START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 19 oktober 2020, 19:12

Pindanootje schreef: ↑
19 oktober 2020, 17:45
Vraagje : ik kom er net pas achter (door net pas 't voorschrift eens te lezenπŸ™„ en de spuitjes te gaan natellen) dat ik eigenlijk maar tem deze vrijdag moet spuiten! Kan dat wel? Ben pas vorige vrijdag begonnen tenslotte!! Ik had 2 weken in m'n hoofd..
En daarna enkel de pregnyl of gonal nog. Stemt dat beetje overeen met jullie ervaringen? Want dan zou komende week dus al pick up zijn??
Ik moest meestal 7 dagen Menopur spuiten, vanaf de 5de dag ook 's ochtends Orgalutran, de 8e dag echo en dan die avond/nacht Pregnyl en 34-36u later pu.


Mijn pu was dus meestal op cd12.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 19 oktober 2020, 19:14

Elvira schreef: ↑
19 oktober 2020, 18:01
Pindanootje schreef: ↑
19 oktober 2020, 17:45
Vraagje : ik kom er net pas achter (door net pas 't voorschrift eens te lezenπŸ™„ en de spuitjes te gaan natellen) dat ik eigenlijk maar tem deze vrijdag moet spuiten! Kan dat wel? Ben pas vorige vrijdag begonnen tenslotte!! Ik had 2 weken in m'n hoofd..
En daarna enkel de pregnyl of gonal nog. Stemt dat beetje overeen met jullie ervaringen? Want dan zou komende week dus al pick up zijn??
Ik heb langer moeten spuiten en kreeg het ook benauwd toen ik zag dat ik zo weinig had! Maar ze doen dat volgens mij expres zodat je niet ineens veel te veel medicatie thuis hebt. Ik kreeg bij elke echo dus een nieuw receptje om bij te halen. Dus je moet gewoon tot je eerste echo genoeg hebben en dan komt het goed πŸ‘

Ah okΓ©. Te vroeg gejuichtπŸ™ˆ
Had de dokter even erover gemaild net ook en die reageerde dat ze uit gaan van 10 dagen, dus tem zondag..
Voel me vanavond en gisteravond precies wel zowat rillerig. Overdag niet eig. Maar nu best wel, en zowat duizelig en benauwd en flinke hoofdpijn.. :(
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 19 oktober 2020, 20:34

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 15 november 2020, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 19 oktober 2020, 22:04

Ashton schreef: ↑
19 oktober 2020, 16:18
Hey dames,

ik ben een tijdje stil geweest, men kast opgevreten, men hoofd op andere dingen proberen te brengen,
maar ook altijd met een oog meegelezen. Het is soms moeilijk om in te pikken.
Ik ben vandaag op controle geweest en eens 'goed' nieuws gekregen.
Uit mijn biopsies is niets uitgekomen, dus dat is al goed. Bij de operatie was het ook niet te diep en moet ik daardoor niet aan medicatie. Kunt stellen dat mijn baarmoeder 'schoon' gemaakt is en nu met mijn regels het goed zou moeten kunnen opgroeien. Hopen we toch.
Ik mag dus ook weer opnieuw starten. Wel nog drie weken geduld hebben.
9 november mag ik stoppen met de pil.
13/11 tot 17/11 Clomid 2 x tabletten per dag
vanaf 17/11 Menopur 300IU
en dan Maandag 23/11 een bloedname en echo en op woensdag 25/11
En dan die Orgalutran wanneer ze het zeggen.

Ik heb nog nooit Menopur moeten spuiten, dus daar ben ik licht zenuwachtig voor.
Maar ik ben blij dat ik weer mag beginnen en mijn man en ik duimen dat alles nu eindelijk goed verloopt.
Kleine mini hoop om toch eens te eindigen met 2 embroy's maar ik besef wel dat die kans klein is.
Ik hoop vooral nu dat men baarmoeder 'proper' is, daar misschien het probleem lag en het nu eindelijk gewoon is kan en mag lukken.
Wat ook handig was dat ze mijn medicatie al meegegeven heeft. Clomid moet ik alleen nog gaan halen bij de apotheek. Bij de andere moest ik altijd naar Leuven rijden. En ik kan nu ook op de avond gaan voor men echo, bij de andere ging ik altijd vroeg voor men werk. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan, zou toch fijn zijn om dit k*tjaar met iets positief af te sluiten... voor ons allemaal dan!

Sanne; hoe is het nog met je? Heb je nog nieuws?

Veel succes nog allemaal, probeer nu wat meer mee goed te volgen.
Groetjes

Hey Ashton! Ik ben altijd een blij als ik weer een update van jou zie :D . Ik moet toch dikwijls aan jou denken hoor. Ik ben samen met jou blij dat je nu goed nieuws hebt gekregen van de biopsies en terug zicht hebt op een vervolg. En wie weet is dat 'schoonmaken' voor jou het duwtje in de rug dat je nodig hebt om een embryo te laten innestelen. Ik hoop heel hard mee!

Bij mij is het nu wel okΓ© hoor, lief dat je het vraagt. Afgelopen week een dipje gehad (en dat zat er precies al effe aan te komen), maar dat heb je hier misschien wel gelezen. Ik ben nu in ziekteverlof tot het einde van de maand en dat doet me tot nu toe wel goed. Ik mag deze vrijdag ook mijn medicatie ophalen. Ze gaan mij net als vorig jaar eerst een spuit zetten die me zogezegd in de menopauze zet, dat zou goed zijn voor mijn endometriose. Die spuit is normaal gezien voor maandag. En daarna is het een tweetal weken wachten & daarna mag ik spuitjes beginnen zetten voor een nieuwe pick-up. Als ik jouw schema zie, dΓ©nk ik dat ik ietsje voor jou ga zitten nu. We zullen zien, ik laat het wat op mij af komen. Ik plaats het hier wel. Hou jij ons ook maar op de hoogte als er nieuws is!



@Kito, spannend! Dat ziet er al wel goed uit, als je langs beide kanten toch wel een aantal follikels hebt die goed hun best doen. Hopelijk zitten ze woensdag allemaal op schema en krijg je mss al nieuws over de pick-up?

@Pindanootje: bij mij was 't vorig jaar ook zoals bij Mitte; ik ben ook eens terug moeten gaan om een extra flacon op te pikken. Bij mij kwamen ze ook wat trager op gang waardoor ik de dosis 2x moest verhogen en ik geloof 14d gespoten heb ipv 10. Hangt heel hard af van je reactie op de stimulatie. Heel veel succes nog!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 21 oktober 2020, 9:05

Ik kreeg net voor 't eerst de orgalutran. Was in m'n bovenbeen, wist ik niet, dacht dat alles buik was. En deze doet veel meer pijn zeg πŸ₯΄ ben er echt ff van verschoten. De hele plek van inspuiting is opgezwollen en rood en m'n heel bovenbeen doet pijn met aanraken. Is dat normaal? Echt niet leuk deze :(
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 21 oktober 2020, 9:25

Pindanootje schreef: ↑
21 oktober 2020, 9:05
Ik kreeg net voor 't eerst de orgalutran. Was in m'n bovenbeen, wist ik niet, dacht dat alles buik was. En deze doet veel meer pijn zeg πŸ₯΄ ben er echt ff van verschoten. De hele plek van inspuiting is opgezwollen en rood en m'n heel bovenbeen doet pijn met aanraken. Is dat normaal? Echt niet leuk deze :(
De verpleegkundige heeft inderdaad bij ons uitgelegd dat de 2de spuit heel pijnlijk kan zijn. Ik denk omdat de verpleegkundige die komt zetten dat die in de been is gezet, bij mij mag alles in de buik (maar als dat zoveel pijn doet, kijk er al niet naar uit ;-))

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 21 oktober 2020, 9:27

Hey Pindanootje, nog geen ervaring met deze inspuiting. Maar bij andere spuiten al wel eens voorgehad. Je kan proberen er een icepack of pittenkussentje op te leggen, afhankelijk van of je er warmte of koude beter op kan verdragen. En ook hier: goed veel drinken.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 21 oktober 2020, 9:45

@pindanootje, ik kan me niet herinneren dat ik er zo op gereageerd heb en ik heb er toch heel wat moeten zetten, wel altijd zelf gezet in de buik.

Ik kan ook niet tegen naalden, nog altijd niet, als ik bn heb kijk ik altijd de andere kant op. Bij het zetten van de spuitjes nam ik mijn buik vast, hield ik mijn spuitje klaar en dan ogen dicht en prikken :lol:

Ik krijg veel te veel stress van het wachten op een thuisverpleegkundige en het is toch belangrijk dat de spuitjes rond hetzelfde uur gezet worden (marge van 2u wel).

Let wel op met de Pregnyl, dat tijdstip is wel exact en ik moest soms midden in de nacht (bv 1u15) spuiten, dus ik weet niet of je dat goed kan regelen als je het moet laten doen.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 21 oktober 2020, 9:51

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 15 november 2020, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 21 oktober 2020, 10:45

Nu 2u nadien is de pijn pas iets minder. Heb anderhalf u ermee omhoog moeten zitten want ging gewoon niet. Roodheid en zwelling is er nog steeds ook. En begint te jeuken.. Alle emotie werd me ook even teveel en heb flink zitten huilen. Barstende hoofdpijn ook waardoor ik pas namiddag ga werken heb ik besloten.
Valt me toch tegen dit πŸ˜” als de buik minder erg is dan het been ga ik toch vragen dat ze die daar spuit morgen mss..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

AnieN
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 september 2020, 0:30

Re: START IVF JULI

Bericht door AnieN » 21 oktober 2020, 15:06

Hey, ik zette mijn medicatie in mijn bovenarm. Eigenlijk doet dat het minste pijn. Daar kan je goed knijpen en heb ik minder gevoel. Succes!
Pilstop 7/2009
Rondes clomid: neg
5x IUI: neg
ivf 1: neg
Icsi 2: neg
Icsi 3: neg
Icsi 4 2012: tp 8 positief!
Icsi 5: brusje Jette: 1x tp blasto 11-11-2020 (11de tp - 15de embryo) Bn 23-11: hcg 336, bn 30-12: 3406 --> 3/8 J is geboren! *Compleet*

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 22 oktober 2020, 10:19

Ik heb vanmorgen de orga in de buik laten zetten ipv been en dat is VEEL draaglijker! Als ik 't kan meegeven als advies dus...

Heb ook zonet de eerste echo gehad. Er waren al een hoop follikels aant groeien :) ik tel er 22 op het papier. Waarvan links eentje van 14mm, 5 van 11mm en nog 5 kleintjes. En rechts eentje van 12, 4 van 11 en nog 6 kleintjes. Dus ze mogen nog wat groeien allemaal.
Helaas was er ook een cyste te zien :( dat is niet goed zei de gyn.. Kan door de medicatie zijn ofwel al 1 eitje eigenwijs vroeg gesprongen ofzo. (nu al zo eigenwijs als de mamaπŸ˜‚πŸ˜‚)
Hopelijk valt 't mee. Even afwachten wat de Brucker gaat zeggen πŸ˜¬πŸ€ mss een freeze all zoals bij Elvira dus...
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: START IVF JULI

Bericht door Minosh » 22 oktober 2020, 12:17

Pindanootje schreef: ↑
22 oktober 2020, 10:19
Ik heb vanmorgen de orga in de buik laten zetten ipv been en dat is VEEL draaglijker! Als ik 't kan meegeven als advies dus...

Heb ook zonet de eerste echo gehad. Er waren al een hoop follikels aant groeien :) ik tel er 22 op het papier. Waarvan links eentje van 14mm, 5 van 11mm en nog 5 kleintjes. En rechts eentje van 12, 4 van 11 en nog 6 kleintjes. Dus ze mogen nog wat groeien allemaal.
Helaas was er ook een cyste te zien :( dat is niet goed zei de gyn.. Kan door de medicatie zijn ofwel al 1 eitje eigenwijs vroeg gesprongen ofzo. (nu al zo eigenwijs als de mamaπŸ˜‚πŸ˜‚)
Hopelijk valt 't mee. Even afwachten wat de Brucker gaat zeggen πŸ˜¬πŸ€ mss een freeze all zoals bij Elvira dus...
.

Wat een mooie resultaat! Hopelijk is de cyste niet te erg, en kan er onmiddelijk een terugplaatsing gebeuren!
Ik ben benieuwd wat de dokter zal zeggen πŸ˜€!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: START IVF JULI

Bericht door Pindanootje » 22 oktober 2020, 13:26

Minosh schreef: ↑
22 oktober 2020, 12:17
Pindanootje schreef: ↑
22 oktober 2020, 10:19
Ik heb vanmorgen de orga in de buik laten zetten ipv been en dat is VEEL draaglijker! Als ik 't kan meegeven als advies dus...

Heb ook zonet de eerste echo gehad. Er waren al een hoop follikels aant groeien :) ik tel er 22 op het papier. Waarvan links eentje van 14mm, 5 van 11mm en nog 5 kleintjes. En rechts eentje van 12, 4 van 11 en nog 6 kleintjes. Dus ze mogen nog wat groeien allemaal.
Helaas was er ook een cyste te zien :( dat is niet goed zei de gyn.. Kan door de medicatie zijn ofwel al 1 eitje eigenwijs vroeg gesprongen ofzo. (nu al zo eigenwijs als de mamaπŸ˜‚πŸ˜‚)
Hopelijk valt 't mee. Even afwachten wat de Brucker gaat zeggen πŸ˜¬πŸ€ mss een freeze all zoals bij Elvira dus...
.

Wat een mooie resultaat! Hopelijk is de cyste niet te erg, en kan er onmiddelijk een terugplaatsing gebeuren!
Ik ben benieuwd wat de dokter zal zeggen πŸ˜€!

Thanks meid! Ik ook!! Voel me zoveel beter vandaag πŸ˜„
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 22 oktober 2020, 13:54

Amai Pindanootje, 22 is echt wel een héél mooi aantal. Hopelijk zitten er veel mooie eicellen in en doen die kleintjes een inhaalspurt. Zo'n cyste is nog niet het einde van de wereld, is idd mogelijk al eentje dat gesprongen is. Zo lang dat de cyste op een volgende echo minder groot is/wegtrekt is dat allemaal normaal.

Ik mag morgen mijn medicatie gaan ophalen & krijg opnieuw de uitleg over hoe ze te zetten. Toch spannend, maar ik heb er 'zin' in.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten