maar heb precies een paar keer al gelezen dat er zijn die hun ms krijgen op 5 dagen na de pick up
En dan lijkt het mij raar dat ze nog een terugplaatsing doen? Of zit ik nu volledig verkeerd?
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 6 oktober 2020, 20:28

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: START IVF JULI

Bericht door Kito » 7 oktober 2020, 7:03

Mitte schreef:
6 oktober 2020, 20:28
Kito schreef:
6 oktober 2020, 20:22
YDV schreef:
5 oktober 2020, 18:49

Hoi Kito!
Veel succes met je pickup! Hopelijk een mooi resultaat! Is er een reden waarom ze geen verse tp zouden doen? Volgens mij wordt dit toch altijd gedaan tenzij je hormonen niet goed zouden staan.
Ik zal alleszins meeduimen voor jou! 🤞🏻
Ik dacht ook gewoon een terugplaatsing te krijgen maar heb precies een paar keer al gelezen dat er zijn die hun ms krijgen op 5 dagen na de pick up
En dan lijkt het mij raar dat ze nog een terugplaatsing doen? Of zit ik nu volledig verkeerd?
Dat is omdat er dan geen utrogestan gegeven wordt omdat al beslist is bij de pickup dat er geen tp doorgaat (door overstimulatie bv)
Anders moet je vanaf de dag van de pu beginnen met utrogestan (of een andere progesteron alternatief) en dan gebeurt dat niet dat je zo snel menstrueert.
In de meeste gevallen doen ze wel een verse terugplaatsing hoor!
Aaah oké
Dan ben ik een beetje gerust gesteld
Bedankt voor de info
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: START IVF JULI

Bericht door SOHN » 7 oktober 2020, 10:42

@ Ennas: bedankt voor je antwoord. Ik heb maandag een goed gesprek gehad met de fertiliteitsarts van het UZ Gent en ze heeft met zelf ook eerder IVF geadviseerd. De operatie is wat achterhaald en zou 5 jaar geleden beter geweest zijn voor mij omdat ik door mijn onvoorspelbare reactie op de hormonen een groot risico heb op overstimulatie, maar de medicatieschema's en technieken zijn ondertussen zo gemoderniseerd dat een overstimulatie in sé geen grote issue meer is. Ze zouden dan voor bij mij dat geval opteren voor een freeze all na de pick up en IVF/ICSI en dan starten ze mijn cyclus kunstmatig op met oestradiol als de overstimulatie weg is. Elke cryo heeft toch 95% kans om de ontdooing te overleven, dus dat is ook wel goed om te horen. Het is dus beslist, we starten met IVF, 20 oktober basale echo, vermoedelijk 2 weken aan de pil nog om mijn cyclus even plat te leggen en dan starten met de hormonen. Hopelijk dus ergens half november de eerste pickup.

@kito: jij veel succes ook met je eerste pickup, zoals iedreen hier al zei, ik denk ook dat je enkel geen verse tp krijgt bij overstimulatie of een andere reden en dat ze dat anders wel standaard doen. Ze hebben dat toch ook zo uitgelegd bij mij, ik moet standaard altijd uitgaan van freeze all en latere tp omdat ik een groot risicogeval ben voor overstimulatie, maar standaard is het volgens mij zoveel mogelijk vers. Succes!!! Wanneer moet je op controle?

@YDV: Ik zie hier in de vorige posts dat je na een hele lange weg eindelijk goed nieuws kreeg! Dat je zo bang bent dat er iets mis is dat is dus inderdaad volkomen normaal, bij mijn eerste zwangerschap, na een dik jaar eindelijk zwanger (wat dus al bij al nog meeviel), was dat ook zo in het begin want je voelt zo weinig he. Ik was "gelukkig" wel continu misselijk als ik honger had dus ik was daar altijd deels mee gerustgesteld, maar je leeft echt toe naar elke echo en je kijkt echt uit naar elke echo voor de geruststelling! Is heel normaal! Als je dan eindelijk zwanger bent, ben je als de dood dat het alsnog misloopt. Ik duim! Nog maar 5 keer slapen tot je echo! :)
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 7 oktober 2020, 14:02

SOHN schreef:
7 oktober 2020, 10:42
@YDV: Ik zie hier in de vorige posts dat je na een hele lange weg eindelijk goed nieuws kreeg! Dat je zo bang bent dat er iets mis is dat is dus inderdaad volkomen normaal, bij mijn eerste zwangerschap, na een dik jaar eindelijk zwanger (wat dus al bij al nog meeviel), was dat ook zo in het begin want je voelt zo weinig he. Ik was "gelukkig" wel continu misselijk als ik honger had dus ik was daar altijd deels mee gerustgesteld, maar je leeft echt toe naar elke echo en je kijkt echt uit naar elke echo voor de geruststelling! Is heel normaal! Als je dan eindelijk zwanger bent, ben je als de dood dat het alsnog misloopt. Ik duim! Nog maar 5 keer slapen tot je echo! :)
Bedankt! We hebben idd geen gemakkelijke weg gehad. Ik heb zoals jou PCOS en ben nogal moeilijk om te stimuleren. Ook stimulatie voor IVF/ICSI was niet gemakkelijk (veel follikels maar in verhouding weinig eicellen).
Maar ben super blij om eindelijk (weer) zover te zijn. Al zit de schrik er natuurlijk nog altijd in omdat het al eens is fout gelopen. Dus zoals je zegt is het momenteel aftellen van echo naar echo.
Ik duim alleszins mee voor jou dat IVF een succesverhaal mag zijn!
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Nini81
Berichten: 111
Lid geworden op: 4 december 2017, 19:01

Re: START IVF JULI

Bericht door Nini81 » 11 oktober 2020, 13:45

Hallo,

Hebben jullie plaats voor een nieuwkomer in de groep?
Zijn net opgestart voor een brusje. Terugplaatsing cryo. Ben dinsdag begonnen met prognyva en loop sinds dinsdag rond met zwaar hoofd / hoofdpijn. Nog nooit een cryo terugplaatsing gehad, dus is weer wat nieuws. Weet nog dat ik het vorige keer fijn vond om verhalen uit te wisselen en elkaar te steunen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 13 oktober 2020, 14:14

Hoi iedereen,

Ik mag me na enige tijd wachten ook bij het ivf groepje aansluiten, ergens deze week (zodra mijn ms doorkomen) starten we. Ben ontzettend blij dat we eraan kunnen beginnen en tegelijk ook heel spannend!!
Onze arts was iig heel positief over de semenanalyse van m'n vriend en ook m'n eitjes reserve was bovengemiddeld zei hij dus ik ga toch echt hopen dat nummer 1 meteen mag slagen, ook al is dat misschien naïef als ik hier eea lees. Maar iedereen zal die hoop en enthousiasme bij de eerste poging wel hebben zeker 🤷‍♀️ !?
Voor iedereen hier héél veel geluk 🍀🍀🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 13 oktober 2020, 14:47

@Nini81, welkom in de groep! Bij de progynova heb ik ook steeds zo hoofdpijn. En bij hormonale hoofdpijn helpt bij mij een paracetamol of zo niet. Hopelijk went je lichaam wat aan de hormonen zodat je hoofdpijn wat afneemt. Alleszins succes!

@Pindanootje: ook jij welkom! Die hoop is zeker niet naïef hoor, het is hier een hele mengelmoes. Sommigen die na 1 poging meteen zwanger waren, anderen (zoals ik) die er van in het begin van deze thread bij zijn. Hoe dan ook zit deze groep vol met mensen die weten wat t allemaal is. Dus feel free om hier je hart te luchten en ook voor jou enorm veel succes gewenst!

Ik ben gisteren ook op gesprek gemogen bij de gynaecoloog. Ik mag volgende week mijn medicatie gaan halen voor een nieuwe pick-up. Aan het schema is bijna niets veranderd tegenover vorig jaar, dus weet wel ongeveer waar ik aan toe ben. Binnen 2 weken een spuit om mij in de menopauze te zetten en mijn endometriose te onderdrukken, 10 dagen later beginnen met spuitjes. Binnen zo’n 6-tal weken verwacht ik een pick-up!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

beldes
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 juli 2020, 23:50

Re: START IVF JULI

Bericht door beldes » 13 oktober 2020, 16:50

hey dames,
ook ik kom over van de iui club naar de ivf club.
start volgende maand met zware stimulatie door lage amh na 5 mislukte iuis en wat rondgefladder van dokter naar dokter (met telkens een andere opinie). ik start in jette daar ik heb willen verstaan de slaagkansen voor mij daar het hoogst liggen door hun excellent labo. dat gaf voor lij de uiteindelijke impuls voor die keuze, als ook de expertise van de dokter in de materie.
nu eerst maandje rust. ik ga me hier beginnen inlezen tot volgende maand. ik hoop dat er velen van jullie tegen dan al zwanger zijn :)
veel succes iedereen!
juni 2020 tem september 2020 5 iuis niet gelukt jan palfijn
amh 0.57
14 november 2020 ivf/icsi tp 1 UZ jette . zwanger! augustus 2021

YDV
Berichten: 941
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 13 oktober 2020, 20:24

Ennas schreef:
13 oktober 2020, 14:47
@Nini81, welkom in de groep! Bij de progynova heb ik ook steeds zo hoofdpijn. En bij hormonale hoofdpijn helpt bij mij een paracetamol of zo niet. Hopelijk went je lichaam wat aan de hormonen zodat je hoofdpijn wat afneemt. Alleszins succes!

@Pindanootje: ook jij welkom! Die hoop is zeker niet naïef hoor, het is hier een hele mengelmoes. Sommigen die na 1 poging meteen zwanger waren, anderen (zoals ik) die er van in het begin van deze thread bij zijn. Hoe dan ook zit deze groep vol met mensen die weten wat t allemaal is. Dus feel free om hier je hart te luchten en ook voor jou enorm veel succes gewenst!

Ik ben gisteren ook op gesprek gemogen bij de gynaecoloog. Ik mag volgende week mijn medicatie gaan halen voor een nieuwe pick-up. Aan het schema is bijna niets veranderd tegenover vorig jaar, dus weet wel ongeveer waar ik aan toe ben. Binnen 2 weken een spuit om mij in de menopauze te zetten en mijn endometriose te onderdrukken, 10 dagen later beginnen met spuitjes. Binnen zo’n 6-tal weken verwacht ik een pick-up!
Veel succes met de stimulatie Ennas! Goed dat je binnenkort terug kan beginnen. Ik duim super hard mee op positief nieuws!

En aan de andere dames: succes met het begin van jullie IVF-traject! 🍀
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: zwanger💙

Minosh
Berichten: 1371
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 15 oktober 2020, 14:12

Ik kom me voorzichtig aanmelden... Volgende week mag ik mijn medicatie ophalen en waarschijnlijk begin november starten...
Veel succes aan iedereen🍀

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 15 oktober 2020, 14:27

Minosh schreef:
15 oktober 2020, 14:12
Ik kom me voorzichtig aanmelden... Volgende week mag ik mijn medicatie ophalen en waarschijnlijk begin november starten...
Veel succes aan iedereen🍀
Hey Minosh, ook voor jou een warme welkom in deze groep! Heel veel succes met dit traject!
Ik mag volgende week ook mijn medicatie ophalen. Weer spannend.

Ik heb vandaag wel echt een dipje. Vandaag was de uitgerekende datum voor onze tweede, langst durende zwangerschap. Ik dacht vanmorgen dat 't nog oké was, dat ik niet zoveel belang hechtte aan deze datum. Maar dan zag ik dat 't vandaag ook net Wave of Light dag is. Vanavond om 19u gaan wij hier dus ook een kaarsje aansteken.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

nellys
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 augustus 2020, 23:23

Re: START IVF JULI

Bericht door nellys » 15 oktober 2020, 22:05

Nini81 schreef:
11 oktober 2020, 13:45
Hallo,

Hebben jullie plaats voor een nieuwkomer in de groep?
Zijn net opgestart voor een brusje. Terugplaatsing cryo. Ben dinsdag begonnen met prognyva en loop sinds dinsdag rond met zwaar hoofd / hoofdpijn. Nog nooit een cryo terugplaatsing gehad, dus is weer wat nieuws. Weet nog dat ik het vorige keer fijn vond om verhalen uit te wisselen en elkaar te steunen.
Hey,

Ik ga ook voor mijn eerste cryo terugplaatsing, al 10 dagen progynova aan het slikken, barstende hoofdpijn en oververmoeid. Bij mijn 1ste pick up had ik 16 eitjes, 11 daarvan meteen bevrucht maar slechts 2 die D5 overleefd hebben. IVF1 is mislukt, dus heb ik enkel nog deze cryo over voorlopig, wat terleurgesteld. Of is dit een normaal resultaat? Ik sukkel ook met mijn baarmoederslijmvlies die maar niet wilt dikken. Iemand tips?

Minosh
Berichten: 1371
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 16 oktober 2020, 9:38

Ennas schreef:
15 oktober 2020, 14:27
Minosh schreef:
15 oktober 2020, 14:12
Ik kom me voorzichtig aanmelden... Volgende week mag ik mijn medicatie ophalen en waarschijnlijk begin november starten...
Veel succes aan iedereen🍀
Hey Minosh, ook voor jou een warme welkom in deze groep! Heel veel succes met dit traject!
Ik mag volgende week ook mijn medicatie ophalen. Weer spannend.

Ik heb vandaag wel echt een dipje. Vandaag was de uitgerekende datum voor onze tweede, langst durende zwangerschap. Ik dacht vanmorgen dat 't nog oké was, dat ik niet zoveel belang hechtte aan deze datum. Maar dan zag ik dat 't vandaag ook net Wave of Light dag is. Vanavond om 19u gaan wij hier dus ook een kaarsje aansteken.

Heel normaal dat je een dipje hebt.
Wat mooi dat jullie dit konden doen. 😀

Minosh
Berichten: 1371
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 16 oktober 2020, 9:39

Pindanootje schreef:
13 oktober 2020, 14:14
Hoi iedereen,

Ik mag me na enige tijd wachten ook bij het ivf groepje aansluiten, ergens deze week (zodra mijn ms doorkomen) starten we. Ben ontzettend blij dat we eraan kunnen beginnen en tegelijk ook heel spannend!!
Onze arts was iig heel positief over de semenanalyse van m'n vriend en ook m'n eitjes reserve was bovengemiddeld zei hij dus ik ga toch echt hopen dat nummer 1 meteen mag slagen, ook al is dat misschien naïef als ik hier eea lees. Maar iedereen zal die hoop en enthousiasme bij de eerste poging wel hebben zeker 🤷‍♀️ !?
Voor iedereen hier héél veel geluk 🍀🍀🍀
Veel succes met de 1ste spuit vanavond 🍀🍀🍀.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten