START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2020, 13:16

Minosh schreef:
16 oktober 2020, 9:39
Pindanootje schreef:
13 oktober 2020, 14:14
Hoi iedereen,

Ik mag me na enige tijd wachten ook bij het ivf groepje aansluiten, ergens deze week (zodra mijn ms doorkomen) starten we. Ben ontzettend blij dat we eraan kunnen beginnen en tegelijk ook heel spannend!!
Onze arts was iig heel positief over de semenanalyse van m'n vriend en ook m'n eitjes reserve was bovengemiddeld zei hij dus ik ga toch echt hopen dat nummer 1 meteen mag slagen, ook al is dat misschien naïef als ik hier eea lees. Maar iedereen zal die hoop en enthousiasme bij de eerste poging wel hebben zeker 🤷‍♀️ !?
Voor iedereen hier héél veel geluk 🍀🍀🍀
Veel succes met de 1ste spuit vanavond 🍀🍀🍀.

Dank je wel lieve meid 😘 ik ben er kei nerveus voor 😄🙈🙈 haha mja komt wel goed.. Ik heb altijd een lichte naalden "fobie" gehad dus zelf prikken is niet echt een haalbare kaart maar de thuisverpleegster komt 😜 ideaal dat dat gewoon kan..

@ennas Wat erg dat je zo'n dip hebt, lijkt me idd heel logisch op zo'n dag. Ik ken je achtergrond niet maar ik begrijp dat je er al een hele weg hebt opzitten dus... Fijn om te horen dat je kan herstarten op korte termijn. Heel veel geluk gewenst! Voor iedereen hier 🍀
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 16 oktober 2020, 13:28

Pindanootje schreef:
16 oktober 2020, 13:16
[quote=Minosh post_id=360836 time=<a href="tel:1602833960">1602833960</a> user_id=12499]
[quote=Pindanootje post_id=360677 time=<a href="tel:1602591269">1602591269</a> user_id=12398]
Hoi iedereen,

Ik mag me na enige tijd wachten ook bij het ivf groepje aansluiten, ergens deze week (zodra mijn ms doorkomen) starten we. Ben ontzettend blij dat we eraan kunnen beginnen en tegelijk ook heel spannend!!
Onze arts was iig heel positief over de semenanalyse van m'n vriend en ook m'n eitjes reserve was bovengemiddeld zei hij dus ik ga toch echt hopen dat nummer 1 meteen mag slagen, ook al is dat misschien naïef als ik hier eea lees. Maar iedereen zal die hoop en enthousiasme bij de eerste poging wel hebben zeker 🤷‍♀️ !?
Voor iedereen hier héél veel geluk 🍀🍀🍀
Veel succes met de 1ste spuit vanavond 🍀🍀🍀.
[/quote]


Dank je wel lieve meid 😘 ik ben er kei nerveus voor 😄🙈🙈 haha mja komt wel goed.. Ik heb altijd een lichte naalden "fobie" gehad dus zelf prikken is niet echt een haalbare kaart maar de thuisverpleegster komt 😜 ideaal dat dat gewoon kan..

[/quote]

Een luxe zo thuisverpleging he!
Ik heb er me ondertussen overgezet en zet de spuiten zelf.
Inderdaad heel spannend, het is nu echt afwachten hoe je lichaam gaat reageren enzo veel meer....
Ik duim heel hard mee🍀🍀🍀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2020, 13:52

@minosh Volgens mij ben ik een vd uitzonderingen hier die ze niet zelf zet, kan alleen maar groot respect vr jullie hebben allemaal :D ik kijk zelfs altijd de andere kant op. Bij bloed trekken ook. En liefst maak ik een praatje ondertussen voor afleiding haha.
Toen de dokter vertelde over de pick up, zei hij eerst een spuit in de bil, dan baxter aan de arm en dan beneden nog een spuit, dacht ik ook oeioei daar ga ik ook weer n held op sokken zijn 😂🙈 gênant eig maar hier durf ik 't vertellen anoniem haha
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 16 oktober 2020, 14:04

OMG dat zijn wel veel spuiten voor een pick up. Ik zal al maar aan de gedachte beginnen wennen...

ik krijg volgende week mijn medicatieschema om dan begin november te starten. 🍀

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 16 oktober 2020, 14:10

@Pindanootje: Kort samengevat, deed ik 4x IUI die allemaal negatief waren, en dan vorig jaar in juli/augustus eerste IVF-ronde waarbij ik 3 embryo's had, 3x opnieuw verloren. 2 daarvan heel vroeg, één keer op 8-9 weken waarvan dus gisteren de uitgerekende datum was.

Dat, samen met nog heel wat hectische zaken hier thuis, zorgden ervoor dat 't gisteren allemaal wat te veel was. Ik heb er met een goeie vriendin over gebeld & die raadde aan om toch eens naar de huisdokter te gaan. Die ging akkoord dat ik even op de rem moest gaan staan, en heeft me twee weken thuis gezet. Gaat denk ik al wel veel helpen, ook met de opstart voor een nieuwe ronde in het vooruitzicht.

En die Wave of Light, 't is maar iets kleins om te doen. Maar mijn vrouw had achter mijn rug om aan haar ouders, mijn ouders, haar broer én mijn broer gevraagd om mee te doen. Kreeg ik gisteravond ineens allemaal foto's van kaarsjes doorgestuurd. Zo lief, deed ook wel deugd. Dus ik kom wel weer uit dat dipje.

En eigenlijk kijk ik wel uit naar opnieuw de pick-up te laten doen (alleen niet naar de moodswings maar 't is voor de goeie zaak he). Jij alvast ook suuuuperveel succes met de start van de spuitjes! Die eerste keren lijkt dat heel eng, maar goed dat je kan rekenen op de thuisverpleging. Voor je het weet lijkt het de normaalste zaak van de wereld om telkens die spuitjes te laten zetten. Komt goed!

@Minosh: bij mij waren het minder spuiten bij de vorige pick-up. Dus misschien verschilt het toch wat per centrum? Ik zit in Life Leuven, weet niet waar jullie zitten. In Life kreeg ik een baxter aangelegd, en bij het aanprikken van de eitjes werd er via die baxter een middel toegediend waardoor ik wat van de wereld was. Ik heb dus amper iets van de pick-up gemerkt...

Komt goed dames! Succes!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2020, 15:50

Amai wat een heftig parcours Ennas! :( moet vreselijk zijn om eerst blij gemaakt te worden met een positieve test en dan de zwangerschap te verliezen, echt afschuwelijk.. Knap dat je de moed hebt om een nieuwe pick up aan te gaan en hopelijk dit keer meer geluk!
Fijn dat je even een paar weekjes rust kan nemen thuis, dat kan absoluut deugd doen..
Ik zit overigens bij Dr de Brucker in Halle die verbonden is met jette. Hoop ook dat ik iets krijg wat me beetje kalmeert. Weet van mezelf dat ik 't nodig zal hebben. Als m'n vriend erbij geweest was, was mss andere zaak, maar die moet vanwege corona in de auto buiten wachten 4u lang dus dat is zeer jammer..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: START IVF JULI

Bericht door Elvira » 16 oktober 2020, 16:54

Pindanootje schreef:
16 oktober 2020, 15:50
Amai wat een heftig parcours Ennas! :( moet vreselijk zijn om eerst blij gemaakt te worden met een positieve test en dan de zwangerschap te verliezen, echt afschuwelijk.. Knap dat je de moed hebt om een nieuwe pick up aan te gaan en hopelijk dit keer meer geluk!
Fijn dat je even een paar weekjes rust kan nemen thuis, dat kan absoluut deugd doen..
Ik zit overigens bij Dr de Brucker in Halle die verbonden is met jette. Hoop ook dat ik iets krijg wat me beetje kalmeert. Weet van mezelf dat ik 't nodig zal hebben. Als m'n vriend erbij geweest was, was mss andere zaak, maar die moet vanwege corona in de auto buiten wachten 4u lang dus dat is zeer jammer..
Inderdaad een zwaar parcours Ennas. Fijn dat je vrouw samen met je familie en vrienden je op die manier steun hebben geboden. Het is ook nodig denk ik om er aandacht aan te besteden om het zo wat te verwerken. Veel goede moed gewenst en de rust zal je hopelijk ook goed doen.
Pindanootje bij mij mocht mijn vrouw er sowieso niet bij zijn, volgens mij heeft dat niks met Corona te maken. Enkel in de wachtzaal mocht ze, maar niet bij de pick up. De medicatie maakt het gelukkig draaglijk en weten dat je vriend dichtbij is helpt misschien ook een beetje? Als je de dokters aangeeft dat je wat schrik hebt of nerveus bent, zullen ze zeker extra goed voor je zorgen!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 16 oktober 2020, 17:22

Elvira schreef:
16 oktober 2020, 16:54
Pindanootje schreef:
16 oktober 2020, 15:50
Amai wat een heftig parcours Ennas! :( moet vreselijk zijn om eerst blij gemaakt te worden met een positieve test en dan de zwangerschap te verliezen, echt afschuwelijk.. Knap dat je de moed hebt om een nieuwe pick up aan te gaan en hopelijk dit keer meer geluk!
Fijn dat je even een paar weekjes rust kan nemen thuis, dat kan absoluut deugd doen..
Ik zit overigens bij Dr de Brucker in Halle die verbonden is met jette. Hoop ook dat ik iets krijg wat me beetje kalmeert. Weet van mezelf dat ik 't nodig zal hebben. Als m'n vriend erbij geweest was, was mss andere zaak, maar die moet vanwege corona in de auto buiten wachten 4u lang dus dat is zeer jammer..
Inderdaad een zwaar parcours Ennas. Fijn dat je vrouw samen met je familie en vrienden je op die manier steun hebben geboden. Het is ook nodig denk ik om er aandacht aan te besteden om het zo wat te verwerken. Veel goede moed gewenst en de rust zal je hopelijk ook goed doen.
Pindanootje bij mij mocht mijn vrouw er sowieso niet bij zijn, volgens mij heeft dat niks met Corona te maken. Enkel in de wachtzaal mocht ze, maar niet bij de pick up. De medicatie maakt het gelukkig draaglijk en weten dat je vriend dichtbij is helpt misschien ook een beetje? Als je de dokters aangeeft dat je wat schrik hebt of nerveus bent, zullen ze zeker extra goed voor je zorgen!

Welll... bij Life mag de partner er in normale omstandigheden wel bij zijn. Bij mijn IUI’s, bij de pick-up in augustus 2019 en bij de eerste twee terugplaatsingen was mijn vrouw er telkens bij. Bij de laatste terugplaatsing niet, omdat t door Corona bij Life niet meer toegestaan was. Wij hadden het daar supermoeilijk mee omdat wij vinden dat we dat samen moeten doen. Maar de gynaecoloog heeft mij uiteindelijk een uitgebreide, wetenschappelijke uitleg gegeven waarom ze er niet bij kon zijn en daardoor konden wij t wel een plaats geven.

Naar t schijnt mag de partner bij een nieuwe pick-up mee tot in het wachtkamertje (niet het operatiekwartier), omdat je dus wat van de wereld kan zijn van de verdoving. Maar daar ben ik momenteel niet 100% zeker van, ga ik nog es navragen wanneer ik de medicatie ophaal. Als jullie twijfelen wat er wel en niet mag, mss ook nog es navragen?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 16 oktober 2020, 17:31

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 15 november 2020, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2020, 17:50

Bij ons zeiden ze dat door de corona regels het nu zo is dat de partner effectief enkel staaltje mag geven en dan in de auto moet gaan wachten helaas... Dusja.. Super spijtig :(
Eerste Menopur is binnen! Stress valt van me af nu :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 16 oktober 2020, 18:18

Ik lees net dit ivm de corona en ZH :

De opschaling naar fase 1B heeft gevolgen voor de gewone zorg. Alle dringende zorg kan wel nog gebeuren, maar de planbare zorg zal stapsgewijs worden afgeschakeld.

Wat als halverwege onze behandelingen worden stopgezet?? 😨😨😨
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 17 oktober 2020, 13:59

Voorlopig hoor ik waaien dat dit nog niet aan de orde is... Ze proberen nu de gewone zorg ook te laten doorgaan.
Ik blijf dus mee hopen dat dit zo kan blijven.🤞🤞🤞

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 17 oktober 2020, 14:02

Hey Pindanootje. Ik heb er ook heel veel schrik voor, omdat het Life tussen februari en mei volledig gesloten was. Ik heb er vorige week achter gevraagd en de gynaecoloog zei dat ze dacht van niet te moeten sluiten deze keer, omdat ze zoals Minosh zegt de gewone zorg willen laten doorgaan én omdat ze geen bedden innemen gezien je daar normaal snel terug weg bent.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 17 oktober 2020, 17:09

Ja dat klopt. Moeten het maar even dag per dag bekijken en positief blijven zeker! Hopen op 't beste :)

Kan iedereen z'n zinnen wat verzetten dit weekend?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1364
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 18 oktober 2020, 13:25

Pindanootje schreef:
17 oktober 2020, 17:09
Ja dat klopt. Moeten het maar even dag per dag bekijken en positief blijven zeker! Hopen op 't beste :)

Kan iedereen z'n zinnen wat verzetten dit weekend?
🍀🍀🍀

Zondagloopje achter de rug!
Ovulatie hier is voor dinsdag, nadien 14 dagjes later en we kunnen starten. Begin van iets nieuws en misschien wat antwoorden.

Hoe loopt het spuiten? x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten